Thief 4 w produkcji...

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Judith pisze:Please save Panic Button for emergencies only ;)
Ha. Ha. Buahahaha ;)
Judith pisze:Jeśli to są jedyne elementy horroru, które znalazłaś w SH... :-D Albo zagrałaś w to za późno, albo zwyczajnie nie odrobiłaś lekcji, o co Cię nie posądzam. W każdym razie nie rozumiem skąd te dąsy i przewracanie oczami, SH do jakiejś czwartej części to była naprawdę porządna seria z przygnębiającymi opowieściami i scenerią działającą na wyobraźnię. Dzisiaj pewnie razi archaizmami, ale to nie znaczy, że nie można by tej koncepcji odświeżyć.
Hmm, jakimś cudem kompletnie o tym zapomniałam :oops:
W każdym razie, o SH wypowiadałam się w którymś temacie, bodajże tym o grach, w które nie chce się grać. W skrócie chodziło o to, że w TPP, szczególnie tak niezgrabnym, trudno mi było wczuć się w postać, a bez wczucia się - bez zagrożenia dotyczącego bezpośrednio mnie, a nie jakiejś głupiej, kalekiej marionetki skaczącej po ekranie - nie ma dla mnie horroru.
Koniec końców frustracja przeważyła i skutecznie zdławiła wszelki strach, jaki mogłam odczuwać.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: brzeszczot »

Powiem tak po prawdzie, że nie potrafię się do żywego emocjonować tym, czego to nie będzie w nowym Thiefie lub jakie to "genialne" rozwiązanie nam szykują (jak się zdaje...).

Czy to wynika z tego, że człowiek się zestarzał, stał się cynicznym pierdzielem, zagubił optymizm...

Do końca nie wiem.

Wydaje mi się, że romantyzm w growej branży to pieśń przeszłości. Może na Kickstarterze, ale w głównym nurcie rządzą teraz terminy, księgowi, konsole, minimalizm i niedzielni gracze (są wyjątki!).

Dlatego nie mam wygórowanych oczekiwań/nadziei wobec nowego Thiefa.

Chciałbym zostać mile zaskoczony i przeżyć jakiś procent (oby nie promil) wspaniałych, skradankowych wrażeń i jeszcze raz poczuć ten stary, znajomy, magiczny klimat.

Oczywiście, dotykają mnie wszystkie zapowiedziane/spodziewane kroki wstecz, ograniczenia wolności w poczynaniach gracza.

To najbardziej bolesne nieporozumienie i rozdźwięk na linii twórcy - łacherzy w rozumieniu esencji rozgrywki w Thief.

Ale czy to mnie jakoś dziwi? Jestem zaskoczony? No jakoś nie bardzo.

Z przyczyn - jak powyżej.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Zaratul »



Bukary,jesteś sławny. :D Na oficjalnym profilu Thiefa na Facebooku o Tobie mówią. :D
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5184
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Haha xD Bukary robi się faktycznie sławny.

Może nie jest to jakieś istotne, ale prosiłbym, żeby ktoś zmienił nazwę tego tematu z "Thief 4 w produkcji" na "THIEF w produkcji", jako, że nie jest to sequel opatrzony numerem 4.
Sądzę, że to zły pomysł. Czwórka w tytule jasno definiuje, o którego Thiefa chodzi.


Rozległe poziomy... to znaczy jakie? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

U mnie wyświetla się błąd "Zawartość chwilowo niedostępna".
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Marzec »

N Harmonia pisze:Może nie jest to jakieś istotne, ale prosiłbym, żeby ktoś zmienił nazwę tego tematu z "Thief 4 w produkcji" na "THIEF w produkcji", jako, że nie jest to sequel opatrzony numerem 4.
Mi osobiście nie podoba się pomysł pewnej części userów forum, by zaprzestać numeracji i mówić "Thief" o nowej grze. Sam nie wiem co jest gorsze w przypadku gry która nie jest kontynuacją - przypinanie jej kolejnego indeksu, czy nazywanie ogólnym, globalnym tytułem, który jasno nie precyzuje która to część. Jednakowoż, robimy tak od zawsze: T1, T2, T3 i tak jest najłatwiej.

Choć mimo wszystko mam parę propozycji:
* Thief (4)
* thief
* Thief: Stepping out of the Shadows
* Thief: Exping out of the Shadows
* Thief: Swooping out of the Shadows
* Thief 4
* Thief 4
* thief 4
* thief 4
* thief 4

... i tak dalej ;)

... aha, jeszcze:
* THI4F
Zaratul pisze:

Bukary,jesteś sławny. :D Na oficjalnym profilu Thiefa na Facebooku o Tobie mówią. :D
Pytanie Bukarego miałoby moim zdaniem większy sens, gdyby pickpocket trwał dość dłużej, a tutaj to ułamki sekundy. No chyba, że na wyższym poziomie trudności jest dłuższy pickpocket. Ale żeby robić od razu posta na fb z takiego pytania? Bukary ma wtyki ;)

