Nauka Dromeda - pytania
Moderator: peter_spy
Re: Nauka Dromeda - pytania
Dodałem sobie nowe tekstury, jak zrobić by ułożone na podłodze zaczęły wydawać odpowiednie odgłosy kroków?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Show Tree w Object Hierarchy zmieniasz z Archetypes na Textures. Zjeżdżasz na sam dół, powinny być tam luzem nazwy twoich nowych tekstur. Łapiesz daną LPM i wrzucasz powyżej do odpowiedniej grupy (np. StoneTex, TileTex) puszczając LPM. Zapisujesz GameSys.
Forgotten Tomb
Re: Nauka Dromeda - pytania
No właśnie nie ma ich tam. Mam przenieś fanmisję z dodatkowymi obiektami, teksturami itp. do zipu?
Re: Nauka Dromeda - pytania
Nie trzeba póki co. Do głównego katalogu gry z którym masz połączonego Dromeda wrzuć jeszcze raz nowe tekstury do FAM. Tym razem pod inną nazwą folderu rodziny (np Wood666) i inną nazwą samej tekstury (np. plank666). Kiedyś również miałem, że nie widział nowych tekstur w drzewku Textures bo ich nazwy gryzły się z innymi.
Najpierw dodaj nową rodzinę, użyj teksturę, zapisz GameSys i wyjdź z Dromeda. Wejdź znowu i jeszcze raz poszukaj, czy nowa tekstura pojawiła się na samym dole Textures w Object Hierarchy.
Najpierw dodaj nową rodzinę, użyj teksturę, zapisz GameSys i wyjdź z Dromeda. Wejdź znowu i jeszcze raz poszukaj, czy nowa tekstura pojawiła się na samym dole Textures w Object Hierarchy.
Forgotten Tomb
Re: Nauka Dromeda - pytania
Zrobiłem to w ten sposób, że Editors->Object Hierarchy->w miejsce "filter" wpisuję "blackjack"->zaznaczam blackjack->klikam "Edit"->klikam "Weapon"->klikam "Add"->wybieram Weapon->Collides With Terrain->pole zaznaczone lub nieKurhhan pisze:Dodaj do miecza Properties->Weapon->Collides With Terrain (włączyć "ptaszka") i już.
I działa.
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Re: Nauka Dromeda - pytania
Możliwie jak najbardziej aktualny podręcznik (w języku polskim) jeśli chodzi o program DromEd - jest coś takiego? Podręcznik Jarka Karpiela ma swoje lata. Chodzi mi o taki podręcznik, który jest przeznaczony dla DromEda 1.23, lub po prostu wersji 1.19.
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Re: Nauka Dromeda - pytania
Nie sądzę, by ktoś pisał nowe podręczniki do Dromeda ostatnimi laty. Zbyt małe środowisko dromedowców mamy.
Do tworzenia fanmisji trzeba znać język angielski - inaczej jesteś odcięty od głównych źródeł informacji.
Do tworzenia fanmisji trzeba znać język angielski - inaczej jesteś odcięty od głównych źródeł informacji.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Ostatnio pojawiły się nowe poradniki video na yt. Wprawdzie po ang. ale z obrazem. Tak czy siak bez znajomości języka, podstawowego dromedowego poziomu się nie przeskoczy.
Forgotten Tomb
- Marzec
- Egzekutor
- Posty: 1501
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
Okazuje się (po krótkim wyszukiwaniu w kaczce), że strona Jarka Karpiela wisi na Google Sites. Nie wiem jednak jak bardzo jest "aktualna"...
Tutaj jest zamieszczony na niej Nieoficjalny podręcznik Dromed.
Strona oficjalna autora niestety jest martwa. Czy komuś z Was wiadomo coś o autorze lub o cz. 2 podręcznika?
Tutaj jest zamieszczony na niej Nieoficjalny podręcznik Dromed.
