Wiesz, gdyby Mechaniści zdążyli wymyślić aparaty fotograficzne (a byli blisko, mając już przecież kamery!), to niektórzy Strażnicy, przejąwszy od nich tą technologię, też by sobie od czasu do czasu "pyknęli" jakieś selfie... W końcu, ile można się ukrywać!?!SPIDIvonMARDER pisze: ↑06 września 2022, 01:31 To zabawne, ale widząc zdjęcia członków tego forum na spotkaniu IRL czuję... jakby dochodziło do jakiejś dekonspiracji tajnego bractwa z mroków dawno zapomnianego internetu
FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Moderator: peter_spy
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5206
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
@Juliusz jak coś fotki wgrane, jak nie widać to polecam F5+ctrl.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dzięki!
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Fotki fotkami a devlog gdzie?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Na devloga nie mam czasu, bo i na samego deva mam ledwo co. W tym roku, m.w. od lutego postępy prac były bardzo wolne, wręcz okazjonalne - zarówno u mnie jak i u Konrada. To powiedziawszy, dzisiaj udało mi się poprawić matematykę macierzy i obroty brushy i obiektów, łącznie z attachmentami. Każdy mały krok się liczy.
No, ale nic - jak już w końcu Ukraińcy rozwalą Rusków, to będę mniej czasu siedział na niusach i Twitterze, a więcej na tym projekcie...
No, ale nic - jak już w końcu Ukraińcy rozwalą Rusków, to będę mniej czasu siedział na niusach i Twitterze, a więcej na tym projekcie...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dla zainteresowanych naszym projektem - założyliśmy konto na Twitterze, gdzie będziemy zamieszczać update'y - mniejsze, ale częstsze:
Na razie dzieją się rzeczy głównie w backendzie, w tym sporo refactoringu, więc nie pokazywaliśmy ostatnio żadnych konkretów. Ale wkrótce powinno się to zmienić.
Zatem - "Podążajcie" za nami! :D
Na razie dzieją się rzeczy głównie w backendzie, w tym sporo refactoringu, więc nie pokazywaliśmy ostatnio żadnych konkretów. Ale wkrótce powinno się to zmienić.
Zatem - "Podążajcie" za nami! :D
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- SPIDIvonMARDER
- Garrett
- Posty: 5206
- Rejestracja: 29 stycznia 2008, 21:32
- Lokalizacja: Świątynia Nieba z Zaginionego Miasta
- Płeć:
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Najnowszy tweet:
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dla rzesz ludzi z niecierpliwością oczekujących tego edytora, a jakimś cudem nie follow'ujących nas na Tweet'erze - poniżej linki do ostatnich update'ów:
Generalnie - prace ostatnio posuwają się głównie nad edytorem obiektów - okienka dla Properties itp. Będziemy mieli parę dodatkowych feature'ów, które powinny przyspieszyć i ułatwić pracę nad Propertiesami oraz Linkami.
Generalnie - prace ostatnio posuwają się głównie nad edytorem obiektów - okienka dla Properties itp. Będziemy mieli parę dodatkowych feature'ów, które powinny przyspieszyć i ułatwić pracę nad Propertiesami oraz Linkami.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
- Marcin.B.Black
- Paser
- Posty: 188
- Rejestracja: 01 sierpnia 2010, 16:41
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Projekt wygląda imponująco, powodzenia i wytrwałości w dokończeniu tego!
Tak z ciekawości spytam, jaki macie stos technologiczny? :D
Tak z ciekawości spytam, jaki macie stos technologiczny? :D
"Some people in the City are just too rich for their own good... lucky they have me to give them a hand".
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
https://www.deviantart.com/marcinbblack
https://www.youtube.com/channel/UCnL6k1 ... XeCGfP7UWA
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Dzięki.
Jedziemy w Pythonie, PySide2/Qt 5.15. Moduł Qt3d używa OpenGL.
Stos technologiczny...jaki macie stos technologiczny? :D
Jedziemy w Pythonie, PySide2/Qt 5.15. Moduł Qt3d używa OpenGL.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Czy są jakieś wieści o projekcie?
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Pracujemy właśnie nad nowym video Od czasu ostatniego nagrania, pojawiło się dużo nowych rzeczy. Generalnie przedstawię cele, które mieliśmy do zrealizowania w ostatnim video i osiągnęliśmy je:
- problemy z teksturami
- problemy z FPS
- edytor hierarchii (i własności) obiektów
Zrobiliśmy też sporo pracy na płaszczyźnie aktualizacji oprogramowania... a więc są to zmiany, które nie są w ogóle widoczne dla użytkownika. Wpłyną na lepsze wsparcie projektu w przyszłości. Teraz nad projektem pracujemy we dwójkę. W przyszłości przewidujemy fazę open source, i wtedy fajnie by edytor był aktualizowany na bieżąco, nie tylko przez nas samych. Dlatego "zależności" czasem trzeba aktualizować - im wcześniej tym lepiej.
