UnrealEd - Łatwy Edytor
UnrealEd - Łatwy Edytor
Przydałoby się więcej rąk do roboty. Przejrzyjcie to, co jest w linkach poniżej a przekonacie się, że zrobienie takiej Kamasutry to nic trudnego. Pomyślcie, co by było jakby każdy wydał swoją małą mapkę.
Tu macie polskie stronki:
Centrum Unreal Editor
Turniej Unreal.pl
UT Rocket
Mam zamiar przetłumaczyć to, ponieważ są tam informację dotyczące modu a nigdzie indziej tym bardziej po Polsku ich nie znajdziemy. Może ktoś pomoże?
Tu macie polskie stronki:
Centrum Unreal Editor
Turniej Unreal.pl
UT Rocket
Mam zamiar przetłumaczyć to, ponieważ są tam informację dotyczące modu a nigdzie indziej tym bardziej po Polsku ich nie znajdziemy. Może ktoś pomoże?
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Oj Bandisiu Bandisiu Ja te strony sam kiedys sam przeszukalem i probowalem czegos sie dowiedziec powiem tak ten EDYTOR nie jest prosty w porownaniu do edytora np. Kłejka
Niepamietam nazwy ale Natanael ma ten editorek i jest serio spoko prosciutki.
Sam kiedys chcialem mapke zrobic ale wlasna od poczatku mialem cool pomysl ale wypadl mi z glowy .. ale jak sobie przypomne to zrobie szkica i sprobuje ja zrobic i to niebedzie byle sucha
Niepamietam nazwy ale Natanael ma ten editorek i jest serio spoko prosciutki.
Sam kiedys chcialem mapke zrobic ale wlasna od poczatku mialem cool pomysl ale wypadl mi z glowy .. ale jak sobie przypomne to zrobie szkica i sprobuje ja zrobic i to niebedzie byle sucha
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Sorki Intrak, ale Ty chcesz przez to powiedzieć, że nie umiesz czytać i zatrzymałeś się w rozwoju na szlaczkach?! :szok2: Nie widziałem edytora do Quake’a ale skoro on jest prostszy od tego to znaczy, że mapy buduje się w nim układając klocki lego.
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
ty to nazywasz prostym edytorem? jaj sobie nie rób, brakuje w nim instantów - czyli wklejania przedmiotów z szablonu, nawet mam problem aby cokolwiek wstawić.... wolę już edytory do gier 2D
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
"Otaczają mnie..."
Jest taka opcja! Można "wklejać" a raczej exportować i importować obiekty z i do szablonów. Jesteście po prostu zbyt leniwi na ten edytor hmm a może jednak coś więcej... znaczy się mniej... z resztą wszystko jedno.
Jest taka opcja! Można "wklejać" a raczej exportować i importować obiekty z i do szablonów. Jesteście po prostu zbyt leniwi na ten edytor hmm a może jednak coś więcej... znaczy się mniej... z resztą wszystko jedno.
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Heh Bandit dla Ciebie to jest proste ok bo jestes Maniakiem i małym paranoikiem .. Bez obrazy ale To nie JEST proste przynajmniej dla mnie i dla Marka. No chyba ze jestem półgłówkiem. No ale mow sobie co chcesz...
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Quark jest zbliżony do Hammera i powiem ci coś. Budowanie terenu w nim to zabawa z klockami Lego :lol: . Wszystko postawione można łatwo złapać, przedłużyć, zwęzić, rozciać, zmienić kształt - jednym pociagnięciem myszki. Stawianie tych brushy też jest łatwe i polega na wykresleniu sobie rządanego rozmiaru i kliknięcia Enter .Bandit pisze:mapy buduje się w nim układając klocki lego.
UnrealED tak jak REDed jest tym trudniejszy że mamy "pędzel" którego kształt musimy określić liczbowo. Dlatego do Unreala jakoś się nie przezruciłem. Hammera polubiłem od razu i teraz tylko w nim pracuje i coś tworze
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki. Tylko, że czasem trzeba używać też "liczb" np. przy używaniu opcji "Intersect".
