REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Moderator: peter_spy
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Weyoun, jako pierwszy, rozgryzł bazę danych ruchów AI w DromEdzie. Zrobił naprędce demko (ruch podobny do psiego), które dostaniecie tutaj:
http://www.dur.ac.uk/p.m.anderson/fm/Doggy.zip
Do projektu przyłączył się Shadowspawn (rozgryza tę bazę już od kilku lat) oraz GayleSaver. Oznacza to, że wkrótce będziecie być może wsadzać do swoich misji konie, smoki, psy itp. Coś niesamowitego! Panowie rozpracowują również Motion Editor z DromEda. Być może będziecie także mogli projektować własne ruchy postaci!
To największe od czasu Custom Scripts GayleSavera osiągnięcie w świecie DromEda! Teraz jesteśmy już w stanie zrobić z tym edytorem BARDZO dużo! Przecz z Thiefem 3 i UnrealEdem! Niech żyje DromEd!
http://www.dur.ac.uk/p.m.anderson/fm/Doggy.zip
Do projektu przyłączył się Shadowspawn (rozgryza tę bazę już od kilku lat) oraz GayleSaver. Oznacza to, że wkrótce będziecie być może wsadzać do swoich misji konie, smoki, psy itp. Coś niesamowitego! Panowie rozpracowują również Motion Editor z DromEda. Być może będziecie także mogli projektować własne ruchy postaci!
To największe od czasu Custom Scripts GayleSavera osiągnięcie w świecie DromEda! Teraz jesteśmy już w stanie zrobić z tym edytorem BARDZO dużo! Przecz z Thiefem 3 i UnrealEdem! Niech żyje DromEd!
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Stworzenie nowego ruch to faktycznie rewolucja , mam jednak zastrzeżenia co dalszych twoich uwag Bukary. Czy widziałeś gdzieś, kiedyś informacje na temat JAK tworzyć nowe scripty ? Myślę, że i te informacje nie zostaną zbyt nagłośnione,. dlaczego ? ( nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejów i dromeda :lol: )
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Myślę, że nie masz racji. Z dwóch co najmniej powodów:timon pisze:Stworzenie nowego ruch to faktycznie rewolucja , mam jednak zastrzeżenia co dalszych twoich uwag Bukary. Czy widziałeś gdzieś, kiedyś informacje na temat JAK tworzyć nowe scripty ? Myślę, że i te informacje nie zostaną zbyt nagłośnione,. dlaczego ? ( nie jestem zwolennikiem spiskowej teorii dziejów i dromeda :lol: )
A) Każdy utalentowany programista, który coś zrobi dla społeczności Thiefa, uzyska od GayleSavera, jesli tylko będzie chciał, kod źródłowy. I może sobie robić skrypty. Tak się stało np. z Weyeounem.
B) Nie ma żadnego edytora skryptów. Tworzeniem nowych skryptów zajmuje się GayleSaver i inna osoba, której nicka nie pamiętam. Reszta się na tym po prostu nie zna lub nie ma ochoty tego robić. Jesli natomiast chodzi o ruchy, to przeciez w DromEdzie już jest Motion Editor! Tylko nikt nie potrafił się nim posługiwać. Wayeoun i Shadowspawn już zapowiedzieli "roztajemniczenie" tego edytora lub stworzenie zupełnie nowego.
Wszystko to napawa mnie optymizmem. DromEd będzie jeszcze długo żywy. A Thief 3, moim zdaniem, ukaże się najwcześniej (!) za rok. (Zwróćcie uwagę na to, że jakiś miesiąc temu ION Storm poszukiwał poprzez ogłoszenia programistów, grafików, scenarzystów itd. do pracy nad Thiefem 3).
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Taki radykalny to bym nie był. Dromed faktycznie daje olbrzymie możliwości, ale to jednak program z ubiegłej epoki. Nie był tworzony z myślą o fanach i to widać. Kilka zastosowanych w nim rozwiązań (np. koncepcja wody-materii-powietrza i pochodne w tworzeniu brył) jest genialnych, ale już tak podstawowe sprawy jak poruszanie sie w poszczególnych oknach, narzedzia typu zoom czy inne pozostawiają wiele do życzenia. UnrealEd to chyba najbardziej w tej chwili dopracowany pod tym ezględem edytor i ja ni emoge doczekać się chwili, kiedy będzie można się na niego przesiąść. Gdyby jeszcze na potrzeby Thiefa 3 upodobniono go do DromEda (myślę o tych dobrych elementach w tym ostatnim) byłaby to kapitalna sprawa.Bukary pisze:Teraz jesteśmy już w stanie zrobić z tym edytorem BARDZO dużo! Przecz z Thiefem 3 i UnrealEdem! Niech żyje DromEd!
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Oczywiście. Dlatego dałem przy swojej wypowiedzi taki znaczek:MRYS pisze:Taki radykalny to bym nie był.Bukary pisze:Teraz jesteśmy już w stanie zrobić z tym edytorem BARDZO dużo! Przecz z Thiefem 3 i UnrealEdem! Niech żyje DromEd!
:D
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Hmm...
Sorry. Teraz widzę znaczek, ale rano mój internet w ogóle żadnych ikonek nie wyświetlał.
A tak w ogóle, to mimo miich zastrzeżeń uważam, że praca w DromEdzie uczy tak wielu rzeczy, że absolutnie nie należy o nim teraz zapomnieć i czekać na "ThiefUnrealEda". Przypomina mi to sytuację, w której znajduje sie większość moich znajomych. Ja zaczynałem przygodę z komputerem od DOSa a oni od Windowsa95. Jak coś się sypie to mój telefon jest "gorący". Podobnie będzie pewnie i tutaj - jeżeli ktoś poznał DromEda przyda mu się to przy UnEdzie. W końcu pewne założenia obu programów są zbliżone.
Sorry. Teraz widzę znaczek, ale rano mój internet w ogóle żadnych ikonek nie wyświetlał.
A tak w ogóle, to mimo miich zastrzeżeń uważam, że praca w DromEdzie uczy tak wielu rzeczy, że absolutnie nie należy o nim teraz zapomnieć i czekać na "ThiefUnrealEda". Przypomina mi to sytuację, w której znajduje sie większość moich znajomych. Ja zaczynałem przygodę z komputerem od DOSa a oni od Windowsa95. Jak coś się sypie to mój telefon jest "gorący". Podobnie będzie pewnie i tutaj - jeżeli ktoś poznał DromEda przyda mu się to przy UnEdzie. W końcu pewne założenia obu programów są zbliżone.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Dromed i UnrealEd zbliżone ? Cholera a ja w UED nie mogę nawet bryłki polożyć
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Wiecie czego się boję? Otóż kiedy ukaże się ten super-hiper-user-friendly ThiefEd, wtedy znacznie więcej osób niż dotychczas będze mogło (potrafiło) tworzyć misje. Zaleją nas tony chłamu! Bo teraz potrzeba jednak pewnej wiedzy/talentu/umiejętności/inteligencji, aby posługiwać się not-user-friendly DromEdem. Jesteśmy, nie ma co ukrywać, pewną "elitą". A ja w przypadku Thiefa nie chcę setek poziomów a la Quake!
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
To znaczy ze dobrze czy zle?
Re: REWOLUCJA! Udało się stworzyć oryginalny ruch postaci!
Ja napisałem, że ich założenia są zbliżone, na przykład gdy chodzi o "rzezanie" powietrznych korytarzy w "solidnym" świecie. Nota bene jest w Anglii stowarzyszenie, które lansuje właśnie taką teorię odnośnie naszego wszechświata. Inne edytory, że wrócę do tzw "ad remu", zwłaszcz quakeowate mają zupełnie inne podstawy konstrukcji elementów świata przedstawionego w grze.timon pisze:Dromed i UnrealEd zbliżone ? Cholera a ja w UED nie mogę nawet bryłki polożyć
A co do obaw Bukarego, to oczywiście jest ryzyko, że czeka nas wysyp kiepskich FM, ale nie jestem o tym do końca przekonany, jako że samo granie w Thiefa wymaga inteligencji/wyobraźni/umiejętności/myślenia itd., a to eliminuje na wstępie jakieś 60% miłośników gier komputerowych . Napawa mnie nadzieją casus DeusExa - gry na enginie Unreala, która, podobnie jak Thief elitarna, pomimo istnienia edytora opartego na UnEdzie nie doczekała się zalewu kiepskich misji. Poza tym być może ci z nas, którzy mają dobre pomysły, ale "chłód emocjonalny" DromEda odstrasza ich od realizacji praktycznej wreszcie będą mogli nam je przedstawić.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."