Prace serwisowe: Forum zostało zaaktualizowane do najnowszej wersji phpBB - więcej informacji w tym poście temacie.

3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Paweuek »

Chłopaki i dziewczęta, przerabiam starą animację w 3dmaksie. Muszę podmienić tylko i wyłącznie jeden model na bardziej szczegółowy. Sęk w tym, że nigdzie nie widzę możliwości edycji ścieżki do pliku, który został użyty [zaimportowany model IGS]. Usunąłem po prostu stary model i wstawiłem nowy, lecz w wyniku tego rozłączyły się wszelakie linki i teraz chmara obiektów leci po krzywej, a nowy model stoi w miejscu. Nie chcę się od nowa bawić w linkowanie tego wszystkiego i taka podmianka byłaby o wiele wygodniejsza. Tylko jak...?

Na zachętę do odpowiedzi - krótka animacja "sztywniaka" :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Juliusz »

Nie wiem, czy dobrze czaję, co chcesz uzyskać, ale pewnie szukasz czegoś na wzór właściwości "Shape > Model Name" w Dromedzie?
Nie ma czegoś takiego w 3dsmaxie. (nie wchodzę teraz w szczegóły reference objects). Obiekt jest częścią sceny i jeśli animowałeś ów obiekt bezpośrednio, to usuwając go, usunąłeś też jego animację.
Nie bardzo wiem, co to za obiekt, i czy animowałeś tylko ścieżkę, po jakiej się posuwa, czy jest to animowana deformowalna postać itp. (film na youtubie jest prywatny...). Jeśli jest to tylko jeden obiekt i chcesz podmienić na nowy, to najprościej będzie, jeśli zaimportujesz nowy model, ustawisz go dokładnie w miejscu starego. Następnie podlinkuj nowy do starego i ukryj stary. Wówczas nowy będzie podążał tą samą ścieżką.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Paweuek »

Dzięki, to powinno się udać! Nazajutrz sprawdzę ;) Gwoli ścisłości: istnieje jadący po łuku wózek, na którym umieszczone są 2 podnośniki, na każdym jest podstawka, na podstawce skrzynia, na skrzyni bolce, sprężyny, zasuwy i prowadnice... i właśnie skrzynię modyfikowałem. A link do twejtuby już działa. Powinno być niepubliczne zamiast prywatne ^^
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Juliusz »

Obejrzałem filmik. No, ciekawe co z tego projektu się urodzi. Sam zrigowałeś postać? Animujesz bipedem?

Ja od pewnego już czasu pracuję nad narzędziami do animacji: m.in. ładowanie postaci z thiefa oraz ruchów z gry. Do tego obiekty, geometria misji itp. Jedną z przyświecających mi idei jest właśnie tworzenie fanowskich filmików wykorzystujących świat i assety Thiefa.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1876
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Paweuek »

Tak, korzystałem z bipeda. Cholerstwo ciężko ustawić ;) Wiesz, na razie się bawię. Miałem możliwość w wakacje poduczyć się trochę 3d maksa w robocie więc jak tylko znajduję wolną chwilę to montuję jakąś scenkę :) Mam pewien nikczemny pomysł jak wykorzystać tego typu animacje w Thiefie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Juliusz »

Dużo lepiej się animuje CAT'em. Biped ma IK (przyleganie stóp do podłoża) nie do ogarnięcia.

Zapodaj jakieś zajawki, jak będziesz miał coś więcej zrobionego.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Nivellen »

Cześć panowie :)
Zapewne Ameryki nie odkryję, ale co mi tam...
Jeśli jeszcze nie znacie, zainteresuje Was może program Euphoria, który obecnie coraz częściej jest wykorzystywany w grach, z uwagi na swoje niesamowite wręcz efekty i szybkość działania.

Krótki filmik prezentujący jego możliwości: Euphoria film
A tu adresik do producenta: NaturalMotion

PS. Rekrutują :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2640
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: 3ds Max 9 -> podmiana modelu w animacji

Post autor: Juliusz »

Ha, Nivellen - my tu o animacji biped'em, CAT'em, a Ty nas miażdżysz Euphorią! Litości! :)
O Euphorii słyszałem już kilka lat temu - oczy mi z orbit wychodziły. Choć muszę przyznać, że nie grałem jeszcze w żadną grę wykorzystującą tą technikę animowania.
ODPOWIEDZ