DM na serwerach Tomcats?
DM na serwerach Tomcats?
Witam, rozmawiałem z Banditem na ten temat i był pomysł aby wspomnieć o tym na BCF ale najpierw spytam się was.
Jest możliwość aby wprowadzić DM w TUT ale bez możliwości zabijania AI.
Od dawien dawna wiadomo, że jeśli jest DM na serwerze to oznacza to latanie za AI i próbę uratowania ich życia, zamiast zająć się ważniejszymi sprawami czyli obrony objective'ów.
Wpadliśmy z Banditem na pomysł aby wprowadzić strzały w normalnych cenach (bądź lekko zmodyfikowane) i była możliwość zabijania Graczy a nie AI. W ten sposób powstanie nowa taktyka gry która polegać będzie na eliminacji graczy. AI będą w 100% bezpieczne na strzały.
Jak to zrobić?
Ustawić życie na AI np na 100.000 HP.
Jak wiadomo, kiedyś na serwerze był licznik zadawanych obrażeń na przeciwników. Jak był udany KO to obrażenia liczyły się w paru milionach.
Chodzi o to, aby AI były nieśmiertelne na strzały ale nadal podatne na ogłuszenie.
Z tego co mi wiadomo, gracz nie przejmuje HP od AI bo np jak AI był ranny to gracz pojawia się z full życiem.
Obrażenia strzał były by jak dawniej czyli 29 front i 59 back damage.
Wszystko jest do zrobienia tylko zanim zacznie się cokolwiek robić to chciałem spytać co wy myślicie o tym pomyśle? Domyślam się, że wiele osób pomyśli sobie "o man, Agnar'a nie było szmat czasu, aż nagle się pojawia, żeby zrobić roz**** na serwerach i będzie chciał znowu wprowadzić to DM". Na pewno uważacie, że dobrze jest jak jest, ale mi mimo wszystko czegoś brakuje. Cała gra polega na rush i kto pierwszy ten lepszy, a Thief mimo wszystko zawsze też polegał na możliwości zabijania. Chodzi mi też o urozmaicenie rozgrywki i tyle.
Co wy na to? Czekam na pozytywne, neutralne i negatywne odpowiedzi.
Jest możliwość aby wprowadzić DM w TUT ale bez możliwości zabijania AI.
Od dawien dawna wiadomo, że jeśli jest DM na serwerze to oznacza to latanie za AI i próbę uratowania ich życia, zamiast zająć się ważniejszymi sprawami czyli obrony objective'ów.
Wpadliśmy z Banditem na pomysł aby wprowadzić strzały w normalnych cenach (bądź lekko zmodyfikowane) i była możliwość zabijania Graczy a nie AI. W ten sposób powstanie nowa taktyka gry która polegać będzie na eliminacji graczy. AI będą w 100% bezpieczne na strzały.
Jak to zrobić?
Ustawić życie na AI np na 100.000 HP.
Jak wiadomo, kiedyś na serwerze był licznik zadawanych obrażeń na przeciwników. Jak był udany KO to obrażenia liczyły się w paru milionach.
Chodzi o to, aby AI były nieśmiertelne na strzały ale nadal podatne na ogłuszenie.
Z tego co mi wiadomo, gracz nie przejmuje HP od AI bo np jak AI był ranny to gracz pojawia się z full życiem.
Obrażenia strzał były by jak dawniej czyli 29 front i 59 back damage.
Wszystko jest do zrobienia tylko zanim zacznie się cokolwiek robić to chciałem spytać co wy myślicie o tym pomyśle? Domyślam się, że wiele osób pomyśli sobie "o man, Agnar'a nie było szmat czasu, aż nagle się pojawia, żeby zrobić roz**** na serwerach i będzie chciał znowu wprowadzić to DM". Na pewno uważacie, że dobrze jest jak jest, ale mi mimo wszystko czegoś brakuje. Cała gra polega na rush i kto pierwszy ten lepszy, a Thief mimo wszystko zawsze też polegał na możliwości zabijania. Chodzi mi też o urozmaicenie rozgrywki i tyle.
