Thief 4 w produkcji...

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Flavia »

Dzięki. Wygląda na to, że teraz strzały gazowe zamiast wyłączać z gry będą chwilowo paraliżować. Ciekawe.
A od czytania o segmentach Miejskich aż mi mokro. ME WANTS.
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Te segmenty trochę skojarzyły mi się z AC. Jeśli dobrze pamiętam, tam też się odblokowywało dzielnice miast? ;)
Awatar użytkownika
Clive
Paser
Posty: 252
Rejestracja: 22 marca 2010, 12:06
Lokalizacja: The Black Lizard Planet
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Clive »

adriannn pisze:Te segmenty trochę skojarzyły mi się z AC. Jeśli dobrze pamiętam, tam też się odblokowywało dzielnice miast? ;)
Dzielnice większe jakieś to może w AC i ACII, ale ogólnie to miasta całe się odblokowywało, nie dzielnice. Jedynie dwie pierwsze części miały trochę dzielnic do odblokowania. Teraz AC, a szczególnie Black Flag się mocno zmieniło.
Obrazek
Ɔŋcɛ ɣɔʊ ωɛrɛ sɛŋƭɨɛŋƭ ɓɛɨŋgs
Ɔŋcɛ ɣɔʊ ɖarɛɖ tɔ lɨʋɛ ωɨth laʊgɦs aŋɖ ƭɛars
Ŋɔω ɣɔu arɛ ɔŋlɣ ɦʊʍaŋ ʍacɦɨŋɛs
Ɔʊr ɦʊʍaŋɔɨɖ ƭɔɣs ƭɦaƭ ʍɨʍɨc liʋɨŋg
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Clive pisze:
adriannn pisze:Te segmenty trochę skojarzyły mi się z AC. Jeśli dobrze pamiętam, tam też się odblokowywało dzielnice miast? ;)
Dzielnice większe jakieś to może w AC i ACII, ale ogólnie to miasta całe się odblokowywało, nie dzielnice. Jedynie dwie pierwsze części miały trochę dzielnic do odblokowania. Teraz AC, a szczególnie Black Flag się mocno zmieniło.
Właśnie miałem na myśli AC i ACII, bo w inne nie grałem ;)
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Marcin.B.Black »

Teraz pytanie czy nowe Miasto będzie przypominało w jakimś stopniu to stare? Na razie ciężko wywnioskować z trailerów. Niemniej klimat jest, szczególnie wewnątrz posiadłości. Marzy mi się "Thiefcio" z pełną swobodą chodzenia po nieklaustrofobicznych dzielnicach, a także ich dachach.
Czytając opis wrażeń z CD-Action wychodzi na to, że przynajmniej część z tego zostanie spełniona... Oby.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Rzekomo twórcy odwzorowali część Miasta, a w ich siedzibie wisi jego wielka mapa ;)
Awatar użytkownika
Ein
Miastolud
Posty: 52
Rejestracja: 22 czerwca 2012, 21:41

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Ein »

Tak sobie czytam i wygląda na to, że jednak ten system dźwięku co Paul Weir wymyślił, to poleciał do kosza i jego praca też - choć nie dam sobie głowy uciąć, że tak się stało na 100%. Na oficjalnym forum jest dyskusja o aktualnym kompozytorze. Mam tylko nadzieję, że soundtrack nagle nie zmieni się z ambientu w orkiestrę, bo wygląda że te wszystkie "epickie" kawałki z trailerów zostały skomponowane przez aktualnego kompozytora. Mam pewne obawy, bo to co stworzył Weir wydawało się być w klimacie Thiefa, a engine tworzący muzykę na poczekaniu wydawał się naprawdę ciekawy - ktoś kiedyś pisał, że zapierał dech w piersi, a część z was pewnie pamięta prezentację z GDC w 2011 roku, która pokazywała potencjał pracy Paul'a Weir'a. Co o tym sądzicie? Jeśli tak się stało, to co sądzicie o decyzji twórców, czyżby nie uważali że DNA serii leży też w ambientowej muzyce i chcą się od niej odciąć?

