Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Zatrzymaj się tutaj, jeśli w Sieci lubisz przemieniać się w Mistrza Złodziejskiego Fachu lub Strażnika Miejskich Kosztowności, a zatem jesteś zainteresowany rozgrywką wieloosobową, powiązaną na różne sposoby z Thiefem.

Moderatorzy: Bruce, Bandit

Awatar użytkownika
Wredny Nizioł
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 16 listopada 2007, 11:12

Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Wredny Nizioł »

Słyszałem, że ma być nowy mod multiplayerowy. Mam nadzieję, że będzie dawał więcej możliwości niż Thievery. Mam na myśli wspinanie się, czołganie, nowe gadżety, a przede wszystkim większą losowość lokacji. Myślę że powinno być więcej strażników, a złodziei tylko kilku i każdy powinnien mieć jakieś specjalne zdolności. Poza tym powinni ograniczyć możliwość ogłuszania bo to jest bardzo mało realistyczne (niech ktoś spróbuje ogłuszyć dryblasa bezgłośnie - dlatego w serii thief zawsze przemykałem i ograniczałem urzywanie blackjacka do minimum). Poza tym najważniejsza rzecz: Nikt nie powinien móc biegać z bełtem wbitym w swoje ciało. Trafiony z kuszy złodziej powinien być wyeliminowany. Natomiast strzała z nawet najlepszego łuku nie przebije stalowej płyty (ale kolczugę tak)- poczytajcie fachowej literatury) dlatego strażnicy powinni mieć tylko nieliczne słabe punkty na ciele. Te zmiany sprawiłyby, że rozgrywka byłaby naprawdę skradana a nie ganiana. Złodzieje powinni pozostać niezuważonymi a nie ogłuszać po kilkunastu strażników na rundę.
Nie uważacie że sama koncepcja stałych map do Thievery jest bez sensu? Wszyscy złodzieje dokładnie wiedzą gdzie co leży i jak tam dojść. Chyba prydałoby się coś losowego, mniej pewnego (chociaż przedmioty mogłyby być losowo rozrzucane). Złodzieje powinni mieć tylko jakiś strzęp informacji, jakiś cynk, zarys mapy, tak jak w serii Thief. Mam nadzieję że twórcy kolejnego moda do gry sieciowej wezmą to pod uwagę bo inaczej jest to zabawa w ganianego a nie skradanka- takie jest moje zdanie. To raczej bandycki napad a nie art of theft. Poczekamy - zobaczymy co wymodzą.
Silence visits me again...welcome Friend.
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: _OskaR »

Wredny Nizioł pisze:Poza tym powinni ograniczyć możliwość ogłuszania bo to jest bardzo mało realistyczne (niech ktoś spróbuje ogłuszyć dryblasa bezgłośnie - dlatego w serii thief zawsze przemykałem i ograniczałem uŻywanie blackjacka do minimum).
No to poskacz sobie po ogłuszeniu. W TuT zazwyczaj ktoś reaguje.
Wredny Nizioł pisze:Poza tym najważniejsza rzecz: Nikt nie powinien móc biegać z bełtem wbitym w swoje ciało. Trafiony z kuszy złodziej powinien być wyeliminowany. Natomiast strzała z nawet najlepszego łuku nie przebije stalowej płyty (ale kolczugę tak)- poczytajcie fachowej literatury) dlatego strażnicy powinni mieć tylko nieliczne słabe punkty na ciele.
Do tego jeszcze powinna być możliwość złamania miecza i motyw pojawiania się rdzy.
Wredny Nizioł pisze:Nie uważacie że sama koncepcja stałych map do Thievery jest bez sensu? Wszyscy złodzieje dokładnie wiedzą gdzie co leży i jak tam dojść. Chyba prydałoby się coś losowego, mniej pewnego (chociaż przedmioty mogłyby być losowo rozrzucane). Złodzieje powinni mieć tylko jakiś strzęp informacji, jakiś cynk, zarys mapy, tak jak w serii Thief.
Właśnie tak jest w TuT, choć niekiedy w ogóle nie mam mapy. Zresztą- w Thiefie przedmioty leżą zawsze w tym samym miejscu- w TuTku jest dużo większa losowość. Poza tym, jeśli przechodzisz Thiefa drugi raz, znasz już mapę, więc nie rozumiem twojego porónania. A dynamiczne tworzenie map- to musiałoby być zadanie dla serwera i wymagałoby dodatkowych zasobów w stosunku do gotowych mapek. A co do rozmieszczenia kluczowych przedmiotów- trudno, żeby coś było raz w strzeżonym, zamkniętym pomieszczeniu, a innym razem w wc.
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Łucznik »

czasem loot jest rozrzucany losow(Grange) przedmioty też(Evi na Aqua Vacines na Asy) straż ma słabe punkty(no z tyłu zadaje 2 razy większe obrażenia nasza strzała) a strzały z łuku są różne np.długi grot by prześlizgnąć się przez oczka kolczugi strząły częściowo tępe zsuwające się w szczeline w pancerzu pierścieniowym(nie płytowym) i w końcu małe ostre groty przebijające pancerze płytowe,ogłuszanie w TUT nie jest bezgłośnie słychać cichy krzyk strażnika a jak ma hełm to już całkiem słyszalne
Awatar użytkownika
Wredny Nizioł
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 16 listopada 2007, 11:12

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Wredny Nizioł »

Do tego jeszcze powinna być możliwość złamania miecza i motyw pojawiania się rdzy.

To już przesada i czysty sarkazm. Baw się w swoją ganiankę. Ja tam wolę się skradać. Jeszcze chwila i zostanę nazwany "camperem" bo nie lubię jak się biega z bełtem w plecach.
Silence visits me again...welcome Friend.
Łucznik
Arcykapłan
Posty: 1305
Rejestracja: 21 października 2006, 19:15

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Łucznik »

_OskaR pisze:raz w strzeżonym, zamkniętym pomieszczeniu, a innym razem w wc.
jak Harfa na Nostalgi raz w zamkniętym sejfie raz w ogromnym pomieszczeniu z 2 dużymi wyjściami a innym razem w malej galeryjce z 3 małymi drzwiami

[ Dodano: Pią 14 Gru, 2007 12:53 ]
nie no Oskar ty nie przeginaj gośc jest nowy :|
Awatar użytkownika
Wredny Nizioł
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 16 listopada 2007, 11:12

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Wredny Nizioł »

Nie mam zamiaru zniechęcać nikogo do gry w Thievery, bo to fajna gra. Chciałbym tylko żeby w przyszłym modzie twórcy poszli trochę dalej w realizmie.
Silence visits me again...welcome Friend.
Awatar użytkownika
grim_reaper
Egzekutor
Posty: 1871
Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: grim_reaper »

A mnie się wydaje, że szanowny kolega marząc o realizmie zapomniał o REALIACH. To jest, o możliwościach współczesnych komputerów, to raz, sieci, to dwa, o czym wspomniał Oskar, no i chętnych rąk do pracy przy jakiejkolwiek grze, aby zrobić ją tak, żeby wszystkich zadowolić ( zawsze znajdzie się taki, któremu z kolei realizm w grze nie odpowiada i on by na przykład wolał sobie polatać - w sumie dla mnie na tym polega urok gier - robisz w nich to, czego w rzeczywistości raczej nie zrobisz, z założenia oczywiście ). Jasne można próbować robić z każdej gry jakiśtam odpowiednik The Sims, mielibyśmy Thief and Guard Sims, ale czy tędy droga? Uważasz, że wtedy łatwiej by Ci się grało? Czy w czym leży problem? Kolega szanowny strasznie na Thievery ( stare i wkurzające, ale jare ) narzeka, ale nawet nie zdążył dobrze w nie pograć - a może by tak najpierw spróbować?
"And then there's THIS asshole..."
Zobacz, w co jeszcze gram:
•••Mój profil na Steamie!•••
Awatar użytkownika
Wredny Nizioł
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 16 listopada 2007, 11:12

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Wredny Nizioł »

Koledzy, w niczym nie ma problemu. Grałem już w thievery. Jest fajnie a moim zdaniem mogłoby być jeszcze fajniej. To wszystko. Oświadczam że nie jestem "cięty na Thievery", tylko ewentualnie "wredny malkontent" ;) Jeśli nie macie woli rozmowy o nowym to przepraszam.
Silence visits me again...welcome Friend.
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Bandit »

Gdybyś pograł w Thievery trochę dłużej to wiedziałbyś, że takie czynniki niosą z sobą bardzo nieprzyjemne konsekwencje, ale po kolei...
Wredny Nizioł pisze:Słyszałem, że ma być nowy mod multiplayerowy. Mam nadzieję, że będzie dawał więcej możliwości niż Thievery. Mam na myśli wspinanie się, czołganie, nowe gadżety, a przede wszystkim większą losowość lokacji.
Przecież w Thievery jest lina i to wystarczy, bo mapper robiąc mapę może zdecydować gdzie gracz będzie mógł jej użyć a gdyby można było wspinać się to cała koncepcja liny straciłaby sens a gra zaczęłaby przypominać jakąś hybrydę spidermana.
Czołganie może i nie byłoby takie złe w połączeniu z udawaniem martwego, ale już teraz ludzcy strażnicy potrafiła przejść z flarą obojętnie obok klęczącego złodzieja, więc zastanawiam się, do czego mogłoby to być potrzebne...
Nowe gadżety nie są potrzebne chyba, że podasz konkretne przykłady to wtedy pomyślimy czy mogłoby się przydać w grze. Poza tym istnieją mutatory, dzięki którym można dodać przeróżne dodatkowe przedmioty...
Musisz mi wyjaśnić, co rozumiesz pod pojęciem "większą losowość lokacji", bo jeśli chodzi ci o to żeby mapy były większe to jestem przeciwny (już wiemy, że mapy mają być podobnej wielkości jak te z TUT), ponieważ na większych mapach gra staje się nudna, bo spotkać strażnika na takiej mapie to wielka rzadkość. Lecz jeśli masz na myśli większe zróżnicowanie w pojawianiu się przedmiotów, które mają wpływ na przebieg rozgrywki to byłbym gotów się z tobą zgodzić gdyby nie fakt, że ta losowość już jest a to jaka ona jest zależy nie od modu a od konkretnej mapy. Osobiście uważam, że na mapach powinno byś więcej "exitów", ale nie tak, że złodziej mógłby sobie wybierać tylko na zasadzie losowości. Na przykład na mapie byłby 3 "exity" a działałby tylko jeden. Oczywiście w zadaniach byłoby wyjaśnione, w jakim kierunku powinien udać się złodziej...
Wredny Nizioł pisze:Myślę, że powinno być więcej strażników, a złodziei tylko kilku i każdy powinien mieć jakieś specjalne zdolności.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale przeważnie jest tak, że każdy chce grać złodziejem, więc na przykład gdyby można było grać złodziejem raz na 3 mapy lub jeszcze rzadziej to gracze szybko zniechęciliby się do gry. Już teraz jest to problemem, gdy z gry wychodzi gracz, który na poprzedniej mapie grał złodziejem tym samym nie dając możliwości gry złodziejem graczowi, który poprzednio grał strażnikiem. "Jakieś specjalne zdolności"? Konkrety proszę, bo tak to my się nie dogadamy, ale ogólnie rzecz biorąc jestem raczej przeciwny elementom RPG w takiej grze.
Wredny Nizioł pisze:Poza tym powinni ograniczyć możliwość ogłuszania, bo to jest bardzo mało realistyczne (niech ktoś spróbuje ogłuszyć dryblasa bezgłośnie - dlatego w serii thief zawsze przemykałem i ograniczałem używanie blackjacka do minimum).
Ograniczyć, czyli równie dobrze można byłoby całkowicie go wyeliminować, bo jeśli coś jest nieskuteczne i toporne w obsłudze to umiera śmiercią naturalną - nie tędy droga. Może podaj, w jaki sposób chciałbyś go ograniczyć? Dam ci dobrą rade na przyszłość. Nie porównuj Thiefa i Thievery, bo to dwie bardzo różniąc się od siebie gry a na dodatek jedna to singleplayer a druga multiplayer. Jeśli nie widzisz różnic to albo jesteś ślepy albo nie chcesz ich widzieć...
Wredny Nizioł pisze:Poza tym najważniejsza rzecz: Nikt nie powinien móc biegać z bełtem wbitym w swoje ciało. Trafiony z kuszy złodziej powinien być wyeliminowany. Natomiast strzała z nawet najlepszego łuku nie przebije stalowej płyty (ale kolczugę tak)- poczytajcie fachowej literatury), dlatego strażnicy powinni mieć tylko nieliczne słabe punkty na ciele. Te zmiany sprawiłyby, że rozgrywka byłaby naprawdę skradania a nie ganiana. Złodzieje powinni pozostać, niezauważonymi a nie ogłuszać po kilkunastu strażników na rundę.
Nie no to już przesada, więc co twoim zdaniem powinien zrobić taki złodziej z bełtem w tyłku? Ma podciąć sobie żyły? Bo chyba tylko to mu zostaje? Poza tym bardzo nie chciałbym żeby ta gra upodobniła się do Counter-Strike'a, że jednym strzałem można wyeliminować przeciwnika. Obecne rozwiązanie, czyli strzała w plecy zadająca większe obrażenia sprawdza się w grze bardzo dobrze, bo można zabić bota jednym strzałem, kiedy nie wie o naszej obecności, ale tylko strzałem w tył.
Wredny Nizioł pisze:Nie uważacie, że sama koncepcja stałych map do Thievery jest bez sensu? Wszyscy złodzieje dokładnie wiedzą gdzie, co leży i jak tam dojść. Chyba przydałoby się coś losowego, mniej pewnego (chociaż przedmioty mogłyby być losowo rozrzucane). Złodzieje powinni mieć tylko jakiś strzęp informacji, jakiś cynk, zarys mapy, tak jak w serii Thief.
A nie są porozkładane losowo? Zamiast się ośmieszać wypisując tutaj głupoty zacznij lepiej grać, bo z tego, co tu napisałeś mogę z ręką na sercu powiedzieć, że w ogóle nie grałeś w TUT, więc, o czym my tu mamy z tobą dyskutować skoro w ogóle nie jesteś obeznany w temacie? Tobie się tylko wydaje, że wiesz, czym jest Thievery, bo grałeś w Thiefa i to jest twój największy błąd.

Gracze doskonale widzą gdzie mogą spodziewać się loota, bo grają na danej mapie po raz enty, więc żadna mapa nie jest im potrzebna. Mapy używa się (o ile jest) tylko po to żeby zobaczyć gdzie jest inny gracz z drużyny, w której się gra. Zgłoś się jak wymyślisz sposób jak wymazać z pamięci gracza wiedzę o położeniu loota.

I znowu te porównanie do Thiefa "tak jak w serii Thief". Mówię ci, że jeśli chcesz grać w TUT to zapomnij o Thiefie!
Wredny Nizioł pisze:Mam nadzieję, że twórcy kolejnego moda do gry sieciowej wezmą to pod uwagę, bo inaczej jest to zabawa w ganianego a nie skradanka- takie jest moje zdanie. To raczej bandycki napad a nie art of theft. Poczekamy - zobaczymy, co wymodzą.
Ale ja lubię zabawę w ganianego! Skradam się tylko wtedy, kiedy tego naprawdę potrzebuję. W tym momencie potwierdza się moje zdanie o tym, że żeby być jakimś tam graczem w Thievery trzeba najpierw zagrać nie tylko w Thiefa, ale także w Unreal Tournament...

Żeby móc zaproponować coś konkretnego trzeba w grę sporo pograć, więc ciężko jest od ciebie oczekiwać, że zaproponujesz coś rewolucyjnego, co naprawdę mogłoby ulepszyć grę a nie zaszkodzić jej. Dla nas twoje pomysły są w przeważającej części nie do przyjęcia, dlatego nie dziw się naszej reakcji. To norma, że od czasu do czasu pojawiają się gracze, którym coś nie pasuje i wydaje się im, że swoimi pomysłami są w stanie uchronić wszystkich ode "złego"... :roll:
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: _OskaR »

To już przesada i czysty sarkazm. Baw się w swoją ganiankę. Ja tam wolę się skradać. Jeszcze chwila i zostanę nazwany "camperem" bo nie lubię jak się biega z bełtem w plecach.
Nie powiedziałem, że nie lubię realizmu. Ale ważniejsza jest grywalność, niż realizm. Do BF2 też zrobili realistycznego moda. Jako fanatyk realizmu w grach typu modern-warfare od razu to zainstalowałem. I co? Fajne, bo realistyczne. Ale niestety nudne. Tak samo takie skradanie może znudzić się innym graczom- ktoś w końcu musi być strażnikiem. Pamiętaj, że zmian musiałyby być duuuuużo więcej, niż wymieniłeś- a to oznacza więcej roboty- np. inny sposób celowania itd.
Poza tym, jak już Bandit wspomniał, TuT różni się dość znacznie od Thiefa. Odczułem to, kiedy pierwszy raz odpaliłem Thievery, a także wtedy, gdy po długiej przerwie (przyzwyczajony do TuT) zagrałem w Thiefa. Na początku nie pasowała mi mechanika gry w TuT, ale przywykłem i jakoś nie uważam, żeby należało cokolwiek zmieniać.
Awatar użytkownika
Wredny Nizioł
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 16 listopada 2007, 11:12

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Wredny Nizioł »

Nie to nie ja się ośmieszam, Bandit, tylko wy waszym zacietrzewieniem. Macie idealną grę wnioskując z waszych postów. Idealną subiektywnie. Dla mnie również subiektywnie jest ona cieńka, wiem BO GRAŁEM, jakiś rok do półtora temu z nickiem Zbig. Tylko gdzie tu swoboda oceny i życzliwość ("jestem ślepy", "wydurniam się" itp)Szkoda, ale chyba rzeczywiście nie nadaję się do kółka wzajemnej adoracji. Możecie zamknąć ten temat bo już nie będę go poruszał. Miłej zabawy.
Silence visits me again...welcome Friend.
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Bandit »

Twoja ocena jest bardzo niesprawiedliwa i dziwna. Ja nie nazwałbym tego "zacietrzewieniem" tylko doświadczeniem. Gram w tą grę od 6 lat, więc mogę powiedzieć, że znam się na niej i wiem, co jest dla niej dobre a co nie a po twoich wypowiedziach mogę stwierdzić, że jeszcze za mało w nią grałeś żeby móc wyrazić o niej obiektywne zdanie a co dopiero proponować jakieś zmiany.

Nigdzie nie napisałem, że TUT jest idealne, że nic nie zmieniłbym w tej grze a wręcz przeciwnie - wystarczy poszukać na forum -, ale nie w taki sposób jak ty proponujesz.

Nikt tu nie tworzy przeciwko tobie żadnego frontu to tylko twór twojej wyobraźni. My tylko w dosadny sposób napisaliśmy ci, co uważamy o twoich propozycjach. Jeśli nie jesteś odporny na krytykę to już twój problem i nas w to nie mieszaj. ;)

Zastanawiające jest to, kto tu, wobec kogo tak naprawdę zachowuje się nie fair? Ja odpowiadając na twój post musiałem poświęcić na to trochę czasu i zadałem ci w swojej wypowiedzi kilka pytań natomiast ty po prostu to zignorowałeś, czyli krótko mówiąc olałeś mnie i nie chcesz kontynuować dyskusji, bo mamy różne poglądy. Życzę ci powodzenia z takim podejściem!
:chase: :shoot: :guard:
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: _OskaR »

Masz prawo do swojego zdania (a tym bardziej naszego :)) ).
Chyba nie rozumiesz- podajesz, że przydałoby się to i tamto- nie chodzi o to, że pomysł jest zły, bo tak nie jest, ale chodzi o możliwości realizacji. Co innego zrobić darmowego moda na istniejącym już silniku, a co innego produkt, który będzie posiadał te cechy, które wymieniasz. To już wymaga znacznie większych nakładów pracy i trzeba byłoby mieć nierówno pod sufitem, żeby taka gra była darmowa.
Awatar użytkownika
Wredny Nizioł
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 16 listopada 2007, 11:12

Re: Jaki powinien być nowy multiplayer Mod

Post autor: Wredny Nizioł »

W porządku. Bez urazy chłopaki. Trochę nie poszło to wszystko tym torem, jakim chciałem. Tylko nie mówcie że to twory mojej wyobraźni, bo jak zauważyliście ton moich ostatnich postów jest pojednawczy. Wyciszmy to, ok?

Wiecie ja się nie znam na tworzeniu modów, to co opisałem w pierwszym poscie w tym temacie jest tylko spisem moich pobożnych życzeń. Nie mam pojecia kto i jak mógłby tego dokonać i z tego punktu widzenia Thievery ma swoją wartość.

Ale generalnie dajmy już z tym spokój. Chciałem otworzyć ciekawy temat ale chyba mi nie wyszło. Biorę to na siebie. End
Silence visits me again...welcome Friend.
ODPOWIEDZ