Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

Nad czym obecnie pracujecie?

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Paweuek »

Nie puchatek, tylko uszatek - zauważ, że klapnięte uszko ma :D
Tutaj w akcji: KLIK
Obrazek
Awatar użytkownika
marek
Garrett
Posty: 4773
Rejestracja: 09 grudnia 2003, 08:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: marek »

Świetny :D skojarzył mi się:
ObrazekObrazek
"No one reads books these days"
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Pierwsze przymiarki do... czegoś :) Na razie głównie się bawię w przepalanie różnych rzeczy i sprawdzanie jak to wychodzi.

Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Nivellen »

Skrobnąłbyś przy okazji tutka, jak uzyskać takie fajne szczegóły przy wypalaniu i jak to później złożyć w całość. Przymierzałem się ostatnio do UDK, ale padła mi grafika, a max nie chce współpracować z GF 6600. Po tych kilku godzinach mogę powiedzieć jedno - UDK to bestia :twisted:, opanowanie wszystkich niuansów to długie lata nauki. Podejrzewam, że w studiach developerskich mają specjalizację, bo jedna osoba nie może znać się na wszystkim.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Postaram się coś skrobnąć. Generalnie rzecz polega na umiejętnym modelowaniu na poziomie medium i high poly, a potem przepalaniu tego na uproszczone modele lub płaskie powierzchnie za pomocą funkcji Render to texture. Jest to dosyć czasochłonne, ale daje znacznie lepsze efekty, niż tylko sklejanie z sobą tekstur znalezionych w serwisach typu CGtextures.

Np. wczoraj wydziergałem coś w stylu kratki na okno, luźno inspirując się zdjęciem. Całość waży dużo, bo ponad 150k trójkątów, a ostatecznie postanowiłem to przepalić na płaską teksturę, bo na dłuższą metę i tak nikt nie zauważy ;)

Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Nivellen »

Tutek w maksie lub książkowy rozdział na ten temat nie są dla mnie wyczerpujące. Podejrzewam też, że robię coś nie tak, więc będę wdzięczny za naświetlenie tematu :-D
Pikna kratka, zauważy ją tylko ktoś, kto wie w czym szum, a wypalona płaska mapa wygląda i tak bardzo realistycznie.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Btw. będzie Ci to potrzebne do Dromeda czy do innych rzeczy? Bo raczej nie ma sensu rozkładać UVek na teksturze rzędu 256x256 px...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Nivellen »

Zdecydowanie do innych rzeczy, najprawdopodobniej do tych z U w nazwie :-D
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

No to dobrze :) A przy okazji postanowiłem sprawdzić, czy nie dało by się zastosować w T3 lightmappingu rodem z typowych wersji U. Pierwsze przymiarki:

Obrazek
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Nivellen »

Wygląda świetnie, cienie są bardziej miękkie niż w oryginalnym T3 :oki
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Abru »

Domyślam się, że cienie wypalałeś w 3ds max. Rzeczywiście wyglądają fantastycznie. :)
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Bingo, w końcu jeśli można wypalać AO dla pojedynczych obiektów to czemu nie cienie dla lokacji ;) Trudniej było dojść jaki materiał będzie najlepszy, na szczęście wystarczy 1 tekstura diffuse z cieniami zapisanymi w alfie. Ponieważ to zwykły gradient dla jednej barwy, nie ma potrzeby, żeby taka tekstura była wielka. W przykładzie na obrazku pomieszczenie ma wielkość 512x256x192, a lightmapa mieści się na teksturze 512x512. Przypuszczam że jakby ją zmniejszyć do 256 to też dałoby radę. Do tego kompresja DXT5 świetnie się spisuje, takie teksturki są niewielkie. Jak znajdę wreszcie chwilę wytchnienia to może machnę jakiegoś tutka. Swoją drogą ta metoda jest uniwersalna, w TDM można by ją zastosować z równym powodzeniem.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Nivellen »

To rozwiązanie bez wątpienia oszczędza moc obliczeniową i fps-y, ale ma jedną bardzo zasadniczą wadę, cienie są nieruchome.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Ciężko mi stwierdzić, czy to jest wada. T1 i T2 korzystają z takiego systemu od lat. Gdyby cała rozgrywka opierała się na zmiennych cieniach, ok, ale to raczej wyjątek niż reguła. Natomiast niewątpliwie jest to rozwiązanie na opak jeśli chodzi o obydwa silniki, TDS i TDM.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Taki mały update, kolejne piętro fasady :) Wciąż jest parę rzeczy do poprawienia (mipmaping, powtarzalność na krawędziach), ale ogólnie kolorystycznie jakoś się to trzyma (zasłony i ogólną "zawartość" okien jeszcze będę zmieniał).

Obrazek
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

I kolejny etap prac, nadal zasłony coś mi nie pasują ;)

Obrazek
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Kilka drobiazgów, podstawowe obiekty do kolejnej lokacji:

Obrazek Obrazek

A żeby nie było monotonii to w wolnych chwilach próbuję zobaczyć co jest potrzebne do zrobienia intra do misji przypominającego klimatem T1/2 :)

Awatar użytkownika
ERH+
Kurszok
Posty: 530
Rejestracja: 14 sierpnia 2009, 04:34
Lokalizacja: Kadath... ...w okolicach poduszki przed trzecią w nocy

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: ERH+ »

Ciekawe. Czego używasz do animacji? Ja próbowałem robić coś podobnego klatka po klatce w Gimpie, ale poddałem się po trzechsetnej (przy wielokrotnym obracaniu jednej warstwy wkrada się do niej alfa i robi się wyblakła). W TDM jest niezły automat do nakładania napisów na obracające się obrazki, ale może masz jakiś lepszy patent.
Charakter człowieka jest jego przeznaczeniem.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

To wszystko grafika 2d przesuwana w Sony Vegas. Myślę że na upartego dałoby się w tym zrobić cały briefing do misji, choć może np. zrobienie tych napisów w 3d i jakieś bardziej zaawansowane przesuwanie kamery byłoby bardziej efektowne.. Ale na początek jako bezpośrednia inspiracja stylem T1/2 to wystarczy, a na pewno szybciej złożysz to w całość, niż renderując każdą klatkę filmu w 3dsmaksie...
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Marzec »

Świetne info!!!
Co do filmu - wg mnie nie myśl nawet o 3D - inspiracja T1/T2 to obowiązek :)
Żeby nie być bezkrytycznym:
- dałbym dłuższe czasy dla oddalających się screenów
- "sepia" powinna przypominać technikę artystyczną kredy i węgla, a więc kolor biały, lekko w stronę kremowego, a czarny lekko w stronę ciemnobrązowego, zresztą można pobrać paletę nawet z obrazków z google :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Abru »

Bardzo ładne tekstury. :)
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Marzec — myślałem raczej o czymś w stylu starej fotografii, ale jeszcze poeksperymentuję. Może cienie mogłyby być lekko niebieskie, takie fotografie całkiem nieźle wyglądają. Czasy przesuwania screenów będą dłuższe, na razie jest po 10 s na jeden, ale to będzie zależeć od długości tekstu.
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Jako że nieoczekiwanie mi wypadły dwa wolne popołudnia, to jeszcze miałem czas usiąść nad ławeczką ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: Abru »

To chyba najładniejszy obiekt do T3 jaki widziałem. :) Ciekaw jestem ile ma poly i jak wykonałeś te fantastyczne odbicia na metalu. Gratulacje. :)

PS Tylko cienia brakuje. ;)
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nad czym obecnie pracujecie?

Post autor: peter_spy »

Dzięki :) Poly ma troszkę za dużo jak na taki prosty obiekt, bo aż 1700. W zasadzie mogłoby być mniej, gdybym dał metalową ramę osobno i tylko lewą lub prawą część, bo na teksturze i tak jest mirror w ramach oszczędności miejsca, tak samo z deskami. Tyle że wtedy mogłyby być trudności z dopasowaniem tego pod edytorem. Jeszcze poprawiłem trochę proporcje, bo ciężko by było postaciom z gry usiąść na czymś takim i nie majtać nogami w powietrzu ;) Aha, powierzchnie są przypisane do odpowiednich kategorii dźwięków, czyli jak G. uderzy w metal i drewno to są różne odgłosy ;)

Ponieważ specular w grze nie działa tak jak powinien, to niestety jest wypalony na diffuse, ale i tak IMO wygląda sympatycznie. Poza tym takie mam "założenia projektowe", nie używam nic poza diffuse, może przy łupach i świecidełkach się skuszę na jakieś cubemapy i oszukiwane odbicia, ale nic poza tym :)
ODPOWIEDZ