Nad czym obecnie pracujecie?
Moderator: peter_spy
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Zwoje wyglądają jakby były rzeźbione podwójnym albo potrójnym pędzlem. Sprawia to trochę wrażenie, jakby było ich więcej ale bardzo drobnych - może to miało wpływ na nieco rozmyty efekt końcowy?
Ja zbytnio nie rzeźbię, dlatego osobiście spróbowałbym wymodelować jak najwięcej w 3d. Dopiero sam detal bym zrobił za pomocą sculptingu (albo teksturą).
Nie mogłem się opanować i machnąłem na szybko szkic do modelów high i low poly. To tak tylko żeby zilustrować, co miałem na myśli. Chodzi o to, żeby wydobyć jak najwięcej formy ze zwoju, a nie operować tylko na "matematycznych" modelach.
Zresztą sam model lowpoly również mógłby być o wiele bardziej szczegółowy - tak jak mówiłem - New Dark nie liczy cienii. Można szaleć.
---
No, a tak jeszcze z ciekawości zapytam - dla kogo te modele?
Ja zbytnio nie rzeźbię, dlatego osobiście spróbowałbym wymodelować jak najwięcej w 3d. Dopiero sam detal bym zrobił za pomocą sculptingu (albo teksturą).
Nie mogłem się opanować i machnąłem na szybko szkic do modelów high i low poly. To tak tylko żeby zilustrować, co miałem na myśli. Chodzi o to, żeby wydobyć jak najwięcej formy ze zwoju, a nie operować tylko na "matematycznych" modelach.
Zresztą sam model lowpoly również mógłby być o wiele bardziej szczegółowy - tak jak mówiłem - New Dark nie liczy cienii. Można szaleć.
---
No, a tak jeszcze z ciekawości zapytam - dla kogo te modele?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
O, właśnie, może coś "grubiej ciosanego", bo faktycznie, gdy tekstura przyjmie normalne rozmiary dla tej klasy modeli (256 albo 512), to się wszystko rozmyje. Zazwyczaj robię wszystko w 2048 a potem skaluję w dół i poprawiam ostrość, ale można się nieźle zapędzić w ten sposób. Dzięki za pomoc
Obiekty są dla Readleaf i później jeszcze mam coś dla Nightshiftera, generalnie będzie to potem udostępnione dla wszystkich do ściągnięcia.
Obiekty są dla Readleaf i później jeszcze mam coś dla Nightshiftera, generalnie będzie to potem udostępnione dla wszystkich do ściągnięcia.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
No, dokładnie - tak samo jak artysta obraca obraz do góry nogami, albo robi kilka kroków wstecz, żeby mieć całościowe spojrzenie na obraz, tak samo dobrze jest widzieć, jak tekstura wygląda obrócona albo w pomniejszeniu. Czasem ilość detalu może być przytłaczająca i ginie główna forma.Judith pisze:Zazwyczaj robię wszystko w 2048 a potem skaluję w dół i poprawiam ostrość, ale można się nieźle zapędzić w ten sposób.
Myślałem, że ktoś z naszego podwórka. Chyba czekam na sensacje...Judith pisze:Obiekty są dla Readleaf i później jeszcze mam coś dla Nightshiftera, generalnie będzie to potem udostępnione dla wszystkich do ściągnięcia.
Owocnego modelowania!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Dla naszego podwórka też pracuję, ale w kwestii cutscenek, postaram się zrobić tak, żeby było ładnie
Jeszcze raz dzięki za rady! W sumie dobrze wiedzieć, że mamy tutaj taki wątek konsultingowy, bo w sumie nie mam za bardzo z kim wymieniać takich uwag
Jeszcze raz dzięki za rady! W sumie dobrze wiedzieć, że mamy tutaj taki wątek konsultingowy, bo w sumie nie mam za bardzo z kim wymieniać takich uwag
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
A więc jednak coś się dzieje za plecami...
----
A tak z innej beczki - śledzę od pewnego czasu twojego foto bloga. Ciekawe zdjęcia i obserwacje. Byłeś też w Dublinie, widzę.
Nie ma sprawy. Ja dopóki nie zacząłem pracować w 3D to też nie miałem z kim pogadać. Jedynie czasem ktoś z rodziny się nade mną "zlitował" i wysłuchał...Judith pisze:Jeszcze raz dzięki za rady! W sumie dobrze wiedzieć, że mamy tutaj taki wątek konsultingowy, bo w sumie nie mam za bardzo z kim wymieniać takich uwag
----
A tak z innej beczki - śledzę od pewnego czasu twojego foto bloga. Ciekawe zdjęcia i obserwacje. Byłeś też w Dublinie, widzę.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Na razie tak delikatnieA więc jednak coś się dzieje za plecami...