Strona oficjalna autora niestety jest martwa. Czy komuś z Was wiadomo coś o autorze lub o cz. 2 podręcznika?
www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
Z tego co wiem, poszczególne wersje dromEda różnią się najwyżej swoimi możliwościami, optymalizacją i tym podobnymi. Układ możesz mieć zawsze ten sam, jeśli wykorzystasz to samo menu (jedno z fajniejszych znajdziesz w w linku, który podał Marzec).
Re: Nauka Dromeda - pytania
Kurhhan pisze:Ostatnio pojawiły się nowe poradniki video na yt. Wprawdzie po ang. ale z obrazem.
Autor lub autorzy - kto to tworzył? Co wpisać (po angielsku oczywiście), by oglądać poradnik po angielsku?
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Re: Nauka Dromeda - pytania
Cześć,Marzec pisze:Okazuje się (po krótkim wyszukiwaniu w kaczce), że strona Jarka Karpiela wisi na Google Sites. Nie wiem jednak jak bardzo jest "aktualna"...
Tutaj jest zamieszczony na niej Nieoficjalny podręcznik Dromed.
Strona oficjalna autora niestety jest martwa. Czy komuś z Was wiadomo coś o autorze lub o cz. 2 podręcznika?
Właśnie dostałem maila z forum.
Tak, moja strona oficjalna już od dwóch lat nie działa. Wszystkie informacje związane z Dromedem przeniosłem do usługi Google Sites. Podany powyżej link:
Nieoficjalny Podręcznik Dromed
jest prawidłowy.
Niestety od dawna już nie zajmuję się Dromedem. Ogólny brak czasu i moc innych projektów.
Ogólnie rzecz biorąc projekt rozwoju tego podręcznika jest martwy. Wątpię, że jeszcze do tego wrócę, ale jak to mawiają: "nigdy nie mów nigdy" ;-)
Pozdrawiam wszystkich Dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Mała sugestia - uaktualnij sygnaturkę - tak na wypadek, gdyby ktoś Twojej strony kiedyś szukał i natknął się na linka pod Twoim postem.Wszystkie informacje związane z Dromedem przeniosłem do usługi Google Sites. Podany powyżej link:
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Słuszna uwaga.
Poprawiłem.
Poprawiłem.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Gdyby jednak cud się zdarzył i byś się tym zajął - to najlepiej aktualną wersją DromEda.Elendir pisze:Niestety od dawna już nie zajmuję się Dromedem. Ogólny brak czasu i moc innych projektów.
Ogólnie rzecz biorąc projekt rozwoju tego podręcznika jest martwy. Wątpię, że jeszcze do tego wrócę, ale jak to mawiają: "nigdy nie mów nigdy" ;-)
Pozdrawiam wszystkich Dromedowców.
Bugi Thiefa 2 v1.07 - http://www.it-he.org/theef2.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
Opisy przeciwników Garretta - http://www.ttlg.com/dave/forums/history ... mplett.htm
- Marzec
- Egzekutor
- Posty: 1501
- Rejestracja: 22 listopada 2006, 11:13
- Lokalizacja: Jura Krakowsko-Częstochowska
- Kontakt:
Re: Nauka Dromeda - pytania
O ile dobrze pamiętam (dawno nie dotykałem Dromeda, a jeszcze dawniej edytora do T1) to różnice między edytorami są bardzo subtelne. Innymi słowy, Dromed 1 i Dromed 2 to niemal to samo, z drobnymi szczegółami, które w grubej większości stanowią dodatkowe udogodnienia.bob pisze:Gdyby jednak cud się zdarzył i byś się tym zajął - to najlepiej aktualną wersją DromEda.Elendir pisze:Niestety od dawna już nie zajmuję się Dromedem. Ogólny brak czasu i moc innych projektów.
Ogólnie rzecz biorąc projekt rozwoju tego podręcznika jest martwy. Wątpię, że jeszcze do tego wrócę, ale jak to mawiają: "nigdy nie mów nigdy" ;-)
Pozdrawiam wszystkich Dromedowców.
