TUTORIAL: Mapa do testowania umiejętności postaci

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorze Darkmod, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderatorzy: peter_spy, timon

Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

TUTORIAL: Mapa do testowania umiejętności postaci

Post autor: peter_spy »

Jednym z kluczowych czynników podczas projektowania poziomów jest przyjemność, którą daje model poruszania się. Zazwyczaj w grach wszystkie mapy są budowane wokół modelu poruszania się postaci gracza. Mimo że TDM ma świetny model poruszania się, to nie przypominam sobie mapy, która by to świadomie uwypuklała. Przypuszczalnie większość mapperów tworzy swoje poziomy "na czuja", a i assety pewnie też nie były projektowane pod tym kątem.

Z tego powodu postanowiłem sklecić prostą testową mapkę, która pokazuje mocne strony modelu poruszania się i konkretne odległości, które należy w tym celu zachować. Są to głównie liczby z zakresu potęgi 2 i niektóre wartości pośrednie. Celowo nie testowałem wszystkich przypadków, bo byłoby to dość nużące, tym niemniej te bazowe odległości mogą stanowić podstawę do dalszych eksperymentów i służyć jako "pomoc wizualna" ;)
Clipboard03.jpg
mantle_ref.zip
Instalacja:
Wrzuć zipa do folderu fm i zmień rozszerzenie na .pk4. Po odpaleniu gry "misja" powinna być gotowa do instalacji. Po zainstalowaniu odpal mapę z konsoli lub przeklikaj wszystkie opcje dla rozpoczęcia misji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