Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

Przydatne programy dodatkowe

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Ano widzisz, miałem sobie zrobić przerwę od T3eda, jeśli nie skończyć z tym, ale jakoś nie daje mi spokoju ;) Może to i jakaś dewiacja, ale dłubanie w edytorze do UT2004 kompletnie mi nie sprawia radości, tak samo w Radiancie :]
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Marzec »

Hehe też kiedy zrobiłem sobie przerwę od Droma i zacząłem się bawić na Blenderze to ciągnęło mnie z powrotem. Nie dlatego że Blender trudny ;) M.in. dlatego że nie skończyłem misji :P
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Abru »

Gdyby ktoś nie śledził zmian na stronie NVidii warto zaznaczyć, że ostatnio ukazały się nowe wersje m.in. wtyczek do Photoshopa oraz programu Windows Texture Viewer. :)

http://developer.nvidia.com/object/nv_t ... tools.html
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Dziarsky »

Abru pisze:m.in. wtyczek do Photoshopa
No może zrobili z tego coś na miarę CrazyBump, trzeba zobaczyć przy okazji.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Ozi »

Proszę Państwa, proszę sobie zassać wersję beta 6 CrazyBumpa :):):)
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Dziarsky »

Ozi pisze:Proszę Państwa, proszę sobie zassać wersję beta 6 CrazyBumpa
Jakieś zasadnicze zmiany czy po prostu poprawiona jakość ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Ozi »

Generuje specularmapy, czego wcześniej chyba nie było (nie pamiętam a nie mam starszej wersji żeby sprawdzić) i wyglada to całkiem ciekawie (ale nie zawsze). Pozwala również na drobną edycję źródłowego obrazka np. usuwanie cieni, korekcję poziomów. Rozwija się ten programik...
Creative garret
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 17:48
Lokalizacja: Z drzewa

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Creative garret »

a czy może mi ktoś dać LINK do poradnika zwiazanym z Dromedem (bo nie chce mi sie szukac[a dokladniej szukałem kilka dni i nie znalazlem])bo jestem poczatkujacym :))
^_^
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: timon »

Przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wątku, który jest o trzy pozycje poniżej.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Creative garret
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 17:48
Lokalizacja: Z drzewa

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Creative garret »

dalej nie mogę znaleść :wmu
^_^
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Dziarsky »

timon pisze:Przykro mi, że nie mogłeś zobaczyć wątku, który jest o trzy pozycje poniżej.
Creative garret pisze:dalej nie mogę znaleść :wmu
Nie no to jest niesamowite, pobiłeś wszystkich stary.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: timon »

Jeśli strona xysia nie działa, to nie ma innego miejsca po polsku z informacjami o dromedzie. Oczywiście pomijam to forum.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Bandit
Strażnik Glifów
Posty: 4357
Rejestracja: 08 października 2002, 18:23
Lokalizacja: Szczytno

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Bandit »

strona dromed Xyś strona Xysia offline strona o dromedzie
:arrow: Strona.Xysia.DromedPL.Offline.rar
Teraz szukając na pewno ją znajdziecie. 8-)
:chase: :shoot: :guard:
Creative garret
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 17:48
Lokalizacja: Z drzewa

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Creative garret »

dzięki troche duza ;S ale ; moze zadziala:)
^_^
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Bawiliście się kiedyś takim programikiem jak Terragen? Przy odrobinie wprawy można nim tworzyć naprawdę piękne krajobrazy, nadaje się również do tworzenia skyboksów. Właśnie go rozgryzam ;)
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: _OskaR »

Kiedyś bawiłem się Vue d'Esprit 2. Te obrazki ze stronki Terragena wyglądają fajnie, ale jakoś jeszcze nie udało mi się osiągnąć podobnego efektu. Przypomniałeś mi, jak się bawiłem heightmapami, kiedy niedawno pisałem gierkę w OpenGLu :))
Prawdziwy programista wiesza się razem ze swoim programem.
http://oskardev.blogspot.com/
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Z tego co widzę to teren bazowy jest generowany przy pomocy programu, natomiast reszta to już zasługa innych aplikacji ;) Udało mi się wczoraj sklecić pierwszy skybox, zrobić z niego cubemapę i wrzucić na kulę, tyle że Thief3 ją wyświetlił do góry nogami :shock:.

