Thief RTX

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 318
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Thief RTX

Post autor: McLusky »

Sorry, że spamuję tematami - ale dziś jest bardzo interesujący dzień. :) Na pewno niektórzy z Was widziała zapowiedź nowych kart graficznych nVidia.

Karty jak karty - ale jest pewno narzędzie, które na pewno powinno zainteresować szersze grono. Mowa o RTX REMIX, które umożliwia modowanie starszych gier poprzez dodanie do nich technologii RTX. Więcej o tym poniżej od około 15 minuty:


Myślę, że to może być rewolucyjne narzędzie, spójrzcie na takiego Portala 1 w wersji RTX:


Na pierwszym filmie pokazano też zmodowanego Morrowinda do wersji RTX, z użyciem wspomnianego narzędzia. Wygląda to naprawdę zacnie!

Można na tę chwilę domniemywać, że by skorzystać z RTX REMIX pewnie trzeba będzie mieć którąś z kart RTX 40XX. Ale jak ktoś przygotuje moda do gry, np. takiego Thiefa 1 czy 2 i udostępni, to teoretycznie powinno to pójść na każdej karcie RTX. No chyba że zrobią to tak, że bez RTX REMIX nie odpalisz grę z tym modem.

Nie wiem jak wy, ale ja się trochę jaram... :)
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 970
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: raven4444 »

Patrząc na to że typowa nvidia jest typowa aka założenie chomąta na dlss 3.0 aby działało tylko z z 4000 to pewnie i w tym przypadku będzie wymagać rtx4000+.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2736
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: Juliusz »

No, znajomy mnie obudził dziś rano pytaniem na whatsappie - "Może czas odświeżyć Thiefa?", wysyłając link właśnie do RTX Remix.
Ktoś się prędzej czy później za to pewnie weźmie. Choć.... thiefowa społeczność jest dość konserwatywna i jest cały klan wyznawców low-poly, low-res i niefiltrowanych tekstur. Ciężko będzie ich przekonać do przesiadki na raytracing! :D :D :D

Tutaj jest artykuł w formie tekstow-obrazkowej:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/ne ... ouncement/
raven4444 pisze: 20 września 2022, 21:17 Patrząc na to że typowa nvidia jest typowa aka założenie chomąta na dlss 3.0 aby działało tylko z z 4000 to pewnie i w tym przypadku będzie wymagać rtx4000+.
Tamże:
NVIDIA RTX Remix requires a GeForce RTX GPU to create RTX Mods, while mods built using Remix should be compatible with any hardware that can run Vulkan ray-traced games. GeForce RTX 40 Series GPUs, with up to 2X ray tracing performance and DLSS 3 are sure to provide the ultimate experience for RTX Mods.
Czyli do grania wymagane nie będą, ale 40xx dadzą płynniejszy framerate.
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 970
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: raven4444 »

Ciekawe ale powiedziałbym pożyjemy zobaczymy jak to będzie działać. Doświadczenie nauczyło mnie mocno filtrować to co nVidia mówi, szczególnie jak chwalą się jakimiś wykresami :twisted:
Awatar użytkownika
darkonia
Mechanista
Posty: 387
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Thief RTX

Post autor: darkonia »

No to tera wszyscy dają raytracing, niech gry mają kosmiczne wymagania, a dodatkowo zero fabuły czy grywalności.
Od kiedy przeszłam z GTXa na RTXa, to co najmniej raz w tygodniu system wyrzuca mi niebieski ekran śmierci, bo coś z grafiką nagle przestaje się dogadywać. Ale to chyba już tradycja wszystkich firm, żeby wypuszczać oprogramowanie do poprawki, podejrzewam, że to całe nowe narzędzie pożyje przez jakiś czas, aby zostać zapomniane. Dlaczego tak mało tytułów wykorzystuje Ansel?
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 970
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: raven4444 »

Wszyscy dają RT bo nvidia smaruje aby dawali, wcześniej było podobnie z physx. Idealnym przykładem jest Dying Light 2 który bez RT nie ma cieni trawy, typowy downgrading aby sprzedać technologię. W ogóle DL2 nie urywa graficznie szczególnie bez aktywnego RT. Chwilę po nim grałem w Horizon Forbidden West na PS4 Pro czyli sprzęcie wiekowym i gra wyglądała o wiele lepiej ba nawet miała cienie na trawie.
RT śledzę od początku, ba kupiłem na premierę RTX2080TI i od premiery większość efektów RT to są lustrzanie odbicia. Tak jak w Control ze względu na to jak wygląda świat gry to pasuje ale w innych grach gdy nagle wszystkie kałuże stają się lustrami wygląda to bardzo źle. Metro Exodus w wersji RT only zrobiło to dobrze bo naprawdę widać różnicę oświetlenia a inne gry mają słabe/przeciętne te efekty a FPSy lecą w dół.
Odważę się powiedzieć że RTX 4000 jest nadal za słaba na porządny RT, nvidia robi fikołki dodając DLSS 3 który że tak powiem generuje z dupy dodatkowe klatki, ciekawi mnie jakie będą opóźnienia. Nie bez przyczyny dodali jako must have reflexa. Prawdę mówiąc 4000 mają jeden zauważalny plus w porównaniu do 3000 (pomijając dlss 3.0), mniejsze zapotrzebowanie na prąd i stabilniejsze zasilanie, sam byłem świadkiem jak 3090 potrafił zrobić spike do około 900W na mniej niż sekundę.
Trzeba czekać i tyle, może AMD nas zaskoczy, choćby ceną :D