Co wy na to? Czekam na pozytywne, neutralne i negatywne odpowiedzi.
- grim_reaper
- Egzekutor
- Posty: 1871
- Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31
Re: DM na serwerach Tomcats?
Spróbować zawsze można, dopiero potem można powiedzieć czy pomysł wypali czy nie, albo czy da się coś zmienić żeby to miało ręce i nogi. Ja bym osobiście wykluczyła blackjack, bo wyobrażam sobie w praktyce, że złodzieje najpierw wypałowaliby AI, żeby ludzie nie mieli się w co spawnować, a potem z normalnym damage, wystrzelali by strażników jak kaczki, no i tak by to wyglądało.
Niech nawet złodzieje mają więcej strzał do kupienia, czy coś, byleby musieli się więcej natrudzić z zabijaniem, aha, no i jeszcze trzeba by się zastanowić nad użyciem cracka...
Niech nawet złodzieje mają więcej strzał do kupienia, czy coś, byleby musieli się więcej natrudzić z zabijaniem, aha, no i jeszcze trzeba by się zastanowić nad użyciem cracka...
Re: DM na serwerach Tomcats?
Może dać jakieś ograniczenia na crack i ogniówkę?np. max 3 sztuki?
Czasami krew mnie zalewa gdy ma miejsce taka sytuacja jak parę dni temu.Pilnowaliśmy evi na Geromie,3 vs.3.I CAŁA biblioteka była w craku.Nie dało się ruszyć żeby nie wpaść w dymek.Widać złodzieje nie pomysleli,że crackując całe pomieszczenie sami utrudniają sobie wejście... A gdyby mieli wtedy tyle strzał ostrych,ile mogli by kupić za pozostałą kasę i zadających normalne obrażenia to by nas powystrzelali.
Teraz i tak pałują AI i graczy wygrywając przez KO,ale pozbawienie złodzieja pałki byłoby chyba chybionym pomysłem.Niech gracz ma te 5 strzał,jak jest teraz,ale zadających normalny damage,będzie mógł zabić guarda,który wlazł za nim do ventów itp.,a DM z 5 strzałami nie zrobi(oczywiście jeśli boty będą odporne na strzały,by nie mógł ich ubić strzałem w plecy).
Do gry bez zabijania i pały mamy Ghosting Server.
Czasami krew mnie zalewa gdy ma miejsce taka sytuacja jak parę dni temu.Pilnowaliśmy evi na Geromie,3 vs.3.I CAŁA biblioteka była w craku.Nie dało się ruszyć żeby nie wpaść w dymek.Widać złodzieje nie pomysleli,że crackując całe pomieszczenie sami utrudniają sobie wejście... A gdyby mieli wtedy tyle strzał ostrych,ile mogli by kupić za pozostałą kasę i zadających normalne obrażenia to by nas powystrzelali.
Teraz i tak pałują AI i graczy wygrywając przez KO,ale pozbawienie złodzieja pałki byłoby chyba chybionym pomysłem.Niech gracz ma te 5 strzał,jak jest teraz,ale zadających normalny damage,będzie mógł zabić guarda,który wlazł za nim do ventów itp.,a DM z 5 strzałami nie zrobi(oczywiście jeśli boty będą odporne na strzały,by nie mógł ich ubić strzałem w plecy).
Do gry bez zabijania i pały mamy Ghosting Server.
-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
Re: DM na serwerach Tomcats?
Jeśli chodzi o wykluczenie blackjacka, uważam, że ogłuszanie a potem zabijanie to też pewna taktyka która z pozorów wcale nie jest taka łatwa. Poza tym teraz też można (jak to NiRa powiedziała) ogłuszyć wszystkich i w ten sposób wygrać ale rozumiem, że szansa na taka wygraną będzie większa.
Niestety, nie da się ograniczyć ilości kupywanego cracka czy fireboltów, przynajmniej Bandit mi tak powiedział. Można zwiększyć koszty cracków i fireboltów ale myślę, że to też będzie kiepski pomysł.
