Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

6/6 Przełomowa misja, kamień milowy pod każdym względem.
0
Brak głosów
5/6 Czołówka swojej kategorii. Bardzo dobra!
4
80%
4/6 Misja dosyć dobra, posiadająca ciekawe elementy ale również znaczące wady.
0
Brak głosów
3/6 Misja przyzwoita, spełniająca minimalne wymogi. Przeciętniak.
1
20%
2/6 Słaba misja, posiadająca poważne wady i powielony pomysł.
0
Brak głosów
1/6 Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 5

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Tytuł: Ascend The Dim Valley
Typ: TG
Autor: DirkBogan
Data wydania: 25.07.2020
Język: angielski, rosyjski

Opis: Wygląda na to, że włamujemy się do górniczego miasta ulokowanego wewnątrz ogromnego krateru!
Wymaga NewDark 1.26

Do pobrania z: ENG

https://download.darkfate.org/fan-missi ... ey-V1-1.7z


RUS
https://darkfate.org/view/details/files ... dv_rus.zip


Watek na forum ttlg
Strona misji na Thief Guild
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Znowu minęło dwadzieścia lat, nim się za to wziąłem... i bomba! Misja trochę prostacka pod katem niektórych detale, ale TA ARCHITEKTURA! Ten poziom projektował albo szaleniec, albo geniusz!
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: Hadrian »

Przejście misji zajęło mi 2h i to oczywiście był bardzo przyjemnie spędzony czas, choć muszę przyznać, że podchodziłem do misji z dużą rezerwą, bo z poprzednią misję DirkaBogana poróżniłem się poprzez nadmierną labiryntowość i nieintuicyjność. Tutaj jest znacznie lepiej pod tym względem, choć

Tak jak SPIDI powiedział, architektura jest wręcz monumentalna. Cała plansza to dzielnica miasta o kształcie wielkiego leja nad którym wisi zerwany most. Zaczynamy na samym dnie tego leja, a potem pniemy się w górę po jego stokach. Na jego szczycie, na jego skrajnych krawędziach, wznoszą się posiadłości dwóch skłóconych ze sobą potężnych magów, których odwiedzamy. To jest najlepszy typ architektury spotykany w fanmisjach, ponieważ thiefowe Miasto jest niezwykle dziwacznym i pokręconym tworem, a przy tym sprawia wrażenie rzeczywiście zamieszkanego i na swój sposób funkcjonalnego, mimo nieregularnych pomieszczeń (trudno tu o jakikolwiek kwadratowy pokój), licznych schodków, zaskakujących połączeń, ukrytych zaułków i mniej lub bardziej przytulnych zakamarków. Z tego powodu misja DirkaBogana najbardziej przypomina klimatyczną perełkę konkursu na 20 lecie T:DP, czyli Shadow Play Schlocka, a także misje Skacky'ego i Melana, z tym, że Ascend The Dim Valley jest na architektonicznych sterydach.

Pomysłowość architektury już sama sprawia, że misja jest bardzo klimatyczna, mimo skromnej puli nowych obiektów i oszczędnego użycia dźwięków i innych "efektów specjalnych". Poza tym autor misji świetnie zaplanował drogę, jaką pokonuje gracz. Plansza jest wielkim labiryntem, przez który jednak prowadzi właściwie jedna droga z nielicznymi alternatywnymi. Gdy natrafiamy na zamknięte drzwi, na pewno znajdzie się sposób, by otworzyć je z drugiej strony. Im dalej brniemy w misję, tym układ połączeń pomiędzy pomieszczeniami i lokacjami jest dla nas jaśniejszy. Wtedy odsłania się nam całkiem logiczny układ pomieszczeń, co jest niezwykle satysfakcjonujące.

DirkBogan zadbał także o odpowiednią ilość i całkiem niezłe zróżnicowanie przeciwników (oprócz 3 typów strażników spotykamy także samych magów, uzbrojonych służących, paru mieszkańców miasta, a nawet górników). Pod tym względem Ascend The Dim Valley jest także pomyślana do ghostowania, które nie powinno sprawiać większego problemu wytrawnym graczom. Słowem zakończenia dodam jeszcze, że najsłabszym punktem misji jest fabuła, która jest właściwie szczątkowa i rozpisana na zaledwie parę tekstów pojawiających się dopiero w końcowych lokacjach. Historia nie jest zła, ani nawet średnia, ale mogłaby być znacznie lepsza.

9/10 lub nawet 9,5/10
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: SPIDIvonMARDER »

W pełni się zgadzam. Dodam od siebie, że ta architektura jest zakazanym, szalonym snem osób takich jak ja, które marzą o równie wyuzdanej architekturze. Choć wiedzą, że jest niesamowicie niefunkcjonalna.
Pokoje mogą mieć półpiętra z różnych stron, być wewnętrznymi krużgankami lub foyer, łączyć się ze sobą na różnych wysokościach, a także mieć powierzchnię na kilku różnych poziomach. kanapa na jednym, lampa na drugim, wejście na trzecim. I są niemożliwie przytulne! Każdy fragment budził we mnie zazdrość, że mój pokój tak nie wygląda.
Ponadto wbrew pozorom ta liniowość nie była chyba aż taka straszna. Jak trochę kombinowałem, to znajdowałem dużo dróg do danej sekcji mapy. owszem... nie żeby to zbyt wiele zmieniało, ale przynajmniej dwa razy dałem rade dostać się dalej chyba w niezbyt dedykowany sposób.

Do wad FMki dopisałbym dość słabe tło muzyczne. Było go mało. Choć fajnie, że przejścia nie były zbyt gwałtowne. Jeden ambient płynnie przechodził w drugi.

Do plusów fabuły dopisałbym, że starano się trochę inspirować Karath-Dinem, ale go uwspółcześnić.

PS: nie wiem, dlaczego grafika się wysypywała i miałem potworny pikseling. Po chwili przestało mi to przeszkadzać, ale jeśli ktoś uważa to za poważną wadę, to od mojej ogólnej oceny niech odejmie jeden, a od grafiki 3.

PODSUMOWANIE:
OCENA: 9+
GRYWALNOŚĆ: 10
AUDIO: 6
VIDEO: 10
Plusy: architektura pomieszczeń, rozplanowanie miasta, klimat, klimat, klimat!
Minusy: prosty ambient, fabuła niby jest, ale niepotrzebna.
Obrazek
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: Hadrian »

Podoba mi się bardzo określenie "wyuzdana architektura" :-D I tak, pomieszczenia są niezwykle przytulne, będąc jednocześnie na swój thiefowy sposób surrealistyczne, tajemnicze i niepokojące. To jest cała siła tej FMki i oby więcej takich!

Dodam jeszcze, że po tej FMce pierwszy raz w życiu mam swoistego thiefowego "kaca". Bardzo zapragnąłem koniecznie zagrać w inną tego typu misję, z podobnym klimatem i nastrojem nieprzesadzonej niesamowitości, ale zdaje się, że już wcześniej ograłem wszystkie wartościowe dzieła tego typu. Te misje, które odpaliłem, wydawały mi się prostackie i zaczęły mnie nudzić po kwadransie, choć w innych okolicznościach zapewne bardziej by mnie zainteresowały.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: Juliusz »

Przestańcie, bo muszę pracować, a nie myśleć o następnych fanmisjach!!!
;)

A tak na poważnie - podobała mi się pierwsza fanmisja autora, właśnie ze względu na lokacje. Ta mnie trochę odrzuca tym nostalgicznym look'iem, ale mam nadzieję, że chociaż tą pikselozę można wyłączyć w config'u i fakt iż to jest Thief 1 nie będzie mi przeszkadzać...
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: TricksieThiefsie »

Zdecydowanie warte ogrania, przede wszystkim klimat ale i też nawet kreatywny level design.

Jeśli miałbym coś dodać, to może dodałbym eksplorację jakiegoś systemu jaskiń (brakuje dużych przestrzeni wg mnie), albo coś, co kontynuuje lokację Viziera i ten cały surrealistyczny wątek bardziej. Marzy mi się cała misja oparta o coś takiego.

W każdym razie czekam z niecierpliwością na dalsze dzieła tego autora.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Ascend The Dim Valley

Post autor: Juliusz »

Misja bomba! Głównie ze względu na architekturę. Dla takich labiryntów ten silnik został właśnie stworzony! I nawet nie przeszkadzał mi wielce ten archaiczny wygląd Thiefa 1 z wersji pre-alpha. Ale uważam, że lepsze oświetlenie i większe tekstury by na pewno wizualnie pomogły (misja ma duże powierzchnie murów i skał, na których widać mocne kafelkowanie tekstur).
No, ale wygląd wyglądem, a design korytarzy i pomieszczeń strasznie zakręcony. Dla eksploratorów - perełka!
ODPOWIEDZ