T2 FM: Precarious Business
T2 FM: Precarious Business
SPIDI: dodaję stopkę i ankietę
Tytuł: Precarious Business
Typ: TMA
Autor: ObservingEye
Data wydania: 06.12.2017
Język: angielski
Opis: Miasto wraca do normalności po starciu z Szachrajem. A Garrett? Garrett wraca do rabowania miasta i posiadłości...
Do pobrania z:
http://darkfate.org/view/details/files/ ... _business/
Wątek na forum TTLG
Strona misji na Thief Guild
Debiut ObservingEye, myślę że bardzo przyzwoity. Najpierw błądzenie po miejskim labiryncie, później skrupulatne "czyszczenie" niewielkiej posiadłości. Tekstury i modele z OMek, ale całość ładnie sklecona. Żadnego backtrackingu, napuszonej ekspozycji, cutscenek ani czytadeł, na pierwszym miejscu gracz i sensowna rozgrywka. Z moim casualowym stylem całość zajęła mi nieco ponad godzinę i to był dobrze spędzony czas.
Wątek na TTLG
Tytuł: Precarious Business
Typ: TMA
Autor: ObservingEye
Data wydania: 06.12.2017
Język: angielski
Opis: Miasto wraca do normalności po starciu z Szachrajem. A Garrett? Garrett wraca do rabowania miasta i posiadłości...
Do pobrania z:
http://darkfate.org/view/details/files/ ... _business/
Wątek na forum TTLG
Strona misji na Thief Guild
Debiut ObservingEye, myślę że bardzo przyzwoity. Najpierw błądzenie po miejskim labiryncie, później skrupulatne "czyszczenie" niewielkiej posiadłości. Tekstury i modele z OMek, ale całość ładnie sklecona. Żadnego backtrackingu, napuszonej ekspozycji, cutscenek ani czytadeł, na pierwszym miejscu gracz i sensowna rozgrywka. Z moim casualowym stylem całość zajęła mi nieco ponad godzinę i to był dobrze spędzony czas.
Wątek na TTLG
Re: T2 FM: Precarious Business
Nuda, nuda i jeszcze raz nuda.
Najgorszy według mnie typ misji, kopiować to co było 19 lat temu tylko znacznie bardziej pokracznie. Zero oryginalności, pomysłów, kreatywności.
Najgorszy według mnie typ misji, kopiować to co było 19 lat temu tylko znacznie bardziej pokracznie. Zero oryginalności, pomysłów, kreatywności.
Forgotten Tomb
Re: T2 FM: Precarious Business
To jego pierwsza misja, stąd traktowałbym to jako "odrobienie pracy domowej". IMO lepiej, żeby szedł w taką stronę, niż w to co zazwyczaj wydaje fandom, a co z Thiefem nie ma za wiele wspólnego.
Re: T2 FM: Precarious Business
To jeszcze gorzej skoro pierwsza misja. Znaczy, że już na wstępie nie ma pomysłów. No ale wymuszony T1 style, 3 metrowe budyneczki, łuki z 2-4 boków, kafelki i strażnicy. Można ściągać majtki przez głowę.
Nigdy nie pojmę tego celowego, sztucznego, wymuszonego powrotu do korzeni gdzie użycie 26 boków w łuku czy oryginalniejszego skryptu to świętokradztwo.
Na szczęście - co kto lubi i każdy w fan misjach znajdzie coś dla siebie. Osobiście stoję po stronie bardziej nowoczesnych rozwiązań w Thiefie.
Nigdy nie pojmę tego celowego, sztucznego, wymuszonego powrotu do korzeni gdzie użycie 26 boków w łuku czy oryginalniejszego skryptu to świętokradztwo.
Na szczęście - co kto lubi i każdy w fan misjach znajdzie coś dla siebie. Osobiście stoję po stronie bardziej nowoczesnych rozwiązań w Thiefie.
Ostatnio zmieniony 11 grudnia 2017, 14:22 przez Kurhhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Forgotten Tomb
Re: T2 FM: Precarious Business
IMO to jednak lepiej, że nie wypstrykuje się od razu z pomysłów, nie znając dobrze warsztatu narzędzi. To właśnie próba stworzenia "opus magnum" za pierwszym podejściem jest amatorszczyzną w myśleniu, bo jak wiadomo bardzo łątwo się na czymś takim wyłożyć. Nie zapędzałbym się tak bardzo mówiąc, że kanciastość designu jest ze wszech miar celowa, równie dobrze może oznaczać niewiedzę i brak wyrobienia, co powinno przyjść z czasem. Zobaczymy w którą stronę pójdzie przy swojej następnej misji.
