Tak w ogóle to przymierzam się do napisania jakiegoś tutoriala o visportalach, bo ostatnio dowiedziałem się sporo interesujących rzeczy, na przykład takich, że można robić visportale o kształtach innych niż prostokątne... (np. kształt L, T lub jeszcze inne).
A co do Twoich pytań:
Czy te rury będą w całości widocznie czy w całości będą znikać?
W przyrodzie i w Doomie nic nie znika...

Jeśli rury są brushami, patchami to visportal spowoduje ich dodatkowy podział na granicy vis-obszarów. Jeśli w tym miejscu przypada ostatni widzialny obszar, to rury, tak jak i ściany, będą renderowane tylko do miejsca visportalu. Jeśli podejdziesz bliżej i uaktywnisz kolejny obszar (visportal otworzy się) to dalsza część rur i korytarza zacznie się renderować.
Znasz komendy do testowania visportali?
r_showtris 2 - rysuje siatkę renderowanej aktualnie architektury (1 - tylko widoczne, 2 - także zasłonięte, 3 - dodatkowo rysuje trójkąty odwrócone od kamery
r_usescissor 0 - wyłącza "nożyce". Nożyce obcinają architekturę leżącą poza oknem visportala, a tym samym niewidoczną dla gracza. Trzeba je wyłączyć na czas testowania visportali
r_showportals 1 - rysuje portale. Zielone - aktywne, czerwone - zamknięte.
Dziarsky pisze:A co z modelami ? I czy w ogóle to nie zaburza pracy visportali ?
Jeśli model dotyka visportalu, który jest zamknięty, a więc model leży częściowo w obszarach renderowanych i nie to i tak jest renderowany w całości.