[Radiant] Zaczynamy zabawę...

Zaglądnij tutaj, jeśli masz pytania lub uwagi dotyczące różnorodnych aspektów tworzenia misji w edytorach DromEd i T3Ed, jak też związanego z nimi oprogramowania i sprzętu.

Moderator: peter_spy

Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

timon pisze:poprzez devmap nazwa_misji w konsoli
Raczej: map nazwa_misji

Instalacja w Program Files to nie najlepszy pomysł, bo jest tam spacja. Szczerze powiedziawszy nie wiem, czy ma to znaczenia dla użytkowników Windowsa, bo od początku mam Dooma3 w osobnym katalogu poza Program Files, ale generalnie taka instalacja w przypadku tworzenia modów jest odradzana.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Własnie się dowiedziałem, że misja z cyklem dzienno-nocnym już powstała. I to dawno temu. :)

Wejdźcie na tę stronę:
http://www.jimwilkie.co.uk/gaming.htm

Mniej więcej na środku jest filmik pokazujący cykl dnia i nocy w przyśpieszonym tempie. :twisted:

To świetnie wróży misjom czasowym w Thiefie. Objective: "Ukradnij klejnot przed północą/ brzaskiem". Etc. ;)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

Bukary pisze:To świetnie wróży misjom czasowym w Thiefie
Nienawidzę misji czasowych :evil:

Ale świetnie że to jest, bo daje niesamowite możliwości!
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Sah
Skryba
Posty: 290
Rejestracja: 14 września 2003, 18:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Sah »

Oby tylko czas był ustawiony w skali 1:1. :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Sah pisze:Oby tylko czas był ustawiony w skali 1:1. :)
To już zależy od ciebie. Można ustawić dowolny upływ czasu; noc może trwać 356 dni. ;)
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Nivellen »

Marzyłem o takiej opcji od dawna. Rewelacja :!:
Czy mapę zrobioną teraz (ew. jej elementy) będzie można przenieść w przyszłości do DM?
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Nivellen pisze:Marzyłem o takiej opcji od dawna. Rewelacja :!:
Czy mapę zrobioną teraz (ew. jej elementy) będzie można przenieść w przyszłości do DM?
Sprawa wygląda tak:
DM "uznaje" wszystko, co jest w oryginalnym Doomie. Jeśli więc zrobisz jakąs mapę za pomocą tego, co znajduje się w oryginalnym edytorze, to wszystko powinno działać. Problemy moga być tylko z niektórymi elementami obecnej wersji DM (shadery, skrypty, AI, bryły wodne etc.), gdyż mogą się w przyszłości zmienić. (Tak w istocie chodzi o drobne zmiany, które będzie można łatwo skorygować, np. inne ścieżki obiektów, dodatkowe opcje w plikach materiałów etc.) Ale do tych elementów i tak nie masz na razie dostępu. ;)

Jeśli więc ktoś chce tworzyć misję pod DM bez narzędzi DM, to może spokojnie:
a) budować całą geometrię - architekturę (bryły, patche etc.);
b) tworzyć własne obiekty i tekstury/materiały.
Te rzeczy na pewno (100%) będą "kompatybilne" z DM. Myślę ponadto, że wszelkie skrypty (nowe i stare), triggery etc. również będa funkcjonować z DM. Musicie jednak pamiętać, że DM będzie ponadto wyposażony w system Sources&Receptrons a la DromEd.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

No i wszystkie poradniki do Dooma3 się przydadzą w ten czy inny sposób, a jest ich mnóstwo. To co ci ludzie (doomowcy) odkryją, będzie przydatne także dla Darkmodowców.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Nivellen »

Bukary pisze:Jeśli więc ktoś chce tworzyć misję pod DM bez narzędzi DM, to może spokojnie:
a) budować całą geometrię - architekturę (bryły, patche etc.);
b) tworzyć własne obiekty i tekstury/materiały.
Miałem dobre przeczucia, wyśmienita wiadomość :ok
MRYS pisze:No i wszystkie poradniki do Dooma3 się przydadzą w ten czy inny sposób, a jest ich mnóstwo. To co ci ludzie (doomowcy) odkryją, będzie przydatne także dla Darkmodowców.
To fakt, jest ich dużo. Całe szczęście, bo trafiają się również stare i nieczynne linki, tak jak te z Doom3 world. A szkoda, bo spodobały mi się te video totoriale. Czy trafiłeś na jeden wyczerpujący, tekstowy poradnik do edytora, coś a'la "Spike14's Dromed tutorial"? Byłbym wdzięczny za link :)
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Nivellen pisze:To fakt, jest ich dużo. Całe szczęście, bo trafiają się również stare i nieczynne linki, tak jak te z Doom3 world. A szkoda, bo spodobały mi się te video totoriale. Czy trafiłeś na jeden wyczerpujący, tekstowy poradnik do edytora, coś a'la "Spike14's Dromed tutorial"? Byłbym wdzięczny za link :)
Niestety, nie trafiłem na nic takiego. Kiedy ukaże się DM, Komag na pewno przygotuje wyczerpujący poradnik. Teraz trzeba korzystać z wielu tutoriali.

Wydaje mi się, że najlepszym wprowadzeniem w świat Radianta są filmowe poradniki z
www.3dbuzz.com
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

Tak w ogóle, to w tej naszej dyskusji o Radiancie i Dark Modzie warto zauważyć jedno: filozofia budowania w Radiancie, jest niezwykle podobna do tej, jaką znamy z DromEda.

Oczywiście jest zasadnicza różnica - kwestia montowania przestrzeni ze ścian w miejsce wycinania jej wielobokami. Ubolewam nad tym, bo tu widzę wielką przewagę zarówno DromEda jak i T3EDa.

Poza tym jednak twórca otrzymuje pełną swobodę kreowania świata. Jeżeli chce mieć miasto może/musi sam je sobie zbudować z "bruszy", nadając mu indywidualny charakter. Dzięki temu właśnie tak różne były FM do Thiefa 1/2. Dzięki temu na przykład tak nas wizualnie zachwycała Calendra Legacy. Oczywiście można też będzie używać gotowych "klocków" w postaci SM i to też jest wspaniałe. Pomijam nawet fakt, że każdy "zestaw" spreparowany w Radiancie może być wyeksportowany i używany wielokrotnie, że można nadać mu dowolną funkcję itp itd.

Myślę, że dla wielu twórców FM, zaznajomionych z DromEdem przesiadka na Dark Moda będzie łatwiejsza niż na T3EDa, chętniej po niego sięgną.

No a przy okazji objawia nam się wielkość DromEda. Biorąc pod uwagę co dzięki niemu można dzisiaj osiągnąć powiedzieć trzeba jedno: to był/jest WIELKI edytor. Być może największy.
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
timon
Garrett
Posty: 3883
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 19:07

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: timon »

MRYS pisze: No a przy okazji objawia nam się wielkość DromEda. Biorąc pod uwagę co dzięki niemu można dzisiaj osiągnąć powiedzieć trzeba jedno: to był/jest WIELKI edytor. Być może największy.
Dlatego warto przypomnieć tę petycję w sprawie "uwolnienia ' droma. Może jeszcze jest szansa.
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Nivellen »

MRYS pisze:(...) powiedzieć trzeba jedno: to był/jest WIELKI edytor. Być może największy.
Dla mnie również - dzięki niemu zainteresowałem się architekturą, w stopniu całkowicie amatorskim ale na tyle poważnym, aby podchodzić do budowania w wirtualnym świecie całkiem serio (ale to pokrętnie brzmi :)) ) Zachwycam się każdą starą kamienicą czy kościołem, nawet coś tak banalnego jak kroksztyn czy stromy dwuspadowy dach z małymi lukarnami cieszy moje oczy. To taki "pozytywny bzik" wywołany przez DromEda :oops:

Co do petycji - jakoś nie widać chęci ze strony Eidos'a do jakichkolwiek rozmów. To moloch dla którego te kilkaset podpisów jest całkowicie niewidoczne. Sory z defetyzm ale nie mam do nich szacunku po tym, co zrobili z wieloma firmami produkcyjnymi aby zarobić tych kilka milionów funtów więcej.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
peter_spy
Złodziej
Posty: 2556
Rejestracja: 14 września 2002, 22:31
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: peter_spy »

Nivellen pisze:Co do petycji - jakoś nie widać chęci ze strony Eidos'a do jakichkolwiek rozmów. To moloch dla którego te kilkaset podpisów jest całkowicie niewidoczne. Sory z defetyzm ale nie mam do nich szacunku po tym, co zrobili z wieloma firmami produkcyjnymi aby zarobić tych kilka milionów funtów więcej.
Ech, Eidos chyba od zawsze taki był, widzieliście żeby do wydawanych przez nich gier ich gier powstawały jakiekolwiek SDK? ID owszem, długo trzyma kod źródłowy do swoich gier, ale w końcu go wydaje dla szerszej publiczności, w zasadzie jak tylko napiszą silnik dla kolejnej generacji maszyn. O wydaniu kodu do T3 nawet nie marzę..
Awatar użytkownika
Ozi
Młotodzierżca
Posty: 854
Rejestracja: 25 października 2003, 21:30
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Ozi »

Gdzieś u nas na forum wyczytałem, że i w DarkEngine można by zaimplementować dynamiczne cienie, bumpmapping (czy jak tam się zwie ta funkcja, która sprawia, że tekstury nie są płaskie, ale takie powybrzuszane jak w TDS) gdyby tylko uwolniono jego kod źródłowy... A to już wiele by dało :/
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

MRYS pisze:Ale świetnie że to jest, bo daje niesamowite możliwości!
Dotychczas widziałem to tylko na filmikach ze Stalkera. Nie stosując tego przesadnie można po prostu dodać to jako normalny efekt dla misji. Zaużmy, że misja odbywa się w zaciemnionych lokacjach jedynie z wpadajacym światłem słonecznym. Zmiana w czasie cienia wymusi ciągle inne strategie przemieszczania się po obiekcie.
Bukary pisze:eśli więc ktoś chce tworzyć misję pod DM bez narzędzi DM, to może spokojnie:
Tak też na razie robię :)
MRYS pisze:Ano dlatego że edytor uruchamia się w tej rozdzielczości w jakiej jest ustawiona gra.
U mnie gra jest w oknie 800x600 a edytor na całym ekranie, niezaleznie. W trybie windowed edytor zachowuje się jak zwykła aplikacja.
Nivellen pisze:Jeszcze jedna dziwna rzecz, kiedy uruchamiam edytor, dziwnie wzrasta jasność obrazu. Podejrzewam, że powoduje ją wartość "Brightness" w ustawieniach samej gry (jakieś 75%) ale czy musi to koniecznie wpływać na jasność samego edytora? Czy jest gdzieś plik konfiguracji samego edytora?
Miałem tak kiedyś. Teraz wszystko jest ok. Jeśli masz edytror odpalony ze skrótu jak wszyscy tu podają to powinno być ok. Może to wina sterowników ? A może faktycznie rozjaśnienie w grze wpływa na jasność systemu.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Na kod źródłowy Thiefa lub reakcję na petycję nie ma raczej co liczyć. Chociaż cuda się zdarzają...

Warto się natomiast zainteresować tym projektem (OpenDromEd):
http://sourceforge.net/projects/opde
Nie wiem jednak, czy nie zmarł już śmiercią naturalną.

Wydaje mi się natomiast, że Dark Mod (Radiant) będzie nowym wcieleniem DromEda, ponieważ powstaje właśnie z myślą o uzytkownikach starego edytora. Wystarczy przypomnieć, że sparhawk pracuje nad systemem Sources & Receptrons, który będzie funkcjonował obok skryptów i włączników (triggers) oryginalnego Radianta. Poza tym Radiant posada typową dla DromEda cechę, tj. budowanie świata za pomocą brył (a nie tylko obiektów), a przy tym eliminuje główne mankamenty starego edyytora (błędy złożoności sceny, limity, np. polys, brył etc.).

Gdyby jednak więcej osób pracowało nad tym projektem, z pewnością zostałby szybciej ukończony.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

Dziarsky pisze:U mnie gra jest w oknie 800x600 a edytor na całym ekranie, niezaleznie

Ale w jakiej rozdzielczości jest ten edytor na ekranie? Nie przestawia ci pulpitu na 800x600?
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Nivellen
Złodziej
Posty: 2799
Rejestracja: 30 stycznia 2003, 23:21

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Nivellen »

MRYS pisze:
Dziarsky pisze:U mnie gra jest w oknie 800x600 a edytor na całym ekranie, niezaleznie

Ale w jakiej rozdzielczości jest ten edytor na ekranie? Nie przestawia ci pulpitu na 800x600?
Miałem podobne problemy, jednak po wysłuchaniu kilku poradników zdecydowałem się na uruchamianie edytora w rozdziałce 1152x864 a okno gry chodzi w 800x600. Wcześniej miałem 1024x768 i dziwiło mnie dlaczego zniknęły mi przyciski po prawej stronie okna :))
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

MRYS pisze:Ale w jakiej rozdzielczości jest ten edytor na ekranie? Nie przestawia ci pulpitu na 800x600?
Nic z tych rzeczy. Pulpit mam taki jak przed włączeniem edytora. Najpierw uruchamia się chwile gra w oknie 800x, po chwili znika i mam okno edytora niczym jakiegoś photoshopa :). Po kliknięciu F2 gra uruchamia się w oknie 800x.

ps. Dobra, mówić kto dodał do D3 bezproblemowo własne textury i jak to zrobił :)
Obrazek
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

Dziarsky pisze:Dobra, mówić kto dodał do D3 bezproblemowo własne textury i jak to zrobił
To dość proste:

przygotowujesz sobie tekstury w *.tga

dziarsky_tekstura_mura_D.tga dla diffuse
dziarsky_tekstura_mura_N.tga dla normal/bump mappingu
dziarsky_tekstura_mura_S.tga dla specular mappingu

(nie muszą być wszystkie. Nawet tylko diffuse może być.)


zapisujesz w katalogu np. textures/dziarsky/


potem robisz plik: dziarsky_1.mtr

zwykły, tekstowy.

i wstawiasz do niego definicję materiału:

textures/dziarsky/dziarsky_tekstura_mura

{
qer_editorimage textures/dziarsky/dziarsky_tekstura_mura_ed.tga

diffusemap textures/dziarsky/dziarsky_tekstura_mura_D.tga
bumpmap textures/custom/dziarsky/dziarsky_tekstura_mura_N.tga
specularmap textures/custom/dziarsky/dziarsky_tekstura_mura_S.tga

}



końcówka_ed to taka mniejsza wersja diffuse dla edytora

końcówki_D, _N, _S są dla wygody tylko.


No i pakujesz wszystko w zipa a rozszerzenie zmieniasz na pk4

np dziarsky_1.pk4

a wewnątrz masz:

textures/dziarski/twoje_tektury.tga
materials/dziarski_1.mtr


plik dziarski_1.pk4 wsadzasz w katalog base/ (np. C:/Doom3/base/)

w edytorze pod textures/dziarski masz dziarski_textura_mura

Wybierasz, nakładasz, Carmac pisze do ciebie że bez twojej textury nie będzie Dooma 4.

Łapiesz te robotę, nie masz czasu na forum, nie masz czasu na Thiefa... stary zastanów się. Jeszcze nie jest za późno!
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Dziarsky
Garrett
Posty: 4861
Rejestracja: 02 listopada 2003, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Dziarsky »

MRYS pisze:Wybierasz, nakładasz, Carmac pisze do ciebie że bez twojej textury nie będzie Dooma 4.

Łapiesz te robotę, nie masz czasu na forum, nie masz czasu na Thiefa... stary zastanów się. Jeszcze nie jest za późno!

Heh :)
Wykonam wszystkie czynności jeszcze raz (choć dokładnie tak już robilem) i zobacze czy tym razem wyjdzie mi coś z tego.

ps. czy złe zrobienie normal mapy może wpływać na błędne oświetlanie otexturowanej powierzchni ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Abru
Młotodzierżca
Posty: 896
Rejestracja: 22 września 2002, 13:00

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Abru »

MRYS pisze:dziarsky_tekstura_mura_N.tga dla normal/bump mappingu

Zawsze byłem przekonany, że za Normal i Bump mapy w Doom3Ed odpowiadają tekstury z końcówką _local. W tym przypadku byłoby to: dziarsky_tekstura_mura_local.tga. Czy stosowanie _N również jest dozwolone?
Awatar użytkownika
MRYS
Skryba
Posty: 262
Rejestracja: 07 października 2002, 15:28
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: MRYS »

Habit pisze:Czy stosowanie _N również jest dozwolone

Jak najbardziej. Końcówka nie ma najmniejszego znaczenia, poza porządkowym. Może jej nawet nie być. Ważny jest parametr bumpmap przed nazwą tekstury. On decyduje o tym, jak edytor ma tę konkretną teksturę traktować.

[ Dodano: Wto 18 Kwi, 2006 ]
Dziarsky pisze:czy złe zrobienie normal mapy może wpływać na błędne oświetlanie otexturowanej powierzchni

Może, ale raczej w kwestii estetyki i "nienaturalności".
Zapraszam na stronę: http://www.airart3d.xt.pl
-----------------
"Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, że to co dla nich robisz, jest twoim zasranym obowiązkiem."
Awatar użytkownika
Bukary
Homo Rhetoricus
Posty: 5569
Rejestracja: 12 sierpnia 2002, 18:15
Lokalizacja: Gildia Topielników (przy tawernie Pod Rozszalałym Wichrem)

Re: [Radiant] Zaczynamy zabawę...

Post autor: Bukary »

Jeśli idzie o tekstury, to podoba mi się w Radiancie również możliwość dawania innej tekstury do wyświetlania pod F3 (podgląd "roboczy") i pod F7 (końcowy wygląd sceny), czyli wartość "qer_editorimage". Dzięki temu można dodawać sobie różnego rodzaju notatki na teksturach. ID wykorzystywało to często do zaznaczania tekstur, które w grze nie są wyświetlane (NO DRAW, CAULK). Kiedy więc np. dodajemy teksturę wody w DM, to pod F2 wyświetla się ładny napis WODA, a pod F7 mamy już wszelkie efekty. Ten bajer może chociażby przyśpieszyć i uporządkować pracę w edytorze.
Thief Antologia PL: od 20 X 2006 w sklepach!
Zagraj w FM Old Comrades, Old Debts i zobacz moje zrzuty.
ODPOWIEDZ