Re: T2 FM: Precarious Business
Ja tutaj widzę celową manierę. Skoro wie jak poustawiać postaci w specyficznych pozycjach, wie też jak zmienić ilość boków. W końcu to drugie to absolutne podstawy.
Nie mówię o "opus magnum" a o bardziej kreatywnym podejściu, nawet w malutkiej misji. Tutaj kompletnie brak pomysłów, czegoś oryginalniejszego, od siebie. Jestem pewien, że autor pozostanie w tym hipsterskim dwubocznym stylu. Na ttlg będą zadowoleni. W końcu ten konkurs "T1 Style" przybiera coraz bardziej żałosne, kuriozalne rozmiary, obostrzenia i wszyscy są zadowoleni. Np. nie wolno używać kustomowych meshy, tekstur ale już miksować na różnorakie sposoby te orginalne, tak. Czego to nie wymyślą by się poczuć naprawdę "true"
Nie mówię o "opus magnum" a o bardziej kreatywnym podejściu, nawet w malutkiej misji. Tutaj kompletnie brak pomysłów, czegoś oryginalniejszego, od siebie. Jestem pewien, że autor pozostanie w tym hipsterskim dwubocznym stylu. Na ttlg będą zadowoleni. W końcu ten konkurs "T1 Style" przybiera coraz bardziej żałosne, kuriozalne rozmiary, obostrzenia i wszyscy są zadowoleni. Np. nie wolno używać kustomowych meshy, tekstur ale już miksować na różnorakie sposoby te orginalne, tak. Czego to nie wymyślą by się poczuć naprawdę "true"
Forgotten Tomb
Re: T2 FM: Precarious Business
Wydaje mi się, że jednak takie prorokowanie, zarówno w kwestii "co autor chciał powiedzieć", jak i misji, których jeszcze nie wydał, jest dość naiwne. Sam wiesz, że robienie czegokolwiek związanego z poziomami jest procesem uczenia się, wszystko zależy od tego kto i co z tego wynosi. Natomiast o własnym stylu to może pogadajmy przy okazji jego 3 misji, o ile wytrwa tak długo
Swoją drogą myślę, że ten powrót do klasyki (nie z okazji rocznicy, tylko tak ogólnie i w innych miejscach również) jest może i potrzebną reakcją na to co było wydawane do tej pory i cieszyło się sporą popularnością. Ogólnie nie przepadam za FMkami i to z bardzo konkretnych powodów. Otóż sporo autorów zrobiło sobie z nich tubę do opowiadania własnych, niezbyt wybitnych historii, a to dla mnie nigdy nie było cechą wyróżniającą Thiefa. Jeżeli jest szansa, że wyrośnie nam autor, który pójdzie w inną stronę, to bardzo dobrze.
Swoją drogą myślę, że ten powrót do klasyki (nie z okazji rocznicy, tylko tak ogólnie i w innych miejscach również) jest może i potrzebną reakcją na to co było wydawane do tej pory i cieszyło się sporą popularnością. Ogólnie nie przepadam za FMkami i to z bardzo konkretnych powodów. Otóż sporo autorów zrobiło sobie z nich tubę do opowiadania własnych, niezbyt wybitnych historii, a to dla mnie nigdy nie było cechą wyróżniającą Thiefa. Jeżeli jest szansa, że wyrośnie nam autor, który pójdzie w inną stronę, to bardzo dobrze.
Re: T2 FM: Precarious Business
Naiwne? To może podaj autora który zaczynał za czasów NewDarka w celowo przesadzonym, archaicznym stylu i w nim nie pozostał. Ja nie kojarzę.
Forgotten Tomb
Re: T2 FM: Precarious Business
Mogę Ci podać autora który w czasach TDM i teroretycznie nowoczesnej grafiki siedzi w klimatach lo-fi spod znaku T1 i jest nim Kingsal IMO prosty styl graficzny nie jest jakąś większą przeszkodą, i tak rozgrywkę często projektuje się na boksach, zarówno w grach AAA, jak i bardziej "świadomych" amatorskich produkcjach. Też lubię nowoczesną grafikę i sam w nią celuję przy swojej dłubaninie, ale nie jest to dla mnie jakiś ostateczny wyznacznik. Bardziej mnie cieszy, gdy widzę że autor kuma podstawy projektowania rozgrywki i tutaj póki co jest nieźle. Nie jest wybitnie, ale nie czuję żebym zmarnował swój wolny czas, może tak
Re: T2 FM: Precarious Business
Kurde, gorąca dyskusja! Chyba będę musiał zagrać w tą misję!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: T2 FM: Precarious Business
Misja przyjemna jeśli ktoś lubi to co 19 lat temu, tylko gorzej. Bądź co bądź do OM-ów miejskich daleko, a autor nie zaprezentował jakiegoś ciekawego pomysłu, patentu by się czymś na tle OM-ów chociaż trochę wyróżnić.
Ostatnio zmieniony 11 grudnia 2017, 23:50 przez Kurhhan, łącznie zmieniany 1 raz.
Forgotten Tomb
Re: T2 FM: Precarious Business
Ja jestem po stronie zwolenników tej FMki.Tak jak Judith napisal:zacząć trzeba od czegoś małego a potem małymi kroczkami zwiększać swoje umiejętności.
Co do misji to po prostu klasyczny gameplay Thiefa pierwszego czyli miasto+posiadłość.Bardzo dobrze się grało,autor niewątpliwie ma talent.Z chęcią zagram w jego następne fanmisje.
Co do misji to po prostu klasyczny gameplay Thiefa pierwszego czyli miasto+posiadłość.Bardzo dobrze się grało,autor niewątpliwie ma talent.Z chęcią zagram w jego następne fanmisje.
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5183
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
T2 FM: Precarious Business
Tytuł: Precarious Business
Typ: TMA
Autor: ObservingEye
Data wydania: 06.12.2017
Język: angielski
Opis: Miasto wraca do normalności po starciu z Szachrajem. A Garrett? Garrett wraca do rabowania miasta i posiadłości...
Do pobrania z:
http://darkfate.org/view/details/files/ ... _business/
Wątek na forum TTLG
Strona misji na Thief Guild
Typ: TMA
Autor: ObservingEye
Data wydania: 06.12.2017
Język: angielski
Opis: Miasto wraca do normalności po starciu z Szachrajem. A Garrett? Garrett wraca do rabowania miasta i posiadłości...
Do pobrania z:
http://darkfate.org/view/details/files/ ... _business/
Wątek na forum TTLG
Strona misji na Thief Guild
- candlestick
- Bełkotliwiec
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 maja 2011, 16:17
- Lokalizacja: Jaktorów
- Kontakt:
Re: Nowa T2 FM: Precarious Business
Tytuł podany w poście do poprawy..
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Nowa T2 FM: Precarious Business
Po pierwsze, chciałbym podziękować za podlinkowanie do Thief Guild
Po drugie, myślę, że wkradły się tu jakieś błędy. Otóż to raczej nie możliwe że fanmisja została wydana 6 grudnia 2018 - wystarczy popatrzeć na kalendarz Literówka: rok powinien być 2017.
Z tego też względu, następny błąd to, jak wskazuje tytuł, że fanmisja jest nowa. Nie jest nowa, toteż poszukałbym czy przypadkiem nie była już zamieszczana na łamach PL forum.
Po drugie, myślę, że wkradły się tu jakieś błędy. Otóż to raczej nie możliwe że fanmisja została wydana 6 grudnia 2018 - wystarczy popatrzeć na kalendarz Literówka: rok powinien być 2017.
Z tego też względu, następny błąd to, jak wskazuje tytuł, że fanmisja jest nowa. Nie jest nowa, toteż poszukałbym czy przypadkiem nie była już zamieszczana na łamach PL forum.
Re: Nowa T2 FM: Precarious Business
Można połączyć z postami z tego tematu: http://www.thief-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=6430
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5183
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Nowa T2 FM: Precarious Business
Kurczę, naprawdę szukałem tego wątku! Coś mnie zamroczyło. Już to naprawiam i dzięki!
Re: T2 FM: Precarious Business
Luz, dziękiSPIDI: dodaję stopkę i ankietę
Btw.
Wydaje mi się, że rozmawialiśmy na ten temat, że to nie brzmi jak 4/6 Nie wiem jak inni, ale zmieniłbym "znaczące" na "pewne" i powinno to brzmieć lepiejMisja dosyć dobra, posiadająca ciekawe elementy ale również znaczące wady.