Nowa TG FM: Endless Rain

Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
ODPOWIEDZ

Jak oceniasz misję?

Granie w tę misję jest bliskie doświadczeniu mistycznemu! Coś niesamowitego!
3
38%
Misja dorównująca oryginalnym poziomom. Bardzo dobra!
3
38%
Misja dosyć dobra, ale nie wszystkim może przypaść do gustu.
2
25%
Misja przyzwoita, ale niczym nie zaskakuje. Przeciętniak.
0
Brak głosów
Na bezrybiu ryba rak. Możecie w to zagrać, jeśli się naprawdę bardzo nudzicie.
0
Brak głosów
Szkoda czasu na ściąganie takich śmieci. Trzymajcie się od tej misji z daleka!
0
Brak głosów
 
Liczba głosów: 8

Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Flavia »

Tytuł: Endless Rain
Typ: TG (NewDark 1.22)
Autor: skacky
Data wydania: 8.09.2014
Język: angielski

Opis:
Luźna kontynuacja poprzedniej misji autora, Between These Black Walls. Tym razem celem będzie kolejny bezcenny klejnot, a naszym podwórkiem - skąpane w deszczu dachy Skalnego Targu (ale nie tego z TDS).

UWAGA! Misja wymaga spaczowania gry do wersji 1.22 i aktywowania opcji new_mantle oraz pogody i mgły. Na czas grania zaleca się wyłączenie modów poprawiających wygląd gry (takich jak EP czy nowe paczki z teksturami), gdyż mogą one zaburzać estetykę misji. Nie wspominając o błędach. Misja jest dość złożona i na starszych komputerach może zacinać w niektórych miejscach.

Do pobrania z:
https://www.dropbox.com/s/2ioxhwajvw6gx ... n.zip?dl=0
http://www.southquarter.com/downloads/2 ... s_rain.zip
http://www.taffersparadise.net/thief1mi ... s_rain.zip

Wątek na forum TTLG
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Ja w to raczej grać nie będę po szybkim rzucie oka. Jak z Shadow Politics. 16-letnie tekstury, 16-letnie obiekty, 16-letnie skrypty, 16-letnie wystroje wnętrz, 16-letnie typy zadań. Architektura miasta lepsza niż te 16-letnie. Ogólnie nie rozumiem sensu tworzenia takich misji w 2014 roku gdzie możliwości skryptowania, obiektów , tekstur, tworzenia zadań to ogromny krok naprzód.
Patrząc na komentarze na ttlg jestem jednak wyjątkiem, więc zapewne i tutaj będzie pozytywny odbiór tego groteskowego "powrotu do korzeni".
Awatar użytkownika
Hadrian
Złodziej
Posty: 2423
Rejestracja: 08 stycznia 2009, 13:38
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Hadrian »

Chodzi po prostu o klimat Dark Projectu, jeszcze bardziej wyciągnięty na wierzch. Grając w nowe fanmisje, nie odczuwam już, że gram w Thiefa samym Garrettem. To się już nie liczy dla większości twórców. Dlatego uwielbiam misje Skacky'ego i czekałem, aż gościu wyda nową misję ;)

To będzie chyba moja pierwsza fmka do Thiefa od bodajże roku czy prawie dwóch.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Możliwe. Mnie niestety Shadow Politics nie porwał i wydał się dosyć sztuczną próbą skopiowania klimatu T1.

Dam jednak szansę Endless Rain. Mój powyższy post chyba za bardzo dotyczył wspomnień z SP. W nową misję muszę pograć stanowczo dłużej być coś bardziej wiarygodnie napisać.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Szansę dałem i jestem zadowolony. Jednak nadal podtrzymuję, że "ślepe" naśladowanie rozwiązań z T1 nie do końca jest właściwe. Do aktualnej atmosfery spokojnie można było dodać nowe przedmioty, tekstury ( jest kilka ponad standardowych , ale bardzo mało ), jak i ciekawsze skryptowanie, zadania czy bogatsze wystroje wnętrz. Aktualne nie raz straszą, a kwadratowe łuki to już kompletny przeżytek. Potencjał jak dla mnie nie do końca wykorzystany i jednak duża odtwórczość pomysłów.

