Na początek moje próby tworzenia własnych dekoracji, w stylu wiadomo jakim




Moderator: peter_spy
To może lepiej zmienić tytuł wątku na coś w stylu "Nad czym obecnie pracujecie?" i nie ograniczać się tylko do obiektów?Judith pisze:Ponieważ ruch w tym dziale jest niemal zerowy, pomyślałem więc, żeby wrzucać tu od czasu do czasu drobiazgi, nad którymi każdy z nas siedzi.
Dobra myśl, zmienione zgodnie z sugestiąAbru pisze:To może lepiej zmienić tytuł wątku na coś w stylu "Nad czym obecnie pracujecie?" i nie ograniczać się tylko do obiektów?
No problemAbru pisze:Dzięki.Bardzo dobry opis do tematu.
Tak, ale co zrobisz, jeśli model będzie wymagał teksturowania różnorodnymi materiałami. Powiedzmy, coś takiegoJudith pisze:Jeśli przeniosę ten model do T3 to nie będzie większego problemu, po prostu przeskaluję UVki, żeby tekstura była mniej rozmyta
Dlatego napisałem o mapowaniu za pomocą "skórki", i wcześniejszym odpowiednim przygotowaniu grup poligonów wg. numeru IDJudith pisze:Mogę też rozbić mesh np. na 2-3 części i każdej z nich przypisać ten sam materiał, od razu się więcej miejsca na UVkę zrobi
W takim przypadku to praktycznie jedyną sensowna drogą jest zrobienie modelu high poly, potem low poly, projection texture i texture baking w mental rayu. No i oczywiście dobrze rozłożone UVki. W ten sposób będziesz mieć unikalny zestaw tekstur do takiego modelu (powiedzmy że diffuse, AO, normalka i już), które trzeba będzie potem trochę obrobić w gimpie czy photoshopie. Ale nadal zmieścisz się w jednej, góra w dwóch teksturach.Nivellen pisze:ak, ale co zrobisz, jeśli model będzie wymagał teksturowania różnorodnymi materiałami. Powiedzmy, coś takiego
To jeszcze dla mnie wyższa szkoła jazdy, ale wciąż się uczę. W razie czego wiem kogo pytaćJudith pisze:W takim przypadku to praktycznie jedyną sensowna drogą jest zrobienie modelu high poly, potem low poly, projection texture i texture baking w mental rayu.
Dla mnie również, na razie tylko widziałem jak przebiega całość tego procesu. Mógłbym to rozpisać na etapy, co zapewne zrobię, jak chcesz to wrzucę to w ramach mini tutoriala, a raczej ogólnego szkicu. Jest to bardzo pracochłonne, ale pozwala stworzyć unikalny model wraz z teksturami, nie odwołując się do gotowców znalezionych na CGTextures. Jeśli takie zdjęcia do czegoś służą, to wyłącznie do podrasowania wygenerowanych materiałów. Ale robi się to w taki sposób, że kompletnie nie widać z czego korzystałeśNivellen pisze:To jeszcze dla mnie wyższa szkoła jazdy, ale wciąż się uczę. W razie czego wiem kogo pytać
To fakt, ale i tak wygląda całkiem fajnie, czuć epokęJudith pisze:Teraz chyba przesadziłem w drugą stronę, te 160 trójkątów spokojnie mogłoby być
_________________
Moje, nie ma edytora do Bioshocka, nie można sobie stamtąd modeli wyciągaćNivellen pisze:A ten oculus to Twoje dzieło? Zrzut z edytora czy oryginał z BioShock'a, bo widać, że mocno się inspirujesz tamtymi klimatami