Marzec pyta
Moderator: peter_spy
Marzec pyta
Czy ktoś wie / próbował kiedyś jak usunąć HUD podczas grania w misję? Chodzi o wszystko - Tarcze HP i klejnot. I to jest to chyba wszystko Resztę można spokojnie schować. Mam po prostu taką zachciankę, że chcę sobie pochodzić po misji czystą kamerą Chyba wiecie poco
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł - proszę o dokładne opisanie Dziękuję za uwagę
Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł - proszę o dokładne opisanie Dziękuję za uwagę
Ostatnio zmieniony 20 marca 2008, 15:40 przez Marzec, łącznie zmieniany 1 raz.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Pliki tarczy i klejnotu są w katalogu obj/txt i są to :
1/ shield.gif - jak nazwa wskazuje tarcza
2/ surcrygr.gif, surscyrr.gif, surscyyr.gif - klejnot
Jeśli ich nie masz ( a zapewne nie masz) to szukaj w pliku res/obj.crf Otwórz go winzipem/winrarem i wypakuj odpowiednie pliki. Teraz zrób sobie inne wersje np. 1piksel*1 piksel i podmień. Powinno działać. Pamiętaj o właściwej palecie kolorów !!!!
1/ shield.gif - jak nazwa wskazuje tarcza
2/ surcrygr.gif, surscyrr.gif, surscyyr.gif - klejnot
Jeśli ich nie masz ( a zapewne nie masz) to szukaj w pliku res/obj.crf Otwórz go winzipem/winrarem i wypakuj odpowiednie pliki. Teraz zrób sobie inne wersje np. 1piksel*1 piksel i podmień. Powinno działać. Pamiętaj o właściwej palecie kolorów !!!!
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Marzec pyta
Sprytne sprytne Nie pomyślałem Proste, acz nadzwyczaj skuteczne Teraz będzie jazda
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Po co?Chyba wiecie poco
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Marzec pyta
Aha, no w sumie nie pomyślałem...
A ze swojej własnej misji może? że tak z ciekawości zapytam...
A ze swojej własnej misji może? że tak z ciekawości zapytam...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Marzec pyta
Tak Ale wcześniej zamieszczę na forum inną ciekawostkę w postaci filmiku
Wogóle Dromed to najlepszy silnik 3d w jakim najlepiej się z nam z innych mi znanych pozostałych więc przewiduję trochę produkcji na nim.
Wogóle Dromed to najlepszy silnik 3d w jakim najlepiej się z nam z innych mi znanych pozostałych więc przewiduję trochę produkcji na nim.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Cieszę się, że wróciłeś do tworzenia fanmisji - to co wtedy widzialem miało w sobie ciekawą koncepcję, która wymagała co prawda lepszego wykonania, ale to przychodzi z czasem, poprzez praktykę.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Marzec pyta
Fanmisję którą obecnie robię zaczynałem robić dwa razy Za drugim razem zrobiłem więcej, ale zdobyłem lepszy pomysł i zacząłem robić od nowa. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Co do HUD'a da się do niego w dowolnym miejscu dodać jakieś elementy?
BTW bawił się ktoś - niekoniecznie z was (ttlg forum) - wyświetlaniem zmiennych jak np. czas gry, ilość łupów itp?
Co do HUD'a da się do niego w dowolnym miejscu dodać jakieś elementy?
BTW bawił się ktoś - niekoniecznie z was (ttlg forum) - wyświetlaniem zmiennych jak np. czas gry, ilość łupów itp?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Kiedyś chciałem wprowadzić miernik wyziębienia bohatera (zimowa fanmisja), ale odpuściłem sobie szybko, jak moje wołania odbijały się głuchym echem... Poza tym nie spotkałem się z żadną ingerencją w HUD poza zmianą ikonek lub wyłączeniem kryształu. Teoretycznie nie świadczy to jeszcze, że nie da się nic zrobić, ale biorąc pod uwagę, jak dark engine został przemielony przez te 10 lat i tysiące ludzi, to wydaje mnie się to mało prawdopodobne.
Choć jak teraz o tym pomyślałem, to przyszły mi takie tropy do głowy:
1) prosty pasek myślę, że możnaby wprowadzić - jako sekwencja tekstur. Co prawda nie znam żadnego sposobu na wyświetlanie tekstur bezpośrednio na ekranie, ale gdyby tak udało się podłączyć jakiś obiekt do kamery?