Ostra strzała swego czasu kosztowała 20,- więc można było kupić 35 strzał max - niezła sieka ale trzeba pamiętać też o tym, że taki złodziej nic nie ma poza strzałami i jest mocno narażony jak na przykład guard go na dachu złapie.
Jeśli zwiększyć cenę strzały z 20,- na np: 25,- to już by się mocno zmieniły koszta i ilość.
Crack + ostre strzały... Trudna sprawa bo jak wiadomo, łatwo ubić strażnika na cracku. Ale sam złodziej też musi wydać coś kasy na cracka. Uważam, że ostateczne zwiększenie lekko cen ostrych strzał, zlikwidowałoby ten problem.
Jeśli chodzi o strzał z zaskoczenia w plecy AI to jest to równe mniej więcej 170 obrażeń więc AI nie padałby po jednym strzale w plecy
Niestety, nie da się ograniczyć ilości kupywanego cracka czy fireboltów, przynajmniej Bandit mi tak powiedział. Można zwiększyć koszty cracków i fireboltów ale myślę, że to też będzie kiepski pomysł.
Ostra strzała swego czasu kosztowała 20,- więc można było kupić 35 strzał max - niezła sieka ale trzeba pamiętać też o tym, że taki złodziej nic nie ma poza strzałami i jest mocno narażony jak na przykład guard go na dachu złapie.
Jeśli zwiększyć cenę strzały z 20,- na np: 25,- to już by się mocno zmieniły koszta i ilość.
Crack + ostre strzały... Trudna sprawa bo jak wiadomo, łatwo ubić strażnika na cracku. Ale sam złodziej też musi wydać coś kasy na cracka. Uważam, że ostateczne zwiększenie lekko cen ostrych strzał, zlikwidowałoby ten problem.
Jeśli chodzi o strzał z zaskoczenia w plecy AI to jest to równe mniej więcej 170 obrażeń więc AI nie padałby po jednym strzale w plecy
Brudna robota, ale czysty zysk!
Re: DM na serwerach Tomcats?
Zwiększanie cen cracków i fireboltów jest trochę bez sensu - może i uniknie się spamowania, ale kupowanie 1 czy 2 sztuk jest chyba normalne. Jak ceny wzrosną - zrobi się bałagan. Teoretycznie można np. podnieść cenę o 200, ustalić niepisany limit np. dwóch sztuk i zwiększyć ilość kasy na ekwipunek o 400. Wtedy nie będzie można kupić ich w takiej ilości jak teraz, ale ci, którzy kupują znacznie mniej, nie odczują zmian. Dawanie cen np. 600 za strzałę jest bez sensu - niby ogranicza zakupy, ale poza tym w zasadzie nic innego się nie kupi - zdecydowana większość zrezygnuje, mimo, że np. tylko jedna dodatkowa strzała, mogłaby uratować komuś cztery litery. Z drugiej strony - więcej kasy na zakupy doprowadzi do tego, że gracze zainwestują w inny sprzęt, który będzie znacznie bardziej opłacalny.
Re: DM na serwerach Tomcats?
Popieram OskaR'a. Stanie się to o czym on mówi jeśli podniesiemy ceny i ilość kasy na początku. Uważam, że jest ok bo jeśli ktoś zainwestuje w np 6 fireboltów to jego decyzja i tylko te firebolty będzie miał.
Wracając do tematu, Bandit uprzedził mnie, że jeśli znajdzie czas i chęci to zrobi jedną mapę testową do tych ustawień ale zanim cokolwiek się zrobi, to chcę wiedzieć czy chcecie takich zmian?
Wracając do tematu, Bandit uprzedził mnie, że jeśli znajdzie czas i chęci to zrobi jedną mapę testową do tych ustawień ale zanim cokolwiek się zrobi, to chcę wiedzieć czy chcecie takich zmian?
Brudna robota, ale czysty zysk!
Re: DM na serwerach Tomcats?
Wiem że nie grałem w tego moda ale może by tak wprowadzić limit przedmiotów?
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Re: DM na serwerach Tomcats?
