jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

bari
Paser
Posty: 204
Rejestracja: 21 lutego 2004, 12:05
Lokalizacja: wa-wa

jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: bari »

Bład generuje dromed ,podejrzewam że wtedy kiedy coś jest nie tak z roombrushami. Pojawia się okno z następującym tekstem "attempt to mark from invalid room id 0" i aplikacja dromed zamyka sie (razem z niezapisaną misją:(. Czy ktoś wie jak nalezy postępować przy projektowaniu misji aby unikać takich niespodzianek????
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Bukary »

Ten błąd jest wynikiem tego, że nie wykonałeś odpowiednich operacji i wszedłeś w tryb gry, chociaż "w grze" nie było jeszcze tych zmian, które wprowadziłeś w edytorze.

Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database.
3. Build AI room database.
4. Compute pathfinding database.
5. Optimize (opcjonalnie).
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: timon »

Ja robię : 5/ 4/ 2/
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
bari
Paser
Posty: 204
Rejestracja: 21 lutego 2004, 12:05
Lokalizacja: wa-wa

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: bari »

Faktycznie!!, wykonanie wskazanych procedur eliminuje problem, ..Wielkie dzieki:)

teraz przydałby sie jakis skrypcik który inicjuje wykonanie wszystkich tych procedur, czy da sie cos takiego zrobć???

pozdrawiam
b.
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Paweuek »

Jeśli pamięam, jest to możliwe. Bukary kiedyś opracował megaskrypt kończący się jakimś dźwiękiem wydawanym przez Garretta. Zapisuje się to pod jakimś formatem... cmd... Należy bodajże wpisać te komendy do notatnika, zapisać jako np. anty_assertion.cmd a następnie w DromEdzie w konsoli wpisać "run anty_assertion.cmd". Popraw mnie Bukary jeśli się mylę.
Obrazek
bari
Paser
Posty: 204
Rejestracja: 21 lutego 2004, 12:05
Lokalizacja: wa-wa

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: bari »

świetnie!!, jeszcze tylko dodać do menu "game" ,albo lepiej aby skrypyt ten odpalał sie zawsze przed wejściem do trybu "game mode", co wy na to :lol:
Awatar użytkownika
Juliusz
Złodziej
Posty: 2774
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 11:28
Lokalizacja: Dublin
Kontakt:

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Juliusz »

Bukary pisze:Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database
Czym to sie rozni...?
Awatar użytkownika
Paweuek
Gniew-Amon
Posty: 1879
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 12:25
Lokalizacja: Cytadela

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Paweuek »

Oj, to nie jest to samo :wink:. Sprawdziłem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gregorius
Egzekutor
Posty: 1716
Rejestracja: 28 maja 2003, 08:47
Lokalizacja: Civitas Kielcensis
Kontakt:

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Gregorius »

bari pisze:...aby skrypyt ten odpalał sie zawsze przed wejściem do trybu "game mode", co wy na to :lol:
O nie ma mowy! "Compute pathfinding database" liczyło się kilka minut na mojej misji C5, a nie była ona znowu taka duża.
Przeżywać ten koszmar za każdym razem? No way...
Brothers in arms & beer...
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: timon »

a u mnie 10 :-D
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Marzec »

Bukary pisze:Ten błąd jest wynikiem tego, że nie wykonałeś odpowiednich operacji i wszedłeś w tryb gry, chociaż "w grze" nie było jeszcze tych zmian, które wprowadziłeś w edytorze.

Co trzeba zrobić, jeśli pojawia się ten błąd?
1. Wpisz "rooms_build" w wierszu poleceń.
2. Build room database.
3. Build AI room database.
4. Compute pathfinding database.
5. Optimize (opcjonalnie).
Wykonałem wszystkie czynności. Zapisałem misję, wyłączyłem Dromed, włączyłem, wczytałem misję i znowu wywala:
Obrazek
Od ok. dwóch miesięcy nie grzebałem w Dromedzie ;) Wczoraj siadam do mojej misji, otwieram ją i wywaliło błąd. Wcześniej go nie wywalało. Naciskam "Anuluj" i wszystko wygląda ok, podczas gry też... Mam zainstalowanego patcha z nowymi teksturami obiektów, może to to?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: timon »

Załataj dromeda tym patchem autorstwa Teliameda : http://www.thiefmissions.com/telliamed/d2v118_patch.zip
Poprawia on ( a raczej dodaje ) obsługę plików tga w dromedzie.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Marzec
Arcykapłan
Posty: 1494
Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Marzec »

W obsługiwanie wchodzi tylko wyświetlanie ich jako tekstury w 3d view? Jeśli tak, to patch nie jest mi potrzebny do prawidłowej pracy? :P Ściągam bo wkurza mnie już ten error :P Dziękuję serdecznie Obrazek
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Awatar użytkownika
Tabal
Akolita
Posty: 171
Rejestracja: 14 grudnia 2006, 14:24

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Tabal »

Witam!
Też mi wyskakuje Assertion Failed ale o treści :too many polygons per polyhedron
To nie przez masę powyginanych i nachodzących na siebie brushy lecz
przez próbę wykreowania dużego obszaru na fortecę.
Kożystam Dromed 1.32 do T1
Program nie pozwolił mi stwożyć wielkiego brusha to zrobiłem air brusha 200x170x150
którego mi ślicznie przeliczył ,i chciałem oszukać Dromka łącząc 2 póżniej 4 takie brushe i lipa... :cry:

Powiedzcie jak się pozbyć ów problemu,ewętualnie w jaki sposób dokonać podobnie wielkiej przestrzeni,będe bardzo wdzięczny.
Hand of Glory Forever
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: jak pozbyć się błedu "Assertion Failed"

Post autor: Nivellen »

Niestety masz zbyt skomplikowany/daleki widok do odtworzenia dla silnika gry. Wczytaj ostatni działający sejw misji. Wpisz w konsoli "show_stats" a następnie wciśnij "Alt + 7". Powinieneś uzyskać w ten sposób obraz składający się z kolorowych poligonów, które silnik układa w każdej "komórce". Wejdź teraz sobie w tryb gry i przejdź się po całej lokacji analizując architekturę i zwracając uwagę na liczbę przy wierszu statystyk opisującą "polycount". W najbardziej skomplikowanych/dalekich widokach nie powinna przekraczać 900, inaczej mogą być później problemy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
ODPOWIEDZ