Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.
hehe (ale mi dziś wesoło ) Speed Tree jest za darmo i współpracuje z UDK. Po prostu nie pozwala na eksport do innych formatów (czytaj: innych programów). Można spokojnie zachować projekt i przenieść go do UE, tutaj nie ma ograniczeń.
Czy macie działający skrypt do eksportu z blendera do formatu 3dmax? Ten który jest załączony do blendera niby działa, ale efeky jego pracy jest mizerny. Gdy próbuję dokonać konwersji tego pliku do format do dromeda to wyskakują błędy. Dokładnie mówiąc błąd wyskakuje gdy konwertuję plik *.e do *.bin
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga" Obcy kulturowo prezesowi
Temat dawno był nie odświeżany, a jednak z biegiem lat sporo się zmieniło, stąd pozwólcie, że dodam kilka darmowych rzeczy, bez których się nie obywam przy modelowaniu.
1) xNormal– wszechstronne narzędzie do wypalania AO, normali i innych mapek przy systemie pracy high->low poly. Właściwie skonfigurowany zastępuje funkcję typu Render to texture w programach do modelowania. Przede wszystkim dlatego, że skutecznie korzysta z procesora jak i rdzeni karty graficznej. W efekcie wypalanie tekstur w 3dsmaksie, które zajmowało 15 minut, tutaj zajmuje trzy (!). Na zachętę dość szczegółowe omówienie programu:
2) MeshLab – zaawansowany program do redukcji polygonów i optymalizacji siatki meshy. Używam go najczęściej wtedy, gdy robię bardziej "organiczny" model, np. ruiny czy skały, i nie wiem do końca jak będzie wyglądał finalny model low-poly, dopóki nie zrobię wersji hi. Za pomocą tego programu mogę zredukować liczbę polygonów z np. 500 tys. do 1000, zrobić unwrap wersji low-poly, a na końcu przepalić AO i normalkę w xNormalu.
3) nJob (tylko T3Ed, DarkRadiant) – ogólnie jestem zwolennikiem ręcznego polerowania normalek i pełnej kontroli nad całym procesem, bo wiem jak dobre to daje wyniki. Tym niemniej, jeśli potrzebujecie wygenerować coś na szybko, nie lubicie Photoshopa (nDo), a cena za CrazyBumpa jest dla was "crazy" (100 USD minimum), to ten prościutki program będzie w sam raz. Jest szybki, robi normalki na podstawie tekstur wklejanych ze schowka, więc nie trzeba tworzyć plików pośrednich. Do błyskawicznego prototypowania materiałów i dalszych eksperymentów jest jak znalazł.
Ja tu tylko zostawię jeden drobiażdżek dla wszystkich mapperów: narzędzie do rysowania mapek. Teoretycznie zaprojektowane z myślą o mistrzach gry i papierowych RPGach, ale oprócz dungeonów można również rysować bardziej organiczne rzeczy. Jest nawet rzut izometryczny i biblioteki przedmiotów typu łóżka, szafki, wszystko w klimacie fantasy. Osobiście nie przepadam za rysowaniem map w PS czy Gimpie, stąd takie narzędzie jest dla mnie idealne