Kryształ widzialności jest obiektem, z tego co wiem. Gdyby tak rozszerzyć go o trochę więcej polygonów, niż ma teraz i wyświetlać na nich teksturę, którą by się zmieniało za pomocą właściwości TxtReplace?
2) jedyny znany mi sposób wyświetlania tekstów na ekranie to teksty na szyldach, plakietkach itp. Trzeba by co jakiś czas uruchamiać mechanizm frobowania plakietki połączonej z tekstem, który chcesz wyświetlić. Choć tu mógłby być problem z wyswietlaniem zmiennych - wiem, że w misji Haunting, gdzie pojawia się swoisty licznik nocy, w których toczy się akcja, autor z góry zaprogramował 100 tekstów do wyświetlenia (Noc 1, Noc 2, Noc 3 czy jakoś tak - nie pamiętam dokładnie). Tylko nie wiem, czy były to kolejne pliki, czy kolejne linijki w jednym pliku.
Choć jak teraz o tym pomyślałem, to przyszły mi takie tropy do głowy:
1) prosty pasek myślę, że możnaby wprowadzić - jako sekwencja tekstur. Co prawda nie znam żadnego sposobu na wyświetlanie tekstur bezpośrednio na ekranie, ale gdyby tak udało się podłączyć jakiś obiekt do kamery?
Kryształ widzialności jest obiektem, z tego co wiem. Gdyby tak rozszerzyć go o trochę więcej polygonów, niż ma teraz i wyświetlać na nich teksturę, którą by się zmieniało za pomocą właściwości TxtReplace?
2) jedyny znany mi sposób wyświetlania tekstów na ekranie to teksty na szyldach, plakietkach itp. Trzeba by co jakiś czas uruchamiać mechanizm frobowania plakietki połączonej z tekstem, który chcesz wyświetlić. Choć tu mógłby być problem z wyswietlaniem zmiennych - wiem, że w misji Haunting, gdzie pojawia się swoisty licznik nocy, w których toczy się akcja, autor z góry zaprogramował 100 tekstów do wyświetlenia (Noc 1, Noc 2, Noc 3 czy jakoś tak - nie pamiętam dokładnie). Tylko nie wiem, czy były to kolejne pliki, czy kolejne linijki w jednym pliku.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Marzec pyta
Nameless stworzył skrypt do wyświetlania tekstów na ekranie. Opis z pliku readme jest nastęujacy :
Qvar można zmieniać za pomoca QuestvarTrap lub QuestvarTrigger ( nigdy nie pamiętam który co robi )
Kod: Zaznacz cały
NVOnscreenText (NVTrap)
Loads a book string and displays both the text and the quest variable that it specifies onscreen.
This behaves slightly differently from a standard book; rather than simply displaying the value of the string "page_0", it displays first the contents string "page_0", then the value of the quest variable specified in the string "QVar", and finally the contents of "page_1".
So, for example (assuming that the quest variable TestQVar is 54), the string file:
Page_0: "At present, the qvar is "
QVar: "TestQVar"
Page_1: ". Thank you for asking."
would be displayed as "At present, the qvar is 54. Thank you for asking."
You can also use Design Note parameters instead of a string file. Use the parameters NVPage_0, NVQVar, and NVPage_1. You can also use NVText instead of NVPage_0 for simple onscreen texts.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Marzec pyta
Timonie, w katalogu obj/txt umieściłem pliki
CRYTEX od 01 do 17
CRYTEXGB, PP i tym podobne
SHIELD
SURCRYG i tym podobne
wszystkie mają 1 x 1 pixela i są przezroczyste, jednak gdy gram widać tylko żółtą otoczkę wokół kryształa którego nie ma Gdzie jest kurde plik tej otoczki
[edit]
Hehe szkoda, że nie umiesz pomóc (a może zrobisz to później ) I tak dużo pomogłeś.
Nie mogłem się powstrzymać i już nagrałem swoje logo razem z interfejsem Logo można traktować jako zapowiedź do moich filmów wydanych na Dromedzie które niedługo zamieszczę na YT Ale także gameplay'e z Thiefa
Doszedłem do wniosku, że interfejs w logo lepiej żeby był, aby było widać lepiej iż to Thief
Jak zwykle zjadło jakość. W 640x480 to wygląda lepiej
CRYTEX od 01 do 17
CRYTEXGB, PP i tym podobne
SHIELD
SURCRYG i tym podobne
wszystkie mają 1 x 1 pixela i są przezroczyste, jednak gdy gram widać tylko żółtą otoczkę wokół kryształa którego nie ma Gdzie jest kurde plik tej otoczki
[edit]
Hehe szkoda, że nie umiesz pomóc (a może zrobisz to później ) I tak dużo pomogłeś.
