Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

Tekstury

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Dziarsky »

Juliusz pisze:Podaję link do najlepszego serwisu z darmowymi teksturami:
http://www.cgtextures.com/
Nieźle (a nawet wspaniale!). Ja zawsze zaglądałem tu: http://mayang.com/textures/ - zrobiłem z tych textur już wiele przydatnych do gry.
Obrazek
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Tekstury

Post autor: Edversion »

Oto kilka zdjęć które można wykorzystać do utworzenia teksturek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Chodziło mi głównie o ten murek, który jest na pierwszym planie. Na resztę zdjęcia nie ma co liczyć!
Może to się jeszcze przyda:Obrazek
Tu nie ma żadnych praw autorskich. Brać śmiało i ładować w Dromie! :-D


Jeżeli będę kiedyś szedł zwiedzać jakiś zamek, obiecuję porobić kilka ładnych zdjęć murków i wkleje je do tego temata.

Nivellen dobrze mówi! Utwórzmy nasz własny, forumowy kącik ze zbiorem naszych teksturek. :)

Pozdrawiam,
Edversion
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: marek »

daj jakieś prawa autorskie, bo ci ktoś zakosi te teksturki ;) GPL nie gryzie.
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Tekstury

Post autor: Edversion »

marek pisze:daj jakieś prawa autorskie, bo ci ktoś zakosi te teksturki GPL nie gryzie
Nivellen powiedział, żeby utworzyć nasz własny kącik z teksturami... Chętnie się przyłączam.. Te teksturki może brać każdy (przynajmniej z naszego forum) i używać ich w swojej misji.. No może.. jak coś to już bym chciał być tylko widziany w Creditsach..

Gdybym nie zezwalał na użycie tych teksturek, to bym ich nie umieścił na forum.
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: marek »

Gdybym nie zezwalał na użycie tych teksturek, to bym ich nie umieścił na forum.
mówię, że General Public Licence nie gryzie ;)
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Tekstury

Post autor: Ozi »

Ostatnio postanowiłem zrobić sobie kilka tekstur, z tym, że cakowicie od podstaw i bez żadnego źródłowego obrazka (i okazuje się, że to możliwe ;P ). Potrzebne były mi tekstury bruku, kamiennego muru oraz posadzki (do mojej małej świątyni młotodzierżców). Na początek odpaliłem więc Corel Draw...

Obrazek Obrazek Obrazek

Następnie przyszedł czas na malowanie, wypełnianie i ogólne obrobienie wszystkiego w Corel Photo-Paint oraz ATI Normal Map Generator. Końcowy efekt poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek

Tekstura bruku wymaga jeszcze poprawek :) Natomiast z posadzki jestem wręcz dumny :P
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Dziarsky »

To miłe, że Corel ma fajne wzorce, dobre na normal-mapy.
Z drugiej strony textury tak zrobione wyglądają za "czysto" i ciut "sztucznie".
Polecam przy robieniu normal-map zrobić przenikany obraz takiego czarno białego wzorca i samego obrazu, efekt końcowy będzie ciekawszy.

Ja osobiście "pomagam" texturom i normal-mapy obrazów ścian pokrywam dodatkowo narysowanymi konturami czy pomocniczymi kształtami, też dobra opcja.

ps. texturki fajne. Powodzenia przy następnych.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Tekstury

Post autor: Ozi »

Trzeba wypróbować twoje sposoby :) Robienie normal map to chyba 90% sukcesu :)
A co do Draw, te rysunki nie były wzorcami heh :) Wzorce i wypełnienia są zbyt powtarzalne niestety :/
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4859
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Dziarsky »

Ozi pisze:Trzeba wypróbować twoje sposoby
Przykładowo gdy mam texturę kafli i chcę by uwydatnić rowek/fugę to rozpoczynam na tej texturze normalnie rysować linie, później ustawiam przenikanie obu warstw by były wyraźne szczegóły textury ale też zrobiona siatka rowków, scalam warstwy, usuwam kolor (czasem jakiś kontrast) i wtedy zaczynam robić normal-mapę. Dzięi takim małym oszustwom poprawiłem jakość normal-map chyba wszystkich moich textur metalu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Tekstury

Post autor: Ozi »