A tu coś z wywiadu z Paulem Weirem:
Weir: (...) What I was trying to do on Thief was kind of tackle this slightly. In the generative music system we had, you could have one piece of music and, within the same tool, compose a second piece of music and transition between the two. You could say that ‘this’ one takes 30 seconds, and it might go minor at a middle point and become more sparse. All the values I had for controlling the music were exposed, like in a sequencer. What my ambition was, which of course we never realised, was that you could start a level with one piece of music and end it with a totally different piece of music, and you’d never know when the music had been changed.

DET: Has that never been done before?

Weir: I don’t think it has. Music’s been changed but it’s always different cues. Our system solved the technical problem but we didn’t quite solve the human problem.

DET: The direction the game’s taken?

Weir: Yeah.

[Before you ask, Weir does elaborate upon this but only off the record.]
Interesującą część podkreśliłem - ciekawe też jest ostatnie pytanie, na oficjalnym forum wywiązała się na ten temat niezła dyskusja. A tutaj link do całości: http://www.rockpapershotgun.com/2013/11 ... ive-music/
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

Oczywiście, że musieli podziękować facetowi od klimatycznych ambientów i ścieżka dźwiękowa będzie przypominała muzykę z Transformersów. W końcu nowy Thief to będzie rasowe Call of Duty z łukiem, nie oszukujmy się :wes .

Posprzątałem, Mixthoor
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hattori »

Posprzątałem, Mixthoor

Transformersi? Człowieku, ja tu widzę pole do popisu dla twórców Matrixa :D A na serio, tak jak wspomniano wcześniej, naprawdę nie ma co zapeszać. Chyba macie w pamięci trailery do poprzednich części Złodzieja?
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: TricksieThiefsie »

Nie miałem nic przeciwko temu ambientowi, co grał w misji z posiadłością, co prawda nie był głośny na tyle, by go "wchłonąć", ale jeśli reszta gry tak brzmi, to nie będzie chyba tak źle.
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Screeny już były.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Optymalizacja zapewne będzie tragiczna. Stary engine i do dzisiaj nie potrafią się określić jaka rozdzielczość i framerate będzie na nowych konsolach ( które bardzo dobrze sobie radzą z np. Bf4 ). Przeciąganie mówi wszystko. Jeśli na next genach o jednej, prostszej do zoptymalizowania architekturze, z dużą doza prawdopodobieństwa będzie kiepsko ( 30 marnych klatek na starym UE3 ) to na PC również nieciekawie.
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

A ktoś w ogóle będzie to kupował na konsolę?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

Nie o to chodzi. Jeśli ze starym UE3 nie potrafią sobie poradzić na nowych, jeszcze dosyć mocnych konsolach ( gdzie optymalizacja jest o wiele banalniejsza ) to na PC o milionach konfiguracji będą naprawdę rozdmuchane wymagania. Jedno łączy się z drugim. Pododawali masę bajerów pod D11 i nowych GPU i zaczęły się schody. Obym się mylił.

Konsolę chętnie zakupię, ale póki co dla jednej gry nie mam motywacji. T3 jako chyba jeden z nielicznych tutaj rozegrałem zaraz po premierze, na Xboxie 8-)
Forgotten Tomb
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

Ludu, a powiedzcie mi, czy do T4 będą powstawać FM-ki? Czy twórcy udostępnią jakiś edytor?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Abru »

Ludu, a powiedzcie mi, czy do T4 będą powstawać FM-ki? Czy twórcy udostępnią jakiś edytor?
Zamiast darmowego Edytora dostaniemy płatne DLC. ;)
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

Mixthoor pisze:A ktoś w ogóle będzie to kupował na konsolę?
W Polsce mało kto :) .
Kurhhan pisze:na PC o milionach konfiguracji będą naprawdę rozdmuchane wymagania
Też się tego obawiam, do tej pory nikt nie mówi o wymaganiach, więc pewnie desperacko pracują nad tym, żeby były... rozsądne.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5184
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ponieważ nie mam czasu sprawdzać wszystkich newsów, jakie publikujecie (czego żałuję), potraktowałem CDA jako podsumowanie tego tematu. Cóż mogę rzecz... z jednej strony cieszy, że gra się ponoć oldskulowo (nie ma autoregeneracji), a skradanie to nadal podstawa rozgrywki. Garrett nie jest małpą i nie biega po ścianach. Z drugiej strony brak miecza to dla mnie minus, gdyż gra powinna oferować szerszy wybór stylów rozgrywki. Jak ktoś chce się męczyć mieczem, to niech z nim biega ;) To trochę tak, jakby w strzelankach zabraniać biegania z nożem lub słabym pistoletem. Teoretycznie nie mają sensu, ale... jest fun.

Żałuję, że to fabularnie nie jest jednak na serio powiązane. To może być największa wada tej gry, gdyż, nie ukrywajmy, połową jakości Thiefa 1-2 była historią i jej wszystkie miliardy detali, od Bennego po Nut w Lost City. Nie twierdzę, że nowa fabułą musi być zła. Ale to nie będzie ta fabuła i my automatycznie będziemy szukać starych klimatów, wiec chcąc nie chcąc możemy się rozczarować. To niczyja wina, po prostu kwestia przywiązania do starej marki. No i boję się, że klimat Thiefa-Garretta może uciec i zostać zastąpionym jakimś nowym. A to będzie inna gra.


Jednakże artykuł mnie i tak bardzo pocieszył.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hattori »

SPIDIvonMARDER pisze:Z drugiej strony brak miecza to dla mnie minus, gdyż gra powinna oferować szerszy wybór stylów rozgrywki. Jak ktoś chce się męczyć mieczem, to niech z nim biega ;) To trochę tak, jakby w strzelankach zabraniać biegania z nożem lub słabym pistoletem. Teoretycznie nie mają sensu, ale... jest fun.
Rozumiem o co chodzi. Niemniej dla przeciętnego żołnierza nie jest problemem posiadanie noża schowanego w bucie itp., dla złodzieja natomiast miecz może być utrudnieniem, tak wagowo, jak i pod względem poręczności podczas przemieszczania (skradania) się. Moim zdaniem LGS dało Garrettowi miecz zamiast sztyletu tylko z tego względu, iż najpierw miał to być Dark Camelot - potworzyli pełno animacji z tym swoim motion capture i było im żal rezygnować ;).
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

Nawet w Morrwind czy Oblivion zdefiniowane klasy "złodzieja" mają broń krótką (sztylety) jako jeden z głównych parametrów. Walka dłuższym orężem mieściła się w "skrytobójcy". W przypadku T4 (podobnie jak TDS) na brak miecza nie będę narzekał.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
BodomChild
Złodziej
Posty: 2419
Rejestracja: 15 maja 2006, 23:32
Lokalizacja: Pabianice

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: BodomChild »

SPIDIvonMARDER pisze:Żałuję, że to fabularnie nie jest jednak na serio powiązane.
Wiesz, to że w CD-Action tak napisali, to jeszcze nie znaczy, że tak będzie :) . W CD-Action już wiele głupot napisali albo przekręcali różne rzeczy.

Ja tam nadal myślę, że akcja dzieje się w tym samym świecie i wszystkie wydarzenia z poprzednich części są w tym przypadku kanoniczne. Po prostu nowe przygody Garretta nie będą powiązane fabularnie z poprzednimi, a nawiązania do dawnych intryg będą tylko symboliczne.
PAŃSTWO POLSKIE ODZYSKUJE GODNOŚĆ
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Mixthoor »

Czyli taki epizod z życia Garretta?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Hadrian »

Zgadzam się z Bodomem. Tylko ja twierdzę, że równie dobrze gra będzie mogła stanowić osobną całość, jak i stanowić kolejny epizod.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thief 4 w produkcji...

Post autor: Kurhhan »

SPIDI odważny jesteś , że traktujesz wypiski niemieckiego szmatławca nastawionego jedynie na potężny zysk jako podsumowanie naszego, wspaniałego, rzetelnego, wiarygodnego tematu.
Forgotten Tomb
Zablokowany