Strona 1 z 1

[DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 14:35
autor: Przemek557
Gdy robię wode ma pna jakąs dziwną teksturę(Jorge).Chcę zrobić kałużę, ale taka chropowata nie będzie wyglądała zbyt efektownie. :? Co robić :?:

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 19:13
autor: timon

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 19:30
autor: Juliusz
Spoko, to normalne - na dzieńdobry woda nie ma tekstury.

Żeby działała, musisz utworzyć Flow Brusha o takim rozmiarze, żeby objął cały "akwen" wodny. Wówczas mając go zaznaczonego, kliknij na Edit Group i na dole w polu Texture Name wpisz bl (jak blue) dla wody niebieskiej lub gr (green) dla zielonej. Ew. uaktualnij bazę danych roomów, zrób portalizację itp. Jeśli znika, to kliknij na pole Update in World (mając zaznaczonego Flow Brusha).
Aha - parametr axis powinien być 2 (czyli oś Z) dla wody poziomej. Dla wodospadów itp. to pewnie inną oś wybierasz.

To takie minimum - nie jestem ekspertem od wody. Wiem, że Flow Brushe odpowiadają jeszcze za np. prąd wodny. Jeśli zmienisz któryś z parametrów x change/sec. (lub odpowiednio y lub z) to ustalisz z jaką prędkością woda się przesuwa w tym kierunku.

edit: aż Ty Timon! postujesz chyba z ukrycia! :evil: :wink:
P.S. a te 17 minut różnicy to stąd, że sprawdzałem na bieżąco u siebie w Dromie... :-)
P.S. 2 - możesz tego posta Timon wykasować, jeśli uważasz za słuszne, bo w sumie nic więcej nie wnosi...

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 19:39
autor: Przemek557
hehe, właśnie czytam i się dziwię po co to piszesz skoro napisał to już timon :roll: W poprzednim temacie się pytałem o to ze dalej mi nie dziala a ty juz napisałeś odpowiedż :)

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 20:52
autor: timon
Przemek557 pisze:hehe, właśnie czytam i się dziwię po co to piszesz skoro napisał to już timon :roll: W poprzednim temacie się pytałem o to ze dalej mi nie dziala a ty juz napisałeś odpowiedż :)
Działa ta woda czy nie ?

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 21:25
autor: Przemek557
Wody jeszcze nie sprawdzałem, bo próbowałem zrobić tak żeby strażnik niósł w ręce latarnie. Widziałem ten motyw w Old Commrades, Old Debst(czy jakoś tak)ale coś mi nie wyszło(strażnik szedł a latarnia została :-D ) A odwołując się do tego to chodziło mi o ten patrol co nie chodził
timon pisze:
Przemek557 pisze:hehe, właśnie czytam i się dziwię po co to piszesz skoro napisał to już timon :roll: W poprzednim temacie się pytałem o to ze dalej mi nie dziala a ty juz napisałeś odpowiedż :)
Działa ta woda czy nie ?
W każdym razie dobrze wiedzieć o tych prądach wodnych.Się przydadzą przy miejskich kanałach.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 21:34
autor: timon
Przemek557 pisze:......bo próbowałem zrobić tak żeby strażnik niósł w ręce latarnie. Widziałem ten motyw w Old Commrades, Old Debst(czy jakoś tak)ale coś mi nie wyszło(strażnik szedł a latarnia została :-D ) .
zobacz ten tutorial

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 28 listopada 2005, 21:51
autor: Przemek557
Cóż, niezbyt dobrze to rozumiem(tak 5 przez 10)

29-11-05 Woda już działa, dzięki

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 06 grudnia 2005, 16:52
autor: tomaszr
A ja mam zrobić wodę niebieską bo gdy mam zrobioną to ma ona kolor zielony a chciałbym żeby był niebieski co mam zrobić?

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 06 grudnia 2005, 17:44
autor: Przemek557
PinkDot pisze:Spoko, to normalne - na dzieńdobry woda nie ma tekstury.

Żeby działała, musisz utworzyć Flow Brusha o takim rozmiarze, żeby objął cały "akwen" wodny. Wówczas mając go zaznaczonego, kliknij na Edit Group i na dole w polu Texture Name wpisz bl (jak blue) dla wody niebieskiej lub gr (green) dla zielonej.
:wink: Pink Dot juz to pisał

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 24 stycznia 2007, 15:53
autor: MackaN
Moja woda może i nie ma tekstury jorge i wydawało mi się działa znakomicie... lecz jest jeden problem.

Garrett najwyraźniej nie ma ochoty się w niej utopić...

Co trzeba zrobić żeby się te bąbelki pojawiały jak się do wody wskoczy?

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 24 stycznia 2007, 16:34
autor: Marzec
Ohoho :o tego nie wiem

Najwyraźniej nie ustawiłeś VictoryCheck

Kod: Zaznacz cały

Otwórz punkt startowy (Properties)
I dajesz:
Add -> S/Script

Wpisujesz:
Script 0: VictoryCheck

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 24 stycznia 2007, 18:59
autor: MackaN
Dzięki.
Wogule jakoś tak na dniach zacząłem coś robić w DroomEdzie i się gubię jeszcze w tych skryptach. A przynajmniej składnia nie jest tak intuicyjna jak w każdum innym języku programowania typu Python, C++ czy chociażby jakichś narzędzi skryptwych jak ArcanumEdit (do gry RPG co prawda ale zdawał się być jakoś bardziej intuicyjny, bo już wszystko potrafiłem zrobić po tygodniu, i skrypty bazowały na prostej zasadzie... definiowało się Tigger czyli 'zapalnik' który wywoływał odpowiednie instrukcje i odwoływał się do jakiegoś pliku tekstowego w którym zapisywało się co ma robić gra. W zależności jakie flagi ustawiło się w obiekcie, można było definiować różne zapalniki)

W droomedzie nadal nie wiem o co chodzi z tymi linkami. Wiem że można powiązywać ze sobą tym obiekty. Tzn zorientowałem się (ale nie wiem czy dobre są moje domysły), że żeby wywołać jakąś instrukcję, dajmy na to, zapalenie lampy, muszę podlinkować tę lampę do jakiegoś zapalnika a w lampie umieścić skrypt zapalania. Tylko teraz niech mi ktoś wyjaśni skąd "zapalnik" wie, kiedy ma odwołać sie do obiektu Lampa i powiedzieć jej że ma uruchomić skrypt zapalania. I na co właściwie ten zapalnik reaguje? Kliknięcie, przejście przez? Nie wiem...