Ostatnia aktualizacja była dość męcząca - gdy podnosi się wersję różnych zależności o kilka stopni, to pewne rzeczy dezaktualizują się.
1. Podnieśliśmy wersję Pythona z 3.8 do 3.10, z uwagi na to, że long term support Pythona 3.8 konczy się w październiku 2024. Python 3.10 ma long term support do października 2026, ale mamy też poczynione pierwsze kroki w Python 3.12 , który ma end of life w 2028 roku.
2. Podnieśliśmy Qt5 oraz Qt3D5 do Qt6 i Qt3D6, by skorzystać z kilku nowych funkcji i optymalizacji. Będzie to też dobre przygotowanie pod przyszłe wersje.
Znaleźliśmy jednego buga w jednej z wersji Qt 3D 6.x i czekamy na odzew, bo chcielibyśmy użyć tej wersji
- problemy z teksturami
- problemy z FPS
- edytor hierarchii (i własności) obiektów
Zrobiliśmy też sporo pracy na płaszczyźnie aktualizacji oprogramowania... a więc są to zmiany, które nie są w ogóle widoczne dla użytkownika. Wpłyną na lepsze wsparcie projektu w przyszłości. Teraz nad projektem pracujemy we dwójkę. W przyszłości przewidujemy fazę open source, i wtedy fajnie by edytor był aktualizowany na bieżąco, nie tylko przez nas samych. Dlatego "zależności" czasem trzeba aktualizować - im wcześniej tym lepiej.
Ostatnia aktualizacja była dość męcząca - gdy podnosi się wersję różnych zależności o kilka stopni, to pewne rzeczy dezaktualizują się.
1. Podnieśliśmy wersję Pythona z 3.8 do 3.10, z uwagi na to, że long term support Pythona 3.8 konczy się w październiku 2024. Python 3.10 ma long term support do października 2026, ale mamy też poczynione pierwsze kroki w Python 3.12 , który ma end of life w 2028 roku.
2. Podnieśliśmy Qt5 oraz Qt3D5 do Qt6 i Qt3D6, by skorzystać z kilku nowych funkcji i optymalizacji. Będzie to też dobre przygotowanie pod przyszłe wersje.
Znaleźliśmy jednego buga w jednej z wersji Qt 3D 6.x i czekamy na odzew, bo chcielibyśmy użyć tej wersji
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Osiągnęliście problemy z teksturami?
A tak poważnie, gratulacje, czekamy na filmik !
A tak poważnie, gratulacje, czekamy na filmik !
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Od siebie dodam, że mamy też wewnętrzyny edytor Pythona. Na razie na potrzeby troubleshootingu - później dodamy API, żeby można było pisać skrypty, np. własne narzędzia, proceduralne levele itp...
Generalnie ten rok będzie przełomowy dla projektu, bo jeśli nic się w planach nie sypnie (odpukać!) to uda nam się wygospodarować dużo więcej czasu na niego niż w poprzednich latach. Osobiście sam był chciał już móc robić na nim misje, więc motywacja ciągle jest wysoka.
Generalnie ten rok będzie przełomowy dla projektu, bo jeśli nic się w planach nie sypnie (odpukać!) to uda nam się wygospodarować dużo więcej czasu na niego niż w poprzednich latach. Osobiście sam był chciał już móc robić na nim misje, więc motywacja ciągle jest wysoka.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Podobała mi się ta chwila wahania pomiędzy "Hello world" a "Hello Taffers!"
- Marzec
- Arcykapłan
- Posty: 1497
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Cześć tafferzy.
Po lekkiej przerwie, na YouTube wylądował nowy odcinek.
W tym odcinku podsumowujemy pracę z ostatnich 2 lat projektu.
Pozdrawiam - Konrad
Po lekkiej przerwie, na YouTube wylądował nowy odcinek.
W tym odcinku podsumowujemy pracę z ostatnich 2 lat projektu.
Pozdrawiam - Konrad
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Normalnie bym przytaknął, ale jako że udało mi się wczoraj poprawić wydajność syntax highlighting, więc mogę teraz ujawnić, że to był lag spowodowany nie do końca optymalnym kodem.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: FMEditor - nowy projekt na scenie Thiefa
Hej,
Dla wszystkich cierpliwie oczekujących na edytor - nie, jeszcze gotowy nie jest, ale właśnie wydaliśmy nowy odcinek devloga.
Głównie edycja właściwości obiektów - trochę o interfejsie użytkownika, trochę od kuchni.
Możecie obejrzeć pod tym linkiem:
Dla wszystkich cierpliwie oczekujących na edytor - nie, jeszcze gotowy nie jest, ale właśnie wydaliśmy nowy odcinek devloga.
Głównie edycja właściwości obiektów - trochę o interfejsie użytkownika, trochę od kuchni.
Możecie obejrzeć pod tym linkiem:
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.