Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Dodałem sobie nowe tekstury, jak zrobić by ułożone na podłodze zaczęły wydawać odpowiednie odgłosy kroków?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Show Tree w Object Hierarchy zmieniasz z Archetypes na Textures. Zjeżdżasz na sam dół, powinny być tam luzem nazwy twoich nowych tekstur. Łapiesz daną LPM i wrzucasz powyżej do odpowiedniej grupy (np. StoneTex, TileTex) puszczając LPM. Zapisujesz GameSys.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

No właśnie nie ma ich tam. Mam przenieś fanmisję z dodatkowymi obiektami, teksturami itp. do zipu?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Nie trzeba póki co. Do głównego katalogu gry z którym masz połączonego Dromeda wrzuć jeszcze raz nowe tekstury do FAM. Tym razem pod inną nazwą folderu rodziny (np Wood666) i inną nazwą samej tekstury (np. plank666). Kiedyś również miałem, że nie widział nowych tekstur w drzewku Textures bo ich nazwy gryzły się z innymi.
Najpierw dodaj nową rodzinę, użyj teksturę, zapisz GameSys i wyjdź z Dromeda. Wejdź znowu i jeszcze raz poszukaj, czy nowa tekstura pojawiła się na samym dole Textures w Object Hierarchy.
Forgotten Tomb
bob
Szaman
Posty: 1159
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Kurhhan pisze:Dodaj do miecza Properties->Weapon->Collides With Terrain (włączyć "ptaszka") i już.
Zrobiłem to w ten sposób, że Editors->Object Hierarchy->w miejsce "filter" wpisuję "blackjack"->zaznaczam blackjack->klikam "Edit"->klikam "Weapon"->klikam "Add"->wybieram Weapon->Collides With Terrain->pole zaznaczone lub nie

I działa.
bob
Szaman
Posty: 1159
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Możliwie jak najbardziej aktualny podręcznik (w języku polskim) jeśli chodzi o program DromEd - jest coś takiego? Podręcznik Jarka Karpiela ma swoje lata. Chodzi mi o taki podręcznik, który jest przeznaczony dla DromEda 1.23, lub po prostu wersji 1.19.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Nie sądzę, by ktoś pisał nowe podręczniki do Dromeda ostatnimi laty. Zbyt małe środowisko dromedowców mamy.
Do tworzenia fanmisji trzeba znać język angielski - inaczej jesteś odcięty od głównych źródeł informacji.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Ostatnio pojawiły się nowe poradniki video na yt. Wprawdzie po ang. ale z obrazem. Tak czy siak bez znajomości języka, podstawowego dromedowego poziomu się nie przeskoczy.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Okazuje się (po krótkim wyszukiwaniu w kaczce), że strona Jarka Karpiela wisi na Google Sites. Nie wiem jednak jak bardzo jest "aktualna"...

Tutaj jest zamieszczony na niej Nieoficjalny podręcznik Dromed.

Strona oficjalna autora niestety jest martwa. Czy komuś z Was wiadomo coś o autorze lub o cz. 2 podręcznika?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Z tego co wiem, poszczególne wersje dromEda różnią się najwyżej swoimi możliwościami, optymalizacją i tym podobnymi. Układ możesz mieć zawsze ten sam, jeśli wykorzystasz to samo menu (jedno z fajniejszych znajdziesz w w linku, który podał Marzec).
bob
Szaman
Posty: 1159
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Kurhhan pisze:Ostatnio pojawiły się nowe poradniki video na yt. Wprawdzie po ang. ale z obrazem.

Autor lub autorzy - kto to tworzył? Co wpisać (po angielsku oczywiście), by oglądać poradnik po angielsku?
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Marzec pisze:Okazuje się (po krótkim wyszukiwaniu w kaczce), że strona Jarka Karpiela wisi na Google Sites. Nie wiem jednak jak bardzo jest "aktualna"...

Tutaj jest zamieszczony na niej Nieoficjalny podręcznik Dromed.

Strona oficjalna autora niestety jest martwa. Czy komuś z Was wiadomo coś o autorze lub o cz. 2 podręcznika?
Cześć,

Właśnie dostałem maila z forum.

Tak, moja strona oficjalna już od dwóch lat nie działa. Wszystkie informacje związane z Dromedem przeniosłem do usługi Google Sites. Podany powyżej link:

Nieoficjalny Podręcznik Dromed

jest prawidłowy.

Niestety od dawna już nie zajmuję się Dromedem. Ogólny brak czasu i moc innych projektów.

Ogólnie rzecz biorąc projekt rozwoju tego podręcznika jest martwy. Wątpię, że jeszcze do tego wrócę, ale jak to mawiają: "nigdy nie mów nigdy" ;-)

Pozdrawiam wszystkich Dromedowców.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Wszystkie informacje związane z Dromedem przeniosłem do usługi Google Sites. Podany powyżej link:
Mała sugestia - uaktualnij sygnaturkę - tak na wypadek, gdyby ktoś Twojej strony kiedyś szukał i natknął się na linka pod Twoim postem.
Awatar użytkownika
Elendir
Ożywieniec
Posty: 89
Rejestracja: 20 lipca 2010, 22:58
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Elendir »

Słuszna uwaga.

Poprawiłem.
bob
Szaman
Posty: 1159
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Elendir pisze:Niestety od dawna już nie zajmuję się Dromedem. Ogólny brak czasu i moc innych projektów.

Ogólnie rzecz biorąc projekt rozwoju tego podręcznika jest martwy. Wątpię, że jeszcze do tego wrócę, ale jak to mawiają: "nigdy nie mów nigdy" ;-)

Pozdrawiam wszystkich Dromedowców.
Gdyby jednak cud się zdarzył i byś się tym zajął - to najlepiej aktualną wersją DromEda.
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

bob pisze:
Elendir pisze:Niestety od dawna już nie zajmuję się Dromedem. Ogólny brak czasu i moc innych projektów.

Ogólnie rzecz biorąc projekt rozwoju tego podręcznika jest martwy. Wątpię, że jeszcze do tego wrócę, ale jak to mawiają: "nigdy nie mów nigdy" ;-)

Pozdrawiam wszystkich Dromedowców.
Gdyby jednak cud się zdarzył i byś się tym zajął - to najlepiej aktualną wersją DromEda.
O ile dobrze pamiętam (dawno nie dotykałem Dromeda, a jeszcze dawniej edytora do T1) to różnice między edytorami są bardzo subtelne. Innymi słowy, Dromed 1 i Dromed 2 to niemal to samo, z drobnymi szczegółami, które w grubej większości stanowią dodatkowe udogodnienia.

Czemu o tym mówię, zastanawia mnie co takiego sprawia Ci problem w dwójce. Jeśli są to jakieś konkretne rzeczy, to wal na forum (wiem, że często piszesz). Jak to widać ostatnio, wciąż mamy dobrą ekipę starych wyjadaczy Dromeda :) Co próbuję powiedzieć, to że swoją naukę D2 można w całości oprzeć o D1, dodawając tylko niewielką ilość małych szczegółów.
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

bob pisze:
Kurhhan pisze:Ostatnio pojawiły się nowe poradniki video na yt. Wprawdzie po ang. ale z obrazem.

Autor lub autorzy - kto to tworzył? Co wpisać (po angielsku oczywiście), by oglądać poradnik po angielsku?
https://www.youtube.com/channel/UC81tzc ... AQw/videos


Elendir dziękuję za twój poradnik. Uczyłem się na nim , razem z poradnikiem użytkownika nicked i Komaga.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Wróciłem do DromEda znowu i tym razem do T2 z NewDarkiem. I tu pytanie: jak poprawić oświetlenie by było wyraźniejsze, jak w T1? Bo szczerze mówiąc, nie widać porządnych cieni i jakoś lokacje wyglądają tak bez polotu.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Masz jakiegoś zrzuta?

Żeby poprawić ostrość cieni, musisz zwiększyć rodzielczość tekstur, czyli zmniejszyć rozmiar tekstury na polygonach. Z domyślnego 16 na 15 albo 14.

Ponadto New Dark daje dodatkową komendę:

Kod: Zaznacz cały

set_lighting_scale       : Set lighting resolution scale (2 for double res, -2 for half)
która pozwala na zwiększenie dwukrotnie skali light map bez zmiany rozdzielczości tekstur. To pewnie może być najszybszy sposób na globalne poprawienie jakości cieni.

Na jakość cieni wpływa też sam kontrast koloru i jasności. Można też zatem obniżyć jasność ambient light i zwiększyć jasność świateł, co uwypukli grę światłocieniową.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Masz jakiegoś zrzuta?

Żeby poprawić ostrość cieni, musisz zwiększyć rodzielczość tekstur, czyli zmniejszyć rozmiar tekstury na polygonach. Z domyślnego 16 na 15 albo 14.
Juliusz pisze: Ponadto New Dark daje dodatkową komendę:

Kod: Zaznacz cały

set_lighting_scale       : Set lighting resolution scale (2 for double res, -2 for half)
która pozwala na zwiększenie dwukrotnie skali light map bez zmiany rozdzielczości tekstur. To pewnie może być najszybszy sposób na globalne poprawienie jakości cieni.
Komenda niestety nie działa, albo nie widzę różnicy w jej działaniu.



A tu kilka zrzutów:
dump000.png
dump001.png
Klasycznie. Widać padający cień, ale to tylko dlatego, że jasność latarni na górze ustawiona jest aż na 500 jednostek, a jej zasięg na 30. Mimo wszystko, chciałbym aby zacienione miejsca były jeszcze ciemniejsze.
Juliusz pisze:Na jakość cieni wpływa też sam kontrast koloru i jasności. Można też zatem obniżyć jasność ambient light i zwiększyć jasność świateł, co uwypukli grę światłocieniową.
Chyba właśnie tego potrzebuję. Jak zatem obniżyć ambient light?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Tak, to to.

Górna belka, Editors-->Mission Variables-->Rendering Parameters-->Ambient Light

Ja ustawiłem na 10, 10, 10, pamiętaj by użyć po zmianie, Relight. Jest tam jeszcze więcej opcji do edycji, ale to już wyższa szkoła jazdy.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

O, tak! Od razu lepiej, dzięki wielkie :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Komenda niestety nie działa, albo nie widzę różnicy w jej działaniu.
Po przeliczeniu oświetlenia też nie było widać różnicy?
Sam tej komendy jeszcze nie używałem, ale wiem, że inni używali, więc powinna działać.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Hadrian »

Juliusz pisze:
Komenda niestety nie działa, albo nie widzę różnicy w jej działaniu.
Po przeliczeniu oświetlenia też nie było widać różnicy?
Sam tej komendy jeszcze nie używałem, ale wiem, że inni używali, więc powinna działać.
Więc albo źle wpisuję, albo nie zauważyłem różnicy ;)

Kolejne problemy. Zrobiłem kilka kandelabrów i nałożyłem na nie płomienie świec. Wszystko ładnie, ale są dwa ale:

1) Płomienie są zimne. To znaczy, świecą białym światłem, a nie ciepłym światłem. A użyłem do ich stworzenia płomienia z pochodni - domyślnie o ciepłym blasku. Jak sprawić, by płomienie były żółtej barwy?

2) Przy portalizacji przeliczanie tych wszystkich płomieni świec trwa u mnie jakieś... dwie minuty? To jest NewDark! W edytorze do zwykłego TG miałem więcej świec i nie przeliczało ich wszystkich w tak ślimaczym tempie... Da się temu jakoś zaradzić, oprócz zmniejszania ustawień jakości świateł?

Ponadto kolejny problem:

3) Z małych drzwi zrobiłem większe. Ustawiłem rozmiary fizyczne i tak dalej. Problem jest jednak, że drzwi zataczają inny łuk - środek łuku znajduje się gdzieś w drzwiach, nie na ich końcu. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ufam że mieliście problem. Jak to poprawić?
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

1) Nie dodało się Renderer--> Light ?
Wywal to lub ustaw na 0, dodaj Renderer--> Anim Light, a następnie Renderer--> LightColor (np. 0.10, 0.75)

2) Ile masz tych świateł ? Przeliczaj sobie tylko teren przy którym pracujesz za pomocą Area (Me Only). Dolne opcje, pod Create, klikasz Area i tworzysz strefę roboczą, następnie kliknij obok "Me Only". teraz przelicza tylko zaznaczony obszar.

3) Pobaw się COG Offset w Model--> Attributes w Properties drzwi.
Forgotten Tomb
ODPOWIEDZ