Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w grze

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Twoja praca nadal budzi zainteresowanie. Nie tylko na tym forum.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Hej,
Udało mi się zaimportować moją pierwszą animację do silnika Thiefa.



Jest mały problem z rękami i nogami zapadającymi się lekko pod ziemię - mam nadzieję, że dam radę obczaić o co chodzi. Ale ogólnie działa.
No, nic - teraz muszę to wszystko dopicować i wreszcie ukończyć! :)
peter_spy
Złodziej
Posty: 2484
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: peter_spy »

Wygląda fantastycznie, to teraz poprosimy wersję dla postaci mających więcej polygonów niż kartka papieru ;)

Tak czy inaczej, nawet na starych Thiefowych kukiełkach wygląda to imponująco, nie przerywaj prac i ciągnij projekt do końca :) Dobrze, że chociaż w Dromedzie można coś osiągnąć w tej dziedzinie, w TDS nie umiem nawet zrobić powiewającej flagi...
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Paweuek »

Świetne! :-D Wielkie brawa dla Pana animatora. Tak trzymać! Szczerze mówiąc, liczę na jakiś tutorial kiedyś, kiedyś... :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Dzięki.
Na wypasione modele z milionowym polycountem też przyjdzie czas. :)
Ale chorągiewki to też bym nie dał rady zrobić. Chyba, że taką plastikową - poruszającą się lewo-prawo...

@Paweuek - tak, tutoriale też są przewidziane.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Szacun,czekamy... ;)
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Dzięki. Nie zawiodę!. :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Tak z ciekawości pytam: Jak tam prace?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Poza tym, że czasu mało, to prace idą ciągle do przodu. Jak to się mówi - im głębiej w las, tym więcej drzew. Ale już widać światło przebłyskujące przez najdalsze konary...
Ostatnio konwertowałem modele postaci dla jakichś gości z SS2, tak więc dorobiłem przy okazji support dla różnych gier/modów. Jak już się to ukaże, to będzie to rozwiązanie pełne i w miarę intuicyjne.
Wracam do prac od przyszłej środy, ale terminu ukończenia jeszcze nie podaję.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

No i git. Trzymamy kciuki. Napisz za jakiś czas, jak Ci idzie. Powodzenia.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Pomału wkraczam w fazę beta - czy jest ktoś chętny do testów?
Znajomość Maxa zalecana (wersja 2012 wzwyż), a także umiejętność dodawania własnych animacji do silnika gry. (motion database i te sprawy).
Jeśli jest ktoś chętny, to dajcie znać.
Potrzebuję jeszcze kilku dni, żeby popracować nad miękkim i łatwym instalowaniem, ale import postaci (na razie biped) i budowa riga IK już działa.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Ja mogę testować jedynie w OM lub FM, programów nie znam. Nadam się?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Dzięki za chęci Mixthoor. W tym przypadku potrzeba jednak ludzi, którzy przetestowaliby narzędzia do 3dsmax'a oraz zaimportowali własne animacje do misji w Dromedzie.
Na testowanie OM/FM przyjdzie być może pora, jeśli ktoś podejmie się dzieła usprawnienia istniejących animacji, ale to spory projekt sam w sobie i nie wiem, czy znajdą się śmiałkowie...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Nivellen »

Łał :shock: Dawno nie zaglądałem w ten wątek, a tu takie nowości!!
Rewelacyjne efekty, wygląda na to, że Thief będzie miał drugą młodość, a właściwie trzecią, bo drugą było odświeżenie samego silnika. Gratuluję i podziwiam za ciężką robotę :oki
A w temacie - spróbuję coś z siebie wykrzesać, choć jeśli chodzi o animacje, to mam o tym nikłe pojęcie. Z Maxem to sam wiesz :)
W najbliższym czasie zmienię PC, więc zainstaluję Droma i Thiefa dopiero na nowym dysku, ale jestem chętny do pomocy :-D
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Paweuek »

Również jestem chętny do pomocy! Gorzej z czasem... lecz może uda mi się jakoś pomóc 8-)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Dzięki za ofertę pomocy. Odezwę się, jak będę miał już paczkę gotową do beta-testów. (w tym momencie próbuję usunąć dopiero co zauważony problem z wykręcającą się stopą!)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Witam,
Po wielu bojach, wersja 1.00 gotowa do pobrania:
http://www.mediafire.com/download/8cuvz ... _v1.00.zip

W paczce jest szczegółowa dokumentacja po angielsku.

Tutaj są dostępne video-tutoriale (też po angielsku):


Więcej na stronie TTLG:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=145752

Dajcie znać, jak by ktoś z tych narzędzi korzystał.
Pozdrawiam
J.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 525
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Kurhhan »

Czyli to ty jesteś PinkDot. Taki jestem niedoinformowany, że jeszcze ostatnio się zastanawiałem które to jego konto tutaj.
Gratulacje z okazji wydania narzędzia. Dla mnie to jednak jeszcze za wysoka półka. A bardziej nie mogę sobie tym teraz mieszać w głowie.

PS: Używam twoje świeczki, książki i sieci pajęcze w misji. Świetne przedmioty, szczególnie książki które stały się już standardem FM-owym. Tworzysz jeszcze jakieś przedmiociki?
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Tak, PinkDot to moja ksywka na TTLG. Na tym forum też się pierwotnie zarejestrowałem jako PinkDot (jeszcze gdzieś można znaleźć posty zwracające się do mnie w ten sposób), ale to było daaaawno temu. Później "przechrzciłem" się po prostu na moje imię.

Co do modeli - cieszę się, że się przydają. Aktualnie raczej rzadko modeluję - może kiedyś coś wysmyczę, ale generalnie wolę stukać w klawiaturę i pisać ciągi dziwnych słów i cyferek.

Dzięki i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Takie pytanie mam: Czy moge w TG lub TMA dodac nowe modele? Najprosciej i najszybciej jak tylko sie da... Mozna?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Nivellen »

Pewnie, że można. Ale to wcale nie jest takie proste i szybkie :) Oczywiście zakładając, że nie masz o tym zielonego pojęcia.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

Mówisz o nowych postaciach, tak? No, da się, da. Ale pośpiech temu nie służy.
Choć jeśli zależy Tobie na prostocie i szybkości, to najlepiej zmodyfikować istniejącą postać. Wówczas musisz:
1) Ściągnąć model postaci we formacie .3ds
http://www.angelfire.com/games4/shadows ... %20AI.html
2) zaimportować do programu 3d
3) zmienić, co chcesz zmienić, aczkolwiek im mniej tym lepiej*
4) zapisać z powrotem jako .3ds
5) przekonwertować to do formatu .e za pomocą n3ds2e.exe
6) następnie przekonwertować .e do formatu .bin i .cal za pomocą meshbld.exe. Potrzebne jest jeszcze parę innych plików, typu biped.map, biped.mjo oraz biped.cal (albo human.cal - już nie pamiętam). Powinieneś je mieć bodajże we z meshami (z pliku mesh.crf)
7) pliki .bin i .cal dajesz do Twojego folderu mesh i voila. Tekstury idą do mesh\txt16

*jeśli modyfikujesz postać, musisz się upewnić, że jointy są w prawidłowym miejscu, a wszystkie wierzchołki leżą wewnątrz obszarów wyznaczonych przez limit planes. Limit planes to są te kwadraty przecinające postać - ich wielkość nie jest ograniczona do tych kwadratów - one wyznaczają płaszczyzny niejako tnące postać i oddzielające wierzchołki, które się poruszają wraz z odpowiednimi stawami (joint'ami).

To tak pokrótce. Daj znać, czy się podejmujesz zadania i jakby co, to pisz, co niejasne.
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Hmmm... Interesuje mnie paczka, gotowy instalator lub cos podobnego. Sam tego nie ogarne. Czy jestes w stanie stworzyc na nas i ludzi z ttlg paczke zawierajaca wszystkie nowe modele postaci? Osobno dla TG, osobna dla TMA/T2X.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2644
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Juliusz »

O jakich nowych modelach mówisz?
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2330
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowe Oblicze Thiefa - czyli odświeżamy wygląd postaci w

Post autor: Mixthoor »

Modele rycerzy, sluzby, potworow. Po prostu wszystkich NPC.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
ODPOWIEDZ