[DromED] Mini tutorial
Moderator: peter_spy
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
[DromED] Mini tutorial
Siemka!
Mam pare pytań dotyczących Dromeda T2. Z góry uprzedzam że nie jestem biegły w językach obcych, więc wszystkie tutki po angielsku odpadają. Proszę o SZCZEGÓŁOWE odpowiedzi gdyż w dromie znam tylko podstawy.
1. Jak zrobić windę oraz czy da się ustawić że po np 5 sek sama wraca na dół?
2. Jak ustawić skin postaci?
3. Jak zrobić mgłę?
4. Jak zrobić siedzącego/leżącego strażnika?
5. Czy da się ustawić żeby drzwi które są "locked" nie podświetlały sie?
6. Jak ustawić żeby obiekt był twardy?? Nie wiem jak to opisać ale np. drzwi ktore są obiektem są takie jak solid - nie da się przez nie przejść (chyba że się je otworzy^^).
7. Czy zna ktoś może jakiś program kowersji plików do BIN??? Bo ten 3dstobin mi nie działa:((
8. Proszę o możliwie jak największą ilość linków do poradników związanych z dromem
lub poszczególnymi funkcjami.
To by było na tyle ale w miare upływu czasu będę zadawać kolejne pytania w tym samym wątku.
Pozdrawiam
Mam pare pytań dotyczących Dromeda T2. Z góry uprzedzam że nie jestem biegły w językach obcych, więc wszystkie tutki po angielsku odpadają. Proszę o SZCZEGÓŁOWE odpowiedzi gdyż w dromie znam tylko podstawy.
1. Jak zrobić windę oraz czy da się ustawić że po np 5 sek sama wraca na dół?
2. Jak ustawić skin postaci?
3. Jak zrobić mgłę?
4. Jak zrobić siedzącego/leżącego strażnika?
5. Czy da się ustawić żeby drzwi które są "locked" nie podświetlały sie?
6. Jak ustawić żeby obiekt był twardy?? Nie wiem jak to opisać ale np. drzwi ktore są obiektem są takie jak solid - nie da się przez nie przejść (chyba że się je otworzy^^).
7. Czy zna ktoś może jakiś program kowersji plików do BIN??? Bo ten 3dstobin mi nie działa:((
8. Proszę o możliwie jak największą ilość linków do poradników związanych z dromem
lub poszczególnymi funkcjami.
To by było na tyle ale w miare upływu czasu będę zadawać kolejne pytania w tym samym wątku.
Pozdrawiam
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromED] Mini tutorial
Prawie wszystko było już na forum
1.Na forum znajdziesz miniporadnik autorstwa Timona.
2.Oj, nie wiem
3.Znajdziesz na forum
4.Znajdziesz na forum(chyba nawet jakiś mój temat)
5.Znajdziesz, ale mogę ci teraz powiedzieć Wchodzisz we właściwości drzwi i ustawiasz
Add>EngineFeatures>FrobInfo (None, None, None)
6.Teraz już nie wiem dokładnie, bo dawno nic w Dromie nie robiłem, ale coś się tam ustawiało we właściwościach - jeśli chodzi Ci o skrzynki to chyba nie masz co próbować bo niestety jakoś to tak jest dziwnie - raz działają raz nie działąją.
7.3DSTOBIN to chyba jedyny też na początku miałem kłopot z zainstalowaniem, ale jakoś sobie poradziłem(thx to Juliusz)
8. Aktualnie jest tylko jeden poradnik czyli poradnik Xysia a znajdziesz go na forum - jeden z pierwszych tematów od góry. Poza tym możesz pozaglądać do innych tematów bo niektóre mają nawet po kilkadziesiąt kilkaset postów.
1.Na forum znajdziesz miniporadnik autorstwa Timona.
2.Oj, nie wiem
3.Znajdziesz na forum
4.Znajdziesz na forum(chyba nawet jakiś mój temat)
5.Znajdziesz, ale mogę ci teraz powiedzieć Wchodzisz we właściwości drzwi i ustawiasz
Add>EngineFeatures>FrobInfo (None, None, None)
6.Teraz już nie wiem dokładnie, bo dawno nic w Dromie nie robiłem, ale coś się tam ustawiało we właściwościach - jeśli chodzi Ci o skrzynki to chyba nie masz co próbować bo niestety jakoś to tak jest dziwnie - raz działają raz nie działąją.