@darkonia ja bym sobie przez DDU wywalił sterowniki i od nowa zainstalował. I w ogóle poobserwował kartę bo może zasilacz nie daje rady ze spikami na zasilaniu karty. Ja sam miałem z tym cyrk bo zrobiłem sobie undervolting i wszystkie testy zwracały OK, gry bez RT to samo ale wystarczyło odpalić coś z co dość mocno obciąża RT Cores i myk pulpit.
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2736
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: Juliusz »

darkonia pisze: 23 września 2022, 17:02 Od kiedy przeszłam z GTXa na RTXa, to co najmniej raz w tygodniu system wyrzuca mi niebieski ekran śmierci, bo coś z grafiką nagle przestaje się dogadywać.
raven4444 pisze: 24 września 2022, 12:47 może zasilacz nie daje rady ze spikami na zasilaniu karty.
Dokładnie to samo chciałem zasugerować. @darkonia - jaką masz kartę i jaki zasilacz?
darkonia pisze: 23 września 2022, 17:02 No to tera wszyscy dają raytracing, niech gry mają kosmiczne wymagania, a dodatkowo zero fabuły czy grywalności.
RT to nie tylko gry, ale na przykład rendering animacji. U nas we firmie przesiadamy się pomału na Unreala - nie tylko do oświetlania i renderingu, ale praktycznie całego procesu tworzenia filmów animowanych - previz, riggowanie postaci, animacja, efekty specjalne, nawet compositing (typu obraz w obrazie), itp...

Nie jestem pewien, czy sam efekt RT jest w stanie sprzedać bubla. Być może w tej chwili działa jeszcze efekt nowości, ale jak emocje okrzepną i raytracing stanie sie w grach czymś powszechnym, punkt ciężkości przeniesie się na inne aspekty gry.
Awatar użytkownika
darkonia
Mechanista
Posty: 387
Rejestracja: 04 lipca 2011, 20:57

Re: Thief RTX

Post autor: darkonia »

Laptop, zasilacz z kompletu, rtx3060. Jeszcze ma rok gwarancji, nie zamierzam nic ruszać, więc nieistotne jaki sprzęt :}, tym bardziej, że nie wiem jakie parametry miałyby być istotne.
Już ponarzekać nie można, żeby zaraz ktoś nie zaczął uskuteczniać chęci niesienia pomocy :D
Jeszcze do Unreala nic nie mam, ale Blender forever :).
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2736
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: Juliusz »

darkonia pisze: 24 września 2022, 15:55 Już ponarzekać nie można, żeby zaraz ktoś nie zaczął uskuteczniać chęci niesienia pomocy :D
Przepraszam i postaram się poprawić.
Awatar użytkownika
McLusky
Skryba
Posty: 318
Rejestracja: 12 maja 2006, 20:31
Lokalizacja: North Ashfield
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: McLusky »

Hm, RTX 3070 mam niemalże od premiery - ale nie natrafiłem na jakiekolwiek problemy, które wynikałyby z funkcjonowania karty. Inna rzecz, to poza Cyberpunkiem i Q2 RTX to chyba więcej tytułów obsługujących tę technologię nie posiadam...

Zdaję sobie sprawę z konserwatywności społeczności, ale spójrzcie np. na Q1 - jak świetnie do klimatu pasuje taki RTX:


Jeśli ta technologia ma być do czegoś przydatna - to głównie do horrorów i skradanek...
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5101
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Tak szczerze mówiąc, to Q1 jakoś szalenie inaczej na RTXie nie wygląda ;) A przynajmniej nie za bardzo to dostrzegam. Są gładsze krawędzie, są lepsze cienie itd, ale to nadal... no jest 1996 rok :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin.B.Black
Akolita
Posty: 176
Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41

Re: Thief RTX

Post autor: Marcin.B.Black »