Ale czeka mnie jeszcze film po zakończeniu misji, na razie ugrzązłem w fazie koncepcyjnej
Dzięki, w Dublinie mam dobrych znajomych, jeszcze pewnie do nich nieraz zajrzę na wakacje. Jak będę się wybierał następnym razem to dam znać, wybierzemy się na szklaneczkę dobrej irlandzkiej whiskey W Poznaniu też bywam, bo to zacne miasto i mam tam znajomych tłumaczyA tak z innej beczki - śledzę od pewnego czasu twojego foto bloga. Ciekawe zdjęcia i obserwacje. Byłeś też w Dublinie, widzę.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Cutscenka bardzo fajna - naprawdę klimatyczna. Światło bardzo mi się podoba.
Spoko, bardzo chętnie. Może być i Guiness, jeśli gustujesz.Judith pisze:Dzięki, w Dublinie mam dobrych znajomych, jeszcze pewnie do nich nieraz zajrzę na wakacje. Jak będę się wybierał następnym razem to dam znać, wybierzemy się na szklaneczkę dobrej irlandzkiej whiskey W Poznaniu też bywam, bo to zacne miasto i mam tam znajomych tłumaczy
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Niespodziewana inspiracja nadeszła wczoraj podczas krótkiej partyjki w Skyrim
Domyślam się, że panowie po prostu zrobili zwykłego plane'a, potem UV i teksturę z kanałem alpha, a na końcu dodali podziały, żeby dało się zwinąć taki scroll w tubę - proste i skuteczne Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Ano. Zamiast rzeźbić zwoje i wypalać normal mapy, łatwiej po prostu... zwinąć te papirusy! Może to się wydawać marnowaniem polygonów, ale akurat polycount jest najmniejszym problem dla dzisiejszych kart graficznych. Oświetlenie i shadery są większym, a te - jak wiemy - w New Darku są na poziomie sprzed paru epok (w dziejach gier).
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Ale żeby to było marnowanie polygonów, skoro w poniższym przykładzie jest ich raptem 17 Myślę że czasami mamy do dyspozycji zbyt wiele narzędzi i pokusa żeby ich użyć jest silniejsza, niż potrzeba obrania najskuteczniejszej i najkrótszej drogi. Potem efekty są takie, że wyważamy otwarte na oścież drzwi.
Na ten moment mam coś takiego: Btw. czy NewDark obsługuje dwustronne powierzchnie, czy będę musiał zrobić duplikat i odwrócić ścianki?
Na ten moment mam coś takiego: Btw. czy NewDark obsługuje dwustronne powierzchnie, czy będę musiał zrobić duplikat i odwrócić ścianki?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Hejka
Widzę, że zrobił się mały kącik porad, bardzo fajnie! Sam się kiedyś zastanawiałem, jak zrobić taki zwój, żeby było oszczędnie i jednocześnie ładnie. Droga którą poszła BS jest chyba optymalnym rozwiązaniem.
Judith -> "złam" jeszcze w środku te zwoje, chociaż jednym zmniejszonym ringiem, albo zróżnicuj trochę średnice końców, będzie wyglądać bardziej naturalnie
Dark Engine już w pierwszej odsłonie obsługiwał dwustronne plane'y, więc NewDark pewnie też je ma.
A w temacie, u mnie był z dłubaniem zastój. W robocie urlopy, więc pracy jest od cholery, człowiek wraca do domu wypompowany.
Od paru tygodni próbowałem podejścia do drugiego budynku bankowego (z misji "Prezent" Timona) Po kilku odmiennych stylistycznie koncepcjach wykrystalizował mi się obraz fasady:
Bank2_fasada004 by Leszek, on Flickr
Widzę, że zrobił się mały kącik porad, bardzo fajnie! Sam się kiedyś zastanawiałem, jak zrobić taki zwój, żeby było oszczędnie i jednocześnie ładnie. Droga którą poszła BS jest chyba optymalnym rozwiązaniem.
Judith -> "złam" jeszcze w środku te zwoje, chociaż jednym zmniejszonym ringiem, albo zróżnicuj trochę średnice końców, będzie wyglądać bardziej naturalnie
Dark Engine już w pierwszej odsłonie obsługiwał dwustronne plane'y, więc NewDark pewnie też je ma.
A w temacie, u mnie był z dłubaniem zastój. W robocie urlopy, więc pracy jest od cholery, człowiek wraca do domu wypompowany.
Od paru tygodni próbowałem podejścia do drugiego budynku bankowego (z misji "Prezent" Timona) Po kilku odmiennych stylistycznie koncepcjach wykrystalizował mi się obraz fasady:
Bank2_fasada004 by Leszek, on Flickr
Ostatnio zmieniony 14 czerwca 2015, 21:02 przez Nivellen, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
To świetnie, czyli nie muszę kombinować. O ile pamiętam TDS ich nie obsługuje, dlatego pytam Faktycznie, nie zrobiłem podziału na środku, a to je trochę wysmukliło. Plus zrobiłem wersję lekko rozwiniętą.
Aha, jeśli chodzi o przepalanie AO to przekonałem się wreszcie do xNormala. Wygląda topornie, ale jeśli macie kartę z obsługą CUDA to warto się przesiąść. Model przepalany w maksie przez 10 minut tutaj w trybie Optix/Cuda robi się kilkadziesiąt sekund Dla zainteresowanych tu jest krótka prezentacja systemu pracy w tym ustrojstwie: http://eat3d.com/free/xnormal_overview
Fasada wygląda fajnie, aczkolwiek mam problem z ustaleniem czy to high czy low poly. Część fasady wygląda na high, ale np. kolumny i łuki na low. W sumie zależy co z tym zrobisz dalej.Aha, jeśli chodzi o przepalanie AO to przekonałem się wreszcie do xNormala. Wygląda topornie, ale jeśli macie kartę z obsługą CUDA to warto się przesiąść. Model przepalany w maksie przez 10 minut tutaj w trybie Optix/Cuda robi się kilkadziesiąt sekund Dla zainteresowanych tu jest krótka prezentacja systemu pracy w tym ustrojstwie: http://eat3d.com/free/xnormal_overview
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Nivellen - bardzo fajny model fasady. Zamierzasz to wrzucić do NewDarka, tak jak jest czy modelujesz tylko jako refkę do brushowania?
Judith - zwoje wyglądają o niebo ciekawiej niż w pierwszym poście.
Aczkolwiek, jeśli już o AO mowa, to odnoszę wrażenie, że te rendery są trochę za czarne. Generalnie jak przymrużysz oczy, to widać samą czerń pomiędzy przedmiotami. Wiem, że taka jest generalna stylistyka game-art'u, żeby każdy detal podkreślać czarnym AO, ale pewien umiar w jego stosowaniu może wyjść na dobre. AO choć fajnie podkreśla kształty, to jednak jest nienaturalnym zjawiskiem oraz zabija kolory.
Nie wiem, na ile masz kontrolę nad AO, ale fajnym efektem jest używanie AO tylko jako maski do lekkiego przyciemnienia oraz nasycenia kolorów. Ale nie pamiętam, czy takie rzeczy można ustawiać w UDK.
No, ale jest to kwestia zarówno gustu jaki i obranej stylistyki.
Judith - zwoje wyglądają o niebo ciekawiej niż w pierwszym poście.
Aczkolwiek, jeśli już o AO mowa, to odnoszę wrażenie, że te rendery są trochę za czarne. Generalnie jak przymrużysz oczy, to widać samą czerń pomiędzy przedmiotami. Wiem, że taka jest generalna stylistyka game-art'u, żeby każdy detal podkreślać czarnym AO, ale pewien umiar w jego stosowaniu może wyjść na dobre. AO choć fajnie podkreśla kształty, to jednak jest nienaturalnym zjawiskiem oraz zabija kolory.
Nie wiem, na ile masz kontrolę nad AO, ale fajnym efektem jest używanie AO tylko jako maski do lekkiego przyciemnienia oraz nasycenia kolorów. Ale nie pamiętam, czy takie rzeczy można ustawiać w UDK.
No, ale jest to kwestia zarówno gustu jaki i obranej stylistyki.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Dzięki Ta chamska czarna obwódka, która ma robić za AO to niestety funkcja silnika i jest nakładana w czasie rzeczywistym jako filtr. Nie wiem jak wyłączyć to cholerstwo w UDK, niby odznaczyłem tę opcję w World Properties, ale to nic nie dało. Mogliby się panowie przerzucić z cienkiego Screen Space na Horizon-Based AO, tylko że póki co zżera to za dużo zasobów. No ale wygląda fajnie
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Aha, jeśli to tylko SSAO, to da się to zmienić:
http://udn.epicgames.com/Three/PostProc ... rence.html
http://udn.epicgames.com/Three/PostProc ... rence.html
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Faktycznie. Nie znalazłem tej opcji w żadnych właściwościach, ale wystarczyło wejść do Viewport options -> Show -> Post-processing -> SSAO i wyłączyć to dziadostwo
Edit: trzeba jeszcze było zrobić to samo w PostProcessVolume, bo po odpaleniu mapy było to samo.
Edit: trzeba jeszcze było zrobić to samo w PostProcessVolume, bo po odpaleniu mapy było to samo.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Ekipa na TTLG zastanawia się nad filmikami do T3 Gold, tak żeby nie powtarzać patentów z poprzednich części. Moja propozycja do cytatów na początku:
- Bukary
- Homo Rhetoricus
- Posty: 5569
- Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
- Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Judith pisze:
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Nie pamiętam już, jak te napisy szły w oryginalnych filmikach, ale pewnie były puszczane na osobnych ekranach? Tak faktycznie jest ciekawiej i krócej...
Maskowałeś ręcznie?
Możnaby się pobawić ewentualnie z efektem fade-in - czyli napisy dopiero wyłaniające się na ekranie, a nie będące od początku.
Ogólnie na plus!
Maskowałeś ręcznie?
Możnaby się pobawić ewentualnie z efektem fade-in - czyli napisy dopiero wyłaniające się na ekranie, a nie będące od początku.
Ogólnie na plus!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Do T3 w ogóle nie było tych cytatów, pojawiały się losowo na ekranie wczytywania. W poprzednich Thiefach to pewnie pamiętasz, była ściana z gradientem a później lekko animowane tło. Tutaj napisy są na płaszczyznach, umieszczone w samej lokacji, właśnie po to, żeby nie trzeba się było babrać z maskowaniem Chciałem żeby te ostatnie napisy pojawiały się na samym końcu, ale nie umiałem znaleźć skryptu w T3Edzie, który by za to odpowiadał. W sumie wystarczyło nagrać dwa przejazdy, z napisami i bez, a potem porobić przejścia, ale to mi przyszło do głowy dopiero po wrzuceniu filmiku do sieci.
Poniekąd sam się wkopałem, bo zostałem wywołany teraz do tablicy, a nie bardzo mam czas robić wszystkie 9 filmików... Ważniejsze są te robione dla Timona, w końcu powinno to ujrzeć światło dzienne...
Poniekąd sam się wkopałem, bo zostałem wywołany teraz do tablicy, a nie bardzo mam czas robić wszystkie 9 filmików... Ważniejsze są te robione dla Timona, w końcu powinno to ujrzeć światło dzienne...
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Trochę spamuję, ale że na poprzednim obrazku nie za wiele widać, to teraz kilka bazowych tekstur i meshy.
Nic wielkiego, ale klimat powoli jest. Docelowo całość rozgrywa się pochmurnym świtem w opuszczonej kamienicy, więc strzały wodne na nic się nie zdadzą. Zobaczymy czy uda mi się wykorzystać taką przestrzeń.
Nic wielkiego, ale klimat powoli jest. Docelowo całość rozgrywa się pochmurnym świtem w opuszczonej kamienicy, więc strzały wodne na nic się nie zdadzą. Zobaczymy czy uda mi się wykorzystać taką przestrzeń.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
No, faktycznie klimacik już się tworzy. Podoba mi się, że te trzy okna mają różne tekstury.Judith pisze:Trochę spamuję, ale że na poprzednim obrazku nie za wiele widać, to teraz kilka bazowych tekstur i meshy.
Nic wielkiego, ale klimat powoli jest. Docelowo całość rozgrywa się pochmurnym świtem w opuszczonej kamienicy, więc strzały wodne na nic się nie zdadzą. Zobaczymy czy uda mi się wykorzystać taką przestrzeń.
Natomiast jeśli porówna się wielkość okien do powierzchni ściany to ilość światła padającego na podłogę jest zbyt duża. Czy ten silnik nie obsługuje świateł równoległych (directional)?
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nad czym obecnie pracujecie?
Obsługuje, ale coś jest z nimi nie tak. To są spotlighty z podłożoną teksturą na zasadzie projektora i dodatkowo doświetlone, żeby choć minimalnie oddać odbijanie się światła od ścian, podłogi i sufitu. Z tej perspektywy wyglądają na trochę zbyt duże, ale ich poprawienie nie będzie problemem.