7.3DSTOBIN to chyba jedyny też na początku miałem kłopot z zainstalowaniem, ale jakoś sobie poradziłem(thx to Juliusz)
8. Aktualnie jest tylko jeden poradnik czyli poradnik Xysia a znajdziesz go na forum - jeden z pierwszych tematów od góry. Poza tym możesz pozaglądać do innych tematów bo niektóre mają nawet po kilkadziesiąt kilkaset postów.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: [DromED] Mini tutorial
Renderer/Mesh TexturesBury Zenek pisze:2. Jak ustawić skin postaci?
texture in model: (wpisujesz nazwę tekstury którą chcesz zamienić - czyli tej, którą posiada dana postać), np.:MalSev01.GIF
replace with: (tekstura, która ma zastąpić poprzednią) np.:Malsev03.GIF
i to tyle
Tekstury postaci są w pliku Thief 2\RES\mesh.crf , który otwieramy WinRarem...
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
Wielkie dzięki za odpowiedzi tylko jescze jedna prośba - jak coś było na forum
to dajcie link to "tego czegoś"^^
No i oczywiście nadal czekam na rozwikłanie tej zagadki z "twardymi" obiektami:))
to dajcie link to "tego czegoś"^^
No i oczywiście nadal czekam na rozwikłanie tej zagadki z "twardymi" obiektami:))
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromED] Mini tutorial
Tu masz kilka tematów w których poznajdujesz odpowiedzi na swoje pytania oraz inne ciekawostki które z pewnością wkrótce Ci się przydadzą(ośmiokąty, patrole, sekretne drzwi itp.)
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2913 <------ Winda, patrole i jeszcze trochę o wodzie
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2894 <------ Martwe ciało
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3926 <------ Sekretne Drzwi
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3252 <------ Kilka porad na początek
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2922 <------ Problemy z wodą
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3413 <------ Strażnik pijany, oraz strażnik bez miecza
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3044 <------ Siedzący AI
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2880 <------ Pogoda
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2945 <------ Ośmiokąt
A, i taka jeszcze rada na początek - uważaj gdzie klikasz, bo mi się już tyle razy zdarzyło po włączeniu dromeda zamiast Open... nacisnąć Save Mission, przez co w miejscu mojego ostatniego pliku zapisywała się pusta misja. Poza tym nie zapisuj cały czas na jednym pliku, bo coś się może zepsuć z nim i całą misja zniknie. Często jak wyskoczy jakiś błąd w oknie Dromeda, można jeszcze zapisać misję(najlepiej na osobnym pliku).
Polecam też zainstalować sobie Menu Komaga, które polepsza pracę z Dromedem o kilka dodatkowych funkcji. Przydatny jest też program T2ObjList który pokazuje ci każdy obiekt jaki jest w Dromedzie, przez co nie musisz długo szukać. Wrzucam Ci tutaj wersję zmodyfikowaną przeze mnie, która jest rozszerzona a dodatkowe obiekty występujące w DromEdDeluxe(dodatek do DromEda który dodaje mnóstwo dodatkowych obiektów tekstur, dźwięków itp.). Niestety nie ma tam jeszcze wszystkich obiektów z DromedDeluxe, ale kiedyś to dokończę .
http://www.filefactory.com/file/90360d/
A menu Komaga udostępnię, jak spolszczę
A z obiektem "twardym" wyjaśnij dokładnie o jaki obiekt chodzi i czy tylko ty, czy AI też nie mogą się zablokować o niego.
Na pewno:
Add>Physics>Misc AI Colides with musi być TRUE
Jeśli nie pomoże to podaj jaki to obiekt
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2913 <------ Winda, patrole i jeszcze trochę o wodzie
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2894 <------ Martwe ciało
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3926 <------ Sekretne Drzwi
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3252 <------ Kilka porad na początek
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2922 <------ Problemy z wodą
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3413 <------ Strażnik pijany, oraz strażnik bez miecza
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=3044 <------ Siedzący AI
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2880 <------ Pogoda
http://thief-forum.pl/viewtopic.php?t=2945 <------ Ośmiokąt
A, i taka jeszcze rada na początek - uważaj gdzie klikasz, bo mi się już tyle razy zdarzyło po włączeniu dromeda zamiast Open... nacisnąć Save Mission, przez co w miejscu mojego ostatniego pliku zapisywała się pusta misja. Poza tym nie zapisuj cały czas na jednym pliku, bo coś się może zepsuć z nim i całą misja zniknie. Często jak wyskoczy jakiś błąd w oknie Dromeda, można jeszcze zapisać misję(najlepiej na osobnym pliku).
