FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

SPIDIvonMARDER pisze: 06 września 2022, 01:31 To zabawne, ale widząc zdjęcia członków tego forum na spotkaniu IRL czuję... jakby dochodziło do jakiejś dekonspiracji tajnego bractwa z mroków dawno zapomnianego internetu
Wiesz, gdyby Mechaniści zdążyli wymyślić aparaty fotograficzne (a byli blisko, mając już przecież kamery!), to niektórzy Strażnicy, przejąwszy od nich tą technologię, też by sobie od czasu do czasu "pyknęli" jakieś selfie... W końcu, ile można się ukrywać!?! ;)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5192
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

"Me and the Młots", haha ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1014
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: raven4444 »

@Juliusz jak coś fotki wgrane, jak nie widać to polecam F5+ctrl.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Dzięki!
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: timon »

Fotki fotkami a devlog gdzie?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Na devloga nie mam czasu, bo i na samego deva mam ledwo co. W tym roku, m.w. od lutego postępy prac były bardzo wolne, wręcz okazjonalne - zarówno u mnie jak i u Konrada. To powiedziawszy, dzisiaj udało mi się poprawić matematykę macierzy i obroty brushy i obiektów, łącznie z attachmentami. Każdy mały krok się liczy. :)

No, ale nic - jak już w końcu Ukraińcy rozwalą Rusków, to będę mniej czasu siedział na niusach i Twitterze, a więcej na tym projekcie... :-D
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Dla zainteresowanych naszym projektem - założyliśmy konto na Twitterze, gdzie będziemy zamieszczać update'y - mniejsze, ale częstsze:



Na razie dzieją się rzeczy głównie w backendzie, w tym sporo refactoringu, więc nie pokazywaliśmy ostatnio żadnych konkretów. Ale wkrótce powinno się to zmienić.

Zatem - "Podążajcie" za nami! :D
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Najs! :-D
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5192
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Nie mam niestety Twittera, ale zawsze zostaje YT :bj:
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Najnowszy tweet:

Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Dla rzesz ludzi z niecierpliwością oczekujących tego edytora, a jakimś cudem nie follow'ujących nas na Tweet'erze - poniżej linki do ostatnich update'ów:





Generalnie - prace ostatnio posuwają się głównie nad edytorem obiektów - okienka dla Properties itp. Będziemy mieli parę dodatkowych feature'ów, które powinny przyspieszyć i ułatwić pracę nad Propertiesami oraz Linkami.
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Paser
Posty: 188
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marcin.B.Black »

Projekt wygląda imponująco, powodzenia i wytrwałości w dokończeniu tego!
Tak z ciekawości spytam, jaki macie stos technologiczny? :D
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Dzięki.
jaki macie stos technologiczny? :D
Stos technologiczny... 😁

Jedziemy w Pythonie, PySide2/Qt 5.15. Moduł Qt3d używa OpenGL.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: timon »

Czy są jakieś wieści o projekcie?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Pracujemy właśnie nad nowym video :) Od czasu ostatniego nagrania, pojawiło się dużo nowych rzeczy. Generalnie przedstawię cele, które mieliśmy do zrealizowania w ostatnim video i osiągnęliśmy je:
- problemy z teksturami
- problemy z FPS
- edytor hierarchii (i własności) obiektów

Zrobiliśmy też sporo pracy na płaszczyźnie aktualizacji oprogramowania... a więc są to zmiany, które nie są w ogóle widoczne dla użytkownika. Wpłyną na lepsze wsparcie projektu w przyszłości. Teraz nad projektem pracujemy we dwójkę. W przyszłości przewidujemy fazę open source, i wtedy fajnie by edytor był aktualizowany na bieżąco, nie tylko przez nas samych. Dlatego "zależności" czasem trzeba aktualizować - im wcześniej tym lepiej.

Ostatnia aktualizacja była dość męcząca - gdy podnosi się wersję różnych zależności o kilka stopni, to pewne rzeczy dezaktualizują się.

1. Podnieśliśmy wersję Pythona z 3.8 do 3.10, z uwagi na to, że long term support Pythona 3.8 konczy się w październiku 2024. Python 3.10 ma long term support do października 2026, ale mamy też poczynione pierwsze kroki w Python 3.12 , który ma end of life w 2028 roku.
2. Podnieśliśmy Qt5 oraz Qt3D5 do Qt6 i Qt3D6, by skorzystać z kilku nowych funkcji i optymalizacji. Będzie to też dobre przygotowanie pod przyszłe wersje.

Znaleźliśmy jednego buga w jednej z wersji Qt 3D 6.x :) i czekamy na odzew, bo chcielibyśmy użyć tej wersji ;)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Osiągnęliście problemy z teksturami? :-D

A tak poważnie, gratulacje, czekamy na filmik !
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Od siebie dodam, że mamy też wewnętrzyny edytor Pythona. Na razie na potrzeby troubleshootingu - później dodamy API, żeby można było pisać skrypty, np. własne narzędzia, proceduralne levele itp...



Generalnie ten rok będzie przełomowy dla projektu, bo jeśli nic się w planach nie sypnie (odpukać!) to uda nam się wygospodarować dużo więcej czasu na niego niż w poprzednich latach. Osobiście sam był chciał już móc robić na nim misje, więc motywacja ciągle jest wysoka.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: peter_spy »

Podobała mi się ta chwila wahania pomiędzy "Hello world" a "Hello Taffers!" ;)
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Marzec »

Cześć tafferzy.

Po lekkiej przerwie, na YouTube wylądował nowy odcinek.

W tym odcinku podsumowujemy pracę z ostatnich 2 lat projektu.



Pozdrawiam - Konrad :)
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

peter_spy pisze: 30 stycznia 2024, 21:19 Podobała mi się ta chwila wahania pomiędzy "Hello world" a "Hello Taffers!" ;)
:) Normalnie bym przytaknął, ale jako że udało mi się wczoraj poprawić wydajność syntax highlighting, więc mogę teraz ujawnić, że to był lag spowodowany nie do końca optymalnym kodem. :)
;)
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2777
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa

Post autor: Juliusz »

Hej,

Dla wszystkich cierpliwie oczekujących na edytor - nie, jeszcze gotowy nie jest, ale właśnie wydaliśmy nowy odcinek devloga.

Głównie edycja właściwości obiektów - trochę o interfejsie użytkownika, trochę od kuchni.

Możecie obejrzeć pod tym linkiem:
ODPOWIEDZ