Czemu o tym mówię, zastanawia mnie co takiego sprawia Ci problem w dwójce. Jeśli są to jakieś konkretne rzeczy, to wal na forum (wiem, że często piszesz). Jak to widać ostatnio, wciąż mamy dobrą ekipę starych wyjadaczy Dromeda

www.thiefguild.com - Gildia Złodzieja
Re: Nauka Dromeda - pytania
https://www.youtube.com/channel/UC81tzc ... AQw/videosbob pisze:Kurhhan pisze:Ostatnio pojawiły się nowe poradniki video na yt. Wprawdzie po ang. ale z obrazem.
Autor lub autorzy - kto to tworzył? Co wpisać (po angielsku oczywiście), by oglądać poradnik po angielsku?
Elendir dziękuję za twój poradnik. Uczyłem się na nim , razem z poradnikiem użytkownika nicked i Komaga.
Forgotten Tomb
Re: Nauka Dromeda - pytania
Wróciłem do DromEda znowu i tym razem do T2 z NewDarkiem. I tu pytanie: jak poprawić oświetlenie by było wyraźniejsze, jak w T1? Bo szczerze mówiąc, nie widać porządnych cieni i jakoś lokacje wyglądają tak bez polotu.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Masz jakiegoś zrzuta?
Żeby poprawić ostrość cieni, musisz zwiększyć rodzielczość tekstur, czyli zmniejszyć rozmiar tekstury na polygonach. Z domyślnego 16 na 15 albo 14.
Ponadto New Dark daje dodatkową komendę:
która pozwala na zwiększenie dwukrotnie skali light map bez zmiany rozdzielczości tekstur. To pewnie może być najszybszy sposób na globalne poprawienie jakości cieni.
Na jakość cieni wpływa też sam kontrast koloru i jasności. Można też zatem obniżyć jasność ambient light i zwiększyć jasność świateł, co uwypukli grę światłocieniową.
Żeby poprawić ostrość cieni, musisz zwiększyć rodzielczość tekstur, czyli zmniejszyć rozmiar tekstury na polygonach. Z domyślnego 16 na 15 albo 14.
Ponadto New Dark daje dodatkową komendę:
Kod: Zaznacz cały
set_lighting_scale : Set lighting resolution scale (2 for double res, -2 for half)
Na jakość cieni wpływa też sam kontrast koloru i jasności. Można też zatem obniżyć jasność ambient light i zwiększyć jasność świateł, co uwypukli grę światłocieniową.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Masz jakiegoś zrzuta?
Żeby poprawić ostrość cieni, musisz zwiększyć rodzielczość tekstur, czyli zmniejszyć rozmiar tekstury na polygonach. Z domyślnego 16 na 15 albo 14.
A tu kilka zrzutów:
Klasycznie. Widać padający cień, ale to tylko dlatego, że jasność latarni na górze ustawiona jest aż na 500 jednostek, a jej zasięg na 30. Mimo wszystko, chciałbym aby zacienione miejsca były jeszcze ciemniejsze.
Żeby poprawić ostrość cieni, musisz zwiększyć rodzielczość tekstur, czyli zmniejszyć rozmiar tekstury na polygonach. Z domyślnego 16 na 15 albo 14.
Komenda niestety nie działa, albo nie widzę różnicy w jej działaniu.Juliusz pisze: Ponadto New Dark daje dodatkową komendę:która pozwala na zwiększenie dwukrotnie skali light map bez zmiany rozdzielczości tekstur. To pewnie może być najszybszy sposób na globalne poprawienie jakości cieni.Kod: Zaznacz cały
set_lighting_scale : Set lighting resolution scale (2 for double res, -2 for half)
A tu kilka zrzutów:
Klasycznie. Widać padający cień, ale to tylko dlatego, że jasność latarni na górze ustawiona jest aż na 500 jednostek, a jej zasięg na 30. Mimo wszystko, chciałbym aby zacienione miejsca były jeszcze ciemniejsze.
