
Jeśli się wahacie, to podajcie powody (wolę Dromeda / T3eda, brak czasu, brak pomysłu itp. itd.)
Ja osobiście wybrałem opcję "być może". Zatęskniłem do mapowania ostatnio, ale nie wiem jeszcze, czy będę miał tyle czasu, żeby się w to zagłębić.
Thief 4 wyjdzie pewnie dopiero za jakieś 2-3 lata. I nie byłbym taki pewien, że do gry zostanie dołączony edytor.Marzec pisze: Poza tym zanim tego dokonam to wtedy już pewnie wyjdzie Thi4f, a właśnie na niego przerzucam się po DromEdzie.
Do 1-2 też nie był oficjalnie dołączonyBukary pisze:Thief 4 wyjdzie pewnie dopiero za jakieś 2-3 lata. I nie byłbym taki pewien, że do gry zostanie dołączony edytor.Marzec pisze: Poza tym zanim tego dokonam to wtedy już pewnie wyjdzie Thi4f, a właśnie na niego przerzucam się po DromEdzie.
Oj wracaj do Dromeda1) Mam wątpliwości, czy to narzędzie odpowiednie do stworzenia wielkiej, miejskiej mapy (a tylko taka mnie interesuje).
Jest w czym przebierać2) Poza tym musiałbym mieć osobę, która zajęłaby się nowymi teksturami i obiektami.
3) No i nie wiem, czy mam do tego w ogóle talent.
ad 1) rozległą mapę stworzysz bez problemu. To tylko kwestia odpowiedniego designu, o czym zapewne wiesz. Nie ma co liczyć na widok z wieży z panoramą na całe miasto (w żadnym z Thiefów nie było takiej możliwości zresztą), ale jeśli podzielisz to na sekcje, to będzie bez problemu.bukary pisze:Scenariusz świetnej (i ogromnej) misji mam już od dawien dawna gotowy. Ale najprawdopodobniej nie zdobędę się na to, żeby uruchomić DarkRadianta.
1) Mam wątpliwości, czy to narzędzie odpowiednie do stworzenia wielkiej, miejskiej mapy (a tylko taka mnie interesuje).
2) Poza tym musiałbym mieć osobę, która zajęłaby się nowymi teksturami i obiektami.
3) No i nie wiem, czy mam do tego w ogóle talent.
Pytanie techniczne dotyczące silnika.Juliusz pisze:Nie ma co liczyć na widok z wieży z panoramą na całe miasto (w żadnym z Thiefów nie było takiej możliwości zresztą), ale jeśli podzielisz to na sekcje, to będzie bez problemu.
Nie, nie chodzi mi o strefy doładowań, tylko budowanie miasta w sekcjach oddzielonych visportalami. Dzięki temu w jednej mapie możesz mieć rozległe i skomplikowane miasto, ale na ekranie będzie renderowany tylko jeden fragment.Pytanie techniczne dotyczące silnika.
Czyli strefy doładowań? - wieża widokowa odpada z wiadomych względów.
Czy może jednak bezinwazyjnie sklejone obszary doczytywane płynnie w trakcie gry?
Teoretycznie taki trik można by zrobić, tyle że z ulicy wieża byłaby ucięta. Można by coś takiego spróbować, ale nie wiem, czy oszustwo nie byłoby łatwe do zdemaskowania. W końcu bliskie uliczki z wieży widzać nieomalże pionowo...A apropo tej wieży widokowej, to czy nie dałoby się oszukać i jednak stworzyć takiej panoramy? Sposób mianowicie taki, żeby stworzyć prosty model małych domków i drzewek w skali i "obudować" nim kopułę wieży, aby ów model imitował miasto oglądane z góry (model ów byłby niewidoczny z perspektywy miasta - widać by było samą wieżę, z kolei z wieży nie byłoby widać miasta - tylko sam model)?
