Grzebiąc w T3Edzie jak co wieczór przypadkowo dokonałem chyba dość niesamowitego odkrycia! Ci którzy mają zainstalowanego T3eda niech wykonają poniższe czynności i powiedzą mi jakie mają wyniki:
1. Stwórz gigantyczne pomieszczenie 2560 x 2560, albo nawet większe.
2. Wciśnij F6 (level properties) i wejdź do ZoneInfo
3. Czwarta pozycja od góry - MaxLightCount - wstaw na przykład 20
4. Wstaw do pomieszczenia 15-20 świateł, np. stojących pochodni, nie zmieniaj ich na ONS.
5. Wstaw playerstarta, odpal frapsa a potem w grze i powiedz mi czy miałeś spadek FPSów czy nie.
Ja miałem praktycznie wszędzie maks dla vsync monitora - 75 FPSów i to na "wolniejszym" T3main.exe!! :O Chyba nie muszę mówić, co to oznacza w praktyce...
[T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?
Moderator: peter_spy
Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?
A jednak znalazłem trochę czasu na testy. Zrobiłem to dokładnie tak jak opisałeś, ale niestety nie dostrzegłem większych zmian w FPS przy innej wartości dla MaxLightCount. Natomiast zauważyłem jedno:
Pomieszczenie: 3000uu
Liczba świateł: 20 pochodni
Wyniki:
1. Dla Omni:
Ok. 50
2. Dla ONS:
90-100
Gdy wyłączyłem cienie dla BSP w zakładce Surface wygląda to tak:
1. Dla Omni:
90-100
2. Dla ONS:
90-100
Czyli tak samo Zbierałem wyniki wyłącznie z miejsca startu na mapie (widok na większość świateł), bo inaczej nie ma to sensu. Może zmieniałeś coś jeszcze, co miało wpływ na wydajność?
Parametry mojego komputera:
AMD X2 4000+
1 GB RAM 667 MHz
Geforce 8600 GT
Pomieszczenie: 3000uu
Liczba świateł: 20 pochodni
Wyniki:
1. Dla Omni:
Ok. 50
2. Dla ONS:
90-100
Gdy wyłączyłem cienie dla BSP w zakładce Surface wygląda to tak:
1. Dla Omni:
90-100
2. Dla ONS:
90-100
Czyli tak samo Zbierałem wyniki wyłącznie z miejsca startu na mapie (widok na większość świateł), bo inaczej nie ma to sensu. Może zmieniałeś coś jeszcze, co miało wpływ na wydajność?
Parametry mojego komputera:
AMD X2 4000+
1 GB RAM 667 MHz
Geforce 8600 GT
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?
Nie, nic poza tym jednym parametrem. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, przedtem rzeczywiście 6 świateł omni/ons na scenę to był maks, potem fpsy spadały o połowę. Teraz jak wróciłem do tej wartości początkowej to nadal mam 75 fpsów. Zatem jest ona zapisywana gdzieś indziej, na pewno nie w User.ini, bo już sprawdziłem.
Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?
Ok no to mały update. Dziś przypomniałem sobie, że kilka dni temu włączyłem Multisampling i VSynch w T3. Teraz, gdy wyłączyłem te opcje wyniki pomiaru FPS są znacznie lepsze. Z 50 zrobiło mi się 80 FPS natomiast reszta prezentuje się tak samo, czyli oscyluje między 90 a 100 FPS.
Jestem pewien, że wyłączenie wszystkich cieni manualnie (BSP, SM) i użycie w scenie Omni daje takie same wyniki jak zastosowanie OmniNoShadow. Po prostu ONS interpretując otoczenie (upraszczając to rzecz jasna) pomija informacje o cieniach dla każdej rzeczy niezależnie od tego czy jest to BSP czy SM. Przynajmniej tak to wygląda u mnie biorąc pod uwagę wyniki, które uzyskałem...
Jestem pewien, że wyłączenie wszystkich cieni manualnie (BSP, SM) i użycie w scenie Omni daje takie same wyniki jak zastosowanie OmniNoShadow. Po prostu ONS interpretując otoczenie (upraszczając to rzecz jasna) pomija informacje o cieniach dla każdej rzeczy niezależnie od tego czy jest to BSP czy SM. Przynajmniej tak to wygląda u mnie biorąc pod uwagę wyniki, które uzyskałem...
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?
Też mi się tak wydaje. No ale generalnie jakaś zmiana jest Poza tym nie czarujmy się 20 świateł na scenę chyba nie będzie nikomu potrzebne? W rozsądnych granicach byłoby 10, więc myślę że dla naszych celów wystarczy..Abru pisze:Jestem pewien, że wyłączenie wszystkich cieni manualnie (BSP, SM) i użycie w scenie Omni daje takie same wyniki jak zastosowanie OmniNoShadow. Po prostu ONS interpretując otoczenie (upraszczając to rzecz jasna) pomija informacje o cieniach dla każdej rzeczy niezależnie od tego czy jest to BSP czy SM. Przynajmniej tak to wygląda u mnie biorąc pod uwagę wyniki, które uzyskałem...
Powstawiałem do tej pustej sceny domki, całość przypomina miasteczko a la Bruma z Obliviona :D Gdyby jeszcze powrzucać do jakieś static meshe z pochyłymi ulicami, krawężnikami, itd.
Re: [T3Ed] Mnóstwo świateł na scenę!! Czyżby kolejna rewelacja?
10? Dla mnie to aż za dużo:)) Poza tym jest tyle sposobów na optymalizacje, że można by spokojnie umieścić ich znacznie więcej na "jednej scenie".
Dawniej jako Habit
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]
Podstawowe linki związane z Thief3Ed [18.01.2010]