Polecam też zainstalować sobie Menu Komaga, które polepsza pracę z Dromedem o kilka dodatkowych funkcji. Przydatny jest też program T2ObjList który pokazuje ci każdy obiekt jaki jest w Dromedzie, przez co nie musisz długo szukać. Wrzucam Ci tutaj wersję zmodyfikowaną przeze mnie, która jest rozszerzona a dodatkowe obiekty występujące w DromEdDeluxe(dodatek do DromEda który dodaje mnóstwo dodatkowych obiektów tekstur, dźwięków itp.). Niestety nie ma tam jeszcze wszystkich obiektów z DromedDeluxe, ale kiedyś to dokończę .
http://www.filefactory.com/file/90360d/
A menu Komaga udostępnię, jak spolszczę
A z obiektem "twardym" wyjaśnij dokładnie o jaki obiekt chodzi i czy tylko ty, czy AI też nie mogą się zablokować o niego.
Na pewno:
Add>Physics>Misc AI Colides with musi być TRUE
Jeśli nie pomoże to podaj jaki to obiekt
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: [DromED] Mini tutorial
Tak, opisz dokładniej.
Aby obiekt kolidował z graczem:
Physics\Misc\Collision Type: Bounce
aby nie
Collision Type: None
Kolizja dla AI:
Physics\Misc\AI Collides With
Żeby obiekt spełniał rolę mostu
AI\Utility\Pathable Object: Ptaszek
Przez drzwi nadal nie przejdziesz jak je otworzysz Tylko przez dziurę w ścianie Obiektów takich jak solid jest masę: lampy, meble, gizmo.6. Jak ustawić żeby obiekt był twardy?? Nie wiem jak to opisać ale np. drzwi ktore są obiektem są takie jak solid - nie da się przez nie przejść (chyba że się je otworzy^^).
Aby obiekt kolidował z graczem:
Physics\Misc\Collision Type: Bounce
aby nie
Collision Type: None
Kolizja dla AI:
Physics\Misc\AI Collides With
Żeby obiekt spełniał rolę mostu
AI\Utility\Pathable Object: Ptaszek
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
Chodzi mi o obiekt nierównego terenu po którym da się chodzić^^
I tu mam kolejny problem bo ustawiłem bounce ale koliduje mniej więcej tylko na środku (ok 5x5x5), cała reszta jest duchem.
O odnośnie 3ds, szukałem w necie jakiegoś programu do konwersji na BIN ale nic nie ma:((
Chyba będziecie musieli mi pomóc^^
Zainstalowałem 3ds to Bin i wyskakóje mi taki błąd :
Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file missing or invalid
HELP!
I tu mam kolejny problem bo ustawiłem bounce ale koliduje mniej więcej tylko na środku (ok 5x5x5), cała reszta jest duchem.
O odnośnie 3ds, szukałem w necie jakiegoś programu do konwersji na BIN ale nic nie ma:((
Chyba będziecie musieli mi pomóc^^
Zainstalowałem 3ds to Bin i wyskakóje mi taki błąd :
Component 'MSCOMCTL.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file missing or invalid
HELP!
Re: [DromED] Mini tutorial
Zaznacz swój obiektI tu mam kolejny problem bo ustawiłem bounce ale koliduje mniej więcej tylko na środku (ok 5x5x5), cała reszta jest duchem.
Zobacz wartości liczbowe w pasku na dole: D, W, H
Potem odpowiednio przepisz je do: Properties obiektu - Physics/Model/Dimensions: X, Y, Z
Czyli w X wpisujesz to co w D, w Y to co w W, w Z to co w H
Wielkość modelu fizycznego ustawiłeś właśnie na taką jak wielkość modelu optycznego
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromED] Mini tutorial
Obawiam się że ci to nie wyjdzie, bo niestety w dromedzie możliwości rozmiarów mesha obiektu są małe - zresztą to zależy od tego jak bardzo jest nierówny teren który zrobiłeś. Ale spróbuj, jak ci nie będzie wychodziło to wrzuć na forum i zobaczę co się da zrobić, bo możliwe że trzeba się będzie bawić w doklejanie niewidzialnych obiektów.Bury Zenek pisze:Chodzi mi o obiekt nierównego terenu po którym da się chodzić^^
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
Ach teren odpada w takim razie, bo dopiero się z czaiłem że nawet gdybym zrobił teren to i tak chodziło by się po nim jak po zwyczajnej płaskiej podłodze:((
No nic, wpadła mi do głowy taka myśl że skoro nie podłoże to może... KRAJOBRAZ
Mam w głowie taki pomysł zamku otoczonego górami (obiekty).