Miasto jest spore i bardzo ładnie wyciosane. Na duży plus, kształt bruku ( załamania, pochyły), jak i piękne ukształtowane sufity. Wielkie budowle pięknie się łączą i nie straszą "klockowatością. Panoramy, i możliwość wejścia na naprawdę wysokie domy, rezydencje dają wspaniały efekt. Niby 16-letnie tekstury a jak ładnie.
Wnętrza to już niestety inna para kaloszy i oprócz sufitów mamy starodawną sztampę. Owszem, często jest klimatycznie "brudno i ciasno" ale odtwórczość wnętrz bije po gałach.
Ogrom nieaktywnych drzwi i innych uproszczeń jest również widoczny.

Duża część misji spędzimy na wysokości, na różnorakich gzymsach, linach, deskach. Dużo możliwości włamu do mieszkań i różnorakich przejść ale i widoczne ograniczenia. Ponownie monety poustawiane na parapetach ( i to w dużych ilościach ), durne. Tak czy siak, wspinaczka to najmocniejszy punkt programu.

Zadania dotyczą jedynie kradzieży fantów. Jeden cel trudny i bardziej skomplikowany ( naszukałem się kapkę ). Jest w tym ciekawszy skrypt i pewna niespodzianka. Szkoda, że nie ma więcej takiej różnorodności. Brakuje również krypt, wnętrza posiadłości młotków czy jeszcze coś mhhroczniejszego. Jest za to jeden piękny zombiaczek <3 Zawsze coś.

Mamy trochę pamiętników mieszkańców, i jakaś tam intryga w tle. Troszkę to czasem jak dla mnie surowe ale podkreśla klimat, i nawet coś tam przeżywałem więc na plus.

I to tyle, grało mi się bardzo przyjemnie ale równocześnie ciągle odczuwałem, trochę niewykorzystany potencjał i odtwórczość zalatująca starym kapciem. Dla fanatyków "oldskulu" T1. Z drugiej strony możliwości Dromeda stanowczo bardziej wykorzystane niż poprzednio. Mix Endless Rain ( klimatyczna architektura "brudnego" miasta ) z Being Thief 2 ( fura wspaniałych, świeżych pomysłów ) byłby dla mnie idealny, a tak tylko :

4(z malutkim plusikiem )/6

PS : Dla zainteresowanych moje statystyki, ghosting + wymijanie wszystkich daje jakieś wyzwanie. Niestety jeden strażnik mnie szukał ( chyba usłyszał kroki na żelastwie na dachach ) a drugi chyba jest oskryptowany na poszukiwanie gdy zniknie loot w zasięgu jego wzroku ( w posiadłości Monsegura).

-KLIK-

PS2 : Kto znajdzie scroll z napisem Taffer ten ... Taffer ! Powodzenia.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: bob »

Ekstremalnie wysoka i przestrzenna misja - to plusy tej fanmisji, ale ma pewne minusy - np. niebieskie tekstury w ledwo osiągalnych miejscach, czy bugi ze strażnikami.
Kurhhan pisze:PS : Dla zainteresowanych moje statystyki, ghosting + wymijanie wszystkich daje jakieś wyzwanie. Niestety jeden strażnik mnie szukał ( chyba usłyszał kroki na żelastwie na dachach ) a drugi chyba jest oskryptowany na poszukiwanie gdy zniknie loot w zasięgu jego wzroku ( w posiadłości Monsegura).
OMG, da się w taki sposób oskryptować strażników? Jak? :zdw
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Nie próbowałem jeszcze tego w Dromedzie, ale chyba najłatwiej podpatrzyć właściwości strażnika w TG, w misji "Undercover". Gdy buchniemy puchary na grobach i "młotek" zobaczy, że ich nie ma, zaczyna poszukiwania i chyba nawet włącza alarm.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Zaratul »