Pozdrawiam

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 24 stycznia 2007, 21:49
autor: timon
Jest różnica miedzy linkami ( controldevice) a zachowaniem opisanym skryptem (np. animlight).
Link to droga po której biegnie sygnał między obiektami. Spina ondwa obiekty. Ten po stronie "from" wysyła sygnał a drugi po stronie "To" reaguje na niego. Rodzaj sygnału wysyłanego może być różny, zależny od obiektu stojącego po stronie from. Np. button wysyła tylko sygnał "on"; natomiast przełącznik (switch ) naprzemiennie "on" i "off" . Obiekt strojący po stronie "To" wykonuje zachowanie przypisane do niego w polu script, np lampa ma skrypt animlight powodujący zapalanie i gaszenie w zależności od sygnału.
Polecam stronę :http://www.geocities.com/nameless_voice/ działy link i script.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 26 stycznia 2007, 00:36
autor: MackaN
I jeszcze pytanie o wodę... Zauważyłem (ciekawe czemu tak późno) że ona nadal nie działa dobrze. Nie ma CHLUP jak do niej wskoczę... Ani CHLUP jak się wynurzam... Jeżeli wiecie co mam na myśli...

Jak spowodować by przy zderzeniu z taflą był odpowiedni dźwięk?

Generalnie większych problemów z wodą nie zauważyłem.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 26 stycznia 2007, 00:42
autor: Kapitan Smith
Generalnie większych problemów z wodą nie zauważyłem.
Ja ich dzięki Bogu nie miałem, ani nie mam.

A powiedz, czy pod wodą są dźwięki?

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 26 stycznia 2007, 11:29
autor: MackaN
Tak są. Dźwięki mam... aczkolwiek nie nakładałem na nią Room-brushy... jednie flow-brushe... może stąd mój problem. I jeszcze jedno pytanie mam: http://www.thief-thecircle.com/dromed/ - czy ktoś coś tłumaczył stąd na polski? Bo krórtkie i treściwe toturiale tu są i systematycznie bym mógł je tłumaczyć. Tak jak zrobiłem już z jednym o linkach.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 26 stycznia 2007, 13:02
autor: Marzec
żeby miec chlupnięcia wystarczy umieścic wodę w tym samym "roomie" co pomieszczenie nad wodą i samą wodę otoczyc "Flowem"
MackaN pisze:aczkolwiek nie nakładałem na nią Room-brushy... jednie flow-brushe... może stąd mój problem.
To nałożyłbys i byś powiedział skutek :))

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 26 stycznia 2007, 14:35
autor: MackaN
Nie wiem, dodałem RoomBrushe wokoło wody jeszcze pokrywające moje FlowBrushe i zaczęło działać to chlupanie... aczkolwiek w niektórych miejscach straciłem teksture wody... Trochę głupie. Albo edytor jest pełen bugów albo nikt tak naprawdę nie wie jak na 100% robi się poprawnie wodę. Bo te sposoby które podają toturiale raz działają a raz nie.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 26 stycznia 2007, 20:08
autor: Marzec
mi się zawsze udaje zrobic wodę :roll:
Wniosek prosty. Zrobiłeś jakiś mały błąd. Najlepiej zapodaj plik misyjny xD i zobaczy się

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 27 stycznia 2007, 15:01
autor: MackaN
Woda już działa, nie wiem dlaczego ale jak chce mieć na lewelu kilka tekstur wody... tzn raz niebieską a w innym miejscu dzieloną, to sypać się wszystko zaczyna w momencie kiedy zabieram się za robienie tego "nowego koloru wody". Tzn mam w kilku miejscach wodę niebieską, przechodzę do innego pomieszczenia by stworzyć wodę zieloną, robię ją. I jak wchodzę do misji to działa tylko woda zielona. Na niebieskiej jest tekstura Jorge. Tzn że są jakieś ograniczenia odnośnie ilości tekstur wody? Tzn na jedną misje przypada zawsze tylko jeden rodzaj?

I jeszcze pytanie odnośnie własnych rodzin tekstur. Chciałbym znać konkretne dane liczbowe. Ile w misji może być tekstur maksymalnie i z ilu maksymalnie rodzin mogą pochodzić. Chce to wiedzieć, bo tworząc własne tekstury muszę mieć na uwadze jakieś limity przy projektowaniu misji.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 27 stycznia 2007, 20:50
autor: Marzec
Dla każdego innego koloru wody musisz utworzyć inną grupę flow. Nie możesz zrobić flow na swoim baseniku i edytować tylko jego właściwości - musisz dodać nową grupę flow i w jej właściwościach dodać pożądaną teksturę.

Re: [DromEd]Dziwna woda

: 21 września 2009, 12:17
autor: Kapitan Smith
Dobrze, a ktoś powie co trzeba ustawić, żeby woda nie była przezroczysta tzn. żeby nie było widać co jest pod powierzchnią?
Próbowałem w ustawieniach flow, zwłaszcza renderer-transparency ale nic nie dało