ja też a jakie to wymagania będzie mieć?Kurak pisze:mogę być testerem xp
Thief jako MMORPG.
Re: Thief jako MMORPG.
Re: Thief jako MMORPG.
jeśli chodzi o modele sprite'ów i ikonki broni to można wykorzystać te z Battle od Wesnoth (co przy okazji spowoduje, że gra będzie musiała być na licencji GPL, ale to chyba nie problem) - jest ich tam parędziesiąt jednych i drugich
Re: Thief jako MMORPG.
Nie wiem czy są to grafiki freeware, bo planuję coś zyskać na grze W końcu musi się jakoś rozwijać Po pierwsze to serwer... żeby gra była 24h i bez lagów, trochę będzie to kosztować.
Poza tym ostatnio czytam o umieszczaniu prawdziwej kasy w grze. Oczywiście nie o skryptach, które teleportują kasę do gry XD tylko o legalizacji całego przedsięwzięcia. Jeżeli już wprowadziłbym coś takiego to tylko wyglądałoby to tak, że w grze są dwie waluty. Jedna jest realna, druga wirtualna. Za realną nie będzie można np. kupować itemków, tak samo realnej nie zamienisz na wirtualną , więc będzie obrót tylko tymi pieniędzmi, które wprowadzą do gry gracze. Ale to wszystko to raczej marzenia i nie tym teraz się trzeba zajmować
Jeżeli te grafiki są freeware lub GPL to mogę ich nawet użyć. I teraz takie "pytanko": Czy jak The City Online będzie GPL to nie będzie można do niego wprowadzić opłat "dla chętnych"
Poza tym ostatnio czytam o umieszczaniu prawdziwej kasy w grze. Oczywiście nie o skryptach, które teleportują kasę do gry XD tylko o legalizacji całego przedsięwzięcia. Jeżeli już wprowadziłbym coś takiego to tylko wyglądałoby to tak, że w grze są dwie waluty. Jedna jest realna, druga wirtualna. Za realną nie będzie można np. kupować itemków, tak samo realnej nie zamienisz na wirtualną , więc będzie obrót tylko tymi pieniędzmi, które wprowadzą do gry gracze. Ale to wszystko to raczej marzenia i nie tym teraz się trzeba zajmować
Jeżeli te grafiki są freeware lub GPL to mogę ich nawet użyć. I teraz takie "pytanko": Czy jak The City Online będzie GPL to nie będzie można do niego wprowadzić opłat "dla chętnych"
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Thief jako MMORPG.
reklamy (dość niepewne) i dobrowolne datki.Tritus Debris pisze:Po pierwsze to serwer... żeby gra była 24h i bez lagów, trochę będzie to kosztować.
chyba GPL - a zresztą: gdzie znajdziesz kogoś, kto Ci zrobi odpowiednią liczbę grafik i sprite'ów? A rozwój? Nic lepszego od wolnej społeczności nie ma, jeśli chodzi o rozwoj. Po prostu pozwolisz graczom wprowadzać własne pomysły.Tritus Debris pisze:Nie wiem czy są to grafiki freeware, bo planuję coś zyskać na grze Wink W końcu musi się jakoś rozwijać Wink
zdaje się, że ... nie wiem. Na pewno będziesz musiał udostępniać silnik gry wszystkim zainteresowanym. Pamiętaj o tym, że nikt Ci nie będzie płacił za grę w coś co nie jest popularne / mało kto gra. Innymi słowy, zanim zaczniesz pobierać opłatę, musisz najpierw go udostępniać za darmo i zachęcać ludzi do gry. Najlepszym rozwiązaniem jest w takim razie reklama: najbardziej opłacalna jest google, ale potrzeba naprawdę dużo "dobrowolnych" kliknięć użytkowników, aby coś zarobić. Wstępnie możesz na własnym kompie odpalić serwer, tylko że pewnie łącze masz asymetryczne, więc mogą być drobne problemy z wysyłaniem.Tritus Debris pisze:Jeżeli te grafiki są freeware lub GPL to mogę ich nawet użyć. I teraz takie "pytanko": Czy jak The City Online będzie GPL to nie będzie można do niego wprowadzić opłat "dla chętnych"
A, i jeszcze jedno: jeśli na czymkolwiek chcesz cokolwiek zarobić/zaoszczędzić, załatw formalności z urzędami.
Re: Thief jako MMORPG.
