Wpadnij tutaj, jeśli chcesz zapoznać się z istotnymi wiadomościami, podyskutować o najnowszych doniesieniach ze świata Thiefa oraz opatrzyć zjadliwym lub miłym komentarzem poszczególne informacje.
Tytuł: A Shadow on the Water
Typ: T2
Autor: nicked
Data wydania: 26-05-2024
Autor pisze:
Basso's been making ends meet with a stevedore job down at the Docks, and he just came to me with a tip-off. The Lady Lucy, a merchant schooner belonging to Captain Morag, recently came into port. At first, nothing seemed particularly unusual about it, but before long the tavern gossip turned to the strange behaviour of the crew. Apparently they all seemed to have changed in some indescribable way - withdrawn and haunted, as if they saw something on that last voyage that none of them will talk about. Out of curiosity, Basso snuck a look at the ship's manifest and found some irregularities, almost suggesting that the ship stopped somewhere unrecorded in the log and traded some of its cargo before returning to the City. Most intriguing of all was reference to a "gold slab, strangely carven, taken by Captain Morag to his home in exchange for less split on the haul, as it could nay be broken for to make equal shares." If I were a gambling man, I'd bet that this "gold slab" is one of the lost Compendiums of Abn Dzar. The Keepers should pay handsomely to get their hands on one of those twisted volumes. The Captain's home is a crumbling old house in the Canal District. It's a dark, rainy night, but Basso's acquired a rowboat, so breaking in from the water should be easy enough. Then I'll just have to find the Compendium and get out before this storm gets any worse.
GPT-4o pisze:
Basso pracuje jako doker i przyniósł mi ciekawą informację. Niedawno do portu wpłynął statek handlowy Lady Lucy, należący do kapitana Moraga. Na początku nic nie wydawało się nadzwyczajne, ale wkrótce rozeszły się plotki o dziwnym zachowaniu załogi - stali się wycofani i przygnębieni, jakby zobaczyli coś strasznego podczas ostatniego rejsu. Z ciekawości Basso przejrzał spis ładunków i zauważył nieprawidłowości, sugerujące, że statek zatrzymał się w niezarejestrowanym miejscu i wymienił część ładunku przed powrotem do miasta. Najbardziej interesująca była wzmianka o "dziwnie rzeźbionej złotej płycie", którą kapitan Morag zabrał do swojego domu w zamian za mniejszy podział zysków, ponieważ nie dało się jej podzielić na równe części. Podejrzewam, że ta "złota płyta" to jedno z zaginionych Kompendiów Abn Dzar. Strażnicy powinni hojnie zapłacić za zdobycie tego dziwacznego tomu. Dom kapitana to rozpadający się budynek w dzielnicy Kanalowej. To ciemna, deszczowa noc, ale Basso zdobył łódź wiosłową, więc dostanie się tam od strony wody powinno być łatwe. Muszę tylko znaleźć Kompendium i wydostać się, zanim burza się nasili.
Posiadłość kapitana Moiry w wersji Thief 2,5.
Misja bardzo mocno udająca mapę z TDS. Tekstury skopiowane i dość uboga architektura, ale taki najwyraźniej musiał być zamysł autora, aby maksymalnie uzyskać efekt 3 części Złodzieja w TMA. Ciekawym pomysłem jest automatyczne dodawanie notatek po przeczytaniu niektórych dokumentów, oraz nietypowe rozwiązanie miejsca startowego i końcowego misji - łódka pływająca wokół posiadłości w toksycznej wodzie!. Zabrakło mi jedynie jakiegoś oryginalnego sposobu używania wytrychów.
Fabuła dość przewidywalna, jednocześnie dobrze zrealizowana. Największe zaskoczenie pod koniec: można zniszczyć księgę zamiast kraść, ale po zdobyciu nie można jej wyrzucić z ekwipunku, więc decyzja jest nieodwołalna (za wyjątkiem podróży w czasie przy pomocy zapisanej gry) :D.
Może wykonanie nie najlepsze ale do tej pory najbardziej rocznicowa misja.
Przyjemna misja do przejścia w niecałą godzinkę. Stanowi mały, ale udany eksperyment - tekstury i ta specyficzna architektura w stylu TDS prezentują się całkiem nieźle i aż dziwne, że nikt nie próbował tego wcześniej. Największym zarzutem, jaki można postawić misji oprócz oczywistej prostoty, jest dla mnie poziom łatwości skradania. Dawno nie widziałem tak wdzięcznie ustawionych strażników, gotowych do spałowania
No i to jest FMka konkursowa! bardzo dobrze udająca TDS i wręcz pokazująca, jakby ta gra mogła wyglądać, gdyby była lepsza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Bardzo fajnie i logicznie rozplanowana posiadłość, dużo świeżych pomysłów (jak wspomniany ruchomy punkt startowo-końcowy), choć i zgodzę się, że fabuła należała do pewnego utartego kanonu. Niemniej wykonanie misji zdecydowanie godne poziomu, do którego przyzwyczaił nas autor.
Zatem misja bardzo porządna, godna polecenia nie tylko ze względu za stylizację na TDS (duże brawa), lecz także to po prostu dobra rozrywka.
PODSUMOWANIE:
Ogólna ocena: 9
Grywalność: 9
Audio: 7
Video: 9
Plusy: dobrze oddane TDS, po prostu dobra FMka
Minusy: dość krótka, fabuła jest porządna, lecz nieodkrywcza