1 Million Units Contest - The Turning of the Leaves (T2 FM)

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Przełomowa misja, kamień milowy pod każdym względem.
1
33%
Czołówka swojej kategorii. Bardzo dobra!
2
67%
Misja dosyć dobra, posiadająca ciekawe elementy ale również znaczące wady.
0
Brak głosów
Misja przyzwoita, spełniająca minimalne wymogi. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Słaba misja, posiadająca poważne wady i powielony pomysł.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 3

Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 442
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

1 Million Units Contest - The Turning of the Leaves (T2 FM)

Post autor: TricksieThiefsie »

Tytuł: The Turning of the Leaves
Typ: T2
Autor: nicked
Data wydania: 01.01.2021
Język: angielski

Opis: Umykamy gildii złodziei w lesie pełnym mrocznych sekretów. Misja stworzona na potrzeby konkursu 1 Million Units Contest.

Do pobrania:

http://www.taffersparadise.co.uk/thief2 ... es_v11.zip

Wątek na TTLG
Strona misji na Thief Guild
Awatar użytkownika
page
Ożywieniec
Posty: 87
Rejestracja: 15 października 2011, 01:56

Re: 1 Million Units Contest - The Turning of the Leaves (T2

Post autor: page »

Zagrałem na razie 5 misji z konkursu - pewnie się nie wyrobię do końca lutego z resztą ale to nie na temat - i na ten moment jest to mój faworyt. Co prawda nie wszystko jest tutaj idealne: nie jestem przekonany do "tuneli" w lesie, nie jestem fanem wrzucania do jednego worka wątków z pogańskich/folkowych horrorów, nadużywanego ostatnio Lovecrafta i symboliki z licealnych zeszytów, baza złodziei mogłaby mieć mniej płaski layout... ale to wszystko i tak drobiazgi, bo pomysł mamy bardzo dobry, znalezienie całego loota wymaga wysiłku, a przede wszystkim mikroświat tej misji jest bardzo interesujący - nie chcę spojlować, ale są zadania poboczne, możliwość tworzenia przedmiotów, no i właśnie wspomniana dziupla złodziei z ich własnymi zasadami, czytankami, interakcjami itd. Bardzo smakowity wątek, do tego wiele zapadających w pamięć visuali - nie tak dopracowanych jak w Cinder lub Midsummer, ale trafiających w mój gust. Czołówka, może numer jeden.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 4900
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Kontakt:

Re: 1 Million Units Contest - The Turning of the Leaves (T2 FM)

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Gra w tę FMkę była zaszczytem. CO ZA KLIMAT! Absolutny powiew świeżości! I choć kilka misji "leśnych" pogańską siłą rzeczy widzieliśmy, to tak klaustrofobicznego przeciskania się przez zarośla chyba jeszcze nie widziałem. prawdziwy labirynt, w którym nieraz się zgubiłem. Wspaniała atmosfera, zielonkawa mgiełka, wszystko aż klei się od wilgoci. Kojący szum deszczu i stukot kropel o dach. Rany! Ale wnętrza domków były tutaj przytulne!

Ta misja to też dowód na to, jak wiele można zmieścić na małym obszarze. Przestrzeń była bardzo zróżnicowana i naszkicowana ciekawostkami, jak np. malutkie czaszki z powbijanymi toporkami. Podobało mi się też zbieranie kwiatków (one odrastają!) i tworzenie samodzielnie przedmiotów. Bardzo dobre rozwinięcie mechaniki tu i ówdzie spotykanej. Dodatkowe plusy za nowe kwestie dialogowe, przerażającą świątynię gore oraz mnóstwo, mnóstwo ciekawostek. Trochę nie widzę sensu wypisywać wszystkich, więc wymienię tylko parę dla przykładu: klimat ruin w lesie (kojarzyły mi się ze starymi grami na Atari, jak "Dwie Wieże" czy "Aurum"), sowy przy łóżku, chatka czarownicy/zielarki. Mnóstwo sekretów, różnych dróg do celu... interaktywna i bardzo ładna mapa...

Równocześnie ciasnota planszy wymusza pewne przymknięcie oka na realizm. Taka bliskość poszczególnych obszarów wyklucza brak interactive między nimi. Przedstawione na nich akcje nie mogłyby funkcjonować w tak bliskim sąsiedztwie.

Szukając wad muszę naprawdę się przyczepić jakiś drobiazgów, to jest kilka miejsc miało niewykorzystany potencjał (bardzo klimatyczna mogiła w lesie, trochę pustych przestrzeni w świątyni). Być może czas się kończył. Jedyną poważną wadą jest wysyp bugów związanych z wytrychami, o czym pisali ludzie na TTLG, oraz ekstremalnie trudne wypełnienie jednego celu bonusowego, jeśli spróbujemy zrobić go jako ostatni cel. Po prostu gra zakończy się, nim dobiegniemy do kominka. Udało mi się go zrobić, ale wymagało to z 10 prób i sporo gimnastyki.

PODSUMOWANIE
Ocena: 10
Grywalność: 10
Audio: 10
Video: 10

Plusy: KLIMAT, oddanie przestrzeni, zagadki, sekrety, wiele ciekawostek
Minusy: bugi, jeden cel dodatkowy trzeba było przed innymi.
Obrazek
ODPOWIEDZ