Jest tylko 1 mały problem - tekstura/zasięg widzenia.
Nie wiem jaki zasięg jest domyślny ale podejrzewam że tekstura z odległości +/- 70 nie będzie zbyt ładnie wyglądać. Co o tym myślicie??
------------------------------------------------
W miare moich dość powolnych postępów w dromie nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie.
Otóż zagrałem se w misje Travel to Poorland którą zrobił mój kumpel z klasy - Kapitan Smith (pozdro Piotrze^^) i zauważyłem że w jego misji "czerń jest bardziej czarna".
I znów nie wiem jak to opisać
Po prostu chciałbym żeby w miejscach bez światła było czarno a nie poprostu mniej jasno.
No nic, wpadła mi do głowy taka myśl że skoro nie podłoże to może... KRAJOBRAZ
Mam w głowie taki pomysł zamku otoczonego górami (obiekty).
Jest tylko 1 mały problem - tekstura/zasięg widzenia.
Nie wiem jaki zasięg jest domyślny ale podejrzewam że tekstura z odległości +/- 70 nie będzie zbyt ładnie wyglądać. Co o tym myślicie??
------------------------------------------------
W miare moich dość powolnych postępów w dromie nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie.
Otóż zagrałem se w misje Travel to Poorland którą zrobił mój kumpel z klasy - Kapitan Smith (pozdro Piotrze^^) i zauważyłem że w jego misji "czerń jest bardziej czarna".
I znów nie wiem jak to opisać
Po prostu chciałbym żeby w miejscach bez światła było czarno a nie poprostu mniej jasno.
- Przemek557
- Kurszok
- Posty: 551
- Rejestracja: 29 października 2005, 12:00
- Lokalizacja: Tychy
Re: [DromED] Mini tutorial
Teksturę zawsze można powiększyć.
Rada: Nie bierz się za nic ogromnego bo silnik nie uciągnie. Przede wszystkim musisz mieć spatchowanego Thiefa, bo wtedy można uciągnąć trochę więcej. Co jakiś czas przed wejściem w tryb gry wpisuj sobie komendę show_stats i obserwuj liczbę polygonów(nie może przekraczać 1000.
Rada: Nie bierz się za nic ogromnego bo silnik nie uciągnie. Przede wszystkim musisz mieć spatchowanego Thiefa, bo wtedy można uciągnąć trochę więcej. Co jakiś czas przed wejściem w tryb gry wpisuj sobie komendę show_stats i obserwuj liczbę polygonów(nie może przekraczać 1000.
Zagraj z nami w Thievery!
Thievery Server Browser
Thievery Server Browser
Re: [DromED] Mini tutorial
Kapitan Smith to Twój kolega z klasy? Dobrze wiedzieć Btw. Piotrze pomógłbyś swojemu koledze w Dromie
Rozumiem, że to "lekkawo" duży fragment terenu? Zawsze można spróbować, tak jak mówi Przemysław - poukładać niewidzialne obiekty, które dadzą efekt chodzenia po tym terenie.Bury Zenek pisze:Ach teren odpada w takim razie, bo dopiero się z czaiłem że nawet gdybym zrobił teren to i tak chodziło by się po nim jak po zwyczajnej płaskiej podłodze:((
Zależy jaki masz ten obiekt Skoro masz obiekt góry, to powinien on w miarę normalnie wyglądać z daleka, tak przynajmniej powinien zostać zrobiony Nie wiem o co chodzi Ci z tym zasięgiem. Na pewno mogę powiedzieć, że duże obiekty źle wyglądają z daleka, kiedy tekstura zbyt wiele razy się na nich powtarzaBury Zenek pisze:Nie wiem jaki zasięg jest domyślny ale podejrzewam że tekstura z odległości +/- 70 nie będzie zbyt ładnie wyglądać. Co o tym myślicie??
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
To jak z tym "kolorem świata"??
Nie wie nikt gdzie to się ustawia?
Wieczorem znowu zajrze na forum a tym czasem próbuje
rozwiązać zagadkę jak działa winda (analiza przykładu Timona).
Na krajobraz zapał mi przeszedł bo mam małe kłopoty z 3d maxem
otóż gdzieś mi zniknął pasek funkcji na górze i nie wiem jak go włączyć:((
Czekam niecierpliwie na odpowiedź
Nie wie nikt gdzie to się ustawia?
Wieczorem znowu zajrze na forum a tym czasem próbuje
rozwiązać zagadkę jak działa winda (analiza przykładu Timona).
Na krajobraz zapał mi przeszedł bo mam małe kłopoty z 3d maxem
otóż gdzieś mi zniknął pasek funkcji na górze i nie wiem jak go włączyć:((
Czekam niecierpliwie na odpowiedź
Re: [DromED] Mini tutorial
Editors > Mission Parameters -> Rendering ParametersBury Zenek pisze:Nie wie nikt gdzie to się ustawia?
Ambient Light: (Widoczność otoczenia) X:0, Y:0, Z:0
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
1. Przeanalizowałem przykład Timona ale coś mi nie wyszło bo winda jedzie na dół ale na góre już nie chce wrócić. Możecie mi powiedzieć co zrobiłem źle?
2. Czy wogóle da się w dromie ustawić zapalnik czasowy że po określonym czasie winda wraca na góre??
Zamieszczam plik Klasztor.mis w którym jest owa winda^^
2. Czy wogóle da się w dromie ustawić zapalnik czasowy że po określonym czasie winda wraca na góre??
Zamieszczam plik Klasztor.mis w którym jest owa winda^^
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: [DromED] Mini tutorial
Ad 1. Zapomniałeś ustawić powrotnego linku TPath Bo ustawiłeś go z góry na dół, ale z dołu do góry nie ustawiłeś Nie zapomnij o prędkości
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
Wielkie dzięki teraz winda działa
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
Jeszcze 2 sprawy:
1. Wie może ktoś jak uruchomić klawiature numeryczną w dromie?
2. Mógłby ktoś wrzucić poradnik Xysia na forum bo miałem go, ale niestety zachciało mi się reinstalki kompa:/
1. Wie może ktoś jak uruchomić klawiature numeryczną w dromie?
2. Mógłby ktoś wrzucić poradnik Xysia na forum bo miałem go, ale niestety zachciało mi się reinstalki kompa:/
http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube
Re: [DromED] Mini tutorial
1. Nie za bardzo rozumiem do czego Ci jest to potrzebne
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
- Bury Zenek
- Bełkotliwiec
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
- Kontakt:
Re: [DromED] Mini tutorial
Sorry że wcześniej nie odpisałem ale miałem mini problemik z kompem:/
Lubię po prostu ułatwiać sobie życie^^
No i jeszcze raz proszę o ten poradnik:/
Wykorzystam forum jako PW gdyż Piotr (znany jako Kapitan S.) niestety od dłuższego czasu nie daje znaków życia:
PIOTRZE GDY TYLKO ZOBACZYSZ TEN POST WYśLIJ MI SWOJE AQQ
EDIT:
Nawiązałem już kontakt na AQQ z Piotrem, a co za tym idzie przesłał mi poradnik Xysia.
W razie gdyby ktoś miał podobny problem jak ja to zamieszczam go tutaj
A do tego że łatwiej mi wpisywać znaki klawiaturą numeryczną - tyle.Marzec pisze:1. Nie za bardzo rozumiem do czego Ci jest to potrzebne
Lubię po prostu ułatwiać sobie życie^^
No i jeszcze raz proszę o ten poradnik:/
Wykorzystam forum jako PW gdyż Piotr (znany jako Kapitan S.) niestety od dłuższego czasu nie daje znaków życia:
PIOTRZE GDY TYLKO ZOBACZYSZ TEN POST WYśLIJ MI SWOJE AQQ
EDIT:
Nawiązałem już kontakt na AQQ z Piotrem, a co za tym idzie przesłał mi poradnik Xysia.
W razie gdyby ktoś miał podobny problem jak ja to zamieszczam go tutaj
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube