Tekstury
Moderator: peter_spy
Re: Tekstury
Nieźle (a nawet wspaniale!). Ja zawsze zaglądałem tu: http://mayang.com/textures/ - zrobiłem z tych textur już wiele przydatnych do gry.Juliusz pisze:Podaję link do najlepszego serwisu z darmowymi teksturami:
http://www.cgtextures.com/
Re: Tekstury
Oto kilka zdjęć które można wykorzystać do utworzenia teksturek:



Chodziło mi głównie o ten murek, który jest na pierwszym planie. Na resztę zdjęcia nie ma co liczyć!
Może to się jeszcze przyda:
Tu nie ma żadnych praw autorskich. Brać śmiało i ładować w Dromie!
Jeżeli będę kiedyś szedł zwiedzać jakiś zamek, obiecuję porobić kilka ładnych zdjęć murków i wkleje je do tego temata.
Nivellen dobrze mówi! Utwórzmy nasz własny, forumowy kącik ze zbiorem naszych teksturek.
Pozdrawiam,
Edversion



Chodziło mi głównie o ten murek, który jest na pierwszym planie. Na resztę zdjęcia nie ma co liczyć!
Może to się jeszcze przyda:

Tu nie ma żadnych praw autorskich. Brać śmiało i ładować w Dromie!

Jeżeli będę kiedyś szedł zwiedzać jakiś zamek, obiecuję porobić kilka ładnych zdjęć murków i wkleje je do tego temata.
Nivellen dobrze mówi! Utwórzmy nasz własny, forumowy kącik ze zbiorem naszych teksturek.

Pozdrawiam,
Edversion
Re: Tekstury
daj jakieś prawa autorskie, bo ci ktoś zakosi te teksturki
GPL nie gryzie.

Re: Tekstury
Nivellen powiedział, żeby utworzyć nasz własny kącik z teksturami... Chętnie się przyłączam.. Te teksturki może brać każdy (przynajmniej z naszego forum) i używać ich w swojej misji.. No może.. jak coś to już bym chciał być tylko widziany w Creditsach..marek pisze:daj jakieś prawa autorskie, bo ci ktoś zakosi te teksturki GPL nie gryzie
Gdybym nie zezwalał na użycie tych teksturek, to bym ich nie umieścił na forum.
Re: Tekstury
mówię, że General Public Licence nie gryzieGdybym nie zezwalał na użycie tych teksturek, to bym ich nie umieścił na forum.

Re: Tekstury
Ostatnio postanowiłem zrobić sobie kilka tekstur, z tym, że cakowicie od podstaw i bez żadnego źródłowego obrazka (i okazuje się, że to możliwe ;P ). Potrzebne były mi tekstury bruku, kamiennego muru oraz posadzki (do mojej małej świątyni młotodzierżców). Na początek odpaliłem więc Corel Draw...

Następnie przyszedł czas na malowanie, wypełnianie i ogólne obrobienie wszystkiego w Corel Photo-Paint oraz ATI Normal Map Generator. Końcowy efekt poniżej:

Tekstura bruku wymaga jeszcze poprawek
Natomiast z posadzki jestem wręcz dumny 



Następnie przyszedł czas na malowanie, wypełnianie i ogólne obrobienie wszystkiego w Corel Photo-Paint oraz ATI Normal Map Generator. Końcowy efekt poniżej:



Tekstura bruku wymaga jeszcze poprawek


Re: Tekstury
To miłe, że Corel ma fajne wzorce, dobre na normal-mapy.
Z drugiej strony textury tak zrobione wyglądają za "czysto" i ciut "sztucznie".
Polecam przy robieniu normal-map zrobić przenikany obraz takiego czarno białego wzorca i samego obrazu, efekt końcowy będzie ciekawszy.
Ja osobiście "pomagam" texturom i normal-mapy obrazów ścian pokrywam dodatkowo narysowanymi konturami czy pomocniczymi kształtami, też dobra opcja.
ps. texturki fajne. Powodzenia przy następnych.
Z drugiej strony textury tak zrobione wyglądają za "czysto" i ciut "sztucznie".
Polecam przy robieniu normal-map zrobić przenikany obraz takiego czarno białego wzorca i samego obrazu, efekt końcowy będzie ciekawszy.
Ja osobiście "pomagam" texturom i normal-mapy obrazów ścian pokrywam dodatkowo narysowanymi konturami czy pomocniczymi kształtami, też dobra opcja.
ps. texturki fajne. Powodzenia przy następnych.
Re: Tekstury
Trzeba wypróbować twoje sposoby
Robienie normal map to chyba 90% sukcesu 
A co do Draw, te rysunki nie były wzorcami heh
Wzorce i wypełnienia są zbyt powtarzalne niestety :/


A co do Draw, te rysunki nie były wzorcami heh

Re: Tekstury
Przykładowo gdy mam texturę kafli i chcę by uwydatnić rowek/fugę to rozpoczynam na tej texturze normalnie rysować linie, później ustawiam przenikanie obu warstw by były wyraźne szczegóły textury ale też zrobiona siatka rowków, scalam warstwy, usuwam kolor (czasem jakiś kontrast) i wtedy zaczynam robić normal-mapę. Dzięi takim małym oszustwom poprawiłem jakość normal-map chyba wszystkich moich textur metalu.Ozi pisze:Trzeba wypróbować twoje sposoby
Re: Tekstury
Ja również nakładałem na siebie różne warstwy by stworzyć normal mapę. Takie wyboje zrobione bezpośrednio z tych czarno białych rysunków wyglądają komplentnie bezbadziejnie
W każdym razie to ciągle eksperymenty 


Re: Tekstury
bardzo ciekawe teksturki - a w użyciu wyglądają już wogóle super - chociaz rzeczywiście troszkę nienaturalnie
może jakieś zabrudzenia od błota czy czegoś?

Re: Tekstury
Ozi - tekstury spoko, choć tak jak już wcześniej ktoś wspomniał - trochę sterylne. Osobiście wolę podejście odwrotne - zdjęcie jako punkt wyjścia, które kadruję, poprawiam kontrasty, miksuję delikatnie z innymi teksturami brudu, zacieków itp. żeby uzyskać ciekawszą materię i złamać surową zdjęciowość. A height mapę obrabiam często ręcznie, tu coś wybielę, tam coś podciemnię. Na teksturze wówczas dzieje się więcej rzeczy, które ciężko nawet wymyślić, jak się tworzy ją całkowicie od podstaw.
No, chyba, że celem nie jest realizm... (bo nie musi wcale być).
No, chyba, że celem nie jest realizm... (bo nie musi wcale być).
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Tekstury
Post Edversiona i 2. następne o zamku w Nowym Wiśniczu przeniesione tu: http://thief-forum.ehost.pl/viewtopic.php?p=78206#78206
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Tekstury
Stare druki, pisma itp
http://scriptorium.columbia.edu/
http://scriptorium.columbia.edu/
Zezwierzęcony, o zdradzieckiej mordzie, umysłowo niestabilny. Kanalia. Patologiczny element czyli OBYWATEL. Nie należący do ich wspólnoty narodowej. Hołota chamska. "Nie kocha Polski i Pana Boga"
Obcy kulturowo prezesowi
Obcy kulturowo prezesowi
Re: Tekstury
Tekstury from russian forum: http://darkfate.ru/forum/topic.cgi?foru ... 6&start=78
Re: Tekstury
Też mam troche starych gotyckich książek
pisanych po niemiecku, prosto z Berlina
Macie tu jedną: Zeskanowana specjalnie dla was, może się przyda 




www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Tekstury
Hello clearing! Welcome to our Thief Forumclearing pisze:Tekstury from russian forum: http://darkfate.ru/forum/topic.cgi?foru ... 6&start=78

Titus -> MNIAM! Bardzo ciekawe fotki, właśnie dla takich powstał ten wątek. Brawo i dzięki w imieniu budowniczych


Edit:
ściągnąłem Seamless Textures 7, wszystko niby fajnie, tylko pakiet jest okrojony z największych formatów tekstur 1600x1600. Do wykorzystania pozostaje jedynie format medium o rozmiarze wahającym się od 500 do 800 pikseli. Trochę szkoda, bo to ogranicza użycie obrazków jedynie do edytorów typu DromEd.
Ostatnio zmieniony 26 września 2007, 20:13 przez Nivellen, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Tekstury
Timon i clearing - dzięki za linki - dobre!
Kurcze, może w końcu uda mi się jakieś moje zdjęcia załadować tutaj...
Kurcze, może w końcu uda mi się jakieś moje zdjęcia załadować tutaj...
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Tekstury
Dopiero teraz zauważyłem link Timona do Scriptorium
To się normalnie w pale nie mieści
Tak dużych, dokładnych i licznych fotek średniowiecznych manuskryptów i inkunabułów nie widziałem jeszcze w sieci. Rewelacyjny link






Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Tekstury
Żal Ci załadować wszystkiego do sieci zwanej internet? 

www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Tekstury
Pozwoliłem sobie bezczelnie zmienić pierwszy post Nivellena, jako że pierwotny charakter wątku uległ nieco zmianie. Wszystkie najważniejsze linki na pierwszej stronie 

Re: Tekstury
Całkiem zgrabnie Ci to wyszłoJudith pisze:Pozwoliłem sobie bezczelnie zmienić pierwszy post Nivellena (...)

Jeśli lubisz mroczne tajemnice i zamki...
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Zapraszam do obejrzenia zrzutów z powstającej Fanmisji
Re: Tekstury
Cieszę się
Dodatkowo rozruszałem trochę towarzystwo na forum TTLG, jest szansa na większą bazę tekstur od razu z normalmapkami:
http://www.flickr.com/groups/t3edtextures/pool/

http://www.flickr.com/groups/t3edtextures/pool/