Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Ściagnałem sobie DromEda, tylko teraz nie umię go obsługiwać. Samouczek też nie pomógł. Czy ktoś będzie mi pomagał, np. przez gg? Proszę, może kiedyś zrobię najlepszą fan misje? ;)
Ostatnio zmieniony 03 września 2009, 11:25 przez Edversion, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: _OskaR »

A korzystałeś z tego- http://www.thief-thecircle.com/dromed/n ... Var=BEGIN1 ?
Ja na początku bawiłem się z http://www.dickensa.waw.pl/~xys/ - nie wiem, czy to o tym wspominałeś.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Odezwiesz się na gg? Bo z tego ostatniego to ja nic nie rozumie. :( Zatrzymałem się na teksturach.
Awatar użytkownika
_OskaR
Poganin
Posty: 736
Rejestracja: 26 stycznia 2005, 16:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: _OskaR »

Ja niestety nie pomogę, bo daleko też nie zaszedłem :-D , ale też zaczynałem, więc podałem to, z czego korzystałem. Na pewno znajdzie się ktoś bardziej obeznany w temacie.
Prawdziwy programista wiesza się razem ze swoim programem.
http://oskardev.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Edversion pisze:Samouczek też nie pomógł. Czy ktoś będzie mi pomagał, np. przez gg?
Skoro samouczek Ci nie pomógł to możesz sobie dać spokój z DromEdem. Ten edytor wymaga samozaparcia, eksperymentów i wytrwałości. Pomoc przez GG nic nie da.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Słowa Gregoriusa brzmią brutalnie, ale niestety Dromed jest dość wymagającym draniem.
Chętnie odpowiemy Tobie na różne pytania na tym forum, ale nie licz na to, że ktoś będzie mógł poświęcać godziny na Interaktywny Kurs Internetowy Dromeda poprzez GG.... ;)
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Dokładnie...
Jeżeli będziesz miał jakieś problemy, pytania to chętnie pomożemy. Ale niestety podstaw musisz nauczyć się sam... Jest kilka tutoriali, jeżeli z tym dołączonym do DromEda Ci nie wyszło, spróbuj z tym od Komaga:
http://www.keepofmetalandgold.com/files/KomagTutvT2.zip

Jeżeli dobrze kojarzę, to ktoś pisał jakiś samouczek po polsku... ale głowy nie dam.
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Juzczęściowo się nauczyłem. Potzrebuję tylko wielku tekstur i nauczyć się robić drzwi, a będzie git.

Wielkie dzięki dla _Oskara. ;)
_____________

Wie ktos, gdzie mogę ściągnąć wiele fajnych tekstur, i jak je wkleić do DromEda?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Edversion pisze:Czy ktoś będzie mi pomagał, np. przez gg?
Oczywiście. Stawka minimalna wynosi 150 PLN za godzinę intensywnej nauki ;) Jeżeli sam nie strybisz podstaw, to znaczy żeś noob i raczej najlepszej FM nie zrobisz... :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Już umię!
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Zrobienie porządnej misji w DromEdzie wymaga cholernie dużo pracy...
Większość tych którzy zaczynają się bawić edytorem kończy zabawę po miesiącu albo i wcześniej i DromEd idzie w odstawkę...
Oczywiście wszyscy życzymy Ci wytrwałości Edversion :)
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki. Spróbuję jak najdłużej wytrwać.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Nivellen »

Nie mów "spróbuję" i "jak najdłużej". Od razu zakładasz, że prędzej czy później się poddasz. Zwyczajnie wgryzaj się w poradniki, rób dużo próbnych, małych misji. Każdą dla zgłębienia oddzielnego problemu. Nie staraj się od razu zrobić fm-ki grywalnej i najlepszej. Mam na dysku około dziesięciu sporych misji w różnym stopniu zaawansowania, nie nadających się do publikacji i następnych kilkadziesiąt próbnych. Traktuję je jako wprawki, bez nich nie byłoby tego doświadczenia które mam teraz, po trzech latach od chwili uruchomienia droma, a cały czas uczę się czegoś nowego. Największym wrogiem dromiedziarza jest oczywiście brak czasu... Ja również życzę Ci wytrwałości i sukcesu :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Flack
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 19 lutego 2003, 13:44
Lokalizacja: Zyc zostalo: 2

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Flack »

Nie uda mu sie! Zdecydowanie.
There are people who reshape the world by force or argument,
but the cat just lies there, dozing; and the world quietly reshapes
itself to suit his comfort and convenience.
- Allen and Ivy Dodd
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Narazie nie umie tylko zrobić dzrwi, żeby się otwierały, itp.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Skrznie w DromEd

Post autor: Edversion »

Używam DromEda. Chciałbym wiedzieć, jak robi się skrzynie, oraz jak dawac coś do nich.

Please o odpowiedź.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Edversion pisze:Narazie nie umie tylko zrobić dzrwi, żeby się otwierały, itp.
A nieotwierane drzwi umiesz? Jak się nie chcą otwierać, to wpisz w prawym dolnym okienku polecenia:
script_load gen
script_load convict
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Skrzyni robić nie musisz, bo już są zrobione :) A znajdziesz je w Editor/Object Hierarchy - physical/container/chest.

A daje się coś do nich tak, że obok skrzyni dajesz "coś" i spamiętujesz numerek tego czegoś (w nawiasie za nazwą), a następnie klikasz na skrzynię, wybierasz klawisz LINKS (na samym dole ekranu), tam klikasz Add i ustawiasz tak:
Flavor: Contains
From: numer skrzyni
To: numer "czegoś"

A tak na przyszłość, przyda się Tobie przeglądarka obiektów: http://www.thiefmissions.com/tafferstavern/dloads.html
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki. Nieotwierane dzrwi umie.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

Dzięki.

PS. Zrobiłem według twoich poleceń, i włożyłem, np. bombe błyskową do skrzyni. Czy ta skrzynia powinna teraz zniknąć z okna 3D? Bo mi się tak zrobiło. W innych oknach skrzynia ciągle jest.
Please, odpowiedz...
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Bogactwa.

Post autor: Edversion »

Gdzie i jakie są bogactwa? Chodzi mi o: Editors/Object Hierarchy, itd.

Sory, że kolejny temat ale się ucze. ;)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Czasami zastanawiam się czy sztuka czytania jest aż tak trudna ? Jeśli tak, to pozostaje jeszcze przycisk szukaj. W tym dziale jest kilka przyklejonych tematów, w tym jeden : Przydatne programy dodatkowe poświęcony dodatkowym programom stworzonym przez tych , którzy czytali i szukali. Trzeci post w tym wątku dotyczy przegladarki obiektów.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

A jak myślisz, co powinno zniknąć : bomba czy skrzynia?
Opowiedź : nic nie zniknie w dromedzie
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Edversion
Arcykapłan
Posty: 1371
Rejestracja: 21 sierpnia 2006, 10:19
Lokalizacja: Zabrze

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Edversion »

To czemu mi znikło?
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Gregorius »

Coś pomieszałeś z tymi linkami...
Brothers in arms & beer...
ODPOWIEDZ