Póki co borykam się z samymi podstawamimarek pisze:A, i jeszcze jedno: jeśli na czymkolwiek chcesz cokolwiek zarobić/zaoszczędzić, załatw formalności z urzędami.
Mam już zrobiony trójwymiarowy silnik, który obsługuje światło w czasie rzeczywistym. Jeszcze będę implementował cienie, ale nie wiem jak optymalne to będzie. Najdłużej zajęło mi napisanie takiego skryptu, żeby gracz widział innych graczy PRAWIDŁOWO. Bo są to płaskie rysunki, postać narysowana z ośmiu stron. Teraz program bierze pod uwagę kierunek w jakim patrzy gracz i kierunek w jakim patrzy drugi gracz, żeby pokazać odpowiedni obrazek Trochę z tym było męczarni. Matematyka się kłania
Tak to na razie wygląda:
Im bardziej wchodzimy w cień - tym bardziej stajemy się przeźroczyści dla innych graczy: ( jak w TUT)
Gdy jesteśmy w całkowitym mroku - jesteśmy zupełnie niewidzialni dla innych - sygnalizuje to zakolorowanie się ciała na mroczny niebieski
Jeśli chodzi o to kiedy wyjdzie pierwsza wersja gry... Chciałbym żeby wyszła jutro Ale niestety, muszę męczyć się sam nad grafiką postaci, żeby nadać im te ruchy, które mi są potrzebne. Może dla niektórych będą to komiksowe kiczowate rysunki, ale spójrzcie na to inaczej - nawet jak gra będzie już na chodzie to będą mogły dochodzić nowe "outfity" inne obrazki, lub animacje postaci
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Thief jako MMORPG.
ooo super się zapowiada
dopisuje się do prośbya obecną wersję mógłbyś gdzieś wrzucić?
Re: Thief jako MMORPG.
Cudo =) Podałbyś może parametry sprite'ów? Moglibyśmy pomóc w tworzeniu przedmiotów i ew. postaci ;]
Re: Thief jako MMORPG.
Niestety i tak byście sobie nie pograli bo serwer włączam tylko wtedy, gdy testujęmarek pisze:a obecną wersję mógłbyś gdzieś wrzucić?
Przykładowy sprite:
Single Thief
Pełny sprite:
Jeśli na forum są jacyś graficy chętni do pomocy, to proszę o kontakt. Jednak tak jak mówiłem, wolę robić sprity sam i w takim stylu, bo tylko wtedy łatwo mi się je edytuje i mogę zrobić każdą animację. Może kiedyś gra przejdzie graficzny refresh
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Thief jako MMORPG.
A może... coś w stylu Tibia, tyle, że osadzone w świecie Thiefa?
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
- Remember to pick pocket of the party guests?
Re: Thief jako MMORPG.
Nie wiem co masz na myśli mówiąć "w stylu Tibia". W gruncie rzeczy The City Online będzie w stylu Tibii, bo będzie przecież orpg. Bardziej będzie to krzyżówka Thievery z Runescapem Bo po pierwsze: proste 3D, a poza tym dużo umiejętności do kształcenia i trochę humoru, czego niestety Tibii brakuje
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Thief jako MMORPG.
Mógłbym pomóc - raczej nie przy postaciach (tu liczy się konsekwencja, więc chyba zostawmy je tobie, jak mówiłeś), ale np. przy przedmiotach - why not?
Re: Thief jako MMORPG.
Kurczę zapowiada się fajnie to "The City Online". Grafika może nie genialna ( nie będę jej krytykował bo sam lepiej nie umiem jednak całkiem dobra a grywalność może być genialna. Mógłbym pomóc w jakiś sposób(przedmioty choćby).
PZDR
Ubq
PZDR
Ubq
- Kapitan Smith
- Poganin
- Posty: 750
- Rejestracja: 21 października 2006, 12:31
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Thief jako MMORPG.
Ja również mogę pomóc... w testowaniu A tak na serio to nie mam niestety żadnych umiejętności, które mogłyby się wam przydać. Z drugiej strony jednak zawsze lubię gry internetowe, szczególnie mmorpg także czekam z niecierpliwością. Szkoda, że zostaje mi tylko życzyć powodzenia.
Re: Thief jako MMORPG.
to moze serwer też dasz i będziemy się łączyć na localhosta? tylko aby zobaczyć jak wyglądaTritus Debris pisze:Niestety i tak byście sobie nie pograli bo serwer włączam tylko wtedy, gdy testuję
Re: Thief jako MMORPG.
