Bioshock 0,5

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

To moj pierwszy post na forum, wiec siema wszystkim! :D

Kiedys sie bawilem ShockEdem (dlatego, ze SS2 jest darmowy i moge sobie robic projekt jako oddzielna gre) i zrobilem cos takiego.
Wejście do siedziby

Teraz chcialbym powrocic do projektu (choc w troche zmienionej formie).
Wszystko stylizowane na lata '50 - 60.

Mam do was kilka pytan:
1. Jak skonwertowac bin na 3ds? Probowalem w tym programie Nameless Voice'a, ale sie nie dalo.
2. Jaka wielkosc musi miec obiekt w Wings 3D, zeby pasowal do Dromeda?
3. Jaka jest maksymalna liczba tekstur, jakie mozna przypisac do jednego obiektu?
4. Czy jedna bryla moze miec wiecej niz 8 scianek? (nie chce, zeby lagi byly)
5. Co zrobic, zeby po umieszczeniu wlasnych obiektow we wlasciwych plikach gry (bo ja mowilem, projekt powstaje jako samodzielna gra) mozna bylo je zobaczyc na liscie w edytorze?
6. W razie czego, moge liczyc na wasza pomoc? :P

Z gory dzieki.

[ Dodano: Pon 14 Kwi, 2008 20:02 ]
Sorry, za doubleposta, ale NAPRAWDE potrzebuje odpowiedzi na te pytania.
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Moze by ktos w koncu odpowiedzial? :roll:
Awatar użytkownika
Bury Zenek
Bełkotliwiec
Posty: 19
Rejestracja: 19 marca 2008, 18:31
Kontakt:

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Bury Zenek »

Inq pisze:1. Jak skonwertowac bin na 3ds? Probowalem w tym programie Nameless Voice'a, ale sie nie dalo.
1. Nie dało się tzn? Ja też miałem ogromne problemy z 3dstoBin ale sobie poradziłem:)
Opisz dokładniej o co chodzi.
Inq pisze:4. Czy jedna bryla moze miec wiecej niz 8 scianek? (nie chce, zeby lagi byly)
Hehe jako noobek mający z dromem do czynienia od 2 miesięcy to powiem tylko tyle:
obiekt może mieć do 1000 polygonów a brush ma max 8 (poprawcie mnie jesli się myle :-D)
Inq pisze:6. W razie czego, moge liczyc na wasza pomoc? :P
Jasne, może nie na moją bo za cienki jestem w te klocki ale napewno ktoś się znajdzie:))

Obrazek

http://www.youtube.com/jaszq06 - Mój kanał na YouTube

Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Dzieki za odpowiedz.

Zrobilem sobie dzisiaj takie radio :P
Moj pierwszy UV mapping, wiec nie wyglada to jakos rewelacyjnie :D

Radio 1
Radio 2

W Wingsie nie zajmuje to nawet calego "kwadratu" siatki (ustawionej domyslnie, rozmiar moze mozna zmienic), ale w porownaniu do testowanego w innym programie fotela wydaje mi sie by ok. Myslicie, ze w Dromie to ladnie wyjdzie?

A z tym problemem to chodzi mi o to, ze klikam na wybor obiektu, wybieram bin z listy i dostaje komunikat, ze nie jest to plik 3ds. Ide dalej, zmieniam format wyjsciowy na 3ds (recznie), konwertuje i dostaje komunikat o bledzie.

Mam takie pytanie co tekstury:
1. Czy jesli przeniose teksture do katalogu z teksturami w pliku gry (ten w ktorym jest wszystko), to model ja znajdzie po nazwie?
2. Do Wingsa moglem ja importowac tylko w bmp, ale jak w katalogu umieszcze wersje gif to Dromed sie pojapie, co co chodzi?
Awatar użytkownika
Leming
Złodziej
Posty: 2564
Rejestracja: 17 stycznia 2005, 10:16
Lokalizacja: Statua postępu

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Leming »

Inq pisze:Mam takie pytanie co tekstury:
...
2. Do Wingsa moglem ja importowac tylko w bmp...
Z moich osobistych doświadczeń z programem Wings 3D wynika, że ten program doskonale nadaje się do modelowania, jednocześnie nie nadaje się wcale do teksturowania (co najwyżej można sobie pomalować ściany obiektu jakimś jednolitym "programowym" kolorem). Dużo lepiej sprawdza się import bryły (stworzonej w Wings) do jakiegoś bardziej zaawansowanego programu graficznego i dopiero teksturowanie tego obiektu w nim.
Poza tym wydaje mi się, że poza mną to nikt z tego forum nie bawił się Wingsem 3D.
Dlatego pewnie nie uzyskasz odpowiedzi na swoje drugie pytanie. Zawsze możesz poeksperymentować z wielkością "przenoszonych" obiektów. ;)
Kupię Azjatkę - najlepiej Japonkę (może być używana)

Suma całkowitej ilości Informacji we Wszechświecie jest stała i jest równa 0 (zero)
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

W wersji 9.35 (chyba) tekstury naklada sie bardzo szybko wygodnie. :-D

Probowalem najpier teksturowac w 3D Maxie - nic z tego nie zrozumialem, gadalem z profesjonalnym grafikiem, ale on tez nie byl mi w stanie pomoc... (oczywiscie, przeczytalem jakies tam tutoriale, ale tam jest po prostu za duzo opcji, jak dla mnie).

Ok, to chyba pozostaje mi sprawdzic na wlasna reke, czy to dziala.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Nivellen »

poczytaj trochę w TYM wątku, może być pomocny.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Dziwna rzecz - wrzucam w 3dstobin model, on konwertuje to na E. Jak chce skonwertowac E na bin, to program, ze taki plik juz istniene. :roll:
Co zrobic, zeby miec bin?

Fajna rzecz - program automatycznie konwertuje tez rozszerzenie uzywanych tekstur na GIF. :-D

edit:
Nie moge skonwertowac fotela. Kiedy probuje, otrzymuje nastepujacy komunikat:
Error, bad polygon in vert 269, bailing
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Nivellen »

Inq pisze:Dziwna rzecz - wrzucam w 3dstobin model, on konwertuje to na E. Jak chce skonwertowac E na bin, to program, ze taki plik juz istniene. :roll:
Co zrobic, zeby miec bin?
A na pewno korzystasz z programu "bsp" a nie ciągle z "3dstobin"?
Inq pisze:Nie moge skonwertowac fotela. Kiedy probuje, otrzymuje nastepujacy komunikat:
Cytat:
Error, bad polygon in vert 269, bailing
Nie jestem ekspertem od obiektów ale wygląda na to, że masz gdzieś "luki" w obiekcie. Sprawdź go jeszcze raz i dobrze zoptymalizuj.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Ok, udalo mi sie wrzucic do ShockEda telewizor.
Fajny 8-)

Tylko nie wiem jak usunac kolor przezroczysty z tekstury.

I nie wiem tez, co zrobic, zeby po kazdym uruchomieniu edytora pokazywal mi sie obiekt a nie jakis trojkat.
Zapisuje Gamesys i laduje go przed wczytaniem poziomu, ale nie pomaga.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Nivellen »

Chodzi Ci zapewne o dziury w teksturach. DromEd i ShockEd czyta jako przezroczystość kolor wściekle różowy - taki typowo landryniarski :P (w parametrach RGB: 250, 0, 250 ). Otwórz taką teksturkę w edytorze grafiki i wymień różowy na coś pasującego do ogólnej kolorystyki obrazka.

Z gamesysem zrób tak:
Po dokonaniu wszystkich zmian w „gamsysie” koniecznie należy dokonać jego zachowania i dołączenia go do pliku „miss”. Zalecanym rozwiązaniem jest, aby „gamesys” do poszczególnych misji miał inną nazwę np. inq001, inq002, itd. Oryginalny plik „Dark.gam” zawiera standardowe ustawienia a każdy dodatkowy wpis spowoduje wzrost jego wielkości i modyfikację, co może źle wpłynąć na późniejsze funkcjonowanie i stabilność gry. Gamesysa zachowujemy podobnie jak plik „mis”. Z menu File wybieramy polecenie „Save gamsys” i wpisujemy wybraną przez nas nazwę. Mając zachowany „gamsys” dodajemy go do misji, wpisując w polu komend polecenie „set_gamsys ” twoja nazwa” (spacja między słowem gamsys i twoją nazwą wpisaną bez „”) i zapisujemy plik mis. *

* to fragment Timonowego poradnika 8-)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Chodzi Ci zapewne o dziury w teksturach. DromEd i ShockEd czyta jako przezroczystość kolor wściekle różowy - taki typowo landryniarski (w parametrach RGB: 250, 0, 250 )
Na szczecie nie uzywam takich kolorow :D
Dziurawe sa fragmenty, gdzie jest jeden z odcieni brazowego, ustawil sie pewnie przy eksportowaniu tekstury jako gif.

Obrazek

Screen!

Zebym jeszcze wiedzial, jak zrobic, zeby nie dalo sie przez te rzeczy przechodzic...
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Nivellen »

Inq pisze:Dziurawe sa fragmenty, gdzie jest jeden z odcieni brazowego, ustawil sie pewnie przy eksportowaniu tekstury jako gif.
podeślij mi tę teksturkę, zobaczę co to za "dziury".
Inq pisze:Zebym jeszcze wiedzial, jak zrobic, zeby nie dalo sie przez te rzeczy przechodzic...
Musisz przyporządkować swój nowy obiekt w "Object Hierarchy" do podobnego wymiarami obiektu, a potem wejść we właściwości i zmienić odpowiednio ustawienia w Physic-> Model-> dimension.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Te tekstury:

Obrazek

Obrazek

Fajne, co? 8-)
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Nivellen »

Spróbuj teraz z tymi gifami.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Inq
Bełkotliwiec
Posty: 32
Rejestracja: 13 kwietnia 2008, 18:29

Re: Bioshock 0,5

Post autor: Inq »

Dzieki!
Radio dziala, ale telewizor rozpieprzyl sie w drobny mak - cale to zlote przy ekranie jest podziurawione.

Jak to zrobiles? Gdzies tam czytalem o zmienie przezroczystego koloru palety, ale nie wiem za bardz o co w tym chodzi.

edit:
Ludzie, pomocy! Ni z tego niz z owego (po zabawie z dimensions) radio zaczelo zapadac sie w brusha na ktorym stoi! Co robic?
ODPOWIEDZ