Hammerite Imperium: The Seven Shades of Mercury

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
7
58%
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
2
17%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
2
17%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
1
8%
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
Hareton
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 03 listopada 2012, 12:22

Re: Hammerite Imperium: The Seven Shades of Mercury

Post autor: Hareton »

Flavia pisze:The Seven Shades of Mercury
czyli Młotodzierżcy jako te groby pobielane

Autor: Hammerite Imperium Team
Data wydania: 2009
Typ misji: klasztor/katedra
Motyw przewodni: rywalizacja drużyn Młotodzierżców
Uwagi: pierwsza część serii, która nigdy nie powstanie
Ocena końcowa: przyzwoita*
Hm, a martwiłem się, że wiele tracę nie przechodząc tej misji. Kiedy próbowałem, znudziła mnie na początku.
Awatar użytkownika
Hattori
Młotodzierżca
Posty: 939
Rejestracja: 18 listopada 2011, 16:40
Lokalizacja: The Keepers' Chapel (Zamurze)
Kontakt:

Re: Hammerite Imperium: The Seven Shades of Mercury

Post autor: Hattori »

Bardzo ciekawa misja. Nie mam zbytniego porównania z ogólnoświatowym dorobkiem FM, ale Seven Shades zdecydowanie NIE zniechęca mnie do dalszego ich eksplorowania. Miałem inne w planach, jak chodzi o kolejność przechodzenia, lecz ostatnio jestem w młotkowym nastroju, a ta misja jest co najmniej… konkretna pod tym względem.

Niezła fabuła. Oryginalni przeciwnicy. Świat przedstawiony do tego stopnia rozbudowany, że zasługuje na osobny kult, możemy nawet natknąć się na wielką mapę Imperium.* Na uznanie zasługuje masa rzeczy stworzonych od podstaw: filmowe intro, tekstury, różne niuanse techniczne, muzyka. Nie przepadam za pianinem, niespecjalnie pasowało mi do tejże ścieżki dźwiękowej, natomiast nie zniechęcało mnie też jakoś szczególnie.

Wady? Nie wiem dlaczego, ale jest w tej misji wiele miejsc, gdzie człowiek myśli, że jest niewidoczny, a tymczasem klejnot światła reaguje, jakbyśmy właśnie wskoczyli do ognia. Jeden z przeciwników w drużynie Czarnych był co najmniej przewrażliwiony na punkcie mojej obecności… Co do fabuły, dobra jest na samym początku (założenia przedstawione na filmie), później jednak brakuje czegoś, co dałoby się nazwać zwrotami akcji - przecież drużyny powinny stale kombinować, jak wyrwać te ikony sobie nawzajem. Muzyka często nie jest dostosowana do zapętlania się, brak harmonii dotyczy również różnic kompozycyjnych między poszczególnymi kawałkami (choć jako osobne utwory to po prostu perełki, http://koti.mbnet.fi/atolonen/unguardedreliquary.html).

Co tu dużo mówić. Jak ktoś jeszcze nie zagrał - musi. Domyślam się że jako nowicjusz można sobie zbyt wysoko podnieść poprzeczkę, co później będzie rzutować na ocenianiu kolejnych FM, ale nie narzekam :). To była rozgrzewka, czas na jakieś większe obszary.


*To trochę przeszkadza w inspiracjach do TDA, gdzie Akademia Excantium mogła by się nawet pojawić :). A tak, jeśli w ogóle się pojawi, to tylko pod postacią jej nazwy, jako hołd w stronę Alexiusa i innych twórców TSSoM.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Hammerite Imperium: The Seven Shades of Mercury

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Od premiery tej FMki minęło 13 lat, co rzuca cień wstydu na mnie, że się nią nie zainteresowałem przez ten czas. Szczególnie, że muzykę miałem przesłuchaną po 100 razy każdy utwór.

Wspaniała. Wspaniała przygoda, pełna nowatorskich (nawet dzisiaj) rozwiązań, z ciekawą fabułą i nietuzinkowym podejściem do typowych thiefowych mechanik. Wyjaśniono nawet, czemu krycie się w cieniach jest aż tak diablo skuteczne.

Bardzo spodobała mi się koncepcja wielkiego turnieju, w którym bierzemy udział. Podział przeciwników na drużyny o specjalnych talentach, zróżnicowanym środowisku i ogromnej ilości detali. Nowe tekstury, obiekty, fajny klimat. Imponujące wnętrza pełne sensownej infrastruktury. Nie brakowało też historii dziejących się w tle i nie mających większego znaczenia dla głównego wątku, niemniej pozwalały poczuć, że jesteśmy elementem prawdziwego, żywego świata.
Wspomniany przeze mnie turniej także w sprytny sposób wyjaśniał, czemu nie ma tutaj cywili, dlaczego kradniemy i w jaki sposób wytrychy są równie niszczycielskie.

Przyczepić się mogę dwóch rzeczy:

1. Fatalny dubbing. Z jednej strony to iście przygniatająco imponujące, że nagrano nowe kwestie dla tylu postaci. Z drugiej, co bardzo zaskakujące, ich jakość jest fatalna. Spędzono kilka alt produkcji tej fantastycznej FMki i nie znaleźli odrobinę lepszego mikrofonu? Zastanawia mnie też, czy przeciwnicy powinni aż tyle gadać.
2. Czasami nabierałem wątpliwości do logiki naszych poczynań. Przykładowo: wytłumaczono sens okradania wrogich drużyn (punkty za infiltrację ich terytoriów. No i na pewno upokorzenie). Ale czy na pewno mogliśmy tak samo legalnie okradać naszych pryncypałów? Hmmmm...

Niemniej poza drobną irytacją uszu, nie robiło to różnicy. I tak fabuła, rozmach, założenia... po prostu wszystko mnie urzekło. Co więcej, FMka nie była przesadnie trudna, więc miało się trochę czasu i swobody na napawanie... padającym śniegiem, wnętrzami katedry czy sal wykładowych.



PODSUMOWANIE:
OCENA: 9+
GRYWALNOŚĆ: 10
AUDIO: 9
VIDEO: 10
Plusy: rozmach, fabuła, założenia, mechaniki, muzyka, filmy
Minusy: dubbing
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Hammerite Imperium: The Seven Shades of Mercury

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Wątek dot. aspektu politycznego twórców FMki wydzielony i przeklejony do tego tematu:

https://thief-forum.pl/viewtopic.php?p=154740#p154740
Ostatnio zmieniony 14 marca 2022, 19:33 przez SPIDIvonMARDER, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: czerwony
Obrazek
ODPOWIEDZ