[edit]
@adriannn: Na f*ckbooku jest link do tego posta: http://forums.eidosgames.com/showpost.p ... tcount=317
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

SPIDIvonMARDER pisze:Rozległe poziomy... to znaczy jakie? :)
Ktoś tam przebąkiwał chyba o rozmiarach porównywalnych z posiadłością Bafforda, z tym, że jedno skrzydło było niedostępne. Drugie tyle zajmowały ogrody.
Nie zapominajmy jednak o tym, że to dopiero demo, na którego przejście gracze mieli zaledwie godzinę ;)
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2565
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Leming »

SPIDIvonMARDER pisze:Rozległe poziomy... to znaczy jakie? :)
Przypomniał mi się stary suchar opisujący możliwości silnika T3.

- Dlaczego nie dałoby się stworzyć misji T2 "Life of the party" w Thief 3?
- Bo maksymalna liczba stref wczytywania w ramach jednej misji to 16. ;)

No właśnie, jak jest z tymi poziomami. Jedno wczytywanie w ramach jednej misji, czy jest podział na strefy? W dzisiejszych czasach co prawda streaming (czyli płynne doczytywanie rzeczy nowych, a kasowanie rzeczy niepotrzebnych) pozwala na tworzenie gigantycznych obszarów bez ekranów wczytywania. Ale i tak widziałem wiele nowych gier, gdzie sztucznie dzielono mapy na małe obszary (np. Deus Ex Human Revolution, gdzie windy, wąskie i kręte przejścia, czy strefy odkażania okazały się być niczym innym jak obszarami doładowania, w których np. w trakcie 10 sekund trwania procedury odkażania gra miała czas by się doczytywać). Pewnie nawet mało który gracz zwrócił uwagę na taką formę "loadingu". Oczywiście przeciwnicy nie mieli możliwości przemieszczania się między takimi strefami, alarmy także się nie przenosiły.
Ciekawe czy podobnie będzie w Thiefie? Gdy wejdziemy do głównego budynku przez "podwójne drzwi" (forma oddzielenia obszarów), to strażnicy w ogrodzie o nas zapomną, natomiast strażnicy w posiadłości nie będą wiedzieli o naszym przybyciu, pomimo wcześniejszych dzwonów alarmowych bijących na dziedzińcu.
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Leming pisze: Ciekawe czy podobnie będzie w Thiefie? Gdy wejdziemy do głównego budynku przez "podwójne drzwi" (forma oddzielenia obszarów), to strażnicy w ogrodzie o nas zapomną, natomiast strażnicy w posiadłości nie będą wiedzieli o naszym przybyciu, pomimo wcześniejszych dzwonów alarmowych bijących na dziedzińcu.
No ja słyszałem niedawno (myślałem, że od Ciebie właśnie), że strażnicy mogą przechodzić między strefami. Albo źle zapamiętałem, bo ktoś mógł się pytać o to samo, a mi w pamięci utkwiło, że tak właśnie będzie. Za dużo informacji naraz :roll:
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Nie od Leminga, tylko od community managera Eidosu ;)

Leming: między misjami będą doładowania, w obrębie misji - streaming zamaskowany np. animacjami (otwieranie okna łomem itp.), ponoć ledwo zauważalny. Strażnicy mają możliwość przemieszczania się pomiędzy strefami.

Tak się zastanawiam, czy by nie stworzyć nowego tematu podsumowującego to, co wiemy o nowym Thiefie. Jeśli i tutaj ktoś napisze o buton-mashingu, to zacznę gryźć, drapać i pluć ogniem :roll:
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Bukary »

I pojawił się kolejny drobny "szczegół" dotyczący dema na targach E3.

Jerion - moderator EM, który grał w demo - stwierdził, że Garrett nie może skakać i wspinać się tam, gdzie chce. Tego rodzaju "skomplikowane" czynności można wykonywac jedynie w przewidzianych przez projektantów miejscach:
There are things that irked me. Jumping and climbing appear restricted to predetermined locations. It is set up fairly comprehensively; if you think you ought to be able to jump or climb somewhere you’ll be able to do so. I hope this will change and jumping will become free-form, unrestrained by pre-determined leaping points.
Podsumujmy zatem:

Skoki, wspinaczka ("normalna" i ta z użyciem strzał) - tylko w miejscach wyznaczonych przez projektantów (oznaczonych w demie np. metalowymi kratami).
Wychylanie się - tylko "kontekstowe".
Swoboda poruszania się po powierzchniach znajdujących się nad ziemią - ograniczona, ponieważ Garrett jest "przyklejony" do gzymsów, ramp etc.
Możliwość zeskoczenia z dowolnej powierzchni - tylko po uprzednim "odklejeniu się" za pomocą przycisku lub wykonaniu czynności "kontekstowej" (np. ogłuszenie przeciwnika).

Zarąbiście! :cen
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: brzeszczot »

Bo to przygodówka będzie.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Bukary »

brzeszczot pisze:Bo to przygodówka będzie.
Aaaa... no tak! Jak mogłem tego nie zauważyć! :wmu
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

There are things that irked me. Jumping and climbing appear restricted to predetermined locations. It is set up fairly comprehensively; if you think you ought to be able to jump or climb somewhere you’ll be able to do so. I hope this will change and jumping will become free-form, unrestrained by pre-determined leaping points.
No chyba sobie, kurwa, jaja robią :bws
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Abru »

Może powinni wrócić do TPP? ;) Z tymi ograniczeniami (skakanie, wspinanie, spadanie) to nawet ma jakiś sens. ;)
Awatar użytkownika
brzeszczot
Młotodzierżca
Posty: 817
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 11:09
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: brzeszczot »

A nie lepiej point and click?! :twisted:
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

http://www.gry-online.pl/komiks.asp?ID=63957
Jesli oni maja zamiar tak zgwalcic wlasna serie, to ja za preordera podziekuje i poczekam na jakies rzetelne recenzje.
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

Bukary pisze:Skoki, wspinaczka ("normalna" i ta z użyciem strzał) - tylko w miejscach wyznaczonych przez projektantów (oznaczonych w demie np. metalowymi kratami).
Wychylanie się - tylko "kontekstowe".
Swoboda poruszania się po powierzchniach znajdujących się nad ziemią - ograniczona, ponieważ Garrett jest "przyklejony" do gzymsów, ramp etc.
Możliwość zeskoczenia z dowolnej powierzchni - tylko po uprzednim "odklejeniu się" za pomocą przycisku lub wykonaniu czynności "kontekstowej" (np. ogłuszenie przeciwnika).
Naprawdę jest rynkowe zapotrzebowanie na tego typu gry? Wytłumaczcie mi, dlaczego oni to robią?! :sre

Właśnie o to chodzi z tym "kiedyś były lepsze gry". Kiedyś po prostu gry były grami, miały swoje ograniczenia ale były grami. Teraz to są interaktywne filmy, gdzie twórcy prowadzą nas za rączkę przez mega widowiskowe akcje, na które nie mamy wpływu.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Abru »

A nie lepiej point and click?!
Pod warunkiem, że dodadzą opcję "auto point and click". ;)
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Bukary »

Dodatkowe informacje na temat poruszania się i "automatycznych" czynności od osoby grającej w demo na E3:
Jumping down from higher areas (like the pillars at the start of the demo) is handled with a "drop down" button, rather than just walking / jumping off the edge, and I don't think you can do anything else while descending. Not 100% certain on this, but I'd say about 90% confident you can't do attacks from the air other than the third person takedowns.
Ta gra naprawdę zmierza ku samozagładzie.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
demonax
Paser
Posty: 256
Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 10:53
Lokalizacja: Knw

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: demonax »

Śledzę ten wątek i czytam na bieżąco wszystkie nowe informacje. Przeszła mi już ochota na granie w nowego Thiefa.
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Bukary »

demonax pisze:Śledzę ten wątek i czytam na bieżąco wszystkie nowe informacje. Przeszła mi już ochota na granie w nowego Thiefa.
Mnie na razie zdecydowanie odrzucają ograniczenia związane z ruchem (automatyczne czynności, przyklejanie się do gzymsów, przyciski do zeskoku etc.). Reszta - może być ciekawa.

Jeśli jednak nie zmienią podejścia do kontrolowania postaci, nowy Thief nie będzie się nadawał do grania.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: peter_spy »

Z tego wszystkiego przychodzi mi ochota na zrobienie kolejnego tech dema albo FMki do TDS, bo jeszcze trochę, a może się okazać, że w porównaniu z rebootem nie był wcale taki zły ;)
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Ech, o ile ograniczenia strzały linowej byłam w stanie zrozumieć, o tyle programowane skakanie i spadanie to już przesada.
Mam szczerą nadzieję, że to tylko na potrzeby dema, albo że twórcy się opamiętają i zmienią ten idiotyczny system.

Z dobrych wieści tyle, że jednak w misji były teksty:
There were definitely multiple, readable letters around the levels. I nabbed them whenever I spotted one. I don't remember what it was I read though.
Choć ostatnie zdanie nie wróży za dobrze.
Heroes are so annoying.
Michieru
Bełkotliwiec
Posty: 3
Rejestracja: 12 czerwca 2013, 13:26

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Michieru »

Teraz już ciężko znaleźć czystą skradankę (ostatnie co pamiętam to Mark of the Ninja), rpg, czy nawet fps. Każda gra ma wszystkiego po trochu żeby każdy chciał to kupić, nie tylko wybrani, a ograniczenia wpychają pewnie po to żeby broń boże ktoś się gdzieś nie zablokował czy nie wypadł za tekstury, bo jeszcze ktoś się w recenzji doczepi. Mimo wszystko wolę nie mieć uczucia, że twórcy prowadzą mnie po sznurku nawet kosztem wypadnięcia z mapy - wczoraj grając w T2 to mi się przydarzyło ;)
Zablokowany