Wkradnij się tutaj, jeśli chcesz porozmawiać o świecie Thiefa, rozważyć zawiłości fabuły i dowiedzieć się czegoś o mitologii stworzonej na potrzeby gry lub poruszyć podobne kwestie.
Kurhhan pisze:Wszystko co autor misji miał na myśli jest w pliku zip. Zmieniając to, zmieniasz jego koncepcję, wizję świata, dopasowanie tekstur np. oryginalnej do kustomowej itd. To nie OM-y które widzieliśmy już po sto razy a świeża wizja autora. Po co to zmieniać? Jeszcze inna sprawa, że ze względów technicznych nie jest to zalecane co większość autorów zastrzega, dziwne zamiany przedmiotów, crashe, inne absurdalne problemy. Do FM-ów tylko czysty folder instalacyjny + patch 1.25 w moim przypadku. Zabawy graficzne w osobnym.
Kwestia gustu. Do FM preferuję paczki z NecroAge. W niektórych FM twórcy zalecają wyłączenie dodatkowych paczek graficznych (misje DrK), w niektórych mogą pojawić się błędy z wyświetlaniem tekstur (skin nawiedzonego Młotodzierżcy w misji "Returning a favor" do TG).
Niedawno zainstalowałem sobie The Dark Project i dzięki NewDark wszystko chodziło płynnie - co prawda spolszczenie z Antologii diabli wzięli, ale za to mogłem użyć angielskich napisów, co przy moim słabym słuchu było bardzo ważnym czynnikiem.
Wrzuciłem zaraz na dysk TMA, by kontynuować historię Garetta, a tu zonk - choć wszystko pozornie śmiga dobrze dzięki NewDark, to napisy są w formie, która nie pozwala na normalną grę, zasłaniają praktycznie cały ekran. Już w pierwszej misji monologi dwóch stażników zasłaniają tyle ekranu, że nie da się wcale grać. Czy wie ktoś jak zmniejszyć ich czcionkę? Albo uruchomić dowolne napisy, polskie albo angielskie, choćby ze spolszczenia Cenegi? Nie chcę pominąć tych barwnych i sporo wnoszących dialogów między postaciami niezależnymi, ale w obecnej formie nie da się tak grać. Próbowałem zmienić rozdzielczość, ale to też nie pomaga.
SPIDI: przeniosłem do innego działu i skleiłem z FAQ
Jak zrobić, żeby w T1 i T2 po przejściu ww. gier pojawiły się napisy końcowe? W przypadku intra wystarczy wpisać w cam.cfg always_play_intro, więc może creditsy również będą działać po modyfikacji jakiegoś pliku?
Chciałem sobie pograć w fanmisje z Thief Gold, więc zainstalowałem Gogową wersję tejże gry. Potem ściągam Tfix 1.27 z ttlg, ale w instalatorze wyskakuje mi, że nie znajduje Thiefa w folderze, który podaję. Instalowałem grę dwa razy, raz C:Thief Gold i raz w ProgramFiles/Thief Gold. Bez różnicy. Grę co najmniej raz odpalałem przed instalacją Tfix.
Ja właśnie też to zrobiłem na gogowej wersji (bodajże 1.26) i zadziałało bez problemu.
Wiem, że lokalizacja Program Files nie jest dobrą (problemy z uprawnieniami użytkownika itp..). Ja swoje gry trzymam na odrębnym, nie-systemowym dysku H, ale C:\Thief Gold teoretycznie powinno też działać.
Pytanie kontrolne - na pewno ściągnąłeś TFix, a nie T2Fix ? Nazwa exeka jest inna w przypadku tych gier, więc to jedyna rzecz, jaka mi przychodzi do głowy.
Aha - nie usuwałeś przypadkiem pliku THIEF.EXE z głównego folderu gry...?
TricksieThiefsie pisze:Chciałem sobie pograć w fanmisje z Thief Gold, więc zainstalowałem Gogową wersję tejże gry. Potem ściągam Tfix 1.27 z ttlg, ale w instalatorze wyskakuje mi, że nie znajduje Thiefa w folderze, który podaję. Instalowałem grę dwa razy, raz C:Thief Gold i raz w ProgramFiles/Thief Gold. Bez różnicy. Grę co najmniej raz odpalałem przed instalacją Tfix.
U mnie: M:\Program Files\Games\GOG\Galaxy\Games\Thief Gold
TFIX instalujesz bezpośrednio do tego folderu. "Program Files" nic nie znaczy. Jedyne znaczenie mają uprawnienia dostępu z partycji NTFS. Jeśli konto użytkownia ma prawa lokalnego admina, będziesz miał dostęp z automatu (dzięki dziedziczeniu i właściwościom takiego konta). U siebie działam z kontem zwykłego użytkownia i hasło admina muszę podać jedynie podczas instalacji TFix.
Stachow pisze:Jak zrobić, żeby w T1 i T2 po przejściu ww. gier pojawiły się napisy końcowe? W przypadku intra wystarczy wpisać w cam.cfg always_play_intro, więc może creditsy również będą działać po modyfikacji jakiegoś pliku?
Czy chodzi Ci o epilog? Jest to plik video Cs14.avi. Uruchom skrypt: RegIndeo.bat, jeśli masz. Jeśli nie:
1) Stwórz nowy plik w edytorze tekstu i zapisz go jako RegIndeo.bat w folderze głównym gry. Zawartość:
regsvr32.exe /s LGVID.AX
2) Rozpakujdołączony do postu plik LGVID.AX i zapisz w folderze głównym gry.
3) Uruchom skrypt.
Witam...
mam problem z prawidłowym uruchomieniem T2 MA, tzn. nie działa suwak jasności, ekran jest na tyle ciemny, że niestety, nie da się grać. Miałam już ten problem w Windowsie 8, wgrałam podesłane mi zapisy i było w porządku, teraz mam W10 i tamte stare zapisy nie działają... Nawet jak uda mi się po omacku dojść w pierwszej misji (po spotkaniu z Basso) do budynku, gra wywala na pulpit. Co mam robić?
Mixthoor pisze:
krystyn-a - Z jakich plików instalacyjnych korzystasz? Czy zainstalowałaś TFIX?
TMA zainstalowałam z Antologii, po raz pierwszy na nowym kompie (W10), na starym kompie nie instalowałam TFIX... jeżeli to ma pomóc, to oczywiście zainstaluję... Gdzie go znajdę?
; by default it will try to use an enhanced 32-bit precision display mode, if the driver supports it, but
; there may be instances (like with integrated intel GPUs) where the driver does support it but it may not
; work correctly (such as gamma not working), this option will disable the use of enhanced precision
;d3d_disp_no_rgb10_buf
Spróbuj aktywować tą opcję, usuwając średnik w ostaniej linii:
; by default it will try to use an enhanced 32-bit precision display mode, if the driver supports it, but
; there may be instances (like with integrated intel GPUs) where the driver does support it but it may not
; work correctly (such as gamma not working), this option will disable the use of enhanced precision
;d3d_disp_no_rgb10_buf
Spróbuj aktywować tą opcję, usuwając średnik w ostaniej linii:
Ten patch oferuje też różne dodatkowe mody (tekstury, dialogi itp.) - jeśli ich nie chcesz, to kilka linijek niżej znajdziesz link do T2Fix Lite.
T2Fix generalnie uaktualni Twoją grę do najnowszej wersji NewDark'a i zmieni różne pliki konfiguracyjne. Nie pamiętam teraz, czy ta wspomniana przeze mnie opcja jest w tym fixie domyślnie włączona czy nie. Spróbuj wpierw, czy gra zadziała po zainstalowaniu samego T2Fixa.
Ten patch oferuje też różne dodatkowe mody (tekstury, dialogi itp.) - jeśli ich nie chcesz, to kilka linijek niżej znajdziesz link do T2Fix Lite.
T2Fix generalnie uaktualni Twoją grę do najnowszej wersji NewDark'a i zmieni różne pliki konfiguracyjne. Nie pamiętam teraz, czy ta wspomniana przeze mnie opcja jest w tym fixie domyślnie włączona czy nie. Spróbuj wpierw, czy gra zadziała po zainstalowaniu samego T2Fixa.
Czy ktoś mi wyjaśni dlaczego w T2 po zainstalowaniu obecnych modów ekran zdaje sie z opóźnieniem reagować na ruchy myszy? I jak to naprawić?
Wcześniej przed reinstalką win 8.1 nie miałam takich problemów. I to sie dzieje zarówno w oryginalnych misjach, jak i w FM. TG z modami śmiga bez zarzutu.
Pliki z Antologii.
A jakie mody wykorzystujesz? (O TMA MMP zapomnij, pracuje wolno nad nowa paczka.)
W pliku cam_mod.ini znajduje sie cos o VSYNC. Mialem swego czasu podobny problem i zmiana tego ustawienia mi pomogla. Pliki mam w domu, dlatego nie potrafie tego dokladnie sprecyzowac.
; ----------
; FM options
; ----------
; FM selection can also be done with command-line options (which override mod.ini)
; -fm : to start the FM Selector
; -fm=name : to start game with 'name' as active FM
; always start the FM Selector (if one is present)
fm
; start game with FM (the name is the FM's directory name, located in the FM path)
;fm TheDarkMansion
; to specify a path other than the default "FMs" (the specified path must exist or
; it won't be accepted and the game falls back to the default path)
;fm_path .\FMs
; a single relative path name to override the FM movie directory
; default is "Movies" for Thief and "cutscenes" for Shock
;fm_movie_dir Movies
; define the library name of an alternative FM Selector, the default is "fmsel.dll"
fm_selector NewDarkLoader.dll
; prevent the FM Selector DLL to be unloaded when continuing to main game (can be useful
; if you experience crashes when FM Selector closes)
;no_unload_fmsel
; an FM Selector is a separate library (DLL) containing a utility, usually a UI based
; application that lists the available FMs and lets the user pick which one to run.
; A selector could range from a simple list box with the FM names to a full blown
; manager with extended info, last played timestamps, sorting/filtering etc.
; ---------
; Mod paths
; ---------
; the max path count is 63 for "uber_mod_path" and "mod_path" combined
; (avoid an excessive amount of paths, it can make file handling slower)
;
; the full path search order is (starting with highest priority)
; uber_mod_path -> FM dir (if active) -> mod_path -> resname_base(/movie_path/etc.)
; these are mod paths that override the active FM in the search order
;uber_mod_path mods\UpToDateOSMs+MyGemMod
; these are normal mod paths which are applied after the active FM in the search order
;mod_path MyBowMod+.\TexturePack
mod_path .\MODS\TMA_NecroAge_v2.3_MMP+.\MODS\t2skies+.\patchedmis
pewnie i tak nie będziesz pamiętał, co zmieniałeś. No nic