TMA: Rose Cottage

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
21
70%
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
5
17%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
1
3%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
2
7%
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
1
3%
 
Liczba głosów: 30

Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa T2 FM: Rose Cottage

Post autor: Kurhhan »

Jeśli dla ciebie szczególna jest tutaj fabuła a bardziej fabułka jak dla mnie to tak samo się zastanawiam w ile FM-ek grałeś. Zamysł świetny ale wykonanie czysto gameplay'owe kuleje : ) Szukanie całą misję kluczy które normalnie dałby właściciel domu a w finale bieganie z "potforkami" po całej chałupie zatracając jak dla mnie całkowicie początkowy genialny klimat strachu i zaszczucia. Ogólnie ten ostatni pomysł bardzo ciekawy ale nie sprawdzający się akurat w tej konkretnie misji jak dla mnie. Moim również zdaniem autor zamieszał się w konstrukcji historii a łatanie dziur, gdybanie i szukania drugiego dna przez graczy jest jak dla mnie niepotrzebne. Dobrze to Flavia opisała i nie chcę się powtarzać : ) No ale każdy ma prawo do obiektywnej oceny więc...

Starzy wyjadacze i szukanie bzdurnych, nielogicznych a co za tym idzie niepasujących do całej opowieści bzdet na expercie ? Jak widać mamy inne pojęcia wyzwania właśnie na expercie. Na szczęście gro twórców spełnia moje wyobrażenia najwyższego poziomu trudności ( wyczuleni przeciwnicy, dodatkowe questy pięknie powiązane z fabułą które wymuszają zwiedzenie dokładnie całej mapy, wymóg by nie zabijać, nie pałkować, nie dać się zauważyć ( większy realizm ) czy nawet znaleźć więcej dóbr co jest pięknie "historycznie" wytłumaczone, wiadomo, Garrett ) w Thiefie w 100% a nie pakuje jako jedyne wyzwanie oderwane od rzeczywistości , niespójne, praktycznie nie powiązane z historią zbieranie pierdół. Sztuczne przedłużanie czasu gry i pójście po najmniejszej linii oporu. Taki jest moim zdaniem Expert w Rose Cottage : ) Zresztą nie jestem w tym zdaniu odosobniony.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa T2 FM: Rose Cottage

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A ja zgodzę się z kuhanem, że
SPIDI pisze:...moim zdaniem Rose Cottage to przygodówka, a nie fan misja Thiefa
.
Obrazek
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: Nowa T2 FM: Rose Cottage

Post autor: timon »

Posty poświęcone recenzowaniu wydzieliłem do tego wątku :
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?f=6&t=5977
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Hareton
Ożywieniec
Posty: 81
Rejestracja: 03 listopada 2012, 12:22

Re: Nowa T2 FM: Rose Cottage

Post autor: Hareton »

Zdziwiło mnie wasze narzekanie na tę misję. Chyba mamy inne podejście. Ale dawno w nią nie grałem. Przede wszystkim klimat i wykonanie graficzne tak mi się podobało, że byłem wyjątkowo mało krytyczny względem pozostałych elementów misji i zrobiła na mnie takie wrażenie, że do dzisiaj uznaję ją za jedną z najlepszych. Jakość historii jako fabuły nie robi mi dużej różnicy, dla mnie ta powinna być tłem, które się odkrywa, a nie czymś co ma zapewnić jakiś skrypt rozgrywki. Rozgrywka powinna być głównie eksploracją. Z tym że tutaj mamy do czynienia z nietypową sytuacją, jaką jest misja przygodówkowa. Z perspektywy czasu widzę, że została tak skonstruowana, że przebieg misji jest liniowy jak na Thiefa... W Broken Triad na przykład można było elementy przygodówkowe rozwiązywać w różnej kolejności.
bujo
Bełkotliwiec
Posty: 1
Rejestracja: 31 lipca 2019, 19:08

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: bujo »

Czy jest szansa, że ktoś z Was ma jeszcze na dysku wersje polską?
Byłbym wdzięczny! :shock:
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Och... fajnie, że ktoś w to jeszcze gra :) Niestety, moja baza FMek wyparowała w tajemniczych okolicznościach :bj:
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1011
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: raven4444 »

Głupie pytanie, to jest moje spolszczenie? Nie mam dostępu w tym momencie do starego dysku a i też nie pamiętam co się tłumaczyło :D
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 37
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 15:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: Maciek »

Chyba tak.Twoje i dwóch innych osób (tak pisze w pliku tekstowym) ;)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: Mixthoor »

Wersja polska: Rose Cottage v2.0 PL
Polska wersja autorstwa The 5 Elements of Darkness w składzie: Melissa "Keeper" Macunado, Dawid "Mixthoor" Mitura, Karol "Raven4444" Włodarczyk.
Zespół stworzył to Spolszczenie pro publico bono i zastrzega sobie prawo do rozporządzania nim w tym duchu. Autorzy nie roszczą sobie praw do korzyści majątkowych, zachowując pełnię praw własności umysłowych. Niniejsze Spolszczenie jest oddane wyłącznie do użytku prywatnego i nie może służyć czerpaniu korzyści majątkowych.
Autorzy nie ponoszą odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieprawidłowego działania Spolszczenia i nie zobowiązują się do udzielenia z tego tytułu pomocy.
Wieki temu :)
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Zagrałem ponownie po 9 latach.

Teoretycznie tylko przebiegłem i większość misji pamiętałem, więc wiedziałem, co mnie czeka.
Ale i tak był klimat, poczucie zagrożenia i kilkukrotnie zastanawiałem się nad przerwaniem gry. Oprawa audiowizualna się nie zestarzała, tak samo jak wciąż aktualne są zarzuty co do pewnej banalności rozgrywki.

Niemniej to jedna z absolutnie najlepszych FMek w historii.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: Zaratul »



Saturnine tworzy Rose Cottage jako pełnoprawną grę na silniku Unity. :shock:
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Mają rozmach...

No dobra, ale to i tak będzie wymagało wielu rozszerzeń :D Wszak Thief miał dość ograniczone skrypty.

Ciekawe, czy gra będzie pełnokrwistym horrorem, czy raczej będzie skupiała się na dekoracjach :bj:

No ale ciekawe. Zagram chociażby z samego sentymentu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: TMA: Rose Cottage

Post autor: Kurhhan »

Trzeba to podlinkować na Przygodomanię.
ODPOWIEDZ