Ja również nakładałem na siebie różne warstwy by stworzyć normal mapę. Takie wyboje zrobione bezpośrednio z tych czarno białych rysunków wyglądają komplentnie bezbadziejnie :) W każdym razie to ciągle eksperymenty :)
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: marek »

bardzo ciekawe teksturki - a w użyciu wyglądają już wogóle super - chociaz rzeczywiście troszkę nienaturalnie ;) może jakieś zabrudzenia od błota czy czegoś?
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Juliusz »

Ozi - tekstury spoko, choć tak jak już wcześniej ktoś wspomniał - trochę sterylne. Osobiście wolę podejście odwrotne - zdjęcie jako punkt wyjścia, które kadruję, poprawiam kontrasty, miksuję delikatnie z innymi teksturami brudu, zacieków itp. żeby uzyskać ciekawszą materię i złamać surową zdjęciowość. A height mapę obrabiam często ręcznie, tu coś wybielę, tam coś podciemnię. Na teksturze wówczas dzieje się więcej rzeczy, które ciężko nawet wymyślić, jak się tworzy ją całkowicie od podstaw.

No, chyba, że celem nie jest realizm... (bo nie musi wcale być).
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tekstury

Post autor: timon »

Post Edversiona i 2. następne o zamku w Nowym Wiśniczu przeniesione tu: http://thief-forum.ehost.pl/viewtopic.php?p=78206#78206
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Tekstury

Post autor: timon »

Stare druki, pisma itp
http://scriptorium.columbia.edu/
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
clearing
Bełkotliwiec
Posty: 4
Rejestracja: 01 czerwca 2007, 13:17

Re: Tekstury

Post autor: clearing »

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Marzec »

Też mam troche starych gotyckich książek :) pisanych po niemiecku, prosto z Berlina :) Macie tu jedną: Zeskanowana specjalnie dla was, może się przyda :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Tekstury

Post autor: Nivellen »

clearing pisze:Tekstury from russian forum: http://darkfate.ru/forum/topic.cgi?foru ... 6&start=78
Hello clearing! Welcome to our Thief Forum :-D and great thx for this link. Unfortunately I can load only part 1 of 4 from RapidShare ( It says "You have reached the download-limit for free-users.") But I'll try more tomorrow.

Titus -> MNIAM! Bardzo ciekawe fotki, właśnie dla takich powstał ten wątek. Brawo i dzięki w imieniu budowniczych :oki :-D

Edit:
ściągnąłem Seamless Textures 7, wszystko niby fajnie, tylko pakiet jest okrojony z największych formatów tekstur 1600x1600. Do wykorzystania pozostaje jedynie format medium o rozmiarze wahającym się od 500 do 800 pikseli. Trochę szkoda, bo to ogranicza użycie obrazków jedynie do edytorów typu DromEd.
Ostatnio zmieniony 26 września 2007, 20:13 przez Nivellen, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Juliusz »

Timon i clearing - dzięki za linki - dobre!

Kurcze, może w końcu uda mi się jakieś moje zdjęcia załadować tutaj...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Tekstury

Post autor: Nivellen »

Dopiero teraz zauważyłem link Timona do Scriptorium :oops: To się normalnie w pale nie mieści :!: Tak dużych, dokładnych i licznych fotek średniowiecznych manuskryptów i inkunabułów nie widziałem jeszcze w sieci. Rewelacyjny link :szo :hur :pad
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Jak ktoś chce coś z tego to dajcie znać :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: Marzec »

Żal Ci załadować wszystkiego do sieci zwanej internet? :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Pozwoliłem sobie bezczelnie zmienić pierwszy post Nivellena, jako że pierwotny charakter wątku uległ nieco zmianie. Wszystkie najważniejsze linki na pierwszej stronie ;)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Tekstury

Post autor: Nivellen »

Judith pisze:Pozwoliłem sobie bezczelnie zmienić pierwszy post Nivellena (...)
Całkiem zgrabnie Ci to wyszło :-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Tekstury

Post autor: peter_spy »

Cieszę się ;) Dodatkowo rozruszałem trochę towarzystwo na forum TTLG, jest szansa na większą bazę tekstur od razu z normalmapkami:

http://www.flickr.com/groups/t3edtextures/pool/
ODPOWIEDZ