Skacky po raz kolejny uraczył nas misją w stylu Thiefa 1 czyli klasyczna misja miejska z dużą ilością vertical gameplayu.Dodajmy do tego ficzery patcha NewDark sprawiające że misja z dużej zmienia się w ogromną.
Autor zaleca wyłączyć przed graniem wszystkie texture packi dzięki czemu podczas grania mamy bardzo surowy wygląd lokacji i dzięki temu uczucie jak byśmy grali w OMki pierwszego Thiefa.

Kiedy idziemy ulicami miasta i spojrzymy w górę ukazuje się nam wspaniały widok wysokich budynków i wież.Najlepsze jest w tym wszystkim to że na wiele tych budynków można się wspiąć i przeszukać ich najwyższe piętra.

Tym co nie grali gorąco polecam.To jedna z najlepszych klasycznych misji jakie grałem.Skacky delivers po raz kolejny. :)

Edit:
@Kurhan Nie zgadzam się co do ślepego naśladownictwa.Ono nie jest ślepe tylko zrobione z pasją i dodające dużo rzeczy od siebie.Jak wyżej wspomniałem pamiętaj o rozwinięciu idei miejskiej misji o ficzery NewDarka czyli m.in zwiększenie wielkości misji horyzontalnie i wertykalnie.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Wolę mniejszą misję ale z przystającą do dzisiejszych standardów architekturą wnętrz, nowymi teksturami, przedmiotami, i ciekawym oskryptowaniem zadań, AI i innych. I szło to tutaj delikatnie pociągnąć, nie zaburzając "klimatu" T1. Autor jest jednak dalej uparty i celowo pomija wiele funkcji patcha i dromeda. Dla mnie to jest trochę sztuczne.
bob
Szaman
Posty: 1161
Rejestracja: 22 kwietnia 2009, 10:44
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: bob »

Kurhhan pisze:Dla mnie to jest trochę sztuczne.
Jak najbardziej naturalne, bo bazujące na tym, co pierwotny Thief.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Praktycznie każdy FM bazuje na 16-letnim oryginale. Jednak sztuczne naśladowanie praktycznie wszystkiego z 16-letniej gry ( wiele pomieszczeń kopiuj-wklej ) w imię "powrotu do klimatu T1", w dobie ogromu nowych możliwości, jest dla mnie właśnie... sztuczne.
uther
Akolita
Posty: 146
Rejestracja: 14 stycznia 2008, 22:49

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: uther »

Misja bardzo mi się podobała. Z przyjemnością spędziłem przy niej 2 kolejne wieczory.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Ździebko kontrowersji i robi się ruch w temacie. Dobrze.
Zobaczycie, że skacky w końcu zrobi "normalną" misję a nie jakieś dinozaury. Już jest spory dromedowy postęp w porównaniu do takiego słabawego Shadow Politics.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 892
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Zaratul »

Już nie przesadzajmy z tymi kontrowersjami.Shadow Politics było dobre.Po prostu patrzysz na tą fanmisję tak że oczekujesz nowości i progresu.Nie będzie tak przecież w każdej FMce.A Shadow Politics był przecież powrotem do korzeni.
Awatar użytkownika
Kurhhan
Kurszok
Posty: 541
Rejestracja: 20 czerwca 2012, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Kurhhan »

Czy ja wiem czy progresu ? Po prostu wypełnionej contentem misji. W takim Cataclysmic Revelations ( która już niedługo się rozwinie do kampanii ) , również mamy powrót do T1 ( a architektura 100 razy gorsza niż w ER ), ale za to ogrom smaczków, dialogów, skryptów, zagadek itd. I tego mi brakuje w Endless Rain który woli w zamian fundować tonę rywali i wszechobecne kafelki. Tylko jeden quest jest bardziej różnorodny. Tak czy siak mocne 4/6 ale nie więcej.


