Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
0
Brak głosów
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
4
67%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
0
Brak głosów
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
1
17%
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
1
17%
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 6

Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Post autor: Abru »

Obrazek

Tytuł: Trail of Blood 2
Typ: T2
Autor: intruder
Rozmiar: 36.6 MB
Data wydania: 12.04.2011
Język: angielski

Do pobrania z:
1) http://www.southquarter.com/downloads/2 ... Blood2.zip

Wątek na forum TTLG
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Post autor: Paweuek »

Misja fajna, ale już nie pierwszy raz okazuje się, że pod koniec misji potrzebny jest ten zjebany skrypt odpowiedzialny za timing, którego jak zwykle nie mogę znaleźć... -.-
Awatar użytkownika
dario
Arcykapłan
Posty: 1412
Rejestracja: 08 lutego 2007, 09:15
Lokalizacja: Tychy

Re: Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Post autor: dario »

Tzn. co się dokładnie dzieje albo raczej nie dzieje ;) ?

A odnośnie misji to intruder po raz kolejny wykazał się kunsztem w tworzeniu fan misji. Jak sam tytuł wskazuje jest to nawiązanie do słynnej oryginalnej misji z Metal Age pod tym samym tytułem (wow :o ! serio? Nie może być :P ). Z tym wyjątkiem, że Paszcza Chaosu, osada Pogan, las i wszystko inne jest tutaj o wiele większe, lepiej rozbudowane i bardziej takie leśniawe. Kilka ciekawych smaczków jak: grzybowy las z wielkimi jak drzewa grzybami (daje łeb uciąć, że to halucynogeny :luk ), wielki wodospad czy sami Poganie z głosem zapożyczonym z T3. Mamy też patrole mechanistów i inne pogańskie jednostki. Jak dla mnie na razie najlepsza misja tego roku :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Post autor: Mixthoor »

Tytuł: Trail Of Blood 2
Data recenzji: luty 2012

Słowo wstępu
Wspaniały leśniawy klimat w misji będącej doskonałym uzupełnieniem historii z oryginalnej części Złodzieja, prezentującej konflikt pomiędzy Poganami a Zakonem Trybów. I choć graficznie miejscami kuleje (ze względu na tekstury), tak ogólne wrażenie z gry jest wielce satysfakcjonujące.

Fabuła - 5
Akcja Trail Of Blood 2 dzieje się tuż po wydarzeniach z oryginalnej części Thief Metal Age, podczas których Garrett zawarł pakt z Viktorią. Straciła ona kontakt ze swym ludem w północnym lesie. Obawia się, że oddziały Mechanistów zaatakowały osadę Pogan. Naszym głównym celem będzie zatem zwiad i zdobycie informacji w wiosce leśniawych braci oraz reaktywacja portalu Pogan. Historia przedstawiona w misji jest doskonałym uzupełnieniem wątku oryginalnego. Warto wspomnieć, iż została przy tym perfekcyjnie przedstawiona. Przemierzając las, trafimy do wielu domów, gdzie usłyszymy duchy zamordowanych Pogan. Ci którzy pozostali przy życiu mogą nas zaatakować dopóty, dopóki nie udowodnimy szamanom, iż z naszej strony nic im nie grozi. Szukając informacji, natkniemy się na plan ataku Mechanistów pod kryptonimem "Operacja Cytadela", którzy prócz licznych oddziałów wykorzystali specjalne maszyny bojowe. Oczywiście będziemy mogli przeprowadzić pewien mały sabotaż, by zniwelować również i to zagrożenie ze strony fanatyków. Od Viktorii dowiemy się także, iż Mechaniści rozpoczęli w Mieście nagonkę na jej szpiegów. W pewnym miejscu trafimy na makietę Miasta, w której oznaczono potencjalne miejsca pobytu jej ludzi. Naszym dodatkowym celem będzie zniszczenie tych informacji. Jak widać, misja bogata jest w różnorodne cele. Aktywacja portalu, o którym wspomniałem wyżej, również nie należy do najszybszych zadań. Będziemy musieli odszukać 5 specjalnych klejnotów, ukrytych gdzieś w lesie. Oczywiście podczas rozgrywki trafimy na pewną wskazówkę, aby niepotrzebnie nie błądzić. Ukoronowaniem naszych starań będzie wezwanie małpoludów, którzy z ogromną przyjemnością rozprawią się z resztkami sił wrogich Mechanistów.

Grywalność - 4
Początkowo gubiłem się w lesie, a dostarczona mapa niewiele mi mówiła. Jednak wraz z postępem w grze, potrafiłem ją odczytać. Okazała się precyzyjna i niezwykle pomocna. Nim dostaniemy się do wioski Pogan, będziemy musieli pokonać strzegące ścieżek małpoludy, pająki, śmiercionośne żabki, a także i drzewce. W osadach oczywiście natkniemy się Mechanistów, których możemy ogłuszyć lub pozbawić życia. Nie ma tutaj zakazu zabijania, więc jeśli ktoś lubi napinać cięciwę łuku lub zakradać się do wroga, pozbawiając go życia potężnym uderzeniem miecza w potylicę, będzie mógł zaspokoić swój morderczy zapał. Po aktywacji pierwszego portalu i dostaniu się do jaskiń Pogan polecam wstrzymać się od "zaczepiania" naszych wrogów. Jeśli zdołamy przywołać posiłki Pogan, Mechaniści pożałują, że się tam w ogóle pojawili. Bardzo spodobał mi się pomysł z klejnotami, które należy odnaleźć, by aktywować pierwszy portal. Jest to wspaniałe nawiązanie chociażby do pieczęci, które otwierały bramy nawiedzonej katedry z pamiętnej misji w Thief Gold. Teren misji został również bardzo dobrze zaprojektowany, dzięki czemu pokonywanie kolejnych lokacji jest naprawdę bardzo przyjemne. Najbardziej klimatyczny okazał się teren ogromnego wodospadu, do którego wpadniemy zaraz po odkryciu jedynego sekretu w misji. Zaraz po nim w pamięci utkwiła mi piwnica w jednej chacie Pogan, w której ukryli się leśni bracia. Od razu przypomniała mi się pierwsza scena z "Bękartów Wojny", gdzie pod podłogą schroniła się żydowska rodzina. Po opuszczeniu ich kryjówki poczułem taką wściekłość na fanatyków maszyn, iż straciłem dobrą wolę pozostawiania ich przy życiu...

