Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Przemek557 pisze:Tak, ale nie mogę chyba "pożyczyć" sobie tekstur z innej gry, bo zapewne jest jakoś chroniona czy coś. Wątpię co prawda żeby ktoś kiedyś do tego doszedł, że użyłem tekstur np. z Thiefa 4 (jak wyjdzie :P)...
Nie mówię, żebyś używał twórczości chronionej prawem. Różni ludzie udostępniają czasami swoją twórczość za darmo dla innych, a tekstury są elementami uniwersalnymi dla większości gier, więc nie musisz się ograniczać do społeczności Thiefa tylko. Do niedawna trzeba było tekstury specjalnie konwertować, żeby importować do Thiefa - dzisiaj takiego ograniczenia technicznego już nie ma.

edit: przykładowy serwis z teksturami:
http://www.mb3d.co.uk/mb3d/maxTextures_ ... tures.html
Te są we formacie jpg, a więc trzeba je przekonwertować, ale to nie powinien być taki problem jak konwersja do PCX ze wspólną paletą...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Nivellen »

Wczoraj się dowiedziałem i muszę przyznać, że od długiego czasu nie miałem takiej adrenaliny przy kompie. Jeśli sprawdzi się to wszystko, co napisali nasi tajemniczy dobroczyńcy - a wszystko wskazuje, że tak będzie - będziemy mieli nową jakość.
Bardzo się cieszę, wczoraj testowałem na szybko nowego Droma - liczy jak szalony, u mnie było już podobnie jak u Timona prawie 15 minut optymalizacji ze światłami, teraz to jakieś niecałe dwie.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Faktycznie - misje przelicza teraz błyskawicznie.
Do pewnego etapu można pracować nawet z opcją auto_portalize - od razu widać rezultat drążenia korytarzy. Przy bardziej skomplikowanych pewnie trzeba mieć obszary włączone i pracować na części mapy, ale i tak jest to spore udogodnienie.

Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3830
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed v.1.19

Post autor: timon »

Juliusz pisze:Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Ciekawe to jest czy TY wrócisz do dromeda?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Timon pisze: Ciekawe to jest czy TY wrócisz do dromeda?
He, he. Szczerze powiedziawszy, to kusi. Liznąłem w międzyczasie kilku innych silników do gier, psioczyłem sporo na tego Dromeda, ale jednak ma on coś w sobie magnetyzującego... To chyba ten "bańkowy" sposób budowania oraz stosunek włożonej pracy do rezultatów (mimo wszystko), tzn. da się samemu kończyć misje, co jest o wiele trudniejsze na nowszych silnikach. Ale z drugiej strony, nie jestem już beztroskim studentem mającym sporo czasu, więc nie wiem. Może coś tam poeksperymentuję z ciekawości...
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2408
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Hadrian »

Juliusz pisze:Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Raczej ja :) Porzuciłem ponownie DromEda właśnie przez te błędy - szczególnie mnie irytowało to, że podczas game moda czasem mi się wyłączał. Poza tym, były często bugi ze światłem (np. wspomniane tęcze) i momentami wnerwiające brushe (często trzeba było iść na ugodę z Dromciem), a także wiele innych.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Sporo z tych niedogodności zniknęło. Czekamy zatem na jakieś rezultaty. :)

-------
A tak swoją drogą, to kurcze, Dromed jest jednak ciągle edytorem dla twardzieli... Wczytałem misję pełną obiektów itp. i co widzę - same prostokąty! Szare, fioletowe, czerwone... Jak ja się mogłem w tej plątaninie kiedyś połapać? Oby wypuścili kolejne wersje Droma, wyświetlające siatki obiektów...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Nivellen »

Juliusz pisze: (...) Ciekawe, ile osób wróci do dromedowania w związku z tymi poprawkami i nowymi funkcjami...?
Zgłaszam się na ochotnika :-)
Juliusz pisze: (...) Oby wypuścili kolejne wersje Droma, wyświetlające siatki obiektów...
Taaak, my chcemy siatek, my chcemy siatek... :))
Na początku przygody z Dromem wmawiałem sobie: co tam, wcale tak źle nie będzie. Teraz mam tyle kresek, że ledwo widać gdzie kliknąć obiekty, nie mówiąc o innych rzeczach.
Wczoraj chciałem poprawić trzy błędne "rb", dwa jakoś w miarę bezboleśnie się udało, ale z trzecim walczyłem prawie godzinę, zanim znalazłem jego parę.
A to dopiero początek pracy z obiektami.
Timon pisze:Ciekawe to jest czy TY wrócisz do dromeda?
Juliusz pisze:He, he. Szczerze powiedziawszy, to kusi. (...)
Mógłbyś coś dla wszystkich fanów "kliknąć", na ten przykład, może klasztor :-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 915
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: raven4444 »

Mam taki malutki problem, zainstalowałem na czysto T2 PL 1.18, wkleiłem New Darka i nowego dromeda, gierka hula ale jak chcę załadować jakaś mapkę do edytora to on łapie freeza i po zabawie.

edit
Od nowa wszystko zrobiłem ale jeszcze wgrałem toolkita i działa edytor :D
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 170
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Tabal »

Przemek557 pisze:znaleźć się na pewno znajdą, ale jeśli będzie to miałoby na zasadzie szperania i wyszukiwania po jednej teksturze i robienia z nich paczek itp to niefajnie :)
Tekstur jest mnostwo! Na przyklad tu znajdziesz swietne paczki:
http://www.arroway-textures.com/
Takie jak:
Arroway Textures Wood Vol. 2 (Compact) - Exotic Veneers
Arroway Concrete Textures Vol .1 (Compact version) Update
Arroway Seamless Concrete Textures (Compact version)
► Pokaż Spoiler
etc
Przemek557 pisze:Przydałąby się jakaś przeglądarka obiektów, wbudowana w Dromeda
Oddzielnie z tego co wiem ale przegladarka obiektow tez jest (ObjTree) dziala z kazda gra na Dark Engine!

WLASNIE SKONFIGUROWALEM THIEF THE DARK PROJECT
Obrazek

-newDark 1.19
-Thief Enhancment Pack
-oRGy's Texture Pack
-oRGy's Meshes
-T2 Skies
-T2Water
-T2Lava

I wyglada FENOMENALNIE wraz ze wszystkimi FM's of course :)
Gdy ukoncze swoje prace to zaczne testowac doglebnie newDark
mozliwosci. Jesli to prawda z release_notes.txt to zapowiadaja sie przelomowe FM
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2547
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Leming »

Widzę, że sporo się dzieje. Dawno nie bawiłem się żadnymi fanmisjami, może to dobry powód aby wrócić.
Proszę o wyjaśnienie czy nowa wersja Dromeda przekłada się na wydajniejsze działanie gry (fanmisji). Bo o ile rozumiem, to nowe narzędzie umożliwia tworzenie misji większych i bardziej skomplikowanych w sposób krótszy i przyjemny. Ale już sama stworzona fanmisja jest uruchamiana na starym silniku T2, czy tak?
Tak z ciekawości. Jeśli jest, to proszę o linka do jakiegoś pliku wideo (lub gotowej fanmisji) z benchmarkiem testującym granice możliwości nowego narzędzia.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3830
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed v.1.19

Post autor: timon »

Tu masz wątek omawiający co zostało zmienione :
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=140097

Jakość grafiki jaką teraz oferuje Thief jest niesamowita, np. można użyć tekstur o wymiarach 2048*2048 (to nie jest maks :) ) a dotychczas maksymalnie 256*256, obiekty mogą być teraz bardzo szczegółowe i dobrze oteksturowne, zobacz co zrobił PinkDot z postacią http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=5&t=5943
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Proszę o wyjaśnienie czy nowa wersja Dromeda przekłada się na wydajniejsze działanie gry (fanmisji). Bo o ile rozumiem, to nowe narzędzie umożliwia tworzenie misji większych i bardziej skomplikowanych w sposób krótszy i przyjemny. Ale już sama stworzona fanmisja jest uruchamiana na starym silniku T2, czy tak?
Tak, wydajność jest o wiele lepsza, tzn. masz wyższe FPS niż w tej samej misji pod 1.18 - każdy to potwierdza. Nie znam się na technikaliach za bardzo, ale podejrzewam, że wiąże się to z przesiadką z DX6 czy tam DX7 na DX9 - nowsze biblioteki są najwyraźniej szybsze.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Dromed 1.19 to już przeżytek - mamy wersję 1.20 ! Łał! :)

http://www.ttlg.com/forums/showthread.p ... ost2171099
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Nivellen »

Nie wiem, jak wy, ale ja myślę, że osoba/osoby stojące za New Dark'iem, muszą być profesjonalnie związane z branżą. Nie ma sposobu, aby ludziska hobbystycznie byli w stanie w takim tempie reagować na krytykę i pracować nad poprawkami w tak efektywnie. Niesamowite!
No i znów trzeba uaktualnić instalkę :( ;)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: peter_spy »

Swoją drogą to ironia, że tak duże i oddane Thiefowi środowisko jak TTLG nie stworzyło czegoś takiego, tylko stoi za tym jedna osoba lub garstka osób spoza forum.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3830
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Dromed v.1.19

Post autor: timon »

Tak naprawdę o nie wiadomo kto za tym stoi, francuski kruczek może być i irlandzki Włochem lub innym przyczajonym użytkownikiem TTLG.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: Juliusz »

Dokładnie, jestem pewien, że zajmują się tym ludzie którzy byli lub ciągle są aktywni na TTLG. Nie ujawniają się pewnie z przyczyn prawnych (chuchając na zimne).
Bycie członkiem TTLG nie kłóci się z byciem profesjonalistą w branży. Programistów zawsze tam trochę było.

P.S. Próbował już ktoś z Was nowego Darka? Ja mam problem z trybem gry - mam dwa monitory i próbuje mi zawsze uruchomić grę na drugim. A że ten ma inną rozdzielczość, to wyskakuje mi komunikat o błędnej rozdzielczości resetuje mi ją do 640x480. W poprzedniej wersji uruchamiało mi normalnie na głównym ekranie...
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Dromed v.1.19

Post autor: peter_spy »

Być może, aczkolwiek Eidos nigdy się specjalnie nie zajmował ściganiem fanów Thiefa. Nazwa "Thief Official" była używana latami przez Infinitusa, a została zdjęta nie w wyniku interwencji Eidosu, tylko Game Informera, ze względu na ich materiały.

Tak czy inaczej, może zmień Juliuszu tytuł wątku na aktualną wersję? Albo, jeśli będą kolejne aktualizacje, to proponuję coś w stylu "Nowy Dromed" i aktualna wersja w nawiasie. Póki co wygląda na to, że będziemy mieli technical support ze strony autorów i trzeba będzie co jakiś czas podawać aktualny numer wersji :)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Juliusz »

No, na razie nie mieli za co fanów ścigać. Aczkolwiek wydaje mi się, że trzeba by być nie tylko skończonym burakiem, ale i strasznie krótkowzroczną osobą, żeby próbować wyegzekwować cokolwiek od ludzi za patchowanie gry sprzed prawie piętnastu lat. Nie wiem - Amerykanie są strasznie przewrażliwieni na punkcie praw autorskich, więc stąd te obawy. Póki co - cieszmy się z prezentów... :)

P.S. Zmieniłem tytuł wątku.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3830
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: timon »

Juliusz pisze:No, na razie nie mieli za co fanów ścigać. Aczkolwiek wydaje mi się, że trzeba by być nie tylko skończonym burakiem, ale i strasznie krótkowzroczną osobą, żeby próbować wyegzekwować cokolwiek od ludzi za patchowanie gry sprzed prawie piętnastu lat.
Może przyczyn obaw autorów poszukujemy nie z tej strony co trzeba. Może nie obawiają się właścicieli praw autorskich tylko ich ... konkurentów będących pracodawcami/pracodawcą autora patcha. Jeśli przyjmiemy założenie, że oni/on zawodowo zajmują się "silnikami gier" to nie wiadomo jak patchowanie thiefa ma się do ich umów, wymagań i ograniczeń związanych z ich pracą. Ba, mogą obawiać się przyszłych pracodawców itp, itp.
Lepiej niech pozostaną anonimowi ale aktywni :)
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny, Thiefmaniak najgorszego sortu, do którego trzeba strzelać. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Patologiczny zarazek. Hołota chamska.
Awatar użytkownika
Bury Zenek
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Bury Zenek »

Napotkałem dziwny problem w tym nowym Dromedzie. Zainstalowałem najnowszego patcha i nie działają mi ŻADNE skróty klawiszowe (alt+e,alt+g itd..). Znalazłem takie coś w pliku troubleshooting_editor.txt:

Kod: Zaznacz cały

Problem:
     Some editor hotkeys are not working.
Cause:
     Editor not properly installed or configured, "default.bnd" file
     possibly missing.
Solutions:
    * Make sure "default.bnd" is present, and contains the key bindings
      you expect.
    * Make sure there are no conflicting binds in "user.bnd".
Mój angielski jest na poziomie stałym i równym 0, ale mogę powiedzieć, że pliku default.bnd w katalogu z thiefem nie posiadam a w pliku user.bnd nie widzę żadnych dubli. Spotkał się ktoś z Was z czymś takim?

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube

Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 915
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: raven4444 »

Wrzuć sobie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Bury Zenek
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Bury Zenek »

Dzięki ale to nadal nic nie pomogło ;/ Ba, zauważyłem, że nawet ręczna portalizacja nie działa. Do trybu gry mogę wejść jedynie przez menu (tylko wtedy woła o portalizacje) ale niestety wyjść mogę tylko alt+f4 co jak wiadomo zamyka Dromeda ;/

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube

Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1484
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowy Dromed (v.1.19 i wyższe)

Post autor: Marzec »

Nie zapomniałeś o wrzuceniu Dromed Toolkita? ;) (oczywiście po zainstalowaniu Toolkita należy wgrać Dromed NewDarka)

Najlepiej jakbyś napisał dokładnie jaką masz konfigurację plików, albo chociaż zarzuć listą zawartości katalogu ;)

PS. Aby nie przepisywać ręcznie:
1. Uruchom wiersz polecenia. (Start > Uruchom... > wpisz "cmd" ) (Na windozie 8 wpisz "cmd" w wyszukiwarce systemu)
2. W konsoli przejdź do katalogu gry "cd <LOKALIZACJA>", na przykład:

Kod: Zaznacz cały

cd "C:\Program files\Thief\"
(Używaj cudzysłowia)
3. Zapisz zawartość katalogu do pliku poleceniem:

Kod: Zaznacz cały

dir > lista.txt
4. Wklej tu zawartość pliku lista.txt :)

PS2. W tak trudnych problemach dobrze napisać jak najwięcej o tym co się robiło podczas rozpakowywania/instalacji ;)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
ODPOWIEDZ