Przydatne programy dodatkowe

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

hehe (ale mi dziś wesoło ;) ) Speed Tree jest za darmo i współpracuje z UDK. Po prostu nie pozwala na eksport do innych formatów (czytaj: innych programów). Można spokojnie zachować projekt i przenieść go do UE, tutaj nie ma ograniczeń. :-D
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Czyli jedyne wyjście to wymodelować drzewko, wstawić do UDK, a potem próbować to jakoś wyeksportować. Albo robić w Blenderze samemu, patrząc na model :tar
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3830
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: timon »

Czy macie działający skrypt do eksportu z blendera do formatu 3dmax? Ten który jest załączony do blendera niby działa, ale efeky jego pracy jest mizerny. Gdy próbuję dokonać konwersji tego pliku do format do dromeda to wyskakują błędy. Dokładnie mówiąc błąd wyskakuje gdy konwertuję plik *.e do *.bin
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

Obrazek

nDo - nowy skrypt do Photoshopa służący do tworzenia normal mapek.

Pobierz: http://cgted.com/nDo.zip
Strona domowa: http://www.cgted.com (niestety wymaga instalacji Silverlight)
Tutoriale: http://philipk.net/tutorials/ndo/ndo.html
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

*New* NVIDIA Plug-ins (ver. 8.5) for Adobe Photoshop ;)

http://developer.nvidia.com/object/phot ... ugins.html
Awatar użytkownika
Bury Zenek
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Bury Zenek »

A ma ktoś może 3dstobin? bo jakoś nie mogę znależć...

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube

Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Nivellen »

Częstuj się :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Temat dawno był nie odświeżany, a jednak z biegiem lat sporo się zmieniło, stąd pozwólcie, że dodam kilka darmowych rzeczy, bez których się nie obywam przy modelowaniu.

1) xNormal– wszechstronne narzędzie do wypalania AO, normali i innych mapek przy systemie pracy high->low poly. Właściwie skonfigurowany zastępuje funkcję typu Render to texture w programach do modelowania. Przede wszystkim dlatego, że skutecznie korzysta z procesora jak i rdzeni karty graficznej. W efekcie wypalanie tekstur w 3dsmaksie, które zajmowało 15 minut, tutaj zajmuje trzy (!). Na zachętę dość szczegółowe omówienie programu:

2) MeshLab – zaawansowany program do redukcji polygonów i optymalizacji siatki meshy. Używam go najczęściej wtedy, gdy robię bardziej "organiczny" model, np. ruiny czy skały, i nie wiem do końca jak będzie wyglądał finalny model low-poly, dopóki nie zrobię wersji hi. Za pomocą tego programu mogę zredukować liczbę polygonów z np. 500 tys. do 1000, zrobić unwrap wersji low-poly, a na końcu przepalić AO i normalkę w xNormalu.

3) nJob (tylko T3Ed, DarkRadiant) – ogólnie jestem zwolennikiem ręcznego polerowania normalek i pełnej kontroli nad całym procesem, bo wiem jak dobre to daje wyniki. Tym niemniej, jeśli potrzebujecie wygenerować coś na szybko, nie lubicie Photoshopa (nDo), a cena za CrazyBumpa jest dla was "crazy" (100 USD minimum), to ten prościutki program będzie w sam raz. Jest szybki, robi normalki na podstawie tekstur wklejanych ze schowka, więc nie trzeba tworzyć plików pośrednich. Do błyskawicznego prototypowania materiałów i dalszych eksperymentów jest jak znalazł.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Kurhhan »

GoalMaster by R Soul.

TOW przechodzi do lamusa. GoalMaster jest bezbłędny.
Forgotten Tomb
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Ja tu tylko zostawię jeden drobiażdżek dla wszystkich mapperów: narzędzie do rysowania mapek. Teoretycznie zaprojektowane z myślą o mistrzach gry i papierowych RPGach, ale oprócz dungeonów można również rysować bardziej organiczne rzeczy. Jest nawet rzut izometryczny i biblioteki przedmiotów typu łóżka, szafki, wszystko w klimacie fantasy. Osobiście nie przepadam za rysowaniem map w PS czy Gimpie, stąd takie narzędzie jest dla mnie idealne ;)

https://probabletrain.itch.io/dungeon-scrawl
ODPOWIEDZ