Oprawa audio-wizualna - 3
Niestety oprawa graficzna jest najsłabszym elementem misji. Niemalże wszystkie tekstury prezentują słaby, sporadycznie wręcz tragiczny poziom. I choć projekt oryginalnej misji został świetnie przebudowany (w szczególności dwa typy wielkich grzybów oraz momentami liczne pnącza) zabrakło tutaj klimatu gęstego lasu. Nawet ule, które kilka razy będziemy mogli zobaczyć, wyglądają okropnie. Czy nie było innych modeli, czy zabrakło pięknych tekstur? W osadach natkniemy się na nienaturalnej wielkości chaty Pogan, w których de facto odczuwamy pewną pustkę. Zdaję sobie sprawę, iż taki właśnie był Thief Metal Age, a etap ten stworzony został na potrzeby konkursu "Thief Reloaded"... Jednak gorycz i niesmak pozostają. Na szczęście oprawa melodyjna zdaje egzamin. Podróżując ścieżkami pogan usłyszymy leśną faunę i "poczujemy" szum wiatru. W pewnym momencie do naszych uszu doleci nuta wspaniałej melodii. Szkoda, że po jej opuszczeniu więcej muzyki już nie usłyszymy. Słowo na temat ślicznej mapy. Jak wspomniałem, początkowo nie potrafiłem jej w ogóle rozszyfrować. Nie wiedziałem gdzie jestem i jaką drogą muszę dalej podążać. Jednak po odwiedzeniu kilku lokacji, okazała się bardzo szczegółowa i niezwykle przydatna. Dzięki temu z radością coraz częściej do niej zaglądałem. Na uwagę zasługuje również interesujące menu (wycięta ilustracja sekwencji filmowej z Thiefa Metal Age z dodatkiem leśnego brzmienia) oraz intro, które autor żywcem wyciął ze Złowieszczych Cieni.

Ogólna ocena: 4,0

-----------

Plusy:
- doskonale zaprezentowany wątek, będący uzupełnieniem historii z oryginalnej części Złodzieja
- prawdziwy i wyjątkowy klimat wokół leśniawych braci
- różnorodność i brak monotonii w wykonywaniu zadań (w tym dwa bonusowe)
- zakończenie misji, o ile uda nam się niepostrzeżenie pokonać jaskinie
- maszyny bojowe, które możemy w pewien sposób uszkodzić
- śliczna, początkowo niedoceniona przeze mnie mapa
- szum wiatru, brzęczenie nocnych leśnych stworzeń

Minusy:
- wyjątkowo słabe teksturowanie misji
- nienaturalnej wielkości chaty Pogan

-----------

Skala ocen
1 - beznadziejnie
2 - słabo
3 - przeciętnie
4 - bardzo dobrze
5 - wyśmienicie
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ostatnio misje w stylu pogańskim jakoś mnie nudzą, więc moja ocena może nie być obiektywna... więc dodajcie do niej trochę, jeśli uważacie to za konieczne.

W sumie, to to było nudne i schematyczne. Po raz kolejny uruchomiamy portale i przemieszczamy się po dziwnych lasach oraz wioskach podbitych przez Mechanistów. Dwie innowacje, to zdobywanie zaufania szamanów oraz niszczenie czołgów, co w sumie w obu przypadkach okazało się dużo prostsze, niż miałem nadzieję. Pod względem wizualnym to jest parę nowości, jak grzybki, pod względem dźwiękowym już raczej pogański standard.
Minusem jest poruszanie się. Miejsca, gdzie strasznie ciężko wdrapać się strzałą linową (pomimo, że musimy), a także po przedmioty do misji trzeba biegać z jednego końca mapy na drugi.

PODSUMOWANIE:
OCENA: 4
Grywalność: 5
Video: 8
Audio: 6
PLUSY: trochę nowych lokacji, makieta miasta
MINUSY: ale to już było, poruszanie się po mapie, bieganie w te i we wte
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Trail of Blood 2

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Niech to łacher świśnie. Jestem świeżo po przejściu tej misji... w sumie to całkiem niezła, dam 7/10 na Thief Guild. Trochę leciwa, ale trzyma poziom. Ogólnie podobała mi się!


Wchodzę na forum, aby założyć temat, ale coś mnie tknęło, aby sprawdzić, czy już go nie ma.


No i widzę, że po 9 latach dodałem 3 oczka do oceny :D Wygląda na to, że kiedyś musiałem być na serio sfrustrowany kolejną pogańską misją. :bj:
Obrazek
ODPOWIEDZ