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Ale tworząc brush musimy w Ued ustalić rozmiar liczbami co nie? A w Hammerze po prostu jakbyśmy zaznaczali coś, nanosimy na jakiś widok siatkę i mając takie strałeczki jak w oknach windowsowskich dowolnie sobie dopasowujemy wzoczec d ookreślonej siatki i klikamy Enter. Inna zaleta? Jeśli zaznaczymy jakiś brush np. scianę i przejdziemy do stawiania brushy to kształt nowego będzie się dopasowywał do ostatniego zaznaczonego - czyli jeśłi w top zaczniemy okreslać długość sciany to w innych widokach (w tym przypadku wysokość) rozmiar automatycznie będzie taki jak zaznaczona wcześniej sciana. To jest bajeczne rozwiązanieBandit pisze:Nieprawda kształt brusha można zmieniać za pomocą myszki.
Jeszcze dla ciekawostki Hammer nie korzysta z brushy air czyli stawia się tylko solid jak układankę a przestrzeń nie jest masą (i wycinamy co trzeba) ale pustką i stawiamy co trzeba Nie mogłem się na poczatku na to przestawić ale teraz uważam, że to o wiele lepsze rozwiązanie.
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Ja tam wole brushe. Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor?
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Unreal2,Ut2003/4 - UnrealEd3 (dostępny bezpośrednio w grze)Bandit pisze:Ja tam wole brushe. Ale może kiedyś spróbuję czegoś innego tylko, z jaką grą lub skąd można ściągnąć takie edytor?
Thief3 - UnrealEd for t3 (do pobrania z sieci)
Doom3 - Quark for d3 (dostępny bezpośrednio w grze)
Half-Life2 - Hammer (do pobrania z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam)
FarCry - "nie znam nazwy" (dostępny w grze)
Starsze aktywne edytory:
Quake 3 Arena - Quark for q3 (do sciągniecia z sieci)
UnrealTournament - UnrealEd2 (dostępny w grze)
Half-Life - Worldcraft3, Hammer (hammer - do sciągnięcia z sieci lub dostępny w pakiecie SDK przez platformę Steam, worldcraft - tylko z sieci)
RedFaction - REDed (dostępny w grze)
Thief 1,2 - DromEd (do sciagnięcia z sieci)
Zapewne jest tego więcej.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
No, postanowiłem wreszcie coś zrobić w UrealEdzie i wszystko wydaje się fajne oprócz jednej sprawy: nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha. Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?
No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam że "left a small crater" (odpalam w thievery).
No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam że "left a small crater" (odpalam w thievery).
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Dawno nic nie robiłem w UEdzie, więc to, co napiszę może nie być do końca prawdą, ale myślę, że powinno ci to pomóc.
Po pierwsze nie zaczynaj robić mapy w ThieveryUnrealEdzie tylko w zwykłym UEdzie bez dodatków z Thievery, bo i tak najpierw musisz zbudować przestrzeń a dopiero potem dodasz TUTkowe actorsy.
Podstawy UEda zostały objaśnione na:
http://www.unrealed.vel.pl/cued/
http://www.turniej.unreal.pl/
- nie wyciąłeś sobie "świata" i startujesz w nicości?
- ustawiłeś niewłaściwy dla TUT spawnpoint?
- ustawiłeś spawnpoint za wysoko?
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…
Po pierwsze nie zaczynaj robić mapy w ThieveryUnrealEdzie tylko w zwykłym UEdzie bez dodatków z Thievery, bo i tak najpierw musisz zbudować przestrzeń a dopiero potem dodasz TUTkowe actorsy.
Podstawy UEda zostały objaśnione na:
http://www.unrealed.vel.pl/cued/
http://www.turniej.unreal.pl/
PPM na potem w okienku wpisujesz wielkość i [Build]. Spowoduje to, że brush zmieni swoje rozmiary, ale żeby coś zbudować musisz jeszcze go gdzieś ustawić i użyć "Add" , jeśli chcesz coś dodać lub "Subtract" , jeśli chcesz coś wyciąć.Przemek557 pisze:nie mam pojęcia jak powinienem ustawiać jednostki rozmiaru brusha.
Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu, ale chyba raczej ta druga to będzie metr. No i jeśli dobrze sobie przypominam to normalne drzwi w TUT mają 128x64 (zdaje się, że tekstury drzwi też tyle mają).Przemek557 pisze:Nie wiem w ogóle ilu jednostkom w UnrealEdzie odpowiada np. metr albo cm, bo zdążyłem się zorientować, że te jednostki są dość małe, mógłby ktoś mniej więcej przedstawić skalę?
Będę zgadywał:Przemek557 pisze:No i mam kłopot, bo po odpaleniu mapki zawierającej spawnpoint, wielki pusty brush i nic więcej, zaraz mam, że "left a small crater" (odpalam w thievery).
