Pracujemy właśnie nad nowym video
![Smile :)](./images/smilies_let/icon_smile.gif)
Od czasu ostatniego nagrania, pojawiło się dużo nowych rzeczy. Generalnie przedstawię cele, które mieliśmy do zrealizowania w ostatnim video i osiągnęliśmy je:
- problemy z teksturami
- problemy z FPS
- edytor hierarchii (i własności) obiektów
Zrobiliśmy też sporo pracy na płaszczyźnie aktualizacji oprogramowania... a więc są to zmiany, które nie są w ogóle widoczne dla użytkownika. Wpłyną na lepsze wsparcie projektu w przyszłości. Teraz nad projektem pracujemy we dwójkę. W przyszłości przewidujemy fazę open source, i wtedy fajnie by edytor był aktualizowany na bieżąco, nie tylko przez nas samych. Dlatego "zależności" czasem trzeba aktualizować - im wcześniej tym lepiej.
Ostatnia aktualizacja była dość męcząca - gdy podnosi się wersję różnych zależności o kilka stopni, to pewne rzeczy dezaktualizują się.
1. Podnieśliśmy wersję Pythona z 3.8 do 3.10, z uwagi na to, że
long term support Pythona 3.8 konczy się w październiku 2024. Python 3.10 ma long term support do października 2026, ale mamy też poczynione pierwsze kroki w Python 3.12 , który ma end of life w 2028 roku.
2. Podnieśliśmy Qt5 oraz Qt3D5 do Qt6 i Qt3D6, by skorzystać z kilku nowych funkcji i optymalizacji. Będzie to też dobre przygotowanie pod przyszłe wersje.
Znaleźliśmy
jednego buga w jednej z wersji Qt 3D 6.x
![Smile :)](./images/smilies_let/icon_smile.gif)
i czekamy na odzew, bo chcielibyśmy użyć tej wersji
![Wink ;)](./images/smilies_let/icon_wink.gif)