Ja akurat mam kompa na tyle dobrego, że mi wszystkie misje chodzą nieprzyzwoicie dobrze. Licznik wyświetla mi zawsze 63 w rozdziałce 1920x1200. Jedyny spadek miałem urządzając jatkę w startpacku - takiej bazowej mapie dla mapperów. Ale tam było kilkudziesięciu ludzi jeden na drugim. Jak żyli miałem 4-5 fps, a jak ich wytłukłem to było minimalnie 22. Przy czym ciągle ragdolle szukały spoczynku, więc procek był zapewne obciążony.Grając, zauważyłem mnóstwo błędów i niedociągnięć tej modyfikacji, zwłaszcza w zakresie AI. Ale tym, co rozłożyło mnie na łopatki, była płynność rozgrywki. A właściwie jej brak. Misja skacze jak małpka w cyrku. Co to, do cholery, ma być? Skoro moja 8800GT nie może uciągnąć takiej misyjki, mogę zapomnieć o większych efemkach czy DarkRadiancie.
Może i tak, ale grając w TDM nie sposób pozbyć się wrażenia, że to jakaś amatorszczyzna. Głównie z powodu bardzo słabych animacji. Poprawa ruchów AI to powinien być priorytet teraz.Juliusz pisze: Z animacjami jest gorzej - zawsze było ciężko znaleźć dobrego animatora, więc póki co trzeba się cieszyć tym, co jest.
"The Cartographer's Note"?Bukary pisze:Scenariusz świetnej (i ogromnej) misji mam już od dawien dawna gotowy.
Zrobiłem sobie sporo nowych tekstur. Miałem kilka świeżych obiektów. GayleSaver przygotował specjalny skrypt "LootTally" dla tej misji. Wyrysowałem ogólny zarys kilku lokacji. Opracowałem kilka nowych efektów w edytorze. Zmiksowałem czter-pięć nastrojowych podkładów muzycznych. Zgromadziłem pokaźny materiał ikonograficzny (setki zdjęć). Rozpoczęły się prace nad rozmieszczaniem brył.Juliusz pisze: Na jakim etapie ten projekt utknął?
Tak, fabuła powstała. W czasie prac nad misją szczegóły miały być dopracowane (gdyż załeżały od architektonicznego kształtu misji).Czy pełna fabuła już powstała?
Aż mi się wierzyć nie chceBukary pisze: Teraz nawet nie mogę w to uwierzyć: robiłem obiekty w Anim8orze i 3DS, tekstury w Photoshopie, miksowałem muzykę... A teraz? Do tych nowych edytorów/silników nie byłbym w stanie nic zrobić. Czasy się zmieniają.![]()
Na pewno już nie w DromEdzie. T3Ed z wiadomych przyczyn odpada. Z kolei do TDM zniechęca mnie słaba wydajność, "dziwne" cienie i koślawa AI. Może warto pomarzyć o edytorze do T4?Nivellen pisze: Może z pomocą ludzi z forum zrobisz reaktywację swojego projektu?
He, he... Czuję, że cię wciągnął Unreal. Rozumiem, że to, co Epic udostępnił, nijak się nie przyczyni do "aktualizacji" T3Eda (woda, większy limit obiektów etc.)?Judith pisze:Warto by się było skrzyknąć w parę osób i coś sklecić razem, pod wodzą kogoś, kto ma wizję i ciekawy pomysł - pal sześć silnik, to nawet nie musi być Thief
Dosłownie "wyjąłeś mi to z ust", już miałem pisać o wspaniałym wręcz silniku Cry Engine - wydajny, dokładny, dobry zarówno do olbrzymich przestrzeni jaki i wnętrz i ma nawet zaimplementowany system pomiaru widoczności gracza. I "podstawka" to kosz rzędu około 50 zł (cena w empiku).Judith pisze:Warto by się było skrzyknąć w parę osób i coś sklecić razem, pod wodzą kogoś, kto ma wizję i ciekawy pomysł - pal sześć silnik, to nawet nie musi być Thief
Wciągnął i zniechęcił jednocześnie. W ogóle coś się miotam ostatnio od pomysłu do pomysłu, miejsca sobie znaleźć nie mogęHe, he... Czuję, że cię wciągnął Unreal. Rozumiem, że to, co Epic udostępnił, nijak się nie przyczyni do "aktualizacji" T3Eda (woda, większy limit obiektów etc.)?