Zdaje się, że trochę inaczej wygląda wyświetlanie cubemapek dla przedmiotów wypukłych, a inaczej dla wklęsłych, przynajmniej w T3edzie... Jak tylko uda mi się uzyskać sensowny efekt, to może jakiś tutorial sklecę...
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Udało się :-D Trzeba będzie następnym razem poprawić trochę niebo, żeby nie było widać przejść pomiędzy gradientem, bo bloom go jeszcze uwydatnia, ale mniej więcej o coś takiego chodziło ;)

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Dziarsky »

Bardzo ciekawe :) Zwykłe gwiaździste niebo było zwyczajnie nudne a tutaj dochodzą bardzo fajne widoki. Nie trzeba już elementami mapy całkowicie zasłaniać brzegów mapy by nie było widać pustki za nią.
ps. Choć osobiście to bardzo ucieszyłbym się na skybox z dobrze oddanym miastem nocą (np. ciągnącym się do wzgórz). :)
Obrazek
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Postaram się zrobić właśnie coś takiego. Zastanawiam się tylko czy zrobić to jednym rzutem, tj. wkomponować domy w skyboksa czy może np. wrzucić je w ramach tekstur z przezroczystym tłem, nanoszonych na płaszczyznę maleńkich static meshy (jako elementy do układania).
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Nivellen »

Przepiękny widoczek, bardzo realistyczny. Jaką rozdzielczość mają te tła? Jestem ciekaw, bo również będę potrzebować czegoś takiego do swojej misji. Ale zastanawiam się, czy opłaca się robić tak dokładne obrazki, aby je potem zmniejszać do rozmiaru 256x256 pixeli :(
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Juliusz »

Judith - tło wygląda fajnie. Dużo czasu zajęło Tobie wygenerowanie tego?
jedyne zastrzeżenie bym miał to do ilości kolorów - wygląda, jakby obrazek był w trybie 16 kolorów - brak niuansów kolorystycznych. Może to kwestia kompresji czy czego tam?

Nivellen - Zaletą tworzenia własnego tła jest to, że jest niepowtarzalne - w żadnej innej fanmisji nikt go wcześniej nie widział. A jeśli szkoda Tobie czasu na naukę Terragenu, po to, żeby stracić wiele z ostatecznego rezultatu upychając krajobraz do mikroskopijnych tekstur, to zawsze możesz obrobić jakieś zdjęcie we Photoshopie. W końcu jedyne co potrzebujesz to tekstura 1024x256 - takich jest od groma na necie.
Ale znajomość Terragenu może się przydać swoją drogą, w przyszłości, do poważniejszych projektów.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Nivellen - opłaca się zmniejszać te obrazki z dużych wielkości, lepiej wtedy wyglądają. Najlepiej wygenerować obrazek ok. 4x większy od docelowego :) Tła w tych zrzutach mają rozdzielczość 1024x1024.

Juliuszu, to niestety kwestia jakości nieba generowanego przez Terragena 0.9, nawet przy ustawieniach maksymalnych widać tzw. color banding :(

Zrobiłem mały wywiad środowiskowy i znalazłem metodę pozbywania się tego ustrojstwa, niestety kosztem jakości obrazu: trzeba utworzyć nową warstwę w kolorze "idealnie szarym" (RGB wszędzie 128), przejść w tryb Overlay (pokrywanie), użyć Noise (szum) i zastosować rozmywanie.

Niestety tu przejścia między odcieniami gradientu są tak duże, że potrzeba naprawdę ostrego szumu, żeby to zamaskować. Obrazki były generowane w rozdzielczości 2048 x 2048 a potem zmniejszone o połowę. Może przy rozdzielczości 4096 i zejściu do 1024 będzie łatwiej się tego pozbyć? (ale to się będzie renderować dobrze ponad 2 godziny :|).
Ostatnio zmieniony 26 lipca 2008, 15:26 przez peter_spy, łącznie zmieniany 1 raz.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: peter_spy »

Ok, chyba znalazłem sposób. Prościej będzie wydzielić z takiego obrazka niebo jako osobną warstwę, a potem zmieszać ją z innym obrazkiem dobrej jakości i o ciemniejszym tle (np. chmur albo gwiazd).

Obrazek przed majstrowaniem:

Obrazek

Obrazek po lekkim zmieszaniu dwóch warstw nieba:

Obrazek

To było robione tak na szybko, gdzieniegdzie jeszcze widać nieciekawe fragmenty, do tutoriala się bardziej przyłożę ;)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Przydatne programy dodatkowe

Post autor: Juliusz »

Niebo niebem, ale te obrazki mają mało kolorów także na górach. Np. pierwszy zrzut (ze świecącym kryształem), góra po lewej - wygląda, jakby miała 4-5 odcieni granatu, widać płaszczyzny jednolitego koloru.
Zarazem widzę, że obrazki generowane z Terragenu mają tych kolorów znacznie więcej (także niebo), a więc musi to być kwestia konwersji do formatu DDS (domyślam się, że taki używasz w grze), samego sposobu wyświetlania na silniku gry albo dużej kompresji jpega, który zapodałeś na forum. Miejmy nadzieję, że przyczyną jest to ostatnie.
ODPOWIEDZ