FAQ - Problemy Techniczne

Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.

Moderator: Spidey

Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

TMA MMP zawiera ThiefPathcer w wersji beta. Od pewnego czasu dostępny jest T2Fix: https://www.ttlg.com/forums/showthread. ... 7a974f481a. Zdjąłęm więc stare paczki.

Zainstaluj TMA, później T2Fix. A ustawienia, które mogą Ci pomóc znajdują się w innym pliku, cam_ext.cfg. Linie:

Kod: Zaznacz cały

; display refresh synchronization mode (in "single_display_mode"), default is 3 which means enabled
; in-game and in menu screens. To disable synch, set mode 0.
; NOTE: certain graphics driver settings may override synch behavior of the game
; NOTE2: synch support in windowed mode with "use_d3d_display", may depend on Windows version and settings
;vsync_mode 0
; for displays with really high refresh rates (like 120 Hz) the game might be running too fast,
; try following mode to make the game update every second display refresh (if supported by the card/driver)
;vsync_mode 7
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

Wracając do moich zmian w pliku cam_ext.cfg w starej paczce MMP do TMA. Są to jedynie:

Kod: Zaznacz cały

; enable software (ie. shader) based gamma and color processing (improves quality at the expense of performance,
; and also enables in-game gamma to be applied in windowed mode)
d3d_disp_sw_cc

; optional saturation setting when "d3d_disp_sw_cc" is enabled, 0 is black and white, 1 is normal color
; (does not affect menu screens)
d3d_disp_sw_cc_sat 0.55

; optional color filter when "d3d_disp_sw_cc", RGB values are between 0 and 1, default is "1 1 1" (white)
; (does not affect menu screens)
;d3d_disp_sw_cc_rgbfilter 1 0.7 0.3


; enable postprocessing (bloom)
postprocess 1

; bloom intensity factor, default is 5
bloomscale 5

; bloom/"glow" radius defined as percentage of the screen's diagonal, default is 2 (the larger values
; require more GPU processing)
bloom_range 2

; bloom saturation, 0 completely desaturated, 1 is fully colored, default is 0.7
bloom_saturation 0.5

; min value required (for R, G and B) in order for a pixel to be included in bloom processing, default is 0.6
; (with a low value a lot of surfaces will glow, with a high value only the really bright surfaces will glow)
; for SS2 you might want to consider increasing this slightly, as the game is generally brighter
bloom_threshold 0.5
Oryginalne:

Kod: Zaznacz cały

; enable software (ie. shader) based gamma and color processing (improves quality at the expense of performance,
; and also enables in-game gamma to be applied in windowed mode)
;d3d_disp_sw_cc

; optional saturation setting when "d3d_disp_sw_cc" is enabled, 0 is black and white, 1 is normal color
; (does not affect menu screens)
;d3d_disp_sw_cc_sat 0.25

; optional color filter when "d3d_disp_sw_cc", RGB values are between 0 and 1, default is "1 1 1" (white)
; (does not affect menu screens)
;d3d_disp_sw_cc_rgbfilter 1 0.7 0.3


; enable postprocessing (bloom)
;postprocess 1

; bloom intensity factor, default is 5
;bloomscale 5

; bloom/"glow" radius defined as percentage of the screen's diagonal, default is 2 (the larger values
; require more GPU processing)
;bloom_range 2

; bloom saturation, 0 completely desaturated, 1 is fully colored, default is 0.7
;bloom_saturation 0.7

; min value required (for R, G and B) in order for a pixel to be included in bloom processing, default is 0.6
; (with a low value a lot of surfaces will glow, with a high value only the really bright surfaces will glow)
; for SS2 you might want to consider increasing this slightly, as the game is generally brighter
;bloom_threshold 0.7
Efekt rozmycia i mniejsze nasycenie barw. Nic poza tym.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Tharna
Akolita
Posty: 123
Rejestracja: 04 marca 2014, 20:14

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Tharna »

W moim pliku było domyślnie to, co podałeś w pierwszym kodzie. Zamieniłam na to co podałeś niżej.
Mysz reaguje już normalnie, ale za to obraz mi pociemniał i za nic nie daje się rozjaśnić, nawet w ustawieniach monitora :)
Która linia decyduje o ustawieniach jasności?
.............
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Bardzo bym kogoś poprosił o przypomnienie: jaki plik i jak trzeba zmodyfikować, aby Thief przy odpalaniu otwierał najpierw !FM selector :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2778
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Juliusz »

Kod: Zaznacz cały

cam_mod.ini
Usuń średnik przed opcją `fm`.
; always start the FM Selector (if one is present)
fm
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

A no tak. Dzięki za przypomnienie! Proponuję dopisać tę poradę do pierwszego postu.
Obrazek
fakk3
Bełkotliwiec
Posty: 6
Rejestracja: 18 września 2007, 15:07

Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: fakk3 »

Czy ktoś może pomóc w ustawieniu polskich znaków w Thief Gold po zainstalowaniu tfixa w wersji 1.27? Wszystkie książki i listy mają pogubione polskie znaki. Próbowałem na wersji polskiej antologii i spolszczonej wersji steam.
fakk3
Bełkotliwiec
Posty: 6
Rejestracja: 18 września 2007, 15:07

Re: Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: fakk3 »

Ostatecznie sam sobie pomogłem, a dokładnie osoba ze steam udostępniająca spolszczenie zrobiła poprawkę do tfixa 1.27. Jakby ktoś miał ten sam problem, co ja to rozwiązanie jest tutaj:

https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1620531649
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Dzięki za info! Może komuś się przydać. Tymczasowo przyklejam temat, gdyż może ktoś go kiedyś wpisze do jakiegoś FAQ.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: Thief Gold tfix polska czcionka

Post autor: Mixthoor »

Rozwiązanie jest banalne i nie trzeba ściągać packzi ważącej ponad 700MB. Wystarczy usunąć plik book.crf, który dodaje patch TFIX lub nadpisać go np. plikiem books.crf z Thiefa Antologii, plikiem books.crf z paczki MMP. Przy tworzeniu MMP miałem ten sam problem. Moim zdaniem, temat można odpiąć.

PS.
Przygotuję i udostępnię paczki z polskimi plikami z Antologii i z MMP, ważące kilkanaście KB.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 37
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 15:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Maciek »

Witam,mam pewien problem z uruchomieniem Thiefa 2 z najnowszą paczką Mixthora.Nie jest to problem zapewne samej paczki,a Thief2Fix.Od razu powiem,że paczka tekstur necro i Thief2Fix ver.1.27b działały normalnie i tego do tej pory używałem.Od Thief2Fix ver.1.27c gra przy uruchomieniu pierwszej misji wywala do pulpitu z podwójnym błędem.Przy obecnym Thief2Fix ver.1.27d dzieje się tak samo.Zatem nie było dla mnie zaskoczeniem,że najnowsza paczka Mixthora także wywala mi grę w tym samym momencie,w ten sam sposób.

Thiefa 1 i Thiefa 2 (a także fanmisje) odpalam sobie na retro kompie z Win Xp,który utrzymuje przy życiu.


Pierwszy błąd: instrukcja spod "0x26cea6be" odwołuje się do pamięci pod adresem "0x00000000".Pamięć nie może być read.

Drugi błąd: W aplikacji wystąpił wyjątek unknown software exception (0x0000015) pod adresem 0x26c49631.


Wie ktoś może co się zmieniło w najnowszej wersji Thief2Fix,co może powodować tego typu problemy?Może ktoś zna proste rozwiązanie?

Nie mam tego kłopotu z uruchamianiem kilku innych starszych gier,zainstalowanych na tym kompie.Bardzo mi to nie doskwiera,ostatecznie mogę grać z Thief2Fixem ver.1.27b i teksturami necro,ale chętnie bym zerknął na nową paczkę Mixthora (z Thief 1 i najnowszą paczką żadnych problemów nie ma) :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

1) Opisz krok po korku, co zainstalowałeś i co zrobiłeś z paczką MMP TMA Necro?
2) Jaką masz wersję Thief Metal Age? Z jakiego portalu / gazety / serwisu / źródła masz grę?
3) Dlaczego nie uruchamiasz gry pod Win7/Win8/Win10?

FAQ z MMP:
W jaki sposób zainstalować daną paczkę?
Thief - The Metal Age
1) Zainstaluj grę.
2) Zawartość paczki MMP przenieś / rozpakuj do katalogu głównego gry.
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 37
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 15:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Maciek »

1.Zainstalowałem czystą grę.Do folderu z zainstalowaną grą wrzuciłem po prostu zawartość twojej paczki i to wszystko.Żadnego pliku jeszcze nie edytowałem,nigdy tak nie robię dopóki nie odpalę gry.Tutaj tylko ustawiłem w menu gry rozdzielczość,sterowanie i odpaliłem pierwszą misję.Gra wywala się w momencie jej odpalenia (po filmiku i kliknięciu "dalej").

2.Polska wersja Thief Antologia na płycie z "kolekcji klasyki".

3.Posiadam laptop z win7,jednak jeśli mogę to gram w takie gry jak Thief 1 i 2 (+ fanmisje) na starszym kompie.Wiem,że może ciężko uwierzyć,ale do czasu ukazania się Thief2Fix ver.1.27c wszystko działało bez żadnych błędów. :)
Awatar użytkownika
Mixthoor
Złodziej
Posty: 2334
Rejestracja: 12 listopada 2007, 13:15
Lokalizacja: Dojczlandia
Płeć:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Mixthoor »

Dziwne... Mam rozne wersje TG/TMA (Antologia, GOG, Steam, TopSecret) i na kazdej funkcjonuje bez problemow. Mam tylko Win10...
Wczoraj zainstalowalem TMA z Antologii i skopiowalem cala zawartosc MMP TMA do TMA. Wyszystko dziala.

*

A jesli zainstalujesz TFIX v1.27d na czystym Thief-e? Bez MMP. Czy misja sie uruchamia?
Thief Fan Missions - Przewodnik
Mixthoor Mod Pack - Kompendium dodatków
Awatar użytkownika
Maciek
Bełkotliwiec
Posty: 37
Rejestracja: 22 czerwca 2009, 15:34
Lokalizacja: Wrocław

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: Maciek »

Nie.Zainstalowanie na czystym Thief 2 ,T2fixa v.1.27d (tym razem bez paczki necro i niczego innego),daje ten sam skutek.

Spróbuję potem przeinstalować directX,biblioteki net framework i visual c++ ,bo coś mi mówi że tego typu błędy mogą mieć jakieś powiązanie.

Gdybym tylko wiedział co dodano do Thief2fix v.1.27c i 1.27d (a czego nie było w ver.1.27b) to byłbym bliżej prawdy :)
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

No dobra...

Chciałem sobie zrobić update do 1.22, ale na TTLG zgubili linki, tj. prowadzą donikąd.

No to mam 1.9, Thief 2 ze Steama. Chodzi mi w 99% jak ta lala.

Zatem spróbowałem zainstalować T2X (serio! Nie grałem jeszcze!), ale znowu mi się wysypało. Dokładnie. Nigdy nie przeszedłem T2X, bo nigdy mi nie działało.

Co teraz?

Najpierw zainstalowałem w proponwoanym miejscu, jak osobna gra. Nie był to dobry pomysł:
https://sta.sh/0mwp89yj0vp


No to zainstalowałem w folderze z T2, jak pan bóg przykazał. Musiałem się siłować z antywirem, bo kodeki mu się nie spodobały.
https://sta.sh/01k8v5m0pkfs

Cofnąłem z kwarantanny, chyba wszystko ok. Ale jak klikałem, to w ogóle NIC się nie działo. Nie rozpoczynał się nowy proces.