Chyba właśnie tego potrzebuję. Jak zatem obniżyć ambient light?Juliusz pisze:Na jakość cieni wpływa też sam kontrast koloru i jasności. Można też zatem obniżyć jasność ambient light i zwiększyć jasność świateł, co uwypukli grę światłocieniową.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Tak, to to.
Górna belka, Editors-->Mission Variables-->Rendering Parameters-->Ambient Light
Ja ustawiłem na 10, 10, 10, pamiętaj by użyć po zmianie, Relight. Jest tam jeszcze więcej opcji do edycji, ale to już wyższa szkoła jazdy.
Górna belka, Editors-->Mission Variables-->Rendering Parameters-->Ambient Light
Ja ustawiłem na 10, 10, 10, pamiętaj by użyć po zmianie, Relight. Jest tam jeszcze więcej opcji do edycji, ale to już wyższa szkoła jazdy.
Forgotten Tomb
Re: Nauka Dromeda - pytania
O, tak! Od razu lepiej, dzięki wielkie 

Re: Nauka Dromeda - pytania
Po przeliczeniu oświetlenia też nie było widać różnicy?Komenda niestety nie działa, albo nie widzę różnicy w jej działaniu.
Sam tej komendy jeszcze nie używałem, ale wiem, że inni używali, więc powinna działać.
Portfolio 3D - juliuszk.portfoliobox.net/
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Art Blog - juliuszk.blogspot.ie
Tekstury i obiekty dla dromedowców.
Re: Nauka Dromeda - pytania
Więc albo źle wpisuję, albo nie zauważyłem różnicyJuliusz pisze:Po przeliczeniu oświetlenia też nie było widać różnicy?Komenda niestety nie działa, albo nie widzę różnicy w jej działaniu.
Sam tej komendy jeszcze nie używałem, ale wiem, że inni używali, więc powinna działać.

Kolejne problemy. Zrobiłem kilka kandelabrów i nałożyłem na nie płomienie świec. Wszystko ładnie, ale są dwa ale:
1) Płomienie są zimne. To znaczy, świecą białym światłem, a nie ciepłym światłem. A użyłem do ich stworzenia płomienia z pochodni - domyślnie o ciepłym blasku. Jak sprawić, by płomienie były żółtej barwy?
2) Przy portalizacji przeliczanie tych wszystkich płomieni świec trwa u mnie jakieś... dwie minuty? To jest NewDark! W edytorze do zwykłego TG miałem więcej świec i nie przeliczało ich wszystkich w tak ślimaczym tempie... Da się temu jakoś zaradzić, oprócz zmniejszania ustawień jakości świateł?
Ponadto kolejny problem:
3) Z małych drzwi zrobiłem większe. Ustawiłem rozmiary fizyczne i tak dalej. Problem jest jednak, że drzwi zataczają inny łuk - środek łuku znajduje się gdzieś w drzwiach, nie na ich końcu. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ufam że mieliście problem. Jak to poprawić?
Re: Nauka Dromeda - pytania
1) Nie dodało się Renderer--> Light ?
Wywal to lub ustaw na 0, dodaj Renderer--> Anim Light, a następnie Renderer--> LightColor (np. 0.10, 0.75)
2) Ile masz tych świateł ? Przeliczaj sobie tylko teren przy którym pracujesz za pomocą Area (Me Only). Dolne opcje, pod Create, klikasz Area i tworzysz strefę roboczą, następnie kliknij obok "Me Only". teraz przelicza tylko zaznaczony obszar.
3) Pobaw się COG Offset w Model--> Attributes w Properties drzwi.
Wywal to lub ustaw na 0, dodaj Renderer--> Anim Light, a następnie Renderer--> LightColor (np. 0.10, 0.75)
2) Ile masz tych świateł ? Przeliczaj sobie tylko teren przy którym pracujesz za pomocą Area (Me Only). Dolne opcje, pod Create, klikasz Area i tworzysz strefę roboczą, następnie kliknij obok "Me Only". teraz przelicza tylko zaznaczony obszar.
3) Pobaw się COG Offset w Model--> Attributes w Properties drzwi.
Forgotten Tomb