Nie mogłem się powstrzymać i już nagrałem swoje logo razem z interfejsem Logo można traktować jako zapowiedź do moich filmów wydanych na Dromedzie które niedługo zamieszczę na YT Ale także gameplay'e z Thiefa
Doszedłem do wniosku, że interfejs w logo lepiej żeby był, aby było widać lepiej iż to Thief
Jak zwykle zjadło jakość. W 640x480 to wygląda lepiej
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Dobre Podoba mi się.Marzec pisze:
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)
Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Re: Marzec pyta
Marzec : nie mam pojęcia jak zlikwidować tę otoczkę.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Marzec pyta
Nie ma sensu tworzyć nowego tematu dla jednego pytania więc zapytam tu.
Jak zrobić, żeby po otworzeniu skrzyni kluczem klucz ten został usunięty?
Powiem tylko, że nie wchodzi w grę FrobInfo bo wtedy przy otwieraniu otwartych z klucza drzwi też klucz znika.
Destroy Trap nie działa kiedy go uruchamiam podczas otworzenia skrzyni. Ma on link ControlDevice do tego klucza.
Jak zrobić, żeby po otworzeniu skrzyni kluczem klucz ten został usunięty?
Powiem tylko, że nie wchodzi w grę FrobInfo bo wtedy przy otwieraniu otwartych z klucza drzwi też klucz znika.
Destroy Trap nie działa kiedy go uruchamiam podczas otworzenia skrzyni. Ma on link ControlDevice do tego klucza.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Jeśli dobrze pamiętam to ustaw :
Game > Damage Model > Slay Result
jako
Normal
Game > Damage Model > Slay Result
jako
Normal
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Marzec pyta
A po ludzku ?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Marzec pyta
Dziękuję Ci timonie Nie wpadłbym na to, bo damage model to zawsze mi się kojarzył z niszczeniem
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Moim skromnym zdaniem zarówno tarczki zdrowia jak i kryształ widzialności są normalnymi obiektami *.bin, na których opierają się w/w tekstury. Obiektami są też ksiażki [ w folderze books widać pliki bin -> po otwarciu w dowolnym edytorze 3d widać płaską tablicę ]. Możnaby pokombinować Mało tego pamiętam demko dromedowe do T1, w którym strzelało się do hauntów z bazuki. Na środku ekranu znajdował się statyczny czerwony krzyżyk. Bardzo prawdopodobne ze był to obiekt "zawieszony" na kamerze, a co za tym idzie prawdopodobne jest też to, że da się "przykleić" do kamery coś jeszczeTimon pisze:nie mam pojęcia jak zlikwidować tę otoczkę.
Re: Marzec pyta
Cholera mnie zaraz weźmie. Naciskam alt+LPM, shift+LPM lub ctrl+LPM w Dromedzie i po ułamku sekundy cały Dromed staje kursor się zawiesza. Dopiero jak puszczę wszystkie klawisze i poczekam kilka sekund to działa dalej Który program może tak działać na Dromed? Pomijam wirusy
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
A nie włączyłeś przypadkiem jakiegoś skrótu klawiaturowego? Zajrzyj do właściwości klawiatury w systemie.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Marzec pyta
Dziwnym trafem problem już zniknął, a poważniejszych zmian w systemie nie wprowadzałem.
Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie
Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Marzec pyta
Mówisz o problemie w oknie 3D czy w trybie gry? Niewykluczone, że sęk tkwi w oświetleniu, a raczej braku jego przeliczenia. Spróbuj też optymalizacji, no i pamiętaj, że DromEd nie lubi "dużych terenów" o rozmiarze boku powyżej 250 jednostek.Marzec pisze:(...) Zastanawia mnie, czy też macie tego typu problemy z teksturami co ja. W przypadku bardzo dużych terenów i ogromnych solidów tekstura zmienia wygląd, gdy stoimy od niej dosyć daleko. Gdy podejdziemy bliżej tekstura wygląda normalnie
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji