Cienie W TDM

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Cienie W TDM

Post autor: Bukary »

Jak wiecie, znowu zacząłem się bawić DarkRadiantem. I coś mi tutaj nie pasuje.

Może odzwyczaiłem się już od pracy w edytorach, ale wydaje mi się, że cienie w TDM wyglądają sto razy gorzej niż cienie w TDS, a nawet w pierwszych Thiefach. Jakieś takie kanciaste, beznadziejne. A już cienie ruchome to porażka totalna.

To kwestia silnika czy złych modeli (a raczej "modeli cieni")?
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Cienie W TDM

Post autor: Juliusz »

Co dokładnie masz na myśli?
Cienie postaci? Każda postać ma uproszczony model do rzucania cienia, który dodatkowo musi być ukryty wewnątrz postaci, a więc siłą rzeczy jest tam jakoś zdeformowany i bardziej kanciasty. To faktycznie może źle wyglądać, tymbardziej, że robił je gościu bez talentu artystycznego (choć był nienajgorszy technicznie) i niektóre modele miały głowy nieomalże kwadratowe... Ale da się do tego przyzwyczaić...

Natomiast nie bardzo kapuję jak cienie ruchome mogą gorzej wyglądać o tych z pierwszych Thiefów...

Natomiast sam sposób wyliczania i rysowania cieni jest identyczny do tego z TDS. Inna sprawa, że miękkie cienie z pierwszych Thiefów miały charakter bardziej średniowieczny, klimatyczny niż te ostre, tzw. stencil shadows.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Cienie W TDM

Post autor: Bukary »

Jestem poza domem przez dłuższy czas, więc nie zamieszczę zrzutów, ale...

Zrobiłem np. pokój z pochodnią, stołem, skrzynią etc. Cienie skrzyni i stołu wyglądały jak czarne prostokąty na ziemi o cholernie ostrych krawędziach. A jak się poruszały, było już całkiem fatalnie. Dodanie ambient light nic w zakresie estetyki tutaj nie zmieniło.

Cienie z TDS tak nie wyglądały. No way. Może ja coś knocę?

A do tego jeszcze dochodzą cienie postaci. Otóż cień AI nie miał połowy głowy i dolnej części nóg.

(Korzystam z zasobów Thief's Den).

EDIT: Przyjrzałem się zrzutom na stronie TDM. Tam to wygląda znacznie lepiej. Pewnie ja coś robię nie tak.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Cienie W TDM

Post autor: Juliusz »

Jeśli stół bądź skrzynia mają prostą sylwetkę, to będą rzucały prosty cień. Jednym lekarstwem na to jest modelowanie obiektów z nieco ciekawszymi sylwetkami.
Pomaga także trochę dobranie odpowiednich kolorów cieni, co nieco złagodzi wizualnie ostrą granicę pomiędzy światłem a cieniem.
A do tego jeszcze dochodzą cienie postaci. Otóż cień AI nie miał połowy głowy i dolnej części nóg.
to brzmi jak bug silnika, z którym ja i kilka innych osób także się spotkało. U mnie to wyglądało tak, jakby cień na ścianie był rysowany tylko do pewnej wysokości ściany i właśnie ucinał na wysokości głowy... Może to zależy od karty graficznej? :(

[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 07:41 ]
A jak się poruszały, było już całkiem fatalnie.
sposób drgania cienia Tobie się nie podoba, tak? nie pamiętam jak to było w TDS. Może faktycznie ten z TDM jest prostacki, oparty na prostej losowości, a nie naśladujący drgania ognia... Ciężko mi powiedzieć teraz.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Cienie W TDM

Post autor: Bukary »

Juliusz pisze: Pomaga także trochę dobranie odpowiednich kolorów cieni, co nieco złagodzi wizualnie ostrą granicę pomiędzy światłem a cieniem.
A można zmieniać kolor cieni?
to brzmi jak bug silnika, z którym ja i kilka innych osób także się spotkało. U mnie to wyglądało tak, jakby cień na ścianie był rysowany tylko do pewnej wysokości ściany i właśnie ucinał na wysokości głowy... Może to zależy od karty graficznej? :(
Czyli już zawsze tak będę miał? Ten bug znika? Przekichane. Jest dokładnie tak, jak opisałeś. Ale w Doomie nie miałem takich problemów.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Cienie W TDM

Post autor: Juliusz »

Kolor cieni zmieniasz poprzez kolor ambient light. Nie mówię, że trzeba iść w taki mocny niebieski jak w TDS, tymniemniej cienie złamane jakimś kolorem wyglądają mniej topornie niż te czarne (lub ciemnoszare).
Oczywiście można dać inny odcień ambient lighta. Wówczas efekty są może nierealistyczne, ale klimatyczne.
Mgła także wprowadza miękkość w odcieniach na ekranie. TDS miał mgłę chyba w każdej misji (delikatną).
Czyli już zawsze tak będę miał? Ten bug znika? Przekichane. Jest dokładnie tak, jak opisałeś. Ale w Doomie nie miałem takich problemów.
Ja to miałem tylko w jednej testowej misji. W żadnym innym przypadku mi to nie występowało.
ODPOWIEDZ