PS : Shadow Politics to już w ogóle kastrat.
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 445
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: TricksieThiefsie »

Bardzo przyjemna i zachęcająca do eksploracji misja. Możecie polecić coś podobnego?
Awatar użytkownika
Flavia
Egzekutor
Posty: 1606
Rejestracja: 07 maja 2012, 15:34
Lokalizacja: Dno Piekieł

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: Flavia »

Between These Dark Walls skacky'ego oraz Bad Debts i Disorientation Melana (zwłaszcza ta ostatnia).
Heroes are so annoying.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5183
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Nowa TG FM: Endless Rain

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Misja bardzo mi się spodobała i oceniając ją na 5/6 lub 8/10 musiałem się dobrze zastanawiać, czemu "nie czuję jej na więcej".

Zacznijmy od klimatu, który tak jak w Between These Dark Walls był wspaniały i bardzo orzeźwiający. Doskonale oddany dźwięk deszczu wspaniale wypełniał moje poczucie komfortu i rozkręcał wyobraźnią, kojąc i równocześnie zaciekawiając. Wchodząc do pomieszczeń i słysząc uderzenia kropel o dach (dźwięki bardzo, bardzo dobrze tutaj ustawiono!) mogłem poczuć się "jak u siebie". Widok na zewnątrz z jednej strony trochę stracił wraz z rezygnacją z typowego dla Thiefa mroku i głębokich kontrastów miedzy złotym światłem, a kompletną ciemnością. Wszystko było poszarzałe. Ale z tego powodu robiło się ciasno i powietrze realnie miało swoją objętość. To dzięki deszczowi. Cudowny pomysł, mistrzowsko zrealizowany!

Bardzo też spodobała mi się architektura i wędrówki dachami, gzymsami i po belkach. Momentami robił się z tego Prince of Persia (szczególnie biorąc pod uwagę, jakie to wszystko musiało być śliskie), ale nie mogę odmówić tutaj logiki. Autor od czasów BtDW wyciągnął wnioski i złodziejski trakt urządził w inteligentny i wymagający sposób.

Strażników nie było za dużo i penetrowanie komnat prezentowało się całkiem fajne. Klimatyczne wnętrza. tylko szkoda, że było ich mało i jak zauważył kurhhan, raczej trochę uwierały swą prostotą. Paradoksalnie, lepiej czułem się w biednych sypialniach, gdzie te kilka mebli wypełniało moje oczekiwania dot. obszaru, niż w (teoretycznie) bogatych apartamentach, które jednak budziły opór.

Na plus zaliczam też lepszą mapkę (choć i tak w sumie to mało mówiła o tym, co naprawdę robiło się w misji) oraz fragment z pająkiem. De facto był on najciekawszym elementem fabularnym całości, gdyż resztę de facto można było zlekceważyć. Musiałem dość mocno się wczytywać w teksty, aby poczuć, że to miasto żyje i ma jakieś mroczne drugie dno. Drugie dno fabuły. tak, ono istniało i zawierało sporo wątków, jednakże FMce daleko do ligi fabularnych asów.

Zatem w kategorii FMkach zręcznościowych, klimatycznych można dać maks punktów. Znalezienie niektórego złota wymagało duuużo spostrzegawczości.

Finalny plus za bardzo trafnie wykorzystany ambient z oryginalnego TDP. Ale za to wadą było słyszenie tego, co działo się wewnątrz domów. I nas też słyszano ze zbyt daleka.

PODSUMOWANIE:
Ogólna ocena: 8
Grywalność: 8
Audio: 8
Video: 10
Plusy: architektura, klimat!!!, rozplanowanie wszystkiego
Minusy: fabuła mogłaby być bardziej rozwinięta, problemy z dźwiękiem
Obrazek
ODPOWIEDZ