Już są, co do reszty to jest tak jak napisał Agnar. Wrzuciłem na serwer zmodyfikowaną mapkę, o którą prosił Agnar. Jej nawa to TH-CA1 i można ja wybrać z poziomu konsoli do głosowania.
[ Dodano: Sro 29 Lip, 2009 23:56 ]
Jest tak jak myślałem, czyli gracz dziedziczy po AI max. ilość HP.
[ Dodano: Sro 29 Lip, 2009 23:56 ]
Jest tak jak myślałem, czyli gracz dziedziczy po AI max. ilość HP.
Re: DM na serwerach Tomcats?
Faktycznie, jest jak Bandit mówi. Jest jakaś możliwość zmiany tego Bandyś?
Jakieś inne pomysły pozostałych graczy?
Może jest możliwość aby HP nie było przekazywane?
Jakieś inne pomysły pozostałych graczy?
Może jest możliwość aby HP nie było przekazywane?
Brudna robota, ale czysty zysk!
Re: DM na serwerach Tomcats?
Według mnie należałoby zmniejszyć cenę cracków z 50 na 100, bo faktycznie niektórzy za dużo ich kupują, a ogniówki wtedy będą w takiej samej cenie u guardów, więc wyrównanie pewne.
Przekazywane HP.. yyy.. idk w/e
Przekazywane HP.. yyy.. idk w/e
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..
Re: DM na serwerach Tomcats?
Można kupić 2 fajerki i odpalić od razu, można kupić 5, ale używać co pewien czas. To samo z wrzucaniem botów do ognia etc. - jak ktoś to praktykuje, to zablokujemy możliwość ko. Załatwimy jednego delikwenta, a stracą wszyscy.
Dlatego myślę, że bardziej powinno się położyć nacisk na styl gry i zasady panujące na serwerze, a nie modyfikowanie cen, hp itd. - może i to jest łatwiejsze, ale jak ktoś chce robić gnój w czasie rozgrywki, to niezależnie od tego typu ograniczeń, i tak mu to się uda. Sypanie cracków, blokując sobie samemu drogę, raczej nie jest jakimś taktycznym rozwiązaniem - ot spamowanie dla zabawy, czy powkurzania innych.
Nie przepadam za bieganiem po cracku jako strażnik - wolę jak ktoś użyje go z głową i strzeli w przejście, żeby osłaniać tyły, niż walnie w ryja coby sobie poogłuszać przeciwników.
Dlatego myślę, że bardziej powinno się położyć nacisk na styl gry i zasady panujące na serwerze, a nie modyfikowanie cen, hp itd. - może i to jest łatwiejsze, ale jak ktoś chce robić gnój w czasie rozgrywki, to niezależnie od tego typu ograniczeń, i tak mu to się uda. Sypanie cracków, blokując sobie samemu drogę, raczej nie jest jakimś taktycznym rozwiązaniem - ot spamowanie dla zabawy, czy powkurzania innych.
Nie przepadam za bieganiem po cracku jako strażnik - wolę jak ktoś użyje go z głową i strzeli w przejście, żeby osłaniać tyły, niż walnie w ryja coby sobie poogłuszać przeciwników.
Re: DM na serwerach Tomcats?
Nie o tym jest ten temat... Cen i tak nie zmienimy a kto co kupuje i jak gra to jego indywidualna sprawa.
Przypominam, że ten temat dotyczy DM na serwerze.
Przypominam, że ten temat dotyczy DM na serwerze.
Brudna robota, ale czysty zysk!
Re: DM na serwerach Tomcats?
ja proponowałbym bym stworzyć oddzielny serwer dla DM i tam można by DMować i ustawić odpowiednie ceny i zasady oraz opcje.
Re: DM na serwerach Tomcats?
Wydaje mi się, że do takiej zabawy wystarczy TMatch. Większość osób gra w "normalny" tryb - reszta stoi pusta. Raz na jakiś czas się zagra - jest wesoło, ale potem i tak się wraca do tradycyjnej rozgrywki.Makao pisze:ja proponowałbym bym stworzyć oddzielny serwer dla DM i tam można by DMować i ustawić odpowiednie ceny i zasady oraz opcje.