Myślę, że to wynika z tego, że assety gry pozostały oryginalne, a współczesny tak naprawdę jest "tylko" shading. Niemniej, wygląda ciekawie. Ja się podzielę, że z ogromną nostalgią patrzę na wygląd takich leciwych gier. Dobry projekt artystyczny broni się, nawet mimo nadgryzienia zębem czasu oprawy w kwestii efektów i szczegółowości.
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".

https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2541
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: peter_spy »

Dopiero dzisiaj natknąłem się na tę prezentację, w wersji skróconej:

Nie powiem, wygląda bardzo zachęcająco, aczkolwiek nie jestem pewien dlaczego to jest kierowane do modderów. Biorąc pod uwagę, że modelling pipeline to Maya, to raczej obstawiałbym profesjonalistów. Tak jak mamy już w branży kilka firm specjalizujących się w remasterach i remakach (Bluepoint Games, Nixxes), tak być może zaczną się pojawiać firmy specjalizujące się w RTX remakach :-D

Na Thiefa RTX od community bym nie liczył, bo to trzeba się jednak znać na współczesnym modelowaniu i robieniu materiałów do PBR. Byłoby super, gdyby ktoś z ex-LGS devów przejął inicjatywę w tym zakresie. Pomarzyć można, wiem ;)
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 970
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: raven4444 »

Dobra pograłem sobie w tego Portala z aktywnym RTX Remix. Pod względem graficznym to opad szczeny. To jak się światło zachowuje, całe cieniowanie to no nie ma nic lepszego w obecnym momencie. Kwestię tekstur i obiektów pomijam, bo to na 100% było robione ręcznie.

Technicznie widzę, że działa to tak, że najpierw wstrzykiwany jest DXVK a w nim ładowany jest moduł RTX Remix. Wszystkie efekty się wstrzykiwane w czasie rzeczywistym. Mamy GUI w stylu ReShade, w którym można sterować każdą opcją w czasie rzeczywistym, łącznie z tego, co widzę, da się w locie podmienić model i tekstury.

Wygląda to naprawdę dobrze, konfigurację da się na luzie wyeksportować, więc na pewno pojawią się jakieś bazy configów per gra i dość dużo staroci otrzyma efekty RT bez podmiany tekstur/meshy. Pewnie ktoś dorzuci Reshade i będzie jeden giga kombajn od takich bajerów.

Co do wydajności, w moim przypadku posiadacza najnowszego gpu od zielonych nie ma najmniejszych problemów. W 1440p bez oszustw w postaci dlss mam ~60fps, po odpaleniu dlss + fg ilość klatek jest praktycznie potrojona, a artefakty są niewidoczne. Szczególnie to dotyczy artefaktów FG, które w SpiderMan (jak się bardzo uprzesz i chcesz je zobaczyć) są w kilku sytuacjach delikatnie widoczne.
Wiem, że użytkownicy Radeonów są w dupie, nVidia ma doświadczenie w tworzeniu softu, który tylko na ich sprzęcie działa dobrze. RTX Remix jest kolejnym przykładem takiego produktu. I dobrze wiem, że raczej się to nie zmieni, nvidia się nie zmienia. Jak coś tutaj jest więcej detali o tym, jak remix zabija radeony.
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2541
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: peter_spy »

Szkda, że nvidia nie ma porządnej konkurencji, tak jak Intel ma z AMD. A tak robią co chcą, bo mogą. To samo tyczy się cen ich kart, 4080 to jakaś kpina (75% ceny 4090 i takoż 75% wydajności to żenada konkretna).
Awatar użytkownika
raven4444
Młotodzierżca
Posty: 970
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief RTX

Post autor: raven4444 »

Patrząc na statystyki steam to dorobiliśmy się monopolisty, który przestał być dobrym wujkiem a rozpoczął dojenie graczy z kasy tworząc kolejne zamknięte technologie jak DLSS FG znany jako DLSS 3.0. Przykre jest to, że Intel to na ten moment ma sprzęt dla tych, co chcą być testerami, stery są problematyczne nawet na Iris Xe, który mam w laptopie. A AMD próbuje dogonić nvidie, ale no są tak jakby generację wstecz, szczególnie pod względem wydajności RT.
Awatar użytkownika
Zaratul
Młotodzierżca
Posty: 861
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 21:42
Lokalizacja: Poznań

Re: Thief RTX

Post autor: Zaratul »

Wy tu o jakiś RTXach na które trzeba wydać z 6 tysięcy zł żeby mieć kartę graficzną pod to. A ja tu sobie siedzę i odpaliłem Thiefa z prawdziwym ulepszeniem graficznym czyli brakiem filtrowania tekstur. :)
Look at you, hacker. A pathetic creature of meat and bone, panting and sweating as you run through my corridors. How can you challenge a perfect, immortal machine?
ODPOWIEDZ