Zatem odpaliłem nie ze skrótu ikony, ale z plików gry. I:
https://sta.sh/020ato9m879m


To ja już nie wiem...
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: raven4444 »

Mordo, wywal to co masz z czyszczeniem ręcznym katalogu thiefa aby nic nie zostało. Sciągnij od nowa T2, wrzuć paczkę Mixową do niego i zobacz czy działa. Później zainstaluj t2x do thiefa 2 bo to musi tak być i nie jesteś w stanie tego przeskoczyć przez to jak t2x jest uruchamiane. Wrzuć spolszczenie t2x i uruchamiaj t2x przez odpowiedni launcher czy to oryginał czy spolszczenie.
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 446
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: TricksieThiefsie »

Mam dziwny problem, który wziął się znikąd. Chciałem sobie odświeżyć klasyka "The Broken Triad", odpaliłem go wczoraj na 5 minut, ale zmęczony byłem więc zostawiłem na inny czas. Dzisiaj wczytuję zapis, nie gra muzyka która nam normalnie towarzyszy podczas przemierzania ulic. Restartuję misję, nie mam tej początkowej iluzji z młotem, od razu mam normalnie ulice (chociaż gra ten złowrogi ambient). Odinstalowuję misję przez FMsel (używam go od odpalania misji), instaluję jeszcze raz i problem wciąż tam. Niby mogę przeinstalować całego Thiefa 2, ale to trochę męczące, bo pamiętam, że musiałem jakieś skrypty doinstalowywać, zmieniać coś w configu, no ogólnie mówiąc pierdolić się, żeby to wszystko jakoś działało.

Ale nawet pomijając to, bardziej kieruję pytanie "dlaczego z dnia na dzień takie rzeczy się dzieją". Może jest to już jakiś znany problem i chciałbym tego uniknąć w przyszłości. Oczywiście nic na komputerze nie instalowałem w tym czasie.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Nie wiem, czy w przypadku Thiefa to możliwe, ale czy masz grę ze Steama, która mogła się zaktualizować w międzyczasie?

Druga opcja, która przychodzi do głowy laikowi jak mi, to aktualizacja Windowsa, nawet dziejąca się w tle.
Obrazek
Awatar użytkownika
TricksieThiefsie
Mechanista
Posty: 446
Rejestracja: 08 marca 2013, 23:14

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: TricksieThiefsie »

Wersja GoGowa, a aktualizacje mam wyłączone ;) Pewnie po prostu się spsuła misja, a fmsel może nie odinstalowuje tego tak do końca jak trzeba, albo nawet Thief 2 ogólnie się spuł. No nic, pora przeinstalować wszystko.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Ole!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Zacznę może od tego, że mam Thiefa 2 ze Steama z zainstalowanym pakietem Mixthoora 1.27. Do jeszcze niedawna miażdżąca większość FMek działała dobrze, ale od jakiś dwóch lat ilość takich, które nawet nie chcą się odpalić, lawinowo rośnie. Teraz nie odpala się nawet co czwarta.

Po prostu po wczytaniu gry wywala mnie do pulpitu. Brak komunikatów, brak żadnych fenomenów.

Paczka zainstalowana jak Pan Mixthoor powiedział i FMki odpalane przez FMsela.

Czy to wina paczki i być może istnieje dla niej alternatywa?
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: raven4444 »

Z tego co kojarzę dość dużo misji potrafi się gryźć z modami. Często w opisie jest wzmianka, aby odpalać bez modów. Wtedy też się wykrzacza?
Polecam zamienić FMSel na AngelLoader, jednym kliknięciem wyłączasz mody.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Garrett
Posty: 5205
Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: SPIDIvonMARDER »

"Angel Loader" był chyba słowem, którego mi brakowało w tej krzyżówce. Odpaliłem FMkę przez niego i działa (póki co) bez zarzutu. Wygląda na to, że FMsel źle wczytywał jakieś pliki i to wykrzaczało proces.

Dzięki! Dam znać, jeśli będzie coś się działo.
Obrazek
Awatar użytkownika
raven4444
Szaman
Posty: 1023
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:00
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Kontakt:

Re: FAQ - Problemy Techniczne

Post autor: raven4444 »

Obrazek
Kojarzy ktoś może co zepsułem i jak to naaprawić? Thief Gold.
ODPOWIEDZ