Co do DM - ostatnio ktoś mnie chciał zabić w vencie - strzałeczki niestety się nie przydały, mimo, że poszły wszystkie. Ja bym był za tym, żeby dało się zdjąć kogoś za pomocą trzech strzał (zostają dwie na zapas - nie zabijemy dwóch strażników, ale skutecznie obronimy się przed jednym). Brak możliwości dokupienia możnaby zostawić.
- grim_reaper
- Egzekutor
- Posty: 1871
- Rejestracja: 08 marca 2005, 22:31
Re: DM na serwerach Tomcats?
Popieram Oskara! Niemoznosc zabicia scrackowanego straznika w vencie daje jemu mozliwosc przesuwania sie w kierunku zlodzieja ( jasne, ze mniejsza niz normalnie, ale jednak ), no i bez posiadania cracka tez mozna by sie bylo bronic, a tak strzaly sa w zasadzie w tym momencie bezuzyteczne, oprocz odwracania uwagi AI, to nie wiem co mozna nimi zrobic i komu..._OskaR pisze:Co do DM - ostatnio ktoś mnie chciał zabić w vencie - strzałeczki niestety się nie przydały, mimo, że poszły wszystkie. Ja bym był za tym, żeby dało się zdjąć kogoś za pomocą trzech strzał (zostają dwie na zapas - nie zabijemy dwóch strażników, ale skutecznie obronimy się przed jednym). Brak możliwości dokupienia możnaby zostawić.
Re: DM na serwerach Tomcats?
AI to nie tylko strażnicy, ale także pająki, a im strzały zadają normalne obrażenia.
Na próbę mogę przywrócić standardowe ustawienia zadawanych obrażeń przez strzały i zobaczymy, co z tego wyniknie.
Zastanawiam się jeszcze nad tym czy dałoby się zrobić tak żeby nie było można zabić 1 strzałą niezaalarmowanego bota z pełnym życiem.
Jeśli to komuś w czymś pomoże to poniżej zamieszczam kod mutatora napisanego przez Kega. Mutator ten jest odpowiedzialny za to, że strzały (i nie tylko) zadają stałą z góry określą ilość obrażeń niezależnie od tego gdzie się trafi. Być może na podstawie tego mutatora dałoby się napisać takiego, który jedynie uniemożliwiałby snipowanie ai.
Na próbę mogę przywrócić standardowe ustawienia zadawanych obrażeń przez strzały i zobaczymy, co z tego wyniknie.
Zastanawiam się jeszcze nad tym czy dałoby się zrobić tak żeby nie było można zabić 1 strzałą niezaalarmowanego bota z pełnym życiem.
Jeśli to komuś w czymś pomoże to poniżej zamieszczam kod mutatora napisanego przez Kega. Mutator ten jest odpowiedzialny za to, że strzały (i nie tylko) zadają stałą z góry określą ilość obrażeń niezależnie od tego gdzie się trafi. Być może na podstawie tego mutatora dałoby się napisać takiego, który jedynie uniemożliwiałby snipowanie ai.
Kod: Zaznacz cały
//=============================================================================
// AntiDmArrow makes thieves arrows do a maximum of 30 points damage on guards
// no matter where they hit (back snipes no longer work)
// ~~Keggie
//=============================================================================
class AntiDmArrow expands Mutator;
var bool Initialized;
function PostBeginPlay() {
if (Initialized)
return;
Initialized = True;
Level.Game.RegisterDamageMutator( Self );
}
function MutatorTakeDamage( out int ActualDamage, Pawn Victim, Pawn InstigatedBy, out Vector HitLocation, out Vector Momentum, name DamageType) {
local float dotproduct;
local pawn BotEnemy;
local TBot BotVictim;
if (Victim.PlayerReplicationInfo.Team==1) {
if (DamageType=='RangedArrow') ActualDamage=30;
if ( NextDamageMutator != None )
NextDamageMutator.MutatorTakeDamage( ActualDamage, Victim, InstigatedBy, HitLocation, Momentum, DamageType );
}
}
defaultproperties
{
}
Re: DM na serwerach Tomcats?
Guard ma średnio 125 hp czasami 150 hp zależy na jakiej mapie i jaki guard.
Jeśli chcecie mieć strażnika na 3 strzały to powinno wychodzić około 50 obrażeń za strzał.
Ja osobiście wprowadziłbym double damage jeśli chodzi o plecy bo to też wymaga umiejętności aby czekać na odpowiedni moment do strzału więc to bym zostawił.
Jeśli chodzi o same strzały to ja bym osobiście proponował możliwość kupienia strzał ostrych ale w zakresie cenowym 20-45 (bo 50 kosztuje crack który też ma ostrą strzałę "w sobie").
Każdy może mówić co by chciał zmienić itp. ale ostateczny głos ma tutaj Bandit bo on wie co jest do zrobienia a co nie. Proponowałbym jakieś spotkanie na Ventrilo i omówienie tego wspólnie co powinniśmy ustawić i co jest możliwe do ustawienia.
Proponowałbym dzisiaj bądź jutro jakoś np o 20?
Jeśli chcecie mieć strażnika na 3 strzały to powinno wychodzić około 50 obrażeń za strzał.
Ja osobiście wprowadziłbym double damage jeśli chodzi o plecy bo to też wymaga umiejętności aby czekać na odpowiedni moment do strzału więc to bym zostawił.
Jeśli chodzi o same strzały to ja bym osobiście proponował możliwość kupienia strzał ostrych ale w zakresie cenowym 20-45 (bo 50 kosztuje crack który też ma ostrą strzałę "w sobie").
Każdy może mówić co by chciał zmienić itp. ale ostateczny głos ma tutaj Bandit bo on wie co jest do zrobienia a co nie. Proponowałbym jakieś spotkanie na Ventrilo i omówienie tego wspólnie co powinniśmy ustawić i co jest możliwe do ustawienia.
Proponowałbym dzisiaj bądź jutro jakoś np o 20?
Brudna robota, ale czysty zysk!
Re: DM na serwerach Tomcats?
Nie zapominaj o tym, że strzał w plecy odbiera 59 hp a nie 29, więc właściwie wystarczą 2 starzy do zabicia guarda, jeśli wcześniej oberwie np. pałką.Agnar pisze:Guard ma średnio 125 hp czasami 150 hp zależy na jakiej mapie i jaki guard.
Jeśli chcecie mieć strażnika na 3 strzały to powinno wychodzić około 50 obrażeń za strzał.
I tak też jest teraz na wszystkich serwerach Tomcats. Snipowanie AI także jest możliwe.Agnar pisze:osobiście wprowadziłbym double damage jeśli chodzi o plecy bo to też wymaga umiejętności aby czekać na odpowiedni moment do strzału więc to bym zostawił.
Cenę zwykłej strzały ustawiłem na 50 i dodam, że miecz kosztuje 600 na 650 kasy.Agnar pisze:Jeśli chodzi o same strzały to ja bym osobiście proponował możliwość kupienia strzał ostrych ale w zakresie cenowym 20-45 (bo 50 kosztuje crack który też ma ostrą strzałę "w sobie").
Przy obecnych ustawieniach 2 złodziei na większej ilości z dostępnych map jest w stanie zabić wszystkich strażników wykorzystując po 1 życiu. Pod uwagę biorę 2 złodziei, którzy jak już biorą się za DM to wiedzą jak zabrać się do tego żeby wygrać. Oczywiście dużo zależy również od gry strażników, ale z dobrze deemującym złodziejem strażnik raczej nie ma szans, chyba że się zabunkruje, ale wtedy do głosu dochodzą ghosterzy i gameplay szlag trafia.
Jeśli chodzi o Ventrilo to takie spotkanie jest potrzebne chociażby z tego faktu, że muszę sprawdzić czy na serwerze może przebywać jednocześnie więcej niż 8 graczy. Poza tym muszę wiedzieć czy moje łącze uciągnie jednocześnie tyle serwerów żeby potem podczas turnieju nie było lagów.