Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

Nauka Dromeda - pytania

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Ja z kolei napotkałem na z pozoru błahy problem. W jaki sposób, przy użyciu zwykłego buttona połączonego CD z EmitterTrapem spowodować, by ten po naciśnięciu buttona wystrzelił ładunek, i tak za KAŻDYM późniejszym naciśnięciem buttona? Ponoć powinien to być EmitSteamTrap.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Dodaj do emitera skrypt : ReloadTweqEmit

Inne pytanie
Jak przywrócić/dodać wstawianie roombrusha w dromedzie pod klawisze shift+ins?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Spróbowałbym do pliku Default.bnd dodać linię:

edit bind ins+shift "brush_to_room 0";
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Dzięki, lepsze efekty daje brush_to_room 10, ponieważ liczba wyraża procent przyrostu.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

timon pisze:Dzięki, lepsze efekty daje brush_to_room 10, ponieważ liczba wyraża procent przyrostu.
W New Dark'u jest też alternatywna opcja:

Kod: Zaznacz cały

- The brush_to_room command can now be given a negative number, to be interpreted as an absolute size instead of a percentage
(e.g. brush_to_room -0.1 would create a room brush 0.1 units larger than the selected brush.)
Jeśli damy wartość negatywną, to będzie ona odczytywana nie jako procent, ale jako wartość absolutna, o jaką nasz rómbrasz będzie większy, niezależnie od jego wielkości.
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

W których plikach zmienia się ilość broni strzal mikstur min i flasbomb ????
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

W pliku mis.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

A jak to zrobić pewnie dromedem ale jak ???
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Klikasz na żądany przedmiot w Dromedzie i :

Properties/Engine Features/Stack Count.
Forgotten Tomb
PROMETEUSZ
Skryba
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2004, 22:40
Lokalizacja: WROCLAW

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: PROMETEUSZ »

A jak zinstalować dromeda ??? bo jestem zupełnie zielony.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Ja instaluje za pomocą Tafferpatchera :

-KLIK-
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Kochani, czy komuś kiedykolwiek udało się zaczepić linę o ruchomy obiekt tak, by sunęła razem z "vatorem"?
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

A próbowałeś z liny zrobić vator?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Juliusz »

Paweuek pisze:Kochani, czy komuś kiedykolwiek udało się zaczepić linę o ruchomy obiekt tak, by sunęła razem z "vatorem"?
Czy może chodzi Tobie o to, by jeden koniec liny tkwił wbity, a drugi podążał za 'vatorem'?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Paweuek »

Nie nie, po prostu o to, by wbita lina podążała z vatorem, a jej koniec dyndając przesuwał się także :) Czego bym nie robił, strzała znika po trafieniu w obiekt będący w ruchu bądź pozostający w spoczynku, lecz z możliwością przesunięcia frobem lub leverem.

@Timon - nie próbowałem, sprawdzę.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Jest jakieś sensowne rozwiązanie by patrząc na liście drzewa przez liście innego te pierwsze nie zanikały ( zresztą na szyby również) ? Pomaga dodanie do takiego drzewa parametru Render/Transparency(alpha) na 1, ale wtedy trochę sztucznie pień drzewa jest zawsze widoczny nawet przez gęste liście, przestają go już przesłaniać.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Marzec »

Czy za tymi liśćmi znika również woda? Niestety nie jestem w stanie teraz Ci dokładnie sprawdzić, ale pamiętam jedną rzecz. Jest jakaś flaga w Properties, która sobie z tym radzi -- warto popatrzeć w właściwości obiektu (klasy) fence (płotek). Chodzi o te płotki mechanistów na balkonach.

Wybacz za suchą wypowiedź, ale nie mam dostępu do Dromeda ^^
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Wody w misji nie używam, ale mogę dodać na próbę. Zanika gdy przezroczysty obiekt jak szyba, liście nachodzą na drugi przezroczysty. Drzewa są m.in od Daarana i widzę, że on właśnie dodaje parametr Render/Transparency(alpha) na 1 (wcześniej to dodawałem do kurtyn i pajęczynek), rozwiązuje to problem, ale właśnie wtedy pień drzewa nie jest już przesłaniany przez liście tylko zawsze przebijający się na "przód". Dosyć sztucznie to wygląda. Na upartego można tak zostawić, i tak będzie ciemno :P


EDIT : Płotki również mają Render/Transparency(alpha), 1.00. Więc to chyba jednak to, tyle, że z tymi pniami jest taki defekt, ale to chyba bardziej wina obiektu ponieważ z drzewami Vurta jest wszystko ok.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 170
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Tabal »

Edversion żyje :)
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Ostatecznie trzeba było dorobić do tekstury liści plik mtl o treści force_alpha_key.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Mam małe oczko wodne do którego nie chcą wchodzić rywale. Gdy skasuję wodę to wchodzą do otworu, z wodą w środku nie chcą. Jest jakiś sposób by zachęcić ich do wejścia i zażycia kąpieli ?

Co zrobić by zwłoki unosiły się na wodzie ? Udaje mi się to tylko gdy ustawię na true "Is Non-Psyhicial". Wtedy jednak można nierealistycznie przepływać przez zwłoki. Kiepsko to wygląda. Ustawianie "Location" (pod Model/Control) działa dziwacznie tylko jednorazowo czyli po pierwszym wejściu z dromeda do gry. Za drugim razem parametr "Location" zostaje samoczynnie skasowany i zwłoki idą na dno. Jakieś inne pomysły ?
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3829
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: timon »

Zobacz ten tutorial Bukarego
http://thiefmissions.com/m/MistrzFX
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Dzięki, przydało się. Wprawdzie ostatecznie zrobiłem trochę inaczej, psyh wyłączone a niewidzialny przedmiot ją imituje (z wyłączoną możliwością wspinaczki na niego i bez metaproperty), ale wyszło bardzo dobrze. Dodałem jeszcze pewien smaczek. Jedyny mały minusik to , że można wskoczyć na takie ciało z rozbiegu, z brzegu. Można się jednak przed tym zabezpieczyć jeśli komuś to bardzo przeszkadza.
Forgotten Tomb
bob
Szaman
Posty: 1159
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Lokalizacja: Okolice Szczecina
Kontakt:

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: bob »

Próbowałem podjąć się włączenia kolizji broni ze ścianą, ale bezskutecznie. Jak to zrobić? Znalazłem, ale to po angielsku - http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2283469
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nauka Dromeda - pytania

Post autor: Kurhhan »

Dodaj do miecza Properties->Weapon->Collides With Terrain (włączyć "ptaszka") i już.
Forgotten Tomb
ODPOWIEDZ