- nie wyciąłeś sobie "świata" i startujesz w nicości?
- ustawiłeś niewłaściwy dla TUT spawnpoint?
- ustawiłeś spawnpoint za wysoko?
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
aha ok. tworzenie brusza akurat wiedziałem jak(kiedyś "przeszedłem" cały poradnik na centrum Unrealed) chodziło mi głównie o tą skalę.
Hmm, świat wyciąłem, spawnpoint jest chyba taki jaki do UT, a wysokość nie ma nic do rzeczy bo nie lecę w dół tylko ginę już w powietrzu zresztą wpisuję sobie God Mode'a.
No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT(bo ja chciałbym zmodyfikować mapkę DM-Peak, zmieniłem nazwę na TH, pousuwałem niepotrzebne bronie itp., ale nie wiem czy jest sens robić to dalej, bo nie wiem czy nie zaskutkuje to potem np. częstymi crashami, albo coś w tym stylu.
[ Dodano: Sro 26 Gru, 2007 23:34 ]
Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Hmm, świat wyciąłem, spawnpoint jest chyba taki jaki do UT, a wysokość nie ma nic do rzeczy bo nie lecę w dół tylko ginę już w powietrzu zresztą wpisuję sobie God Mode'a.
Koniecznie nie musisz, ale jak co to też byłbym chętny do pomocy.Bandit pisze:BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę…
No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT(bo ja chciałbym zmodyfikować mapkę DM-Peak, zmieniłem nazwę na TH, pousuwałem niepotrzebne bronie itp., ale nie wiem czy jest sens robić to dalej, bo nie wiem czy nie zaskutkuje to potem np. częstymi crashami, albo coś w tym stylu.
[ Dodano: Sro 26 Gru, 2007 23:34 ]
Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Tak.Przemek557 pisze:No i jeszcze mam pytanie czy próbował ktoś przerabiać mapy z UT do TUT...
AS-OceanFloor.unr > TH-Aquatone.unr
DOM-Cryptic.unr > TH-ThievesDen.unr
DM-KGalleon.unr > TH-Pirates.unr
http://bcgc.ovh.org/tuted/ai.htm
Przemek557 pisze:Znalazłem teraz gdzieś w necie że 64uu to metr, to by bardziej pasowało bo wątpię by drzwi miały półtora metra..
Bandit pisze:Kojarzą mi się dwie liczby, 64uu (unreal units) i 80uu...
W takim razie 80uu to będzie wysokość postaci a może jednak było to 100uu? Sam już nie wiem (nie pamiętam)...
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Chętni z pomysłami i ambicjami zawsze się znajdą, a o ktory poradnik chodzi?Bandit pisze:
BTW kiedyś razem z Grim zaczęliśmy spolszczać poradnik o tym jak robić mapy Thievery, więc skoro znalazłby się ktoś, kto chciałby z tego korzystać to może to dokończę?
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Chyba o ten : http://bcgc.ovh.org/tuted/ai.htm
-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
danke Nirejszyn, czyżbyś praktykowała UnrealEda?
Życie ciągle uświadamia nas, jak mało o nim wiemy..
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Tyaaa...grzebałam w nim trochę,pobawiłam się w wycinanki z airshipem,ale jakoś ciągle nie mam czasu,żeby to skończyć to raz.
Dwa-Edek nie działa mi jak należy ;/ trzy-jedynym Edek jakiego w miarę dobrze opanowałam był edek z TM Nations xD
Dwa-Edek nie działa mi jak należy ;/ trzy-jedynym Edek jakiego w miarę dobrze opanowałam był edek z TM Nations xD
-Medyk! Czy ja umrę?
-Niewykluczone.
- Marcin.B.Black
- Paser
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41
Re: UnrealEd - Łatwy Edytor
Przyglądając się tej dość starej dyskusji, nie mogłem się powstrzymać i.. stoję po stronie Bandita. Unreal Ed (dowolnej generacji) są naprawdę proste i przyjazne w obsłudze. W nowszych wersjach pozmieniano to i owo, ale ogólnie cała zasada używania pozostaje ta sama. Nie rozumiem kompletnie narzekań.. Dobrych tutoriali przecież nie brak.
Sorry, za takie odkopywanie tematów, ale jak zobaczyłem te posty.. cholera mnie wzięła..
Sorry, za takie odkopywanie tematów, ale jak zobaczyłem te posty.. cholera mnie wzięła..
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA