Technicze błędy i problemy
: 01 stycznia 2007, 15:00
Z pewną taką nieśmiałością zakładam ten temat gdyż dłużej już nie mogę trzymać w ukryciu moich pewnych problemów technicznych związanych głównie z edytorami.
Doszedłem do wniosku, że być może nie jestem odosobniony w swoich problemach .
1. Podczas pracy w Doom3ed zawodzi autosave. Ciągle wyskakuje komunikat, że nie znaleziono poprzedniego zapisu czy coś takiego. Muszę odrywać się od pracy i zamykać okno.
2. Podczas pracy w Doom3ed wyskakuje okno z 80/90% zajęcia zasobów. To wina mojego kompa ale być może komuś też to wyskakuje. Chcę określić wymagania. Mam 512ddr2, dużo miejsca na dysku, procesor ponad 2GHz. Komunikat mam ciągle. Jak jest u Was?
ps. W DR na razie nie zauważyłem tego komunikatu.
3. Co 3, 4 uruchomienie gry w edytorze Doom3ed (F2) mam komunikat o błędzie pamięci "...pamięć can't be read..." i edytor z grą się zamyka. Być może to wina sprzętu ale komputer mam nowy więc być może to wada gry ? Jestem prawie pewien, że błąd wyskakuje zawsze gdy odpalę mapę z edytora, w którym jest włączony podgląd render. W innym przypadku tylko czasem albo przy 3, 4 odpaleniu mapy.
4. Okno 3d w trybie renderingu paskudnie zwalnia w Doom3Ed gdy mapa ma więcej niż kilka pomieszczeń. Edytor nie rozpoznaje visportali, to moja przyczyna jak sądzę.
5. Największy problem. Skakanie między DR i Doom3ed psuje mi czasem cała mapę. Po powrocie z DR do Doom3ed czasem każdy obiekt ma dodany dziwny brush i mimo iż przechodzi kompilację to podczas ładowania w grze mapy wyrzuca błędy z colision do poszczególnych modeli (podaje nazwę i ścieżkę). Gdy z taką mapą wrócę do DR to nie ma żadnego brusha tylko są obiekty. Gdyby nie autosave to ostatnio mało bym nie zasłabł bo mapa całkiem się rozwaliła i nie mogłem niczego zrobić.
6. Mam tylko wrażenie albo w DR i w Doom3ed jednostki są inaczej interpretowane? Zasięgi światła w DR są inne itp.
7. Z racji błędów (pkt. 5) chciałbym ominać włączanie doom3ed by kompilować mapę. Czy zapisany plik w DR miżna skompilować w włączonym TDM? Była chyba jakaś komenda podobna do ładowania mapy co nie?
To tyle takich ważniejszych preblemów/błędów, które napotykam. Bardziej od wyjaśnienia pocieszy mnie nawet, że nie jestem sam i wszystko to siępo prostu zdarza .
Doszedłem do wniosku, że być może nie jestem odosobniony w swoich problemach .
1. Podczas pracy w Doom3ed zawodzi autosave. Ciągle wyskakuje komunikat, że nie znaleziono poprzedniego zapisu czy coś takiego. Muszę odrywać się od pracy i zamykać okno.
2. Podczas pracy w Doom3ed wyskakuje okno z 80/90% zajęcia zasobów. To wina mojego kompa ale być może komuś też to wyskakuje. Chcę określić wymagania. Mam 512ddr2, dużo miejsca na dysku, procesor ponad 2GHz. Komunikat mam ciągle. Jak jest u Was?
ps. W DR na razie nie zauważyłem tego komunikatu.
3. Co 3, 4 uruchomienie gry w edytorze Doom3ed (F2) mam komunikat o błędzie pamięci "...pamięć can't be read..." i edytor z grą się zamyka. Być może to wina sprzętu ale komputer mam nowy więc być może to wada gry ? Jestem prawie pewien, że błąd wyskakuje zawsze gdy odpalę mapę z edytora, w którym jest włączony podgląd render. W innym przypadku tylko czasem albo przy 3, 4 odpaleniu mapy.
4. Okno 3d w trybie renderingu paskudnie zwalnia w Doom3Ed gdy mapa ma więcej niż kilka pomieszczeń. Edytor nie rozpoznaje visportali, to moja przyczyna jak sądzę.
5. Największy problem. Skakanie między DR i Doom3ed psuje mi czasem cała mapę. Po powrocie z DR do Doom3ed czasem każdy obiekt ma dodany dziwny brush i mimo iż przechodzi kompilację to podczas ładowania w grze mapy wyrzuca błędy z colision do poszczególnych modeli (podaje nazwę i ścieżkę). Gdy z taką mapą wrócę do DR to nie ma żadnego brusha tylko są obiekty. Gdyby nie autosave to ostatnio mało bym nie zasłabł bo mapa całkiem się rozwaliła i nie mogłem niczego zrobić.
6. Mam tylko wrażenie albo w DR i w Doom3ed jednostki są inaczej interpretowane? Zasięgi światła w DR są inne itp.
7. Z racji błędów (pkt. 5) chciałbym ominać włączanie doom3ed by kompilować mapę. Czy zapisany plik w DR miżna skompilować w włączonym TDM? Była chyba jakaś komenda podobna do ładowania mapy co nie?
To tyle takich ważniejszych preblemów/błędów, które napotykam. Bardziej od wyjaśnienia pocieszy mnie nawet, że nie jestem sam i wszystko to siępo prostu zdarza .