Why not Jeśli miałbyś się czym pochwalić to mógłbyś narysować jakieś ozdoby:Noctis pisze:przy przedmiotach - why not?
obrazy(tylko z przodu)
kwiatki w doniczkach
lampy
lub skarby, monety i inne łupy
Mówiąc szczerze to nie mam wymyślonych konkretnie jeszcze żadnych przedmiotów, więc większość prac graficznych zostawiam na moment, kiedy proste grafiki zostaną narysowane, a wtedy chętni będą mogli te proste poprawić na zaawansowaneUbq pisze:Mógłbym pomóc w jakiś sposób(przedmioty choćby)
Może jeszcze kod źródłowy i wszystkie algorytmy?marek pisze:to moze serwer też dasz i będziemy się łączyć na localhosta? tylko aby zobaczyć jak wygląda
Poczekajcie aż będzie co testować i na czym. Bo alfatest zrobiłbym na kompie, który niedługo będę miał dostępny. Bardziej wam się spodoba, kiedy trochę poczekacie
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Thief jako MMORPG.
a jaka to będzie gra F2P freeware, F2P shareware, czy P2P
Re: Thief jako MMORPG.
Cóż, pograłem chwilkę w 3QDM i jest dość ... śmiesznie. Po pierwsze jeśli już mam grać w coś takiego, to niezbędny okazuje się być widok FPP. Rzut izomtryczny jest be
Re: Thief jako MMORPG.
obstawiam, że to będzie gra adware - czyli z reklamami. Na nieznaną, nierozreklamowaną płatną nikt nie będzie chciał wejść.
Re: Thief jako MMORPG.
Wiecie co, tak sobie optymalizuję klienta gry i myślę, że póki co to będzie freeware, a potem się zobaczy co będzie płatne Nie warto wprowadzać płatności gdy publika jest mała.
Zauważyliście chyba, że prace wolno się posuwają, bo o niczym was nie informuję. To dlatego, bo czekam właśnie na nowy RAM, który mi jest potrzebny do bardziej zaawansowanych skryptów, które zacząłem używać Jak na razie "grafikuję"
A co do legalności to tak btw się spytam. Czy twórcy Thievery i obecni projektanci Dark Moda musieli parę rzeczy uzgadniać z Eidosem?
Zauważyliście chyba, że prace wolno się posuwają, bo o niczym was nie informuję. To dlatego, bo czekam właśnie na nowy RAM, który mi jest potrzebny do bardziej zaawansowanych skryptów, które zacząłem używać Jak na razie "grafikuję"
A co do legalności to tak btw się spytam. Czy twórcy Thievery i obecni projektanci Dark Moda musieli parę rzeczy uzgadniać z Eidosem?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Thief jako MMORPG.
Hm... wątpię raczej. Ale i tak najlepiej spytać ich o to.
Re: Thief jako MMORPG.
I jak tam...?
Bo coś czuję, że znów skończyło się szumie. Mam nadzieje, że się mylę.
Bo coś czuję, że znów skończyło się szumie. Mam nadzieje, że się mylę.
Re: Thief jako MMORPG.
Po odkopaniu i przeczytaniu od deski do deski tego tematu nie mogę powstrzymać się by nie zapytać geniusza (Marzec) o efekty, obecny stan tego niewątpliwie interesującego projektu. Od dawna nikt się nim nie zainteresował a przecież na początku było wiele chęci i w ogóle..
Nie mam pojęcia co się stało, nic mi nie wiadomo więc..no..
Czekam z niecierpliwością na relacje ;-)
Nie mam pojęcia co się stało, nic mi nie wiadomo więc..no..
Czekam z niecierpliwością na relacje ;-)
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..
Re: Thief jako MMORPG.
Cóż... wypada mi chyba tylko polecić Ci ten temat: the City Online.
- And...
- Remember to pick pocket of the party guests?
- Remember to pick pocket of the party guests?
Re: Thief jako MMORPG.
Dzięki, właśnie wertuję.
<po dłuższej chwili>
Tam też nie ma obecnej sytuacji(na jakim etapie jest gra), ale nie poganiajmy Twórcy. ^^
<po dłuższej chwili>
Tam też nie ma obecnej sytuacji(na jakim etapie jest gra), ale nie poganiajmy Twórcy. ^^
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..