Thief jako MMORPG.

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Co myślisz o Thief jako MMORPG?

Super sprawa!
21
54%
Hm, wątpię aby się udało utrzymać klimat.
13
33%
Nic z tego, pomysł do bani, ale jako wielki fan spróbował/a bym.
5
13%
 
Liczba głosów: 39

Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Bandit »

*Bez komentarza... :roll:* Myśl chłopie! MYŚL! Napisałem, że już zrobiłem z waszymi postami porządek! Ty dalej schodzisz z tematu... Co do linku, który podałeś - jak będę miał czas to połączę posty i jeden usunę poza tym "Co wolno wojewodzie, to nie tobie smrodzie" - chyba znasz takie przysłowie i rozumiesz jego przesłanie?

P.S. Jak wyjdę z syfu to zrobię tu porządek... :roll:
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Black_Fox »

To ci DOSMALIŁ... :)) :)) :))

Dobra, ale już koniec z tym OT.
Wracamy do głównego tematu.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

A więc czy ktoś ma zamiar chociaż próbować coś robić? :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Black_Fox »

Ja nic nie umiem, ani programować, ani tworzyć modeli, tekstur etc. Mógłbym się zajmować sprawami fabularnymi, albo jakieś systemy itd. Ale najpierw trzeba stworzyć jakieś stowarzyszenie, nie? ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Łucznik »

A kto by to sfinasował chociaż można zrobić system jak np. w kalonline że jakieś specjalne przedmioty są płatne prawdziwą kasą
Black_Fox pisze:To ci DOSMALIŁ...
jakie śmieszne :roll:
Awatar użytkownika
Agnar
Szaman
Posty: 1003
Rejestracja: 02 maja 2005, 14:05
Lokalizacja: Piła

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Agnar »

Hmm takie male pytanko... jest to dozwolone prawnie ze nagle wychodzi gra na siec? bez zadnych kontraktow itp itd ? (w sumie malo sie na tym znam dlatego pytam) :P
Brudna robota, ale czysty zysk!
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

Nie wiem czy zna ktoś z Was GML? Ja raczej znam ;) Powiem wam, że w tym środowisku teoretycznie można zrobić wszystko, tylko z grafiką jest trochę gorzej - znaczy, przy 3d trzeba się sporo spocić, żeby coś osiągnąć.

Żeby zapoznać was z moim doświadczeniem w tej dziedzinie pokaże wam mój najnowszy silnik do gier rpg jaki zrobiłem sam od podstaw na GML ;) Na silniku zrobiłem grę, lecz nie patrzcie na fabułę i grywalność xD Zobaczcie jakie silnik może mieć możliwości, kiedy go się trochę podkręci. Grę możecie ściągnąć tutaj:
http://s000.tinyupload.com/index.php?fi ... 3719888129
Gra po ściągnięciu od razu jest do grania. Aha. Wychodzenie z gry sprawia czasami żarty :P

Ale mniejsza z tym. Piszę w tym temacie bo dzisiaj znowu wróciłem do grzebania w programowaniu gier multiplayer w GML. Powiem wam jedno. Jakby były osoby, którym zależałoby na takim mmorpg w klimatach thiefa, to jestem pewien, że coś by się zrobiło ;) Aczkolwiek to "coś" na samym starcie nie będzie efektowne ale z potencjałem.

Właśnie obczajam jeden silnik stworzony w GML do multiplayer i kombinuję :)

[edit]
No tak... Jak zwykle :roll:

Sterowanie: strzałki, W, spacja
Ostatnio zmieniony 06 sierpnia 2007, 17:20 przez Marzec, łącznie zmieniany 1 raz.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Black_Fox »

Nie wiedziałem którym się wali mieczem, aż w końcu powiedziałem: "Którym się wali k****?". Uciekłem przed bandytami do takiej bramki i "Game Over". :))

He, niezłe. Ciekawe w jakim programie to robisz, co? I ile zajęło Ci to czasu? Więcej takich ludzi i można zaczynać pracę na Thief Online! ;)
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

Powiedziałem, że robię w GML :), a program do tego nie żaden inny jak Game Maker. Edytowałem posta, masz sterowanie
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Łucznik »

całkiem fajna ale troche krótka ale w koncu to demko
Awatar użytkownika
Black_Fox
Szaman
Posty: 1015
Rejestracja: 23 września 2006, 11:54
Lokalizacja: The City

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Black_Fox »

To co robimy Thief Online w takiej grafice? :))
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

Grafika to sprawa czasu ;) Mogę wykożystać obiekty 3d, ale tylko w modelach obj i mod, ale to już jest coś!

Zacznę robić "grę", w której chodzimy takim kolesiem jak w moim demku i można sobie pochodzić z innymi w multiplayer. To będzie pierwszy krok ;) Więcej wiary to nie przestane robić :) Odezwę sie jak skończe
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
nottis
Skryba
Posty: 263
Rejestracja: 28 grudnia 2005, 17:58
Lokalizacja: zewsząd

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: nottis »

Och, dla mnie to może być nawet multiplayerowe mario, byle tylko ten mario miał łuk i miecz, i parę bomb błyskowych :pad
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: marek »

Nieźle, tylko czy możesz zrobić ładowanie tekstur z plików? łatwiej coś zmienić, poprawić lub dodać. Dałoby sie dodać oświetlenie?


To ja też zapodam programik, który jest (po części) moim dziełem. Można grać w sieci lokalnej (przez hamachi są problemy - nie polecam) bądź samemu.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=004 ... 7347955585
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

Ciekawa gierczyna :) Szarady Online :)

Ładowanie tekstur z plików oczywiście, że jest możliwe. Jak narazie tylko z BMP, ale pewnie są jakieś skrypty na wygodniejsze formaty :) Oświetlenie jest dostępne :), cienie też, ale to też trochę butelek potu ludzkiego. Zresztą wszystko to jest kwestia czasu i chęci. Sam kiedyś zrobiłem Garretta i jego "klejnot" :)) w 2d
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: marek »

klejnoty Garretta zrobiłeś? :shock:

to, że w BMP można to wiem - tylko czy tak zrobisz? Z innych formatów jest jeszcze PCX i chyba to wszystko (przynajmniej na podstawowym poziomie). JPG sie do gier nie nadaje.
Z oświetleniem (z tego co mogę powiedzieć) jest problem jeśli chodzi o czcionki :/ przynajmniej w OpenGl - kiedy się wyłączy, to nie tylko tekstury ciemnieją, ale również tekst.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

marek pisze:klejnoty Garretta zrobiłeś? Shocked
Nom :)) I pałkę :)) Nie no :) Klejnot oświetlenia :)
to, że w BMP można to wiem - tylko czy tak zrobisz? Z innych formatów jest jeszcze PCX i chyba to wszystko (przynajmniej na podstawowym poziomie). JPG sie do gier nie nadaje.
Zrobię napewno - to pomaga przy testowaniu gry - wszystko sie szybciej ładuje (nie wszystko naraz :) )
marek pisze:Z oświetleniem (z tego co mogę powiedzieć) jest problem jeśli chodzi o czcionki :/ przynajmniej w OpenGl - kiedy się wyłączy, to nie tylko tekstury ciemnieją, ale również tekst.
Na wszystko są algorytmy ;) Wystarczy wyłączyć oświetlanie przed rysowaniem interfejsu
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: marek »

to tutaj dochodzimy do następnej rzeczy: sieć! wysyłane pakiety muszą być na tyle małe, aby nie blokować łącza, oraz na tyle duże, aby przesyłana informacja umożliwiała dokładne określenie "stanu", położenia i czynności każdego gracza, i równocześnie odsyłana musi zawierać aktualny stan całej mapy.
Dodatkowo dochodzi taki element jak kolizja przedmiotów, czyli aby postacie "ruchome" się nie przenikały.


PS:
a strategie dałoby sie w czymś takim zrobić? chodzi mi o przełączanie sie pomiędzy "jednostkami", tworzenie nowych jednostek i niszczenie starych i ogólnie turuwkowatość.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

marek pisze:a strategie dałoby sie w czymś takim zrobić? chodzi mi o przełączanie sie pomiędzy "jednostkami", tworzenie nowych jednostek i niszczenie starych i ogólnie turuwkowatość.
W czym takim? :-D Strategię kiedyś robiłem (no dobra, w tym samym :P ), ale ogólnie nie lubię strategii choć są wyjątki, dlatego skończyło się tylko na zrobieniu silnika. Nie widzę problemów, żeby zrobić to co opisałeś, ale czemu pytasz? :P

Co tam było... :roll: Strategie, zręcznościówki, przygodówki, fps, rpg :roll: W gruncie rzeczy po takich doświadczeniach człowiek dochodzi do wniosku, że wszystkie gry są w sumie takie same, a gatunki to tylko powielane schematy :) Ale co tu gadać, jeszcze zbierze się na wyzwiska... trza robić ten silnik. Jak narazie mam postacie chodzące po planszy 2d w multiplayer
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: marek »

Tritus Debris pisze:czemu pytasz?
a bo myślałem kiedyś, żeby zrobić strategię turową :] myślałem o C++Builder, ale to jest dużo za dużo roboty :/ Może kiedyś...
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

OK noto będzie tak...
Obecnie zrobiłem, że można wybrać strażnika lub złodzieja. Można chodzić :-D
Strażnik nie widzi złodzieja w całkowitym "cieniu" - czyli w odpowiedniej odległości od światła.
Stopniowo przybliżając się do światła robimy się coraz mniej przezroczyści ;) :P :P
No i jestem teraz w kluczowym momencie. Bo w sumie nie wiem na co się zdecydować :|
Czy gra powinna być w 3d? Byłyby problemy ze znalezieniem obiektów, bo najlepiej by było jakby każda klatka animacji była oddzielnym obiektem.
A może 2,5 D ? ;) Wszystko co kwadratowe i koliste jest w 3d, reszta to obrazki jak np. w Daggerfallu, lub Wolfstein 3D ale oczywiście w lepszej jakości :)
A może zupełne 2D? Wszystko byłoby schludniejsze, jednak dla niektórych klimat mniejszy i świadomość ciała odpada...
Już sam w sumie tak naprawdę nie wiem! Pomóżcie. Robić ankietę?

[edit]
Miłoby było jakbyście byli za 2,5 D ;) Planuję to tak, że na początku zrobi się właśnie 2,5D, a potem jak się znajdą zasoby - będzie przeskok w 3D. Gra będzie ewoluowała cały czas
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
nottis
Skryba
Posty: 263
Rejestracja: 28 grudnia 2005, 17:58
Lokalizacja: zewsząd

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: nottis »

Sporo już zrobiłeś. ;]
Chodzi ci o trójwymiarowy świat + przedmioty jako płaskie sprite'y? To by wystarczało, jestem za. Poza tym wreszczie moglibyśmy ci jakoś pomóc, bo rysować każdy (z wyjątkami) umie ^.^
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4775
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: marek »

Świat w 3D + sprite'y? mi pasuje. Tylko od razu planuj jak zrobić komunikację sięciową - z autopsji mogę powiedzieć, że to nie jest takie proste.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Marzec »

Komunikacja sieciowa już przecież jest :-D
I komunikacja klientów z serwerem, i komunikacja między graczami na czacie ;)

A więc wstawiam 3d, a postacie + itemki i inne skomplikowane rzeczy będą płaskie. Gdy już zrobię rejestrację, pałkę dla złodziei i miecz dla strażników to możemy zrobić pierwszy test.

No i ważne pytanie do forumowiczów: czy jest ktoś na forum kto projektuje w 3ds maxie lub jakimś innym programie. No wiem, są osoby ;) Ale gdyby ktoś się chciał przyczynić do projektu to niech pisze :) Ale chyba za wcześnie ogłaszam :P

Narazie tytuł roboczy jest "City Online" ;) Co o tym sądzicie? :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kurak
Mechanista
Posty: 359
Rejestracja: 10 marca 2007, 22:14
Lokalizacja: z Przyszłości
Kontakt:

Re: Thief jako MMORPG.

Post autor: Kurak »

proponuję zmienić tytuł na "The City Online" ;)
szkoda, że ja w ogóle nie znam się na takim tworzeniu np. gier :/
zresztą, i tak nie mógłbym za bardzo pomóc - w tym roku matura mnie czeka :/
ew. mogę być testerem xp
Wymyśliłem sobie na to sposób: będę udawał głuchoniemego.
J. D. Salinger, "Buszujący w zbożu"
ODPOWIEDZ