Anim8or.

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2565
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Anim8or.

Post autor: Leming »

Zacząłem się bawić tym programikiem. Z tego co się orientuję, to część z Was również może go używać. Chciałbym sobie przygotować pewną scenkę, jednakże mam kilka problemów (napewno pojawią się nowe).
- W jaki sposób coś precyzyjnie przesunąć, obrócić, powiększyć (tak, żebym mógł sobie wpisać wartość jaka mnie interesuje).
- W jaki sposób spowolnić animację? Mam "szkielet z kości", ustalę ich ruch. Gdy włączam "play" animacja leci tak szybko, że nie nadążam obejrzeć.
- Jak nałożyć swoją teksturę? Czy mogę nakładać "prostokątną" teksturę na trójkąty lub wieloboki (np. jedną teksturą wytapetować cylinder dookoła).
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Anim8or.

Post autor: Gregorius »

Ad.1 Włącz sobie siatkę. Poza ty precyzyjne współrzędne i rozmiary można wpisywać dla obiektów "parametrycznych" typu prostopadłościan, kula itp. po dwukrotnym kliknięciu. Niestety po zamianie na siatkę to już nie działa.

Ad.2 Nie wiem, Anim8ora używam tylko do obiektów dla DromEda.

Ad.3 Tworzysz nowy materiał, dodajesz teksturę dla parametru D - Diffuse (nie wiem czy dobrze pamiętam, nie mam go pod ręką) i A - Ambient.
Niestety w Anim8orze NIE MA mapowania cylindrycznego co jest dużą wadą. Można za to dopasować teksturę do każdego wieloboku z osobna (w trybie edycji ścian).
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
aldaris
Miastolud
Posty: 79
Rejestracja: 09 kwietnia 2006, 21:17

Re: Anim8or.

Post autor: aldaris »

Ad.2 W menu "View" masz "Preferences", wchodzisz tam i zaznaczasz na dole okna opcję "Limit playback" a powyżej masz ustawienia ilości klatek na sekundę, do której animacja zostanie ograniczona po zaznaczeniu tej opcji.
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2565
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Anim8or.

Post autor: Leming »

Dziękuję serdecznie za pomoc. Udało mi się zrobić jakieś-takieś-coś. Jak na taki 'prymitywny' program (1,7 MB) to nawet nieźle sobie radzi.

- Jak ustawić element, żeby się obracał dookoła? W opcjach ruchu mogę ustawić, z tego co zauważyłem, jedynie "wychylenie dolne" i "wychylenie górne".
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2565
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Anim8or.

Post autor: Leming »

- W jaki sposób zrobić cień (lub go gdzieś ustawić). Wszystkie światła mi "przechodzą" przez obiekty nie pozostawiając cienia.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Anim8or.

Post autor: